مقاله موتورهای شش زمانه (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:27
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل297 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

 

عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.

با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی آن را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.

 

محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است. با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.

 

مزایای موتور شش زمانه:

  • رسیدن به راندمان حرارتی % 50 (%30برای موتورهای احتراق داخلی فعلی)
  • کاهش مصرف سوخت با بیش از %40
  • کاهش الودگی حرارتی، صوتی، شیمیایی
  • دو کورس مفید کار در طی شش کورس
  • پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو
  • سوخت چند گانه

 

 در خودروهای با موتور شش زمانه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و انتشار آلودگی خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

طراحی و عملکرد

 

در سیکل شش زمانه، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ میدهد : دو سیکل چهار فرایندی برای هر کدام از سیکل ها،یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی. نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش زمانه نشان می دهد.

 

 اولین سیکل چهار فرایندی احتراق خارجی.

 

فرایند1 :مکش هوای خالص درون سیلندر(فرایند دینامیکی)

فرایند 2: تراکم هوای خالص در محفظه ی گرمکن(فرایند دینامیکی)

فرایند3 : نگه داشتن فشار هوای خالص در محفظه ی بسته جایی که بیشترین تبادل گرما با دیواره های محفظه ی احتراق رخ می دهد(فرایند استاتیک چون مستقیما روی میل لنگ اثر نمی گذارد.) دمای هوا بالا می رود.

فرایند4 : انبساط هوای فوق داغ درون سیلندر، که کار انجام می دهد.(فرایند دینامیک). طی این سیکل چهار فرایندی، هوای خالص هرگز در تماس مستقیم با سوخت و شمع نمی باشد.

 شکل زیر نمودار دمای این چهار فرایند را مشخص می کند

 

شکل 1- سیکل چهار فرایندی احتراق خارجی

 

دومین سیکل چهار فرایندی که احتراق داخلی می باشد.

 

فرایند5: تراکم مجدد هوای خالص گرم درون محفظه ی احتراق(فرایند دینامیک)

فرایند6 : تزریق سوخت و احتراق در محفظه ی احتراق، بدون تاثیر مستقیم روی میل لنگ (فرایند استاتیک)

فرایند7 : گازهای احتراق منبسط می شوند و کار انجام می شود. (فرایند دینامیک)

فرایند8: تخلیه گازهای احتراق (فرایند دینامیک) در طی این چهار فرایند، هوا مستقیما با منبع گرما (سوخت) تماس دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق موتور های 6 زمانه (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:27
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل73 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه  :

 

عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.

 

با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی آن را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.

 

محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است. با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.

 

 

 

مزایای موتور شش زمانه:

  • رسیدن به راندمان حرارتی % 50 (%30برای موتورهای احتراق داخلی فعلی)
  • کاهش مصرف سوخت با بیش از %40
  • کاهش الودگی حرارتی، صوتی، شیمیایی
  • دو کورس مفید کار در طی شش کورس
  • پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو
  • سوخت چند گانه

 

 در خودروهای با موتور شش زمانه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و انتشار آلودگی خواهیم بود.

 

 

طراحی و عملکرد :

در سیکل شش زمانه، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ میدهد : دو سیکل چهار فرایندی برای هر کدام از سیکل ها،یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی. نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش زمانه نشان می دهد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله مهندسی مکانیک (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:27
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل176 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مهندسی مکانیک

هدف

در حقیقت رشته مکانیک بخشی از علم فیزیک است که با استفاده از مفاهیم پایه علم فیزیک و به تبع آن ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می‌پردازد و می‌کوشد تا با توجه به نتایج بررسی‌های خود ، طرحی نو در زمینه فن‌شناسی و صنعت ارائه دهد و در راه پیشرفت انسان گامی به جلو بردارد.

به عبارت دیگر رشته مکانیک، رشته پیاده کننده علم فیزیک است چون برای مثال بررسی حرکت خودرو و عوامل موثر بر روی آن برعهده فیزیک است. اما این که چگونه حرکت آن تنظیم گردد بر عهده مکانیک می‌باشد.

دکتر آریا الستی استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در معرفی این علم می‌گوید:

«علم مکانیک به تحلیل حرکت و عوامل ایجاد کننده حرکت مانند نیروها و گشتاورها و شکل حرکت می‌پردازد. اما مهندسی مکانیک تا حدودی با علم مکانیک تفاوت دارد چرا که یک مهندس مکانیک علاوه بر علم مکانیک باید بسیاری از علوم دیگر را یاد گرفته و بعضی از هنرها را نیز کسب کند. شاید بتوان گفت که رشته مهندسی مکانیک ، رشته تحلیل و طراحی سیستم‌های دینامیکی و استاتیکی است.»

دکتر محمد دورعلی یکی دیگر از اساتید مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف نیز در معرفی این رشته می‌گوید:

«رشته مهندسی مکانیک را شاید بتوان از نقطه‌نظر تنوع موضوعات تحت پوشش، جامع‌ترین رشته مهندسی به شمار آورد. چون رشته مهندسی مکانیک در برگیرنده تمامی علوم و فنونی است که با تولید ، تبدیل و استفاده از انرژی، ایجاد و تبدیل حرکت و انجام کار، تولید و ساخت قطعات و ماشین‌آلات و به کارگیری مواد مختلف در ساخت آنها و همچنین طراحی و کنترل سیستم‌های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی مرتبط می‌باشد.

به عبارت دیگر محاسبات فنی، مدلسازی و شبیه‌سازی ، طراحی و تهیه نقشه‌ها ، تدوین روش ساخت ، تولید و آزمایش تمامی ماشین‌آلات و تاسیسات موجود در دنیا ، با تکیه بر توانایی‌های مهندسان مکانیک انجام می‌گیرد.»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مهندسی مکانیک2 (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:26
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مهندسی مکانیک:

 

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. مهندسی مکانیک نقش به سزایی در بالا بردن امنیّت زندگی، بهبود کیفیّت کلّی زندگی، و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا می‌کند. به جرئت می‌توان گفت که مهندسی مکانیک، گسترده‌ترین رشتهٔ مهندسی از نظر دامنهٔ فعالیّت‌ها و کاربردها است. مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. مهندسان مکانیک، گسترهٔ وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرآیندها را تولید می‌کنند؛ به عنوان نمونه: موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، اجزا و قطعه‌های گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا چرخ‌دنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآورده‌های مصرفی از دستگاه‌های تهویهٔ مطبوع گرفته تا رایانه‌های شخصی و تجهیزات ورزشی، ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر یک از فرآورده‌های بالا را به صورت انبوه تولید می‌کنند. می‌توان گفت تقریباً همهٔ جنبه‌های زندگی، در ارتباط با مهندسی مکانیک هستند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف نماید، احتمالاً یک مهندس مکانیک در طراحی یا ساخت آن نقش داشته است.

 

 

زمینه‌های فعالیّت در مهندسی مکانیک

 زمینه‌های فعالیّت مهندسی مکانیک به طور جامع‌تر عبارت‌اند از:

•                در زمینهٔ طراحی: 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق مهندسی مکانیک (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:26
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مهندسی مکانیک

 

 

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. مهندسی مکانیک نقش به سزایی در بالا بردن امنیّت زندگی، بهبود کیفیّت کلّی زندگی، و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا می‌کند. به جرئت می‌توان گفت که مهندسی مکانیک، گسترده‌ترین رشتهٔ مهندسی از نظر دامنهٔ فعالیّت‌ها و کاربردها است.

 

مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. مهندسان مکانیک، گسترهٔ وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرآیندها را تولید می‌کنند؛ به عنوان نمونه:

موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، اجزا و قطعه‌های گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا چرخ‌دنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآورده‌های مصرفی از دستگاه‌های تهویهٔ مطبوع گرفته تا رایانه‌های شخصی و تجهیزات ورزشی، ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر یک از فرآورده‌های بالا را به صورت انبوه تولید می‌کنند.

 

می‌توان گفت تقریباً همهٔ جنبه‌های زندگی، در ارتباط با مهندسی مکانیک هستند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف نماید، احتمالاً یک مهندس مکانیک در طراحی یا ساخت آن نقش داشته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق گیربکس اتوماتیک (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:26
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل645 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گیربکس اتوماتیک

در گیربکس اتوماتیک پیکان کلاچ های زیر وجود دارد:

·        کلاچ روتوری جلو و عقب

·        سه عدد کلاچ ثابت کننده

·             کلاچ یکطرفه که  روی رینگی مجموعه سوم  قرار دارد

         ZS1=36         ZS2=26         ZS3=30

        ZC1=96         ZC2=100       ZC3=90

        ZR1=60         ZR2=74         ZR3=60

 وضعیت کلاچها در دنده های مختلف :

نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده یک:

نسبت انتقال دور= 30/90=0.333                        0.333:1               

نسبت انتقال گشتاور =90/30=3                           3:1

نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده دو:

NC1=0    ثابت       

تعداد دور ورودی=1=n(R2)

=Xدور خروجی =n(R1)=n(C2)

n(s1)=n(s2)

 

(ZR1+ZS1)NC1=ZS1.NS1+ZR1.NR1

36N(S1)+60X=0

 

(ZR2+ZS2)NC2=ZS2.NS2+ZR2.NR2

100X=26 N(S1)+74

n(s1)=n(s2)=-0.86

=X= 0.516         1:0.516 نسبت انتقال دور

 

نسبت انتقال گشتاور=1/0.516        1.93:1

نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده سه:

 

نسبت انتقال دور=74/100        1:0.74

نسبت انتقال گشتاور =1.35:1

نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده چهار:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق گیربكس اتوماتیكی (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:26
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل645 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گیربكس اتوماتیكی كه برای ام وی ام وجود داره از نوع AMT یا Automated Manual Transmissionهست ٬ به این صورت كه حركت ماهك ها و همچنین دو شاخه كلاچ بر روی صفحه كلاچ به چند عملگر الكترونیكی محول شده كه اونا هم فرمان رو از ECU ی گیربكس میگیرن ٬ این یعنی هنوز انتقال قدرت به طریق مكانیكی صورت میگیره و نه هیدرولیكی مثل گیربكس های اتوماتیك متداول ٬ در نتیجه افت توانی كه توی ماشینهای اتوماتیك معمولی ( با گیربكس اتوماتیك هیدرولیكی ) داریم تو این ماشین نداریم ٬ البته صفحه كلاچ رو هم به جای تورك كانورتور هنوز حفظ كرده و مشخص نیست چطوری مستهلكش میكنه .


یه دسته دنده سه حالته شامل بخشهای N ٬ + و - داریم كه به محض رها كردنش به حالت N بر میگرده ٬ زیر مسافت شمار هم یه صفحه دیجیتال هست كه نشون میده دنده در كدوم یكی از 5 حالت جلو و یا 1 حالت عقب درگیر هست و همچنین با علامتهای A یا M هم نشون میده كه سیستم الان روی دستی هست یا اتوماتیك ٬ گرچه اگر دستی هم انتخاب كنین ولی تو تعویض دنده قصور كنین خودش وارد عمل میشه و دنده مناسبو انتخاب میكنه ٬ اینم نا گفته پیداست كه در حالت دستی فقط تو سری به دست دنده رو به جلو كافیه و خبری هم از پدال كلاچ نیست .



من یه نكته ای رو تو این گیربكس متوجه نشدم و اون اینه كه اگه روی 1 ( تو صفحه دیجیتال) باشه و ماشین در سربالایی ایستاده باشه ٬‌ ماشین عقب میره یا نه[SP]ُ٬ اگر نره یعنی كلاچ درگیر میشه واسه اینكه حسه ماشینهای اتوماتیكو منتقل كنه و این نقطه ضعفه بزرگیه ٬ چرا كه عمر صفحه كلاچو بسیار كم میكنه ولی اگر عقب بره و به محض فشار بر روی پدال گاز جلوگیری كنه از عقب رفتن ماشین ٬ خوب این حالت كمی قابل قبول تره از نظر عمر صفحه كلاچ ولی اشكالش اینه كه حسه ماشینهای اتوماتیكو منتقل نمیكنه و سازگار شدن باهاش كمی تمرین میخواد .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کاربرد کاربرد هیدرولیک و پنوماتیک (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:25
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل203 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کاربرد هیدرولیک و پنوماتیک

 

سیستم هیدرولیک در موارد زیر کاربرد دارد
1. در صنعت کشاورزی : که کشاورزدر ضمن راندن تراکتور می تواند
از توان سیال استفاده کند و همچنین در دستگاه های نظیر خرمن کوب وکمباین
وکلوخ شکن و میوه چین و ماشین حفاری و بیل مکانیکی

2. در خودرو سازی : تر مز هیدرولیک و فرمان هیدرولیک و تنظیم پنوماتیکی صندلی و همچنین در مراحل ساخت بدنه و شکل دادن به ورق خودرو که از پرسهای با تنهای مختلف استفاده می شود
3. در صنا یع هوای خلبان با کمک این سیستم ارابه های فرود و شهپرها و سکانهای عمودی وبالا برها و با لچه ها را مهار می کند و بدنه هوا پیما هم با پرسهای کششی ساخته می شود
و جالب است که برای تست اینکه بدانند بدنه هواپیما سوراخ نشده باشد فشار باد را بین جداره های بدنه قرار میدهند در صورتی افت فشار داشتیم می فهمیم که جای از بدنه سوراخ است

 

 

 

تست هواپیما عبارتند از:

 1.تست باد چرخها که 300 بار فشار است

2.تست کلیه سیستم هیدرولیک هواپیما

3. تست بدنه هواپیما

4. دستگاه میول که برای تست هیدرولیک هواپیمای F14
4.صنایع دفاعی : در هدایت تانک نفر بر و هدایت موشک و در ناوها هدایت ناو و ...
5.صنایع غذای: کنسرو سازی و ظروف یکبار مصرف و ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق كلاچ (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:25
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل556 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كلاچ :

کلاچ وسیله ایست برای انتقال حرکت چرخشی از یک شفت به شفت دیگر. کلاچ در واقع یک وسیله قطع کردن و یا وصل کردن است که در سیستم‌های انتقال نیرو بکار می‌رود. اصولاً در سیستم‌های انتقال نیرو، توان و نیروی تولید شده در موتور برای استفاده به شکلی دیگر و یا استفاده در جایی دیگر نیاز به جابجایی و انتقال دارد. حال برای آنکه بتوان بر روی این انتقال نیرو کنترلی را اعمال کرد. ساده‌ترین راه استفاده از یک کلاچ است تا هر زمان که نیاز به توقف انتقال نیرو باشد، این عمل انجام پذیرد.

کلاچ یک اتصال اصطکاکی میان موتور اتومبیل به عنوان منبع تولید توان و جعبه دنده اتومبیل برقرار می‌کند. در حالی که کلاچ اتومبیل درگیر است توان از موتور به جعبه دنده و از آنجا به چرخها انتقال می‌یابد. لیکن گاهی لازم می‌شود که دنده مورد استفاده در جعبه دنده ماشین بر حسب شرایط جاده و سرعت حرکت ماشین تغییر کند. برای آنکه بتوان این تغییر را به راحتی انجام داد، ابتدا لازم است که توان را از چرخ دنده‌های موجود در جعبه دنده قطع کرد. برای قطع کردن این ارتباط توانی میان جعبه دنده و موتور از کلاچ استفاده می‌شود. این کار برای راننده اتومبیل می‌تواند به‌راحتی فشاردادن یک پدال به کمک پای خویش باشد. لیکن فشار دادن این پدال پایی باعث فاصله گرفتن محور جعبه دنده از صفحه در حال چرخش موتور (فلایویل) خواهد شد. بوجود آمدن فاصله، معادل است با قطع ارتباط و انتقال توان. در این حالت راننده برای مدت کوتاهی پدال کلاچ را نگه می‌دارد و در حالی که جعبه دنده تحت هیچ نیروی خاصی قرار ندارد دنده مناسب را انتخاب کرده و جعبه دنده را در آن دنده مطلوب قرار می‌دهد و سپس پدال کلاچ را رها می‌کند. در این حالت انتقال توان از موتور به جعبه دنده دوباره از سر گرفته خواهد شد.

ویژگیهای لحاظ شده در طراحی بهینه کلاچ 

جهت طراحی بهینه کلاچ باید موارد گوناگونی را در نظر گرفت که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

- انتقال ماکزیمم گشتاور : طراحی کلاچ باید بگونه ای باشد که بتواند 125 تا 150 درصد ماکزیمم گشتاور تولیدی موتور را منتقل کند.

- درگیری و خلاصی تدریجی : کلاچ و سیستمهای عملگر آن باید بگونه ای طراحی شوند که حین خلاصی و درگیری صفحات کمترین تکان را به خودرو منتقل کند.

- پخش سریع حرارت تولید شده : حین درگیری کلاچ بعلت وجود لغزش در ابتدای امر، گرمای زیادی تولید می شود که باید به طرقی دفع شود.

- بالانس دینامیکی : چون کلاچ عضو دوار متحرک است، بنابراین در سرعتهای زیاد جهت جلوگیری از بوجود آمدن نیروهای جانبی باید از لحاظ دینامیکی بالانس باشد.

- استهلاک نوسانات : طراحی کلاچ باید به گونه ای باشد که سبب از بین رفتن نوسانات انتقالی از موتور به سیستم انتقال قدرت و نوسانات انتقالی از چرخها به موتور شود.

- ابعاد کلاچ : از لحاظ ابعادی، کلاچ باید کمترین فضای ممکن را اشغال کند.

- اینرسی : قطعات متحرک کلاچ باید کمترین اینرسی ممکن را داشته باشند.

- سادگی در تعویض و تعمیر : تعویض قطعات و تعمیر آنها باید به سادگی صورت گیرد.

- سهولت در عملکرد کلاچ نزد راننده : عمل کلاچ گیری و تعویض دنده نباید برای راننده حالت خسته کننده و طاقت فرسایی داشته باشد.

انواع کلاچ

بدون لغزش : این نوع کلاچها دو حالت دارند؛ حالت خلاصی و حالتی که کلاچ کاملاً درگیر است. بنابراین در این حالت لغزش یا سایش در کلاچ به هیچ عنوان مشاهده نمی شود. (شکل1-1)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق فرمان هیرولیک (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:25
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل564 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نظر رانندگی، اصطلاح "حس جاده‌ای" می‌باشد. حس جاده‌ای ارتباط بین سفتی فرمان با سرعت خودرو را بیان می‌كند. با توجه به این كه حس جاده‌ای دقیقا با ایمنی و راحتی خودرو در ارتباط است و ایمنی و راحتی خودرو در درجه اول اهمیت قرار دارد بنابراین بهینه‌سازی حس جاده‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌كند. عوامل متعددی مانند شعاع پینیون، شعاع چرخش تایر، سطح پیستون، ویژگیهای شیرچرخشی و ... بر حس جاده‌ای مؤثرند. در این پروژه ابتدا عملكرد فرمانهای هیدرولیكی توضیح داده می‌شود سپس مهمترین روشهای عملی بهینه‌سازی كه تاكنون روی سیستم فرمان هیدرولیك پیاده شده است بیان می‌شود. در فصل بعد عمل مدلسازی و شبیسازی شش و یازده درجه آزادی خودرو، تایر و فرمان انجام می‌شود. سپس با توجه به وجود عوامل انتخاب شده و تابع هدف جهت بهینه‌سازی بدست می‌اید و در پایان با بكار بردن روش عددی بهینه‌سازی "روزنبراك " عمل بهینه‌سازی روی سیستم فرمان هیدرولیك انجام می‌شود.

اهمیت سیستم فرمان در كنترل و هدایت وسیله نقلیه و استفاده روزافزون سیستم فرمان‌های قدرت در خودروها، ارائه مسائل مربوط به تحلیل و بررسی این سیستم‌ها را لازم می‌نمایاند. در این پایان‌نامه نخست به معرفی و نحوه عملكرد انواع جعبه فرمان‌های مكانیكی پرداخته شده است . سپس به مزایا و معایب هر كدام از سیستم‌های مكانیكی اشاره كردیده است . با آشنایی اولیه حاصل شده از این سیستم‌ها، سپس جعبه فرمان‌های قدرتی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و انواع آنها با توجه به تقسیم‌بندی‌های مختلف ، در قالب یكی از آن دسته‌بندی‌ها معرفی شده است . تقسیم‌بندی انجام شده بر اساس نوع قرارگیری ادوات هیدرولیتیكی با سه دسته سیستم‌های

اهرم‌بندی (لینكیجی)، نیمه مجموعه‌ای و مجموعه‌ای كامل ارائه شده است . بخاطر متداول بودن و رایج بودن كاربرد جعبه‌فرمان‌های مجموعه‌ای كامل سعی شده است كه این مورد اخیر بیشتر بررسی گردد. در این خصوص انواع جعبه فرمان‌های مجموعه‌ای كامل ارائه شده و نحوه عملكرد هر كدام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . سپس به پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه و پیدایش جعبه فرمان‌های مجهز به سنسور سرعت اشاره شده است . همچنین نحوه عملكرد تجهیزات اصلی جعبه فرمانهای هیدرولیك بیان گردیده است . برای بررسی مسائل طراحی، مواردی كه در جریان طراحی باید مورد توجه قرار گیرند و سیستم را بر اساس آن تحلیل نمود، مشخص شده است . یكی از جعبه فرمان‌های موجود مجهز به شیر كنترل با جابجایی خطی شبیه‌سازی گدیده است . در این الگو سعی شده كه كلیه حركتها در سیستم به جابجایی خطی تبدیل گردند تا نحوه عملكرد و استخراج معادلات حاكم بر آن آسانتر شود. با توجه به الگوی ارائه شده، معادلات حاكم بر هر كدام از اجزاء جعبه فرمان بدست آمده و با داشتن فرضیاتی آنها به معادلات خطی تبدیل شده‌اند. سپس دیاگرام بلوكی هریك از عضوها ترسیم گردیده است . با ارتباط دادن دیاگرام‌ها، مدار كنترل كل مجموعه جعبه فرمان بدست آمده است . در قسمت پایانی نتایج حاصل از این دیاگرام‌ها ارائه گردیده و نتایج براساس سه ورودی استاندارد پله، شیب و ورودی سینوسی مورد بررسی قرار گرفته است . همچنین تاثیر برخی از پارامترهای سیستم در رفتار مجموعه نشان داده شده است .

 

فرمان هیدرولیک دار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir