تحقیق درباره بررسی شعر نو( نیمایی) (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:09
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست                                  موضوع: بررسی شعر نو( نیمایی)

 

 

 

عنوان

زبان شعر نو( نیمایی)

گذری بر ابهام در شعر نو

ویژگی ها و سویه های مدرن

نوآوری نحوی در شعر نو

داستان پردازی اشعار شعر نو

 
زبان شعر نو( نیمایی)

پیدات زبان گفتار و زبان شعر دراجزاء با یکدیگر وجه اشتراک دارند. در هر دو نحوه ی بیان« واژه» عنصر اساسی و بنیادین است. اصولاً زبان از ترکیب و هم نشینی واژگان در یک ساختار منظم بوجود می آید. لیکن آنچه مرز میان این دو نحوه ی بیان است شکل برخورد گوینده( یا شاعی با واژه برخورد واژه ها با یکدیگر در شعر و کارکرد خاص آنها می باشد. گفته شد« برخورد واژه ها در شعر»  زیرا« اگر میان واژه ها برخوردی نباشد، شعر بوجود نمی آید. شعر از زبان فراتر رفته، قواد آن را در هم می ریزد میان واژگاه جابجایی پیش می آید این، یعنی برخورد واژه ها[1]  که موجد ساختاری به نام شعر است. در زبان گفتار صرفاً یک نشانه ااست به اشیایی آنکه تصویر شوند گفته می شوند. گوینده در زبان گفتار آنها را به نام می خواند بی آنکه نشانی نشان دهد. لیکن در زبان شعر، واژه نام شیء نیست، خودشیء است و شاعر بی آنکه بگوید نشان می دهد


1- محمد حقوقی، شعر و شاعران، ص 2-341

 

2- محمد تقی غیاثی سبک شناسی ساختار، ص 16 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق درباره باورهای مذهبی در شعر ( معاصر ) (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:08
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

باورهای مذهبی در شعر ( معاصر )

 

مثل جنگ خدا

وقتی شما را بریدند

زمین عطشناک پایین

زیر معنویت خونتان روید

و افق به مرتبه ی ظهور آمد

اسب سحر شیهه ای کشید

هفتاد و دو آفتاب

از جنگل نیزه برآمد .

یکی از ویژگی های بارز شعر امروز ، استفاده از پشتوانه ی فرهنگی و مذهبی در شعر است ، که نشان دهنده ی تفکر و اندیشه ی شاعر می باشد . اگر چه باورهای مذهبی در شعر ، سابقه ی طولانی دارد و از آغاز سرایش شعر فارسی، بویژه در شعر شاعران بزرگ و صاحب سبکی همچون کسایی مروزی ، مولانا جلال الدین محمد بلخی ، حافظ شیرازی و محتشم کاشانی  و دیگران یافت می شود ، اما این مسئله در شعر شاعران بعد از انقلاب ارزش و اعتبار دیگری دارد ؛ و به کارگیری از عناصر فرهنگی ، اسلامی و ملی در شعر ، از نظر جامعه شناختی نیزط ارزش خاصی به شعر می دهد ، و بر این اساس می توان گفت (( شعر امروز نتنها بی ریشه نیست ، بلکه ریشه در اعماق فرهنگ و اجتماع ، و در مفهوم پیشرفته اش ، ریشه در خرده فرهنگ ترقی خواه نواندیش دارد ؛ و اگر شاعری از موضوع لاقیدی ، با اشعاری نامفهوم که از بار فرهنگی خلاق و پویا بی بهره است ، با زبانی غیر از زبان خود مردم با آنان سخن گوید ، باید تلخی این مکافات را بپذیرد که گفته و خواسته اش شنونده و اجابت کننده ای نداشته باشد .))

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بازیهای پرورشی در مدارس (طرح درس سالانه ) 34 ص (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:08
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اهداف عمومی تعلیم و تربیت

اهداف تعلیم و تربیت از فلسفه تعلیم و تربیت در هر جامعه تأثیر می پذیرد. فلاسفه و اندیشمندان تربیتی ، اهداف پرورشی و تربیتی متنوع ولی تقریباً مشابهی را برای تعلیم و تربیت رسمی بیان کرده اند. این اهداف بر رشد و پیشرفت جنبه های مختلف وجود آدمی متمرکز شده است .

در تعلیم و تربیت اسلامی نیز تربیت همه ابعاد وجودی دانش آموز مانند جنبه بدنی (بهداشت ، سلامتی و ورزش) ، شناختی ، اجتماعی و اخلاقی اهمیت دارد. بر این اساس مسیر تربیت دانش آموز باید در جهت رشد و تکامل همه جانبه قرار گیرد و او را به مقام والای انسانی و اخلاقی نزدیکتر سازد . اهداف تربیت حرکتی و ورزشی می تواند در جهت اهداف تعلیم و تربیت اسلامی قرار بگیرد . شاید به همین علت ، تربیت حرکتی و ورزشی بخش جداناپذیر و تفکیک نشدنی از تعلیم و تربیت است . مربیان می توانند از بستر مناسب و پذیرای فعالیتهای حرکتی و ورزشی در جهت تربیت همه جانبه دانش آموزان استفاده کنند.

 طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی

1. طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی براساس مدل تغییر رفتار دانش آموزان .

2. طبقه بندی اهداف تربیت حرکتی و ورزشی براساس هدفهای تربیتی و آموزشی .

در طبقه بندی اول ، تغییر رفتار دانش آموزان هدف اصلی و نهایی است . هدف تغییر رفتار این است که دانش آموزان از یک زندگی متحرک و فعال برخوردار شوند و رفتارهای مطلوبی از خود بروز دهند.

 

 

براساس این مدل ، اهداف تربیت حرکتی و ورزشی را می توان به سه دسته تقسیم کرد :

 1) اهداف شناختی یا ادراکی ، 2) اهداف نگرشی ، 3) اهداف رفتاری (حرکتی ـ مهارتی) .

در روش دوم رفتار یادگیرنده را می توان به سه حیطه تقسیم کرد : الف) حیطه شناختی ، ب) حیطه عاطفی ، ج) حیطه روانی ـ حرکتی .

تربیت حرکتی و ورزشی در هر حیطه به دنبال اهدافی است و هرگونه فعالیت یا یادگیری حرکتی و ورزشی باعث یادگیری و تربیت در هر سه حیطه یا حوزه می شود.

 
  

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود بازتاب موسیقی در ادب فارسی (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:08
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل30 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

    مقدمه:

بازتاب موسیقی در ادب فارسی

الف) رابطه ی ادبیات و موسیقی

درخشش علوم و صنایع ایران، در دوره ی ساسانی بود. هنر موسیقی نیز در اثر تشویق شاهان رونقی به سزا یافت. در دوره ی اردشیر موسیقی دانان طبقه ی جداگانه ای را تشکیل داده و به مقام ویژه ای نایل شده بودند.

در دوره ی خسرو پرویز موسیقی پیش رفت بسیار کرد. از نوشته های شاهنامه فردوسی و خسرو شیرین نظامی برمی آید که «باربد» بزرگ ترین موسیقی دان این زمان بوده است. (وی را مبتکر ۳٦۰ لحن موسیقی می دانند) از دیگر موسیقی دانان این دوره می توان «نکیسا»، «بامشاد» ، «رامتین» و «آزادوار چنگی» را نام برد. در دوره ی ساسانی ۷۲ نغمه از نغمه های موسیقی رواج داشته است. از آن جمله : پالیزبان ، سبزه، باغ سیاوشان، راه گل ، شادباد، تخت درویش، گنج سوخته، دل انگیزان، تخت طاقدیس ، چکاوک، خسروانی، نوروز، جامه دران، نهفت ، گلزار، در غم، گل نوش و زیرافکن که هنوز برخی از این اصطلاح ها در موسیقی امروز ما رایج است.

این نغمه ها از سده ی چهارم به بعد بیش تر می شود. در زمان ساسانیان برای اوستا، کتاب مقدس زردشتیان تفسیری به نام «زند» نوشتند و آن را هنگام مناجات با لحن موسیقی خواندند. شاید بتوان گفت نخستین ارتباط شعر و موسیقی ما از همین جا سرچشمه گرفته باشد. چنان چه حافظ آن را مطلع یکی از غزل های معروف خود قرار داده است:

بلبل ز شاخ سرو به گلبانگ پهلوی / می خواند دوش درس مقامات معنوی
و فرخی می گوید :

زند و اف زند خوان چو عاشق هجر آزمای / دوش بر گلبن همی تا روز ناله ی زار کرد

ریشه شناسی واژه ی شعر:

اصل کلمه ی شعر عربی نیست، بلکه معرب است از «شیر» عبری به معنی سرود و آواز، و مصدر آن در عربی «شور» است. پس شعر به جای سرود و شور به معنی سرودن است. از همین جا می توان رابطه ی میان ادبیات و موسیقی را دریافت. برخی از شاعران گذشته مانند رودکی و فرخی سیستانی شعرهای خود را در مجالس بزرگان و پادشاهان اگر صدای خوش داشتند و یا چنگ نیکو می نواختند با آواز و نوای ساز عرضه می کردند و اگر خود[SP]ِ شاعر از این دو هنر مایه ای نداشت، شخص دیگری را مأمور انجام این کار می کرد. این گونه افراد را «راوی» یا «راویه» می نامیدند و هنگامی که عرب می گوید: « انشدُ فلانً شعرن» برابر فارسی آن یعنی: «فلانی قصیده ای سرود و به آواز خواند».

در زبان فارسی رباعی را «ترانه» می گفتند. همچنین نام هایی مانند «خسروانی» ، اورامن، لاسکوی و پهلوی از دوره ی پیش از اسلام به جا مانده که برخی از آن ها در دوره ی اسلامی نیز معمول بوده است. بنا بر نظر استاد جلال الدین همایی در حاشیه ای بر دیوان عثمان مختاری که در مورد غزل نوشته است، وی بدین نتیجه رسیده است که غزلیات مختاری دارای شعرهای دارای لحن موسیقی و از جنس «قول» و «غزل» دوره ی نخست است. این نوع غزل را «قول» می نامیدند و اصطلاح «قوال» به غزل خوان اطلاق می شده است. شعر رودکی «بوی جوی مرلیان آید همی/ یاد یار مهربان آید همی» غزلی است که بنا بر روایت چهار مقاله ی نظامی عروضی رودکی همراه با چنگ آن را در پرده ی عشاق نواخت.

هر هنرمند آهنگساز برای تلفیق «عروض» در شعر و «ضرب و ریتم» در موسیقی ممکن است به دو شیوه عمل کند:

۱ ارتباط حسی میان شعر و آهنگ متناسب با آن را به کمک قاعده و فرمول صوری عملی کند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بابا طاهر عریان20 ص (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:08
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل93 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بابا طاهر عریان

 

 

 

بابا طاهر عریان همدانی یكی از شاعران اواسط قرن 5 هجری قمری است كه ولادت او اواخر قرن 4 می باشد. درباره زندگانی این شاعر عارف اطلاعات دقیقی در دست نیست. تنها روایتها و داستانهایی از مقام علمی و عرفانی این شاعر وجود دارد و گفته اند كه به این دلیل به او عریان می گفتند چون از علایق دنیا دست كشیده بود و گفته شده كه او معاصر با پادشاهی طغرل بیك سلجوقی بوده و این پادشاه ملاقاتهایی با بابا طاهر داشته است.

 

 با دقت كردن در رباعیات او می توان به برخی از احوال او پی برد. به عنوان مثال او در این رباعی فرموده است: "نصیحت بشنو از پور فریدون كه شعله از تنور سرد نایو"، متوجه می شویم كه نام پدر او فریدون بوده است و همچنین گفته شده كه بابا طاهر فرزندی به نام فریدون داشته كه در زمان حیات او فوت شده كه در سوگواری او گفته: "فریدون عزیزم رفته از دست  /  بوره كز نو فریدونی بسازیم" كه معنای آن این است كه فریدون عزیزم از دست رفته و از خدا فرزندی دیگر بطلبیم و نكته دیگر از زندگانی بابا طاهر این است كه او روزها را بیشتر در كوه و بیابان می گذرانده و شبها را به عبادت و ریاضت مشغول بوده است و در مورد سال وفات این شاعر عارف نظریه های مختلفی بیان شده و به طور یقین نمی توان سال وفات او را مشخص كرد.

ویژگی سخن   

اشعاری كه از بابا طاهر باقی است رباعیاتی است كه به لهجه لری سروده شده است. با خواندن این اشعار متوجه می شویم كه او با سخن بسیار روان و ساده و بی پیرایه خود نیكو كاری، خیر خواهی و احسان و ترك ظلم و ستم به خلق را به خوبی بیان كرده، او عشق و ایمان و دلباختگی خود به مذهب شیعه و توسل به ائمه اطهار و تضرع به درگاه خدا را چنان با جاذبه بیان می كند كه خواننده از خواندن رباعیات خسته نمی شود و ناله جانسوز طاهر یكی از انوار عشق الهی است كه در كلمه به كلمه اشعار او این انوار را می بینیم و سوزش و آتش آن را حس می كنیم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آموزش آئین نگارش (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:08
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات68
حجم فایل61 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشگفتار

آئین نگارش

زیبایى خواهى، حقیقت جویى و نوآورى، از جمله گرایش هاى فطرى آدمى است. رغبت و علاقه انسان به گفتار و نوشتار درست و شیوا نیز سرچشمه در همان میل نهفته دارد. سخن و نوشته هدفمند، شیوا، روان و رسا، تأثیرى اعجاز گونه بر جان شنونده دارد ، او را مدهوش و سرمست مى سازد و مرواریددرخشان حقیقت را بر ساحل فهم و ادراک او مى نشاند.

رعایت درستى و شیوایى در گویش و نگارش جز از راه آشنایى با آداب و شیوه هاى صحیح نگارش امکان پذیر نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 


گام های نگارش

براى نگارش چه باید کرد؟

خواندن و اندیشیدن:هر نویسنده اى باید هرروز صفحه اى به صفحات خوانده خود بیفزاید و روزهاى این رویّه را با پشتکار ادامهدهد. این که چه بخوانیم، تابع آن است که بیشتر به کدام موضوعات علاقه داریم. امّافراموش نکنید که یک چیز براى همه نویسندگان ضرورت دارد: خواندن آثارى که شاهکارهایادبی محسوب می شوند. در این میان، نقش «شعر نو» و دیگر آثار امروزى، در کنار آثارکهن، فراموش نشود; حتّى اگر به دلایلی در مورد پیدایش و عوارض هنر امروز، سئوالاتجدّى داشته باشید

نوشتن و نوشتن و نوشتن:فراموش نکنید که اگرنویسنده حتّى یک روز از قلم زدن دست کشد، ذوف هنرى خود را به اندازه همان یک روزدچار افسردگى مى کند. نکته مهم این است که هرگز صرفاً منتظر سفارش کار نگارشىنباشیم. بخشى از زندگى هنرمند باید وقف گرایش هاى هنرى اش شود، حتّى اگر در لحظه،کسى مشتاق و خریدار اثرش نباشد

رعایت مراحل نگارش:

1.تفکر
2.تهیه طرح:طرح چهار چوبى است براىیک نوشته که در آن، چشم انداز آینده نویسنده روشن مى شود
3.گردآورى و دسته بندى اطّلاعات

4.تهیّه سیاهه آزمایشى:در سیاهه آزمایشى، مطالب بهترتیب زمان تهیّه مى شوند و به حسب دسترسى به منابع، بر کاغذ مى آیند; بى آن کهدرباره تقدّم و تأخّر یا کلّیّات و جزئیّات آن ها تصمیم گرفته شود
5.تهیّه سیاهه نهایى:در سیاهه نهایى،پس از تأمّل و بازنگرى کافى، هم در ترتیب مطالب تجدید نظر مى شود و هم برخى ازمطالب غیر لازم حذف مى گردند
6.تهیّه پیشنویس:در این مرحله، سیاهه نهایى قلمى مى شود، یعنى تبدیل به یک نوشته منسجممی شودو قواعد خاصّ نگارش و ویرایش در آن، اعمال مى گردد
7.نقد و نظر و بازبینى:نویسنده خوب همواره از شتاب مىپرهیزد. یکى از اصول پیشرفت در نویسندگى، همین است که نویسنده مرتّباً خود را مَحَکزند و پس از تهیّه پیش نویس، آن را به دقّت بازبینى کند و نقائص کار خود را پیداکندو در صورت نیاز، با اهل نظر به مشورت بپردازد
8.ویرایش:اگر نویسنده اى توان ویرایش دارد، مى تواندویراستار اثر خود باشد. امّا معمولا بهتر است که حتّى نویسندگان توانا، آثار خود رابه قلم ویراستار دیگرى بسپارند; ویراستارى که توانایی خود را در این زمینه به اثباترسانده باشد

پرسش هاى مهم پیش از نگارش:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره اوزان نوحه ها (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:07
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات65
حجم فایل60 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

به نام خدا

معاونت محترم پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

با ا حترام اینجانب تقی وحیدیان كامیار عضو هیات علمی دانشگاه گروه زبان و ادبیات فارسی به استحضار می رساند كه طی سالیان دراز تحقیق در وزن و قافیه شعر فارسی و نوشتن كتابهایی در این زمینه از جمله :

1. بررسی وزن شعر عامیانه فارسی    از انتشارات آگاه

2. بررسی منشا وزن شعر فارسی      انتشارات آستان قدس رضوی

3. كتاب وزن و قافیه دبیرستان         وزارت آموزش و پرورش

4. كتاب وزن و قافیه دانشگاه         انتشارات نشر دانشگاهی

5. فرهنگ اوزان شعر فارسی دانشگاه فردوسی ‌‌(جهت ویراستاری برای چاپ ارسال گردید )

6. مقاله در مجلات مختلف در مورد وزن و قافیه

مدتی پیش بر آن شد كه اوزان نوحه ها را بررسی كند . چون نوحه ها گنجینه گرانبهایی از اوزان شعر فارسی بسیار متنوع و ارزنده . لذا آنرا به عنوان طرحی پژوهی در دانشگاه آزاد ارائه داد ، متاسفانه بعلت اینكه كتاب نوحه در دسترس نبود وقفه ای در كا ر رخ داد و سرانجام مشكل حل گردید . اینك این كارپر زحمت با استخراج 95 وزن خاص از كتابهای مختلف نوحه تقدیم می گردد .

                                                        تقی وحیدیان كامیار

 

 

 

 

 

 

 

طرح پژوهشی بررسی اوزان نوحه ها

نوحه به معنی اخص كلمه به اشعاری گفته می شود كه در مراسم سوگواری امامان شیعه علیهم السلام با صوت حزین و ناله و زاری خوانده می شود . سرایندگان این اشعار اغلب مردمی ساده و بی سواد هستند كه درس شاعری نیاموخته اند و ادعای شاعری هم ندارند و تنها از روی ذوق و سوز دل و عشق و ایمان شعر گفته اند و بهتر است بگوئیم عقده دل گشوده اند .

شاعر نوحه سرای خوش ذوق وقتی ستم هایی را كه برخاندان پیامبر گرامی (ص) رفته است در نظر می آورد و برناروائیهایی كه جباران و ستمگران دنیاپرست بر این عزیزان ، بویژه بر سرور ازادگان امام حسین (ع)و اهل بیت و یارانش روا داشته اند می اندیشد چنان دلش به درد می آید و جانش آزرده می شود كه از خود بی خود می گردد و تاب و تحمل از كف می دهد و بی اختیار عقده دل می گشاید و شعر بر لبش می نشیند و زمزمه كنان در رثای آنان نوحه می سراید . نوحه شعری ساده است و دور از هر تكلف ، و بی آلایش و پاك ، و چه باك اگر ادیبانه نباشد .نوحه از دل برمیخیزد و لاجرم بر دل می نشیند . از طرفی این اشعار امتیازات و ویژگیهایی دارند كه شعر رسمی فارسی با همه عظمتش در مواردی دست نیاز به سوی آنها دراز كرده و از آنها بهره برده است .

نوحه ها را از دیدگاه های مختلف مثل مضمون ، زبان ، تصویر سازی ، قالب ، قافیه و وزن می توان بررسی كرد . اما آنچه از همه مهمتر و غنی تر و متنوع تر و زیباتر است اوزان نوحه هاست كه ما در این گفتار به بررسی آنها می پردازیم .

سرایندگان نوحه ها گرچه عروض نمی دانند اما از روی ذوق لطیف و سرشار خود تنها اوزان تازه و دلنشین می آفرینند بلكه شیوه های تازه ای نیز در وزن ابداع كرده اند كه هرگز به فكر ادیبان و شاعران گذشته هم نرسیده است . این ویژگیهای اوزان نوحه ها را می توان به سه گونه تقسیم كرد :

ك

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

انواع آزمونها ( سنجش و ارزشیابی آموزشی ) رشته بهداشت مدارس 9 ص (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:07
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

am

آزمون های عینی

 

سئوالات صحیح – غلط

 

سئوالات زیر به صورت صحیح و غلط می باشد ، گزینه مورد نظر را در در مربع با علامت × مشخص کنید .

                                                                                                                      صحیح     غلط

1 درون هسته چندین رشته بلند و بسیار نازک وجود دارد که آنها را کروماتین می نامند.

 

2 نشاسته یکی از ساکارزهای خوراکی است .  

                                                              

3 هموگلوبین در خون مسئول انتقال گازهای تنفسی است .

 

4 واحد سازنده پروتئین ، اسید آمینه است .

 

5 تیروکسین موجب بالا رفتن سرعت واکنشهای شیمیایی بدن و افزایش فعالیتهای بدن می شود .

 

6 به رابطه غذایی بین موجودات زنده مختلف شبکه غذایی می گویند .

 

7 باکتری هاییکه خاک را برای رشد گیاهان مناسب می کنند ، باکتریهای تثبیت کننده نامیده می شوند .

 

8 محلی که هر موجود زنده به طور طبیعی در آن زندگی می کنند بوم نامیده می شود .

 

 

ozeshi

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق اندیشه دینی در شعر فارسی (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:07
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل35 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

اندیشه دینی در شعر فارسی

 

برای درك جایگاه شعر در شریعت، از بررسی نگاه كلی اسلام به هنر باید شروع كرد، سپس منظرها و نظریه های گوناگون را در مواجهه با شعر و شاعر بررسید. در نوشتار پیش رو، نگاه های مخالف و موافق بررسی شده است. در ادامه، از چهره هنر و شعر در روایات دینی سخن رفته و در پایان نیز نام و یاد مختصری از چند شاعر بزرگ پارسی گوی شده است. ذكر این چند تن، بدان رو است كه خواننده از باب مشت نمونه خروار دریابد كه شعر فارسی در بن مایه ها و پیكر خود ، وامدار اندیشه های دینی و عرفانی است. بدین رو در مثال ها و ابیات، بیشتر به محتوا نظرشده است.


مقدمه‌

اگر در چارچوبه‌ تعریف‌ دینی‌ هنر، چند كلمه‌ را در نظر بیاوریم‌ كه‌ شاكله‌ و ساختمان‌ اصلی‌ این‌ تعریف‌ با آنها سامان‌ یابد، بدون‌ تردید و تامل‌ كلمه‌ «تعهّد» یكی‌ از آن‌ كلمات‌ است‌. ادیان‌ مختلف‌ با تكیه‌ بر اصول‌ اعتقادی‌ و مبانی‌ فكری‌ خاص‌ خود بر الزام‌ چنین‌ كلمه‌ای‌در ساختار تعریف‌ هنر توافق‌ دارند و استنباطی‌ كه‌ این‌ ادیان‌ از مقوله‌های‌ هنری‌ دارند، برخاسته‌ از همین‌ رویكرد معنوی‌ و خاصّیت‌ درونی‌ و بار اندیشگی‌ هنرها است‌. بنابراین‌ با نظرداشت‌ِ چنین‌ نكته‌ای‌، در می‌یابیم‌ كه‌ در عُرف‌ و منطق‌ ادیان‌ و مذاهب‌ و نحله‌های‌ گوناگون‌وابسته‌ به‌ آنها، هنری‌ مورد تایید است‌ كه‌ به‌ نحوی‌ متعهّد و آرمانی‌ و در خدمت‌ ایدئولوژی‌ و ارزش‌های‌ دینی‌ قرار گرفته‌ باشد و با توجه‌ به‌ همین‌ نكته‌، هنری‌ كه‌ خاستگاه‌ اندیشه‌ای‌ ندارد وهیچ‌ مسئولیتی‌ را در حوزه‌ اجتماعی‌ نمی‌پذیرد، جایگاه‌ شایسته‌ای‌ نیز در فرهنگ‌دینی‌ نمی‌یابد.

سرشت‌ هنر آمیخته‌ با دین‌ و آموزه‌های‌ دینی‌ است‌؛ از آن‌ رو كه‌ دین‌ و هنر در یك‌ تعامل‌ همیشگی‌ و استوار قرار دارند. دین‌ در تلطیف‌ فضاها و زیبایی‌ و ادراك‌ مفاهیم‌ درونی‌ و معنایی‌اش‌ مرهون‌ هنر است‌ و هنر جاودانگی‌ و حصول‌ به‌ مرزهای‌ كمال‌ مطلق‌ را در مفاهیم‌ دینی‌ جست‌وجومی‌كند. اسلام‌، مسیحیت‌، زرتُشت‌ و تمامی‌ ادیان‌ توحیدی‌ و غیرتوحیدی‌ هنر را تایید نموده‌، آن‌ را برخاسته‌ از فطرت‌ و ذات‌ انسان‌ می‌شناسند و از همین‌ رو بسیاری‌ از ادیان‌ در آیین‌ها و مراسم‌ عبادی‌شان‌ برای‌ رهایی‌ و آرامش‌ روحی‌ و تسلیم‌ از هنر موسیقی‌ استفاده‌ می‌كنند وبرخی‌ نقاشی‌ را شایسته‌ ترسیم‌ باورهای‌ اعتقادی‌، و نمادی‌ از تجلیات‌ ماورایی‌ می‌شناسند.

تحقیق‌ در تاریخ‌ هنر نشانگر این‌ واقعیت‌ است‌ كه‌ راز آفرینندگی‌ و چیزی‌ با عنوان‌ آفرینش‌، مولودی‌ در دامن‌ الهام‌ است‌. یعنی‌ هنر از كجا و چه‌ نقطه‌ای‌ آغاز شود و این‌ الهام‌ چگونه‌ در درون‌ هنر: خط‌، نقاشی‌، شعر، تئاتر، سینما راه‌ می‌یابد؟ قدیمی‌ترین‌ آثار كلاسیك‌ (اروپاو غرب‌) انواع‌ هنر را نتیجه‌ تفكر در دین‌ می‌دانند و باور دینی‌ را زمینه‌ساز بسیاری‌ از كشف‌های‌ هنری‌ و ابداع‌ سبك‌ها و متدها و روش‌هایی‌ كه‌ در گذر زمان‌ اصالت‌ بیشتری‌ یافته‌اند. از قرن‌ هفدهم‌ تا قرن‌ بیستم‌ كه‌ بستر بسیاری‌ از تحولات‌ هنری‌ـ ادبی‌ در اروپا و غرب‌است‌، همه‌ جا نقش‌ كلیسا و متون‌ مقدس‌ به‌ مثابه‌ كانون‌ الهام‌ و به‌ عنوان‌ نماینده‌ دین‌ مشهود است‌. در ادبیات‌ فارسی‌ نیز بدون‌ هیچ‌ شُبهه‌ و تردیدی‌، متون‌ روایی‌ و حدیثی‌ و مفاهیم‌ قرآنی‌ سرچشمه‌ بسیاری‌ از آفرینش‌های‌ ادبی‌ است‌.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آموزش به کودکان دبستانی 50 ص (آموزشی)

شنبه 14 بهمن 1396
17:07
جمشید راد
دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات50
حجم فایل74 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

  فهرست مطالب

موضوع  ........................................................................................................................................................صفحه

چکیده.....................................................................................................................................................................................................................................................4

مقدمه......................................................................................................................................................................................................................................................6

ویژگی های عمومی کودک دبستانی................................................................................................................................................................................................7

روش آموزش مستقیم یا روش آموزش سخنرانی ..........................................................................................................................................................................7

فنون موثر آموزش با روش سخن.....................................................................................................................................................................................................7

  1. بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یادگیرندگان..................................................................................................................................................7
  2. استفاده از پیش سازمان دهنده ....................................................................................................................................................................................8
  3. ارائه مطالب ......................................................................................................................................................................................................................8
  4. توضیح دادن......................................................................................................................................................................................................................8
  5. شورو شوق و تحرک ........................................................................................................................................................................................................9
  6. پرسیدن سوال هنگام آموزش با سخنرانی....................................................................................................................................................................9
  7. یاد داشت برداری  ..........................................................................................................................................................................................................10

انتقاد از روش سخنرانی  ...................................................................................................................................................................................................................10

موارد استفاده از روش سخنرانی .....................................................................................................................................................................................................10

آموزش با روش بحث گروهی .................................................................................................................................................................................................11

مراحل آموزش با روش بحث گروهی.............................................................................................................................................................................................11

  1. انتخاب موضوع بحث......................................................................................................................................................................................................11
  2. یافتن زمینه مشترک برای بحث................................................................................................................................................................................11
  3. بیان هدفهای آموزشی و محدوده زمان.......................................................................................................................................................................11
  4. ترتیب نشستن افراد در جلسه بحث..........................................................................................................................................................................12
  5. هدایت جریان بحث........................................................................................................................................................................................................12

روش آموزش اکتشافی ...................................................................................................................................................................................................................13

مراحل آموزش برای یادگیری اکتشافی.................................................................................................................................................................................13

اقدامات پیش از آزمون..................................................................................................................................................................................................................13

تعیین قصد یا هدف .......................................................................................................................................................................................................................13

انتخاب یک موضوع مشکل یا معما بر انگیز................................................................................................................................................................................13

آموزش دادن درس............................................................................................................................................................................................................................14

آماده ساختن یادگیرندگان و توضیح دادن روشهای اکتشافی..................................................................................................................................................14

ارائه موقعیت معمابرانگیز..... جمع آوری اطلاعات یا داده ها و آزمایشگری.............................................................................................................................14

فرضیه سازی و توضیح دادن...........................................................................................................................................................................................................15

تحلیل فراینداکتشافی................................................................................................................................................................................................................15

اقدامات پس از آموزش.................................................................................................................................................................................................................15

گروه همسالان در دوره کودکی و نیاز به وابستگی ....... ........................................................................................................................................................15

رشد خود پنداره و نیاز به سازندگی..........................................................................................................................................................................................16

روش اکتشافی هدایت شده ......................................................................................................................................................................................................17

آموزش با روشهای گوناگون بازی وورزش..................................................................................................................................................................................17

تعریف روش:1      ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 19

روش تاریخی  / روش نوین        .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 19

تعریف تدرس..................................................................................................................................................................................................................................... 20

روش كنفـــــرانس ( گــــرد هم آیی )...................................................................................................................................................................................... 20

روش شاگــــرد ـ استــــادی......................................................................................................................................................................................................... 20

روش چند حســـی ( مختلط )...................................................................................................................................................................................................... 21

روش حل مسئلــــه .................................................................................................................................................................................................................... 21

روش پـــــروژه ای  ......................................................................................................................................................................................................................21

شیــــــوه سخنــــــرانی  ................................................................................................................................................................................................... 22

 شیوه بازگویـــی ...................................................................................................................................................................................................................... 22

شیـــــوه پــــرسش و پاســـــخ   .......................................................................................................................................................................................22

 شیوه تمــــرینی ..................................................................................................................................................................................................................... 22

شیـــــوه بحثــــی  ............................................................................................................................................................................................................. 22

شیــــوه نمایشــــی.............................................................................................................................................................................................................. 23

شیــــوه آزمایشـــی ( روش اجرا كردن یا یادگیری بوسیله عمل )............................................................................................................................... 23

شیــــوه گـــــردش علمـــــی  ...................................................................................................................................................................................... 23

استفاده از منابـــــع دیداری و شنیــــداری .................................................................................................................................................................... 24

الگــــوی كاوشگــــری به شیوه حقـــــوقی ......................................................................................................................................................................24

الگــــوی آمــــوختن كنتـــــرل خود  ...............................................................................................................................................................................24

الگــــــــوی ایفای نقش  ..........................................................................................................................................................................................................24 

 روش كارگاهـــــــی ................................................................................................................................................................................................................. 25

 روش سخنــــرانی........................................................................................................................................................................................................................ 25

سمینـــــار  ...................................................................................................................................................................................................................................25

 كنفــــــــرانس  .........................................................................................................................................................................................................................25

 سمپـــــــوزیــــــوم  ..............................................................................................................................................................................................................25

روش تدریس كارگاهـــــی ......................................................................................................................................................................................................... 25

مــــــــرحله ارایه درس کــــــوتاه ......................................................................................................................................................................................... 25

مــــرحله فعالیت و كار  ..............................................................................................................................................................................................................25

 مـــرحله مشاركت ................................................................................................................................................................................................................... 25..

مرحله درسی كوتاه و فشرده: .........................................................................................................................................................................................................26

مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی:......................................................................................................................................................................... 26

 مرحله مشاركت و جمع بندی ....................................................................................................................................................................................................26

الگـــــوی دریافت مفهـــــوم ..................................................................................................................................................................................................26

الگــــوی تفكـــــر استقرایــــی ...........................................................................................................................................................................................27

الگـــوی آمــــوزش كاوشگــــری............................................................................................................................................................................................27

الگـــوی پیش سازمـــان دهنـــد.ه...........................................................................................................................................................................................28

الگوی یادسپاری / الگوی رشد عقلی............................................................................................................................................................................................ 28

الگوی كاوشگری علمی  /الـگــــوی تدریس غیـــــر مستقیم............................................................................................................................................... 29

الگـــوی بدایع پــــردازی ( افـــزایش تفكــــر خلاق )..........................................................................................................................................................29 

الگــــوی آگاهی یابی  / الگـــــوی دیــــدار در كــــلاس درس ..................................................................................................................................... 30

الگــــوی پــــژوهش گـــروهی ( تفحص گــــروهی )...................................................................................................................................................... 30

الگــــوی آمــــوزش آزمایشگاهــــی................................................................................................................................................................................... 31

الگـــوی كاوشگـــــری علـــوم اجتماعـــــی      ..........................................................................................................................................................  31

الگـــوی یادگیـــــــری در حد تسلط آمـــــــوزش مستقیـــم ...................................................................................................................................  31

الگـــوی آمــــوزش برای رشد مفهــــوم و مهـــارت......................................................................................................................................................... 31

طبقه بندی کودکان بر اساس تفاوتهای فردی...............................................................................................................................................................................32

  1. تفاوت بین فردی.............................................................................................................................................................................................................32
  2. تفاوت درون فردی .........................................................................................................................................................................................................32
  3. تفاوتهای فردی و مفهوم عام استثنایی.......................................................................................................................................................................32
  4. برآورد درصد شیوع دانش آموزان استثنایی...............................................................................................................................................................32
  5. گروه بندی دانش آموزان...............................................................................................................................................................................................33

روشهای معیار شناسایی تیز هوشها و با استعدادها......................................................................................................................................................................33

  1. شناسایی دانش آموزان تیز هوش و با استعداد به وسیله آزمونهای میزان شده..............................................................................................34
  1. شناسایی دانش آموزان تیز هوش و بااستعداد با استفاده ار روش مشاهده .....................................................................................................34
  2. ویژگی دانش آموز تیز هوش وبااستعداد.....................................................................................................................................................................34

وضعیت اقتصادی و طبقه اجتماعی............................................................................................................................................................................35

مشخصات بدنی..............................................................................................................................................................................................................35

سازگاری اجتماعی..... مشخصات شخصی هویتی..................................................................................................................................................35

وضعیت تحصلی و فعالیتهای خارج از کلاس.......................................................................................................................................................35

سایر مشخصات و خصوصیات..................................................................................................................................................................................35

چگونه طراحی برنامه آموزشی برای تیزهوشان.....................................................................................................................................................................36

  1. غنی سازی برنامه های آموزشی.........................................................................................................................................................................36
  2. سرعت بخشیدن به برنامه های آموزشی...............................................................................................................................................................37
  3. مدارس یاکلاسهای ویژه روزانه یا شبانه................................................................................................................................................................37
  4. محاسن........................................................................................................................................................................................................................37
  5. معایب............................................................................................................................................................................................................................38

دانش آموزان دیر آموز......................................................................................................................................................................................................................38

  1. ویژگی کودکان دیر آموز..............................................................................................................................................................................................38
  2. وضعیت جسمانی توانایی حرکتی .. فراگیری زبان...................................................................................................................................................38
  3. ویژگی شخصیتی اجتماعی..........................................................................................................................................................................................39

چگونگی طراحی برنامه آموزشی مناسب برای کودکان آموزش پذیر............................................................................................................................39

  1. مدارس یا کلاسهای ویژه روزانه یاشبانه....................................................................................................................................39
  2. جریان غالب....................................................................................................................................................................................39

    اهداف برنامه آموزشی آموزش پذیر..........................................................................................................................................................................................40

    نحوه آموزش کودکان آموزش پذیر.........................................................................................................................................................................................40

رویه های آموزشی (محیط حمایت آمیز کلاس).........................................................................................................................................................................42

همسویی وتنظیم برنامه درسی.........................................................................................................................................................................................................43

نظر کارشناسی فاطمه وردان  .......................................................................................................................................................................................................44

نظرکارشناسی فطرت صادق پور ......................................................................................................................................................................................................47

منابع........................................................................................................................................................................................................................................................49

 

 

 

 

 

چکیده مطالب

موضوع تحقیقی که اکنون در دست شماست روشهای گوناگون آموزش به کودکان دبستانی می باشد شامل بخشهای مختلف  می باشد . قسمت اول آن درباره ویژگی های  عمومی کودک دبستانی توضیح داده شده که درادامه آن ما به بحث موضوع اصلی خود پرداخته و روشهای آموزشی را به قسمتها گوناگون تقسیم کرده و هر کدام را به طور مختصر توضیح داده ایم که این روشها به نام  روش آموزش مستقیم یا روش آموزش سخنرانی که خود به بخشهای گوناگون ازجمله .بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یاد گیرندگان -  استفاده از پیش سازمان دهنده -  ارائه مطالب-توضیح دادن  - شورو شوق وتحرک   - پرسیدن سوال هنگام آموزش با سخنرانی  -یادداشت برداری - که درباره هر کدام  توضیحات مفصلی  داده شد به خوبی آشنا می شوید در ادامه از روش سخنرانی انتقادشده و در پایان این بحث موارد استفاده روش سخنرانی را بیان کرده ایم   . بحث دوم ما درباره  آموزش با روش بحث گروهی می باشد که این بحث خودبه  مراحل آموزشی با روش بحث گروهی  با بخشهای گوناگون از جمله : انتخاب موضوع بحث  - یافتن زمینه مشترک برای بحث-   بیان هدفهای آموزشی ومحدوده زمانی -   ترتیب نشستن افراد در جلسه بحث گروهی-  هدایت جریان بحث تقسیم شده در آخر مقایسه اثر بخشی روش بحث گروهی و روش سخنرانی صحبت شده است .بحث سوم ما درباره روش آموزش اکتشافی می باشد که این روش نیزمانند دو روش بالا از اقدامات پیش از آموزش از جمله :  

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir