سیستم سوخت رسانی (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:22
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم سوخت رسانی

 

وظیفه ی سیستم سوخت رسانی ذخیره و ارسال سوخت به اتاق سیلندر است که آنجا با هوا مخلوط شده و به صورت بخار درآمده و برای تولید انرژی سوخته شود.

سوخت که می تواند بنزین یا گازوئیل باشد در باک بنزین ذخیره می شود.

یک پمپ سوخت(سیفون)٬سوخت را از باک به وسیله ی لوله های سوختی میکشد و به واسطه ی فیلتر سوخت به کاربراتور یا انژکتور تحویل میدهد٬سپس به اتاقک سیلندر برای احتراق تحویل داده می شود.

بنزین:

بنزین مخلوطی پیچیده از عناصر کربن و هیروژن میباشد٬سپس افزودنیها برای کارائی بهتر افزوده می شوند.

همه ی بنزیها به طور اساسی یکسان هستند اما دومخلوط برابر نیستند.

دو خصیصه ی مهم بنزین فراریت و پایداری آن به اکتان میباشد.

فراریت با چگونگی بخار شدن آن سوخت اندازه گیری می شود.اگر بنزین بطور کامل بخار نشود بصورت مناسب محترق نخواهد شد(سوخت مایع نمی سوزد)

اگر تبخیر سوخت آسان باشد٬مخلوط سوخت و هوا به خوبی خواهد سوخت.پس از افزایش دما فراریت سوخت افزایش پیدا می کند٬

درجه حرارت بالا برای سوختهایی با فراریت پائین و بالعکس درجه حرارت پائین برای سوختهایی با فراریت بالا پسندیده است.مخلوط در تابستان و زمستان متفاوت است.

قطع کامل جریان سیال(بخار شدن)که چند سال پیش مشکل مزمنی بود امروزه به ندرت وجود دارد.

در خودروهای امروزی بواسطه ی سیستم برگشت٬سوخت به طور دائم از باک در حال گردش است.سوخت به اندازه کافی برای گرم شدن در باک متوقف نمیشود تا شروع به بخار شدن کند.پایداری به اکتان٬واقعا حرارتی است که بنزین در آن مشتعل خواهد شد.سوخت با اکتان بالا به حرارت زیادی برای اشتعال نیازمند است چنانکه پس از افزایش فشار نیاز به سوخت با اکتان بالا پیدا میشود.اکثر موتورهای امروزی موتورهای کم فشاری هستند به این دلیل به سوخت با اکتان پائین نیاز دارند(87).اکتان بالا فقط اتلاف پول است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سیستم سوخت رسانی (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:22
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات41
حجم فایل171 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم سوخت رسانی

 

وظیفه ی سیستم سوخت رسانی ذخیره و ارسال سوخت به اتاق سیلندر است که آنجا با هوا مخلوط شده و به صورت بخار درآمده و برای تولید انرژی سوخته شود.

سوخت که می تواند بنزین یا گازوئیل باشد در باک بنزین ذخیره می شود.

یک پمپ سوخت(سیفون)٬سوخت را از باک به وسیله ی لوله های سوختی میکشد و به واسطه ی فیلتر سوخت به کاربراتور یا انژکتور تحویل میدهد٬سپس به اتاقک سیلندر برای احتراق تحویل داده می شود.

بنزین:

بنزین مخلوطی پیچیده از عناصر کربن و هیروژن میباشد٬سپس افزودنیها برای کارائی بهتر افزوده می شوند.

همه ی بنزیها به طور اساسی یکسان هستند اما دومخلوط برابر نیستند.

دو خصیصه ی مهم بنزین فراریت و پایداری آن به اکتان میباشد.

فراریت با چگونگی بخار شدن آن سوخت اندازه گیری می شود.اگر بنزین بطور کامل بخار نشود بصورت مناسب محترق نخواهد شد(سوخت مایع نمی سوزد)

اگر تبخیر سوخت آسان باشد٬مخلوط سوخت و هوا به خوبی خواهد سوخت.پس از افزایش دما فراریت سوخت افزایش پیدا می کند٬

درجه حرارت بالا برای سوختهایی با فراریت پائین و بالعکس درجه حرارت پائین برای سوختهایی با فراریت بالا پسندیده است.مخلوط در تابستان و زمستان متفاوت است.

قطع کامل جریان سیال(بخار شدن)که چند سال پیش مشکل مزمنی بود امروزه به ندرت وجود دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم سوخت رسانی در خودروهای گاز سوز (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:22
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل66 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم سوخت رسانی در خودروهای گاز سوز :

 

تكامل و بهره گیری از موتورهای احتراق داخلی با چنان سرعتی صورت پذیرفته است كه امروزه مهمترین ابزارهای تولید قدرت محسوب می شوند. اما عواملی مانند آلودگی محیط زیست به وسیله آلاینده های خروجی این موتورها و نیز به پایان رسیدن منابع نفت كره زمین در آینده نه چندان دور، ابهاماتی را فراروی استفاده از موتورها پدید آورده است. در راستای تأمین منابع جدید انرژی و توجه به مسائل آلودگی محیط زیست و استفاده بهینه از منابع سوخت موجود، موضوع استفاده از سوخت های جایگزین در موتورهای احتراق داخلی هر روز پراهمیت تر می شود.

یكی از سوخت های شناخته شده و جایگزین در این زمینه، گازطبیعی ( natural gas) است كه به علت وجود منابع زیاد، می تواند پاسخی بر نگرانی های موجود باشد.

گازسوز كردن موتورهای درون سوز از همان بدو اختراع این موتورها مدنظر مخترعان آنها بوده است، به طوری كه هم دیزل و هم اتو از سوخت گازی به عنوان سوخت اصلی موتورهای خود نیز استفاده نموده اند. امروزه مسأله گازسوز كردن موتورها ی احتراق داخلی، با روند فزاینده ای دنبال می شود.
در حال حاضر 30 درصد سازندگان موتورهای احتراق داخلی، موتورهای گازسوز نیز تولید می كنند و بیش از پنج درصد خودروهای جهان نیز از سوخت گاز استفاده می نمایند.
هر چند كه گازسوز كردن موتورهای احتراق داخلی امروزه در بعضی از كشورهای دنیا با موفقیت به انجام رسیده است، اما كار نظری و تحقیقاتی در این زمینه هم چنان ادامه دارد.

• انواع سوخت های گازی متداول

یكی از بهترین سوخت های جایگزین، سوخت گازی می باشد. این نوع سوخت ها در بعضی از مناطق جهان به میزان كافی در دسترس هستند و استفاده از آنها اقتصادی می باشد و نیز این سوخت ها مزایای جانبی دیگری نیز هم چون كاهش آلودگی محیط زیست به همراه دارند. سوخت های گازی متداول عبارتند از:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:21
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو: KKR 

مقدمه :

یكی از روشهای مناسب جهت سالم سازی محیط زیست در جهان ، كاهش گازهای آلاینده متصاعد شده از موتورها می‌باشد كه در نسل جدید خودروها توسط جایگزین كردن سیستم سوخت‌ رسانی انژكتوری الكترونیكی بجای سیستم كاربراتوری ، گام مهمی در این جهت برداشته شده است .

 

مهمترین دلیل برای انتخاب این سیستم عبارت است از :

1- بالارفتن راندمان حرارتی و افزایش قدرت حجمی

2-     توزیع یكنواخت سوخت در كلیه سیلندرها

3-     گشتاور بالا در دورهای پایین

4-     عدم نیاز به ذخیره بنزین در مانیفولد ورودی

5-     كاهش مصرف سوخت

6-     كاركرد بهتر در هوای سرد

7-     كاهش گازهای آلاینده خروجی

8-     تنظیم دور آرام (800- 850 RPM   )

9-     عدم نیاز به گرم كردن مانیفولد هوا

یكی دیگر از دلایل جایگزین سیستم انژكتوری به جای كاربراتوری بهبود كاركرد و افزایش بازدهی و توان اتومبیل می‌باشد .

 

مهمترین هدف سیستم كنترل الكترونیكی موتور ، اعمال تنظیم دقیق بر روی دو عامل می‌باشد:

1-    كنترل نسبت سوخت به هوا

2-    كنترل زمان بندی جرقه 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق سیستم حرکتی متغیر سوپاپ (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:21
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم حرکتی متغیر سوپاپ

مکانیزم طراحی شده برای VTEC استفاده از فشار هیدرولیکی برای جا زدن پین است که دو اهرم سوپاپ های همجوار را به یکدیگر قفل میکند. هنگام كه موتور در دورها پان است سوپاپ ها بصورت معمول كار مكنند و هنگام كه دور موتور از مقدار معن بالاتر رفت با استفاده از فشار هدرولك ك پن دو اهرم دو سوپاپ مجاور را به كدگر قفل مكند و پس از آن سوپاپ ها بر اساس پروفل بادامك خشن تر (در شكل پان، بادامك سمت چپ) باز و بسته خواهند شد. هنگام كه دور موتور از مقدار مشخص شده پان تر آمد پن توسط ك فنر به حالت اوله بر مگردد و بدن ترتب پس در دو محدوده از دور موتور حركت سوپاپ ها بهنه م شود كه باعث افزاش قابل ملاحظه  بازده حجم م شود.

مقدمه

سیستم vtec یا همان سیستم "حرکت سوپاپ با جابجایی متغیر" برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت هوندا در ژاپن معرفی شد و تا کنون که حدود دو دهه از عمر آن می گذرد کماکان با انواع جدید تر در صدر اخبار تکنولوژی موتورهای چهارزمانه بنزینی دنیا قرار دارد. این سیستم در ابتدا با نصب روی موتور های با دو میل بادامک (DOHC) که موتورهایی با شتاب کمتر و اینرسی بالایی بودند وارد بازار شد و انقلابی را در صنعت موتور منجر شد که به تدریج از ژاپن و اروپا وارد تکنولوژی خودروسازان امریکایی نیز شد. سپس با پیشرفت آن و نصب روی موتورهای با یک میل بادامک که دارای دور بالا و با اینرسی کم هستند وارد بازار شد. مزیت این سیستم کاهش افت های فشار ناشی از باز و بسته شدن سوپاپ ها است که در دور های مختلف متفاوت است. در موتور های بدون کمک از این سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها برای دور های مشخصی طراحی می شوند و در دور های دیگر دارای بازده حجمی کمتری هستند. با کمک این سیستم در محدوده ی وسیعتری از دور موتور دارای بازده حجمی طراحی شده است. vtec در تمامی مراحل پیشرفت خود توسط شرکت هوندای ژاپن ارائه شد و هم اکنون هم توسط همین شرکت در حال توسعه است. در حال حاضر نوع ivtec که نوع هوشمند این سیستم است و با ECU کار می‌کند.

عملکرد  VTEC

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره جدیدترین سیستمهای خودرو (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:21
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جدیدترین سیستمهای خودرو

سیستم تغذیه MVIC

این سیستم توسط کمپانی میتسوبیشی طراحی و تولید گردیده و به اصطلاح MVIC نامیده می شود علاوه بر این که قدرت موتوررا افزایش می دهد از مصرف سوخت اضافی جلوگیری می کند این سیستم تغذیه به صورت دو مجرای تغذیه با طول های مختلف برای هر سیلندر است که دریچه های الکترونیکی را به تناسب شرایط باز و بسته می کند هدف از به کارگیری این سیستم علاوه بر افزایش قدرت گشتاور و سرعت عکس العمل موتور در تمامی محدوده دور موتور است ثانیا این سیستم از اصطکاک سوپاپ ها و اتلاف ناشی از حرکت های بی مورد ان می کاهد.

سیستم کنترل اتوماتیک قدرت موتوراز این سیستم در موتورهای توربو استفاده می شود در حقیقت این سیستم متعلق و تکمیل کننده موتورهای توربو است علت این که این سیستم را در موتورهای توربو به کار می برند وجود تکان هاو ضربه های خطرناکی است که در موتورهای توربو ناشی از مصرف بنزین با درجات اکتان مختلف به وجود می آید .این سیستم از بروز ضربه ها و تکان های شدید و خطرناک در موتورهای توربوجلوگیری می کند.با نصب این سیستم اتومبیل های مجهز به سیستم توربو می توانند از بنزین های مختلفی که دارای اکتان بین 91 تا 98 می باشد استفاده کنند طرز کار این سیستم به طور عملی به این صورت می باشد که در وحله اول نخست سنسورهایی که درون سیلندر قرار دارند شروع ضربه را احساس می کنند در این صورت این سنسورها سیگنال های الکترونیکی به سیستم الکترونیکی دستگاه می فرستند این سیستم در مدت چند دهم ثانیه عکس العمل لازم را به صورت های متفاوت جهت کنترل ضربه ارائه می دهد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم تزریق سوخت چکونه کار می کند (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:20
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل159 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم تزریق سوخت چکونه کار می کند؟

در تلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت سوخت،سیستم سوخت رسانی در خودروها طی سال ها تغییرات زیادی کرده است.Subaru Justy آخرین خودروی کاربراتوری بود که در ١۹۹٠در آمریکا به فروش رسید و مدل های سال بعد انژکتوری شدند.اما سیستم تزریق سوخت از ١۹٥٠ وجود داشته و انژکتورهای الکترونیکی از ١۹٨٠به طور گسترده در خودروهای اروپایی به کار برده شد. در حال حاضر تمام خودروهای تولید شده در آمریکا انژکتوری هستند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم ایمنی خودرو (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:20
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل292 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم ایمنی

TCM یك سیستم ایمنی دارد، این سیستم به خودرو اجازه می دهد حتی با آسیب دیدن مدارهای اصلی واحدهای ورودی و خروجی قادر به حركت باشد. تحت شرایط (FAIL-SAFE) همیشه خودرو با دنده 3 حركت می‌كند، حتی اگر دسته دنده در حالتهای 2,1 یا D باشد. ممكن است مشتری از كند بودن حركت یا شتاب نداشتن خودرو شكایت كند.

وقتی كه سوئیچ موتور را باز می‌كنیم (ON) ، SAFE یا FAIL فعال شده ، چراغ هشدار A/T CHECK, O/D OFF یا POWER برای مدت 8 ثانیه چشمك می‌زند ] برای «عیب یابی (بدون CONSULT-II )» به AT   رجوع شود. [ .

چشمك زدن چراغ هشدار A/T CHECK, O/D OFF یا POWER به مدت حدوداً 8 ثانیه فقط یكبار ظاهر شد. و پاك می‌شود. و مشتری دوباره به شرایط عادی رانندگی بر می‌گردد. همیشه جریان كار در صفحه AT   را دنبال كنید. نتایج عیب یابی به شرح  زیر خواهد بود. اولین عیب یابی آسیب دیدگی سنسور سرعت خودرو یا سنسور دور را مشخص می‌كند. ضمن عیب یابی‌های بعدی كه بعد از كنترل كردن سنسور اجرا شده‌اند. هیچ آسیبی تشخیص داده نشده است.

 

سرویس تورك كانورتور (مبدل دور)

تورك كانورتور (مبدل دور) تحت هریك از شرایط زیر باید تعویض شود:

  •   نشتی خارجی در قسمت جوشكاری شده توپی وجود دارد.
  •  توپی تورك كانورتور (مبدل دور) ترك خورده یا آسیب دیده است.
  •  پیلوت تورك كانورتور (مبدل دور) شكسته است، آسیب دیده است یا اتصال ضعیفی با میل لنگ دارد.
  •  زمان شستشوی لوله‌ها یا كولر، ذرات فلزی (فولادی) دیده می‌شود.
  •  پمپ آسیب دیده است یا ذرات فلزی در تورك كانورتور (مبدل دور) دیده شده است.
  •  خودرو مجهز به TCC و یا بدون TCC، فقط بعد از عیب یابی همة اجزاء‌ هیدرولیك و برقی آن را تعویض نمائید. (ممكن است قطعات تورك كانورتور (مبدل دور) صیقلی شده باشند.)
  •  تورك كانورتور (مبدل دور) به آب موتور حاوی ضد یخ آلوده شده است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره سیستم انتقال قدرت (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:20
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم انتقال قدرت :

جعبه دنده برای حفظ حركت نرم و روان تمام چرخ دنده ها و محورها نیاز به روانكاری دارد این كار با پر كردن محفظه جعبه دنده به طور جزئی با روغن چرخ دنده غلیظ انجام می شود
چنانچه با نشتی روغن مواجه شدید تا پیش از برطرف كردن آن كلاج را عوض نكنید زمانی كه محفظه های كلاج با روغن كثیف شده اند چاره ای جز تمیز كردن آن نیست اما تنها راه برگرداندن عملكرد مناسب كلاج تعویض دیسك است

 

 


سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ های محرك و تغییر مقدار گشتاور. در تشریح سیستم انتقال قدرت به كرات از دو عبارت توان و گشتاور استفاده می شود كه توضیح كوتاهی درباره هركدام ضروری به نظر می رسد. عبارت «توان» نرخ یا سرعت انجام كار است. «تورك» یا گشتاور به زبان ساده یعنی گردش نیرو. با توجه به ارتباط بین دور موتور و توان، وجود جعبه دنده های چند نسبته ضروری است چرا كه موتور اتومبیل بیشینه توانش را در سرعت های معین تحویل می دهد كه البته منظور از سرعت همان RPM یا دور در دقیقه است.

برای بهره گیری از همان دور موتورها در سرعت های مختلف حركت كه اینجا منظور از سرعت چیزی است كه در آمپر سرعت دیده می شود، باید نسبت چرخ دنده بین موتور و چرخ های محرك تغییر یابد. اتومبیل درست مثل یك دوچرخه باید برای حركت در محدوده ای از سرعت ها، چرخ دنده ها را تعویض كند. اما برخلاف دوچرخه سیستم انتقال توان اتومبیل امكان عقب رفتن را نیز برای شما فراهم می كند. در واقع دو مجموعه از چرخ دنده ها در سیستم انتقال توان وجود دارد: گیربكس یا جعبه دنده و دفرنسیال. وظیفه جعبه دنده تنظیم نسبت چرخ دنده است و دیفرانسیل نیز اجازه می دهد تا چرخ ها در سرعت های گوناگون بچرخند. جعبه دنده های دستی معمولاً دارای چهار یا پنج سرعت هستند و اغلب از اوردرایو یا بیش ران (وسیله ای در جعبه دنده كه نسبت چرخ دنده را پایین می آورد و مصرف سوخت را كاهش می دهد) برخوردارند.

در واقع اور درایو به وضعیتی گفته می شود كه در آن محور یا شفت ورودی می تواند سریعتر از محور خروجی بچرخد كه در نتیجه میزان مصرف سوخت در بزرگراه كاهش می یابد. در برخی از جعبه دنده ها از كلاج الكتریكی و یك سوئیچ استفاده می شود كه درگیری یا عدم درگیری اوردرایو را كنترل می كند.

دستاورد جالبی كه در تعداد اندكی از اتومبیل ها دیده می شود، جعبه دنده دستی بدون كلاج است. در این نوع جعبه دنده یك دسته دنده و یك كلاج الكتریكی خودكار به كار می رود. علاوه بر این زمانی كه راننده دنده ها را عوض می كند، سنسورهای سرعت و موقعیت، مینی كامپیوترها و تنظیم های گاز كاربراتور از افزایش بیش از حد دور موتور جلوگیری می كند. در واقع مثل بسیاری از نوآوری های دنیای اتومبیل این هم یك ایده قدیمی است كه امروز به بركت تحول كامپیوتر میسر شده است.

جعبه دنده های خودكار برای تركیب سرعت و گشتاور عموماً از سه چرخ دنده رو به جلو استفاده می كنند. در جعبه دنده های سه سرعته اولین چرخ دنده برای شروع حركت بیشترین گشتاور را در كمترین سرعت تحویل می دهد. چرخ دنده دوم برای حالت هایی مثل افزایش سرعت و بالا رفتن از سربالایی ها مقدار گشتاور و سرعت متوسطی  را ارائه می كند. سرانجام سومین چرخ دنده بیشترین سرعت با كمترین گشتاور را برای حركت در بزرگراه فراهم می كند. یك چرخ دنده معكوس نیز حركت رو به عقب را میسر می سازد.

جعبه دنده دستگاهی برای تغییر توان و سرعت است كه در جایی بین موتور و چرخ های متحرك وسیله ای نصب می شود. به عبارت دیگر این دستگاه راهی برای تغییر نسبت بین دور موتور و دور چرخ ها فراهم می كند. به گونه ای كه در موقعیت های خاص حركت بهترین حالت ممكن را داشته باشد. در برخی از انواع سیستم انتقال توان از وسیله ای موسوم به محور انتقال استفاده می شود. این وسیله به زبان ساده تركیبی از جعبه دنده و دفرنسیال است كه معمولاً می توان آن را در اتومبیل های چرخ جلو متحرك یافت، اما در اتومبیل های موتور وسط یا عقب نیز دیده می شود. البته در برخی از اتومبیل های كم نظیر موتور در جلو قرار دارد و در عین حال برای بالانس بهتر وزن از یك محور انتقال در عقب استفاده می شود.

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستم انتقال 2قدرت (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:19
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم انتقال قدرت :

جعبه دنده :

جعبه دنده برای حفظ حركت نرم و روان تمام چرخ دنده ها و محورها نیاز به روانكاری دارد این كار با پر كردن محفظه جعبه دنده به طور جزئی با روغن چرخ دنده غلیظ انجام می شود

چنانچه با نشتی روغن مواجه شدید تا پیش از برطرف كردن آن كلاج را عوض نكنید زمانی كه محفظه های كلاج با روغن كثیف شده اند چاره ای جز تمیز كردن آن نیست اما تنها راه برگرداندن عملكرد مناسب كلاج تعویض دیسك است

 

 سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ های محرك و تغییر مقدار گشتاور. در تشریح سیستم انتقال قدرت به كرات از دو عبارت توان و گشتاور استفاده می شود كه توضیح كوتاهی درباره هركدام ضروری به نظر می رسد. عبارت «توان» نرخ یا سرعت انجام كار است. «تورك» یا گشتاور به زبان ساده یعنی گردش نیرو. با توجه به ارتباط بین دور موتور و توان، وجود جعبه دنده های چند نسبته ضروری است چرا كه موتور اتومبیل بیشینه توانش را در سرعت های معین تحویل می دهد كه البته منظور از سرعت همان RPM یا دور در دقیقه است.

برای بهره گیری از همان دور موتورها در سرعت های مختلف حركت كه اینجا منظور از سرعت چیزی است كه در آمپر سرعت دیده می شود، باید نسبت چرخ دنده بین موتور و چرخ های محرك تغییر یابد. اتومبیل درست مثل یك دوچرخه باید برای حركت در محدوده ای از سرعت ها، چرخ دنده ها را تعویض كند. اما برخلاف دوچرخه سیستم انتقال توان اتومبیل امكان عقب رفتن را نیز برای شما فراهم می كند. در واقع دو مجموعه از چرخ دنده ها در سیستم انتقال توان وجود دارد: گیربكس یا جعبه دنده و دفرنسیال. وظیفه جعبه دنده تنظیم نسبت چرخ دنده است و دیفرانسیل نیز اجازه می دهد تا چرخ ها در سرعت های گوناگون بچرخند. جعبه دنده های دستی معمولاً دارای چهار یا پنج سرعت هستند و اغلب از اوردرایو یا بیش ران (وسیله ای در جعبه دنده كه نسبت چرخ دنده را پایین می آورد و مصرف سوخت را كاهش می دهد) برخوردارند.

 

در واقع اور درایو به وضعیتی گفته می شود كه در آن محور یا شفت ورودی می تواند سریعتر از محور خروجی بچرخد كه در نتیجه میزان مصرف سوخت در بزرگراه كاهش می یابد. در برخی از جعبه دنده ها از كلاج الكتریكی و یك سوئیچ استفاده می شود كه درگیری یا عدم درگیری اوردرایو را كنترل می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir