درباره دنده (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:17
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معكوس :

چنانچه كاریر ثابت باشدویكی از دوعضو باقیمانده ورودی باشند عضو آخری عضو خروجی خواهد بود ودر جهت عكس دوران میكند . چرخش پینیون ها در داخل كاریر ثابت شده جهت دوران را از عضو ورودی به عضو خروجی معكوس می كنند.توجه داشته باشید كه درهردوحالت معكوس كاریر ثابت است

روش اول

-كاریر- ثابت

-دنده رینگی ورودی ،

-دنده خورشیدی- خروجی

 

دنده رینگی ورودی است ودر جهت عقربه ساعت میچرخد

 

 

 

 

 

كاریر ثابت است اما پینیون ها برروی محور خود در جهت عقربه ساعت می چرخند . پنیون ها دنده خورشیدی رادرجهت عكس عقربه ساعت می چرخانند لذا دنده خورشیدی خروجی سریعتر از دنده رینگی ورودی اما در جهت عكس دوران میكند .این حالت اوردرایو معكوس است .

روش دوم :

ـ دنده خورشیدی ورودی

ـكاریر ثابت

ـ دنده رینگی خروجی

 

 

 

 

(22)

دنده خورشیدی عضو ورودی است ودر جهت عقربه ساعت میچرخد (شكل1-29) .كاریر ثابت است اما پینیون ها روی محور خود ودر جهت عكس میچرخند ودنده

رینگی را نیز درهمان جهت می چرخانند . دنده رینگی خروجی  در این  حالت با سرعت كمتر اما در جهت عكس عضو ورودی می چرخد واین حالت معكوس توام با كاهش دور است

حركت مستقیم :

چنانچه هردو عضوازمجموعه دنده سیاره ای به هم متصل شده وبه یك عضو ورودی واحد تبدیل شوند ،در این صورت این دوعضودریك جهت وبایك سرعت میچرخند .تحت این شرایط عضوسوم از مجموعه دنده به دو عضو دیگرقفل شده ودرهمان جهت وبا همان سرعت میچرخد ونتیجه حركت مستقیم یانسبت دنه 1:1 است . با مجموعه دنده سیاره ایی ساده سه راه برای ایجاد حركت مستقیم وجود دارد توجه داشته باشید كه در هر

حالت عضو سوم به دو عضودیگر قفل میشود چون ازچرخش پینیون ها ممانعت به عمل می آید .به جهت نتایج بدست آمده در عملی ترین طرح ، تنها روش اول برای ایجاد حركت مستقیم بطورمعمول درگیر بكسهای مدرن كاربرد دارد .

روش اول 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دنده ها ی خودرو (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:16
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دنده ها :                                                            Gears

 

این مبحث در مورد گیربكس های اتوماتیك و محورهای محرك اتوماتیك خودروهای مدرن است . گیربكس اتوماتیك جانشین  گیربكس دستی در انتقال قدرت محرك عقب ( R.w.d) است . و راننده را از تعویض دستی دنده ها بی نیاز می كند . اكسلهای متحرك اتوماتیك همان وظیفه را در خودروهای محرك جلو ( F.W.D) ( و یا خودروهای موتور وسط و یا موتور عقب ) به عهده دارند . اما به صورت  یك جا همراه دنده های دیفرانسیل در داخل محفظه اكسل نصب شده اند .

در این كتاب كلمه گیربكس عموما برای اشاره به گیربكسهای اتوماتیك به كار می رود .

توسعه گیر بكس های  اتوماتیك از سالهای پیش آغاز شده است . بعضی از خودرهای ساخته شده در دهه های آغازین این قرن گیربكس هائی شبیه به گیربكس های مدرن امروزی داشتند . در سالهای آخر دهه1930 كمپانی های خودرو سازی – كرایسلر – جنرال موتور و سازتدگان دیگر گیربكس هائی در دست تحقیق داشتند . بعضی از آنها حتی به طور محدود گیربكس ها ئی تولید كردند . اولین گیربكس تمام اتوماتیك ( هیدراماتیك ) در سال1940  بر روی خودروهای كادیلاك و ائلدزموبیل  معرفی شد . این گیربكس بر مبنای گیربكس نیمه اتوماتیك بیوك مدل 1938 ساخته شده بود . در این كتاب ضمن مطالعه گیربكس های اتوماتیك در خواهید یافت كه تاریخ توسعه آنها به قبل از زمان ساخت گیربكس های فوق الذكر باز می گردد .

به منظور انجام سرویس های حرفه ائی بر روی گیر بكس های اتوماتیك ، درك سیستم های  مكانیكی – هیدرولیكی و در مدلهای جدید سیستم های الكتریكی كاملا ضروری است .

بخش نخست را با نگاهی به دنده های ساده و چگونگی انتقال قدرت بوسیله آنها آغاز می كنیم . دنده قلب انتقال قدرت هر نوع اتومبیلی اعم از معمولی و یا اتوماتیك است . در حالی كه بسیاری تجهیزات دیگر در تكمیل ساختار گیربكس اتوماتیك موثرند ، دنده های فولادی قطعات لازم و ضروری تمام گیربكس ها هستند .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دنده معکوس (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:16
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

(21)

معكوس :

چنانچه كاریر ثابت باشدویكی از دوعضو باقیمانده ورودی باشند عضو آخری عضو خروجی خواهد بود ودر جهت عكس دوران میكند . چرخش پینیون ها در داخل كاریر ثابت شده جهت دوران را از عضو ورودی به عضو خروجی معكوس می كنند.توجه داشته باشید كه درهردوحالت معكوس كاریر ثابت است

 

 روش اول

 

-   كاریر- ثابت

-    دنده رینگی ورودی ،

-    دنده خورشیدی- خروجی

 

دنده رینگی ورودی است ودر جهت عقربه ساعت میچرخد كاریر ثابت است اما پینیون ها برروی محور خود در جهت عقربه ساعت می چرخند . پنیون ها دنده خورشیدی رادرجهت عكس عقربه ساعت می چرخانند لذا دنده خورشیدی خروجی سریعتر از دنده رینگی ورودی اما در جهت عكس دوران میكند .این حالت اوردرایو معكوس است .

 

روش دوم :

 

ـ    دنده خورشیدی ورودی

ـ    كاریر ثابت

ـ    دنده رینگی خروجی

 

دنده خورشیدی عضو ورودی است ودر جهت عقربه ساعت میچرخد (شكل1-29) .كاریر ثابت است اما پینیون ها روی محور خود ودر جهت عكس میچرخند ودنده

رینگی را نیز درهمان جهت می چرخانند . دنده رینگی خروجی  در این  حالت با سرعت كمتر اما در جهت عكس عضو ورودی می چرخد واین حالت معكوس توام با كاهش دور است

                                                                                                                                                             (22)

 

حركت مستقیم :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره زانتیا (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:16
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات1
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

طول

4524

عرض

1755

ارتفاع

1400

ظرفیت سرنشین

4

سیستم تعلیق

سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

سیستم ترمز ABS

 

نوع ترمز

هیدرولیک بدون پوستر

ترمز چرخهای جلو

دیسکی تهویه شونده

ترمز چرخهای عقب

دیسکی

ترمز دستی

روی چرخهای جلو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره تسمه تایمینگ پژو 405 (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:16
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

درباره تسمه تایمینگ پژو 405 - پارس و سمند

 

كار تسمه تایمینگ چیست ؟ این تسمه كه در قسمت داخلی، دارای دندانه های عرضی ( عاجدار) است، توسط پولی دندانه دار سر، میل لنگ به حركت در آمده و عامل گردش پولی دندانه دار میل بادامك در قسمت سر سیلندر موتور میباشد. گردش میل بادامك نیز به نوبه خود باعث بالا و پایین رفتن سوپاپها در جایگاهشان در زمان معینی كه نیاز است به محفظه احتراق موتور ،سوخت و هوا وارد شود و یا دود خارج گردد ، میشود. این زمان معین و مشخص را time میگویند . در خودروهای قدیمی از چرخ دنده و یا زنجیری شبیه به زنجیر دوچرخه ولی بصورت چند قلو برای گرداندن میل بادامك كه كار آن باز و بسته نمودن سوپاپها میباشد، استفاده میشد. چرخ دنده و زنجیر باعث ازدیاد صدا و وزن در موتور خودرو میگردید. خودروهای جدید، برای افزایش قدرت و كاهش مصرف سوخت ،دارای موتور های با تراكم بالا میباشند و معمولا تاج پیستون ( سر پیستون) صاف است . در صورت خرابی دندانه ها و یا بریدن تسمه مذكور ، میل بادامك اصطلاحا از تایم افتاده و سوپاپهایی كه نابهنگام باز شده و پایین آمده اند با سطح بالای پیستون برخورد می نمایند. و عاملی برای خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها و یا خرابی سیلندر و سرسیلندر و شاتونها خواهد شد در این وضعیت موتور خاموش شده و تا تعمیر كلی و نصب تسمه جدید روشن نمیشود. ضمنا تا رفع مشكل باید از استارت زدن بیهوده موتور ، برای جلوگیری از آسیب بیشتر پرهیز كرد .عواملی که باعث كوتاه شدن عمر و یا پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های آن و نهایتا باعث خارج از تایم شدن موتور قبل از موعد مشخص شده میگردند عبارتند از :

1- استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000 دور در دقیقه و انجام شتابگیری ناگهانی مثبت take off و یا كاهش شتاب ناگهانی منفی با استفاده از موتور . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خودروی چیرمن (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:15
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات30
حجم فایل172 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خودروی چیرمن (منبع خبرگزاری سلام )

تولید و تحویل خودروی چیرمن به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین خودروی سواری کشور آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خودرو در دو مدل CM600S و CM500S تولید که هر کدام از این مدل ها به صورت High Lux و Lux می باشد.
خودرو مذکور دارای قوای محرکه از نوع EP-32 که از سری موتورهای مرسدس بنز می باشد.
این موتور تحت لیسانس فنی مرسدس بنز آلمان در شرکت سانگ یانگ کره تولید می گردد. حجم موتور 3200 CC و قدرت موتور 253 اسب بخار در سیستم SAE می باشد،‌ و نیز شتاب این خودرو 8/9 ثانیه (صفر تا صد) است.
شایان گفتن آن که موتور یاد شده کلیه استانداردهای زیست محیطی اروپا و دارای استاندارد EURO2 بوده که قابلیت تبدیل به استانداردهای EURO3 و EURO4 را نیز دارا می باشد.
از دیگر مزایای این خوردو گیربکس 5 دنده اتوماتیک ZF آلمان است.
سیستم های ایمنی پیشرفته خودرو:
سیستم تعلیق و ترمز این خودرو جز مدرن ترین و پیشرفته ترین سیستم موجود در صنایع خودروسازی جهان است که با توجه به هزینه بسیار گزاف آن فقط بر روی خودروهای مدرن(Luxury) نصب می گردد.
فرمان هیدرولیک ساچمه ای تمام اتوماتیک با قدرت مانور فوق العاده.
سیستم ترمز:
جلو: دیسکی خنک شونده عقب: دیسکی
ABS: (4-channel ABS، 4-wheel) ترمز ضد قفل با چهار کانال مجزای ABS برای هر چرخ.
ESP (ESP+ASR) : (Electronic Stabiliry Program) به طور هوشمند و مستمر (هر هزارم ثانیه) وضعیت خودرو و جاده را بررسی و در نهایت مناسبترین سیستم ترمز موجود در خودرو را با لحاظ نمودن وضعیت جاده انتخاب می نماید و همچنین این سیستم ترمز در شرایط جاده های برفی و زمستانی با ترکیب ترمز ABS و استفاده از قدرت موتور به راننده کمک می نماید که خودرو را به سادگی کنترل و متوقف نماید.
ABD: این سیستم ترمز در جهت توقف کامل خودروی با کمک ECU و چهار سنسور و کانال مجزا برای هر چرخ کمک می نماید در شرایط جاده ای متفاوت چرخ ها را کنترل نموده و مانع از انحراف و تغییر جهت خودرو در شرایط جاده ای لغزنده و بارانی، خاکی،‌ دست انداز و همچنین در ترمزهای شدید و ناگهانی می شود.
ایمنی:
خودروی چیرمن کلیه تست ها و آزمایشات مربوط به Side impact & Front Impact (انهدام خودرو از ناحیه جلو و انهدام خودرو از نواحی جانبی) را در معتبرترین مراکز تست خودروی اروپا گذرانده است و طبق آمار و اطلاعات موجود این خودرو در تصادفات از ناحیه جلو خودرو و با حداکثر سرعت، تنها 40٪ منطقه مربوط به محفظه موتور منهدم شده و در نتیجه کابین خودرو و سرنشینان آن ایمن خواهند بود.
سیستم ناوبری:
سیستم ناوبری خودروی چیرمن از لحاظ سخت افزاری موجود بوده و قابلیت نصب نرم افزارهای مربوطه را (نقشه الکترونیک جاده ها،‌ راه ها و خیابان های کشور) در صورت وجود و ارتباط از طریق GPS دارد. (انتخابی)
کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم ایمنی ضد سرقت IMMOBILIZER.
سیستم هشدار دهنده فاصله عقب.
سیستم تعلیق الکترونیک ECS این سیستم تعلیق هوشمند بوده و در نتیجه حداکثر راحتی و رفاه سرنشینان خودرو را در شرایط جاده ای نامناسب و ناهموار فراهم می آورد.
کمربند ایمنی پیش کشنده PRETENSIONER با قابلیت تنظیم ارتفاع و کاهنده فشار.
فرمان و پدال های جمع شونده هنگام تصادف.
امکانات و تجهیزات رفاهی:
این خودرو مجهز به امکانات و تجهیزات رفاهی بسیار مدرن می باشد از جمله این امکانات       می توان:
مجهز به سیستم صوتی و تصویری فوق العاده لوکس (تلویزیون – مانیتور LCD جلو به صورت TOUCH SCREEN – مانیتور LCD عقب – ورودی AV – CD Changer) به همراه کنترل سیستم صوتی و تصویری روی کنسول عقب و فرمان به همراه 12 بلندگو.
مجهز به سیستم تهویه تمام اتوماتیک همراه با سیستم بهبود کیفیت هوا و سیستم تصفیه هوای
داخلی خودرو (VAPS).
آینه داخلی برقی ضد نور.
آینه های جانبی برقی با گرم کن کننده، ضد بخار و ضد نور با امکان تغییر زاویه آینه ها به هنگام دنده عقب با قابلیت جمع کننده اتوماتیک.
شیشه های ضد نور.
چراغ های اتوماتیک جلو (حساس به نور محیط)
مجهز به صندلی های برقی و تمام اتوماتیک (حرکت صندلی راننده در 8 جهت، صندلی سرنشین در چهار جهت، ‌صندلی متحرک سرنشینان عقب و حرکت اتوماتیک کلیه صندلی ها به عقب موقع سوار و پیاده شدن همچنین دارای سه حفاظت جهت حفظ موقعیت صندلی راننده، ‌فرمان و آیینه های داخل و جانبی).
تودوزی های چرم طبیعی شامل صندلی ها، فرمان،‌ دسته دنده و رودری ها.
فرمان قابل تنظیم برقی (ارتفاع و زاویه).
تزئینات داخلی طرح چوب.
این خودرو مدرن در گروه خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس توسط قوی ترین تیم مهندسی خودرو کشور در شهرستان ساوه تولید می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خودروهای هیبریدی چگونه کار می کنند (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:15
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل177 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خودروهای هیبریدی چگونه کار می کنند؟

خودروهای هیبریدی (Hybrid Vehicles)  

 

 

 

 

 

 

 

 مقدمه 

امروزه با توجه به آلودگی‌های ناشی از خودروها و محدودیت‌های سوخت فسیلی، كارخانه‌های خودروسازی گام مهمی در مقابله با این امر برداشته‌اند كه از جمله آنها می توان به خودروهای هیبریدی (Hybrid Vehicle)، تکنولوژی پیل سوختی (Fuel Cell)، موتورهای با پاشش مستقیم‌ بنزینی (GDI)، موتورهای HCCI و خودروهای دو گانه سوز (Bifuel) اشاره کرد.

 

بازدة بالا، آلایندگی كم، مسافت قابل پیمایش بالا، ایمنی مطلوب و قیمت قابل رقابت با خودروهای متداول از جمله ویژگیهای حائز اهمیت برای خودروهای هیبریدی است. بسیاری از خودروسازان بزرگ مبادرت به تولید این خودروها در سطحی گسترده نموده‌اند. در این  قسمت به شمای كلی از نحوة عملکرد، حالتهای كاركردی، مزایا، معایب و تقسیم‌بندی سیستم‌های مختلف خودروی هیبریدی خواهیم پرداخت.

 

تاریخچة خودروی هیبریدی

یك مهندس آمریكائی به نام H.Piper در 23 نوامبر 1905 یك ماشین هیبریدی ساخت كه قادر بود در طی 10 ثانیه تا 25 مایل شتاب بگیرد. موتور این خودرو تركیبی از موتور بنزینی و موتور الكتریكی بود كه امروزه به عنوان موتور هیبریدی شناخته می‌شود. Piper در سه سال و نیم بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پیشرفت سریع موتورهای احتراق داخلی با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنین قابلیت استارت بدون هندل آنها  و از همه مهمتر پایین بودن قیمت سوختهای فسیلی و مطرح نبودن آلودگی محیط زیست، سبب عدم توجه به این نوع خودروها شد. در پی بحرانهای نفتی سالهای 1970 دوباره این خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولی تا سال 1990 که كار اصولی با مشاركت PNGV (Partnership for a New Generation Vehicle) در آمریكا آغاز گردید، این خودروها به طور جدی پیگیری نشدند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خودرو و جهانى سازى (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:15
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خودرو و جهانى سازى

بحث هاى اخیر درباره صنعت خودروسازى ایران به ویژه در ارتباط با جهانى سازى و پیوند با زنجیره خودروسازان جهانى بررسى و كنكاش همه جانبه اى را براى پاسخ به پرسش هاى فراوانى كه در این باره وجود دارد مى طلبد. پرسش هایى مانند این كه آیا خودروسازى ما در برابر امواج واردات كه برخاسته است توان مقاومت دارد؟ آیا غول هاى بزرگ خودروساز براى پركردن حفره هایى مثل بازار ایران در بازار به دقت تقسیم شده خودرو از فشار به خودروسازان ما خواهند كاست؟ فشارهایى همچون عضویت در WTO و عمل به توصیه هاى بانك جهانى و صندوق بین المللى پول مبنى بر خصوصى سازى و سیاست هاى تعدیل ساختارى و برداشتن یا كوتاه كردن دیوار تعرفه. آیا براى گریز از استحاله در بازارهاى جهانى، پلت فورم مشترك و جهانى شدن منجى خودروسازى و قطعه سازى ما خواهد شد؟ آیا پروژه هایى مانند ال ۹۰ صنعت خودروسازى ما را نجات خواهد داد یا ما را به زائده غول هاى صنعت خودروسازى تبدیل خواهد كرد و آیا جهانى شدن با برند دیگران شدنى است؟

 

جهانى سازى

جهانى سازى پدیده جدیدى نیست كه با پیمان گات در سال ۱۹۵۵ یا حتى پس از پایان جنگ دوم جهانى پدید آمده باشد، بلكه روند جهانى كردن عمرى به درازاى انقلاب صنعتى دارد و در واقع از بدو تولد سرمایه دارى در حدود ۲۰۰ سال پیش و در بطن تولید سرمایه دارى آغاز شده است. سرمایه دارى جهانى در این سال هاى دراز همواره و به انحاى گوناگون در پى گسترش مناسبات خویش در سرتاسر پهنه گیتى بوده است. از دهه ۱۹۸۰ و پس از پشت سر گذاشتن بحران  بدهى هاى كشور هاى جنوب كه باعث تسلط بیشتر آمریكا بر اقتصاد جهانى شد تئوریسین هاى كشور هاى صنعتى كه در راس آن بانك جهانى و صندوق بین المللى پول قرار داشت با پیچیدن نسخه هایى چون تعدیل ساختارى كه مجموعه اى از سیاست هاى كلان اقتصادى مانند خصوصى سازى، كاهش هزینه هاى دولتى و كاهش ارزش پول بود به تدریج راه را براى تجارت آزاد هموار نمودند. به ویژه این كه پیمان گات به علت كشمكش هاى آمریكا و اروپا بر سر یارانه هاى كشاورزى شدیداً لطمه خورده و به علت تغییراتى كه در عرصه سیاست جهان پیش آمده بود به تدریج در حوزه تجارت آزاد كم اثر مى گردید.
شركت هاى فراملیتى كه به سرمایه گذارى در كشور هاى دیگر همان قدر نیاز دارند كه ماهى به آب به دلیل تقاضاى بالا، نیروى كار ارزان، قوانین و مقرراتى كه به سود آنها و به زیان منافع ملى كشور میزبان عمل مى نماید، به تدریج به سرمایه گذارى در كشور هاى پیرامونى روى آورده و با پیش كشیدن بحث هاى حقوقى كه كمابیش در همه كشور هاى جهان پیرامونى با شدت و ضعف هایى جریان دارد سعى در باز كردن عرصه هاى دیگرى بر روى سرمایه هاى این شركت ها دارند. آمار ها و یافته ها نشان مى  دهد گرچه در كشور هاى تازه صنعتى شده آسیایى كالا هاى صنعتى با فناورى پیچیده  و تولید كالا هاى مهارت طلب اكثراً توسط كشور هاى فراملیتى در این كشور ها ایجاد شده است، شركت هاى فراملیتى با ایجاد محدودیت هایى بخش هاى صنایع با فناورى پیچیده تر را از دسترس كشور هاى نوصنعتى دور نگه مى دارند. این محدودیت ها عمدتاً ناشى از عواملى همچون تحقیق و توسعه و زیربنا هاى توسعه ناكارآمد، وابستگى به مقررات ویژه براى مجوز تامین شركت هاى چندملیتى، ناسازگارى این شركت ها در سهم بخش هاى فناورانه پیشرفته تر و موانع تجارى گزینشى و دیگر اشكال كنترل بازار توسط این شركت ها است. در پیمان نفتا كه میان ایالات  متحده آمریكا، كانادا و مكزیك بسته شد تئوریسین هاى آمریكایى ادعا مى كنند پیمان نفتا و سایر پیمان هایى از این دست در واقع نردبانى است كه درصدر آن آ مریكا قرار دارد. با دستیابى به فناورى پیشرفته و سرمایه  بزرگ و دستمزد بالا براى نیروى كار داخلى و پس از آمریكا كشور هایى مانند مكزیك و شیلى و برزیل قرار دارند كه توانایى تولید كالا هاى كاربر و تا حدودى سرمایه بر را دارند و پس از آنها كشور هایى كه تنها مى توانند با تولید موادخام از تولیدات دو گروه دیگر حمایت كنند. (جهانى كردن فقر و فلاكت، گردآورى و ترجمه احمد سیف) آنها استدلال مى كنند هر اندازه ایالات متحده آمریكا در دستیابى به فناورى پیشرفته تر و تولیدات متكى بر فناورى اطلاعات جلوتر برود سایر كشور ها را نیز به دنبال خود خواهد كشاند.حال براى درك بهتر موقعیت خودروسازى ایران در جهان بد نیست اشاره اى به تاریخچه خودروسازى در ایران و جهان داشته باشیم. زیرا خودرو سازى چنان چه بعداً خواهد  آمد به علت سهم بالاى فناورى و سرمایه برى فوق العاده بیشتر از سایر صنایع در معرض تحولات جهانى بازار سرمایه و فناورى است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خودرو نیسان پی کاپ (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:15
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل42 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شركت پارس خودرو كه در سالهای اخیر به تولید محصولات جدید كمپانی نیسان می پردازد،نیسان پی كاپ را روانه بازار كرده وتوانسته جایگاه بسیار خوبی پیدا كند.البته بسیاری از خریداران بیشتر برای استفاده بعنوان یك Suvنیسان پی كاپ را انتخاب كرده اند(نصب كابین عقب در بیشتر پی كاپ ها كاملا نمایانگر این موضوع می باشد) تا بعنوان یك وانت بار.


طرح بدنه

طرح ظاهری نیسان پی كاپ بسیار جذاب وزیبا می باشد.در نمای جلو با استفاده از جلو پنجره وسپر استیل وهمچنین هماهنگی مناسب بین چراغهای، چهره ای خشن وپرقدرت به پی كاپ بخشیده است .در نمای جانبی نیسان پی كاپ سادگی خاصی وجود دارد وبجز بچه گلگیر های پلاستیكی به چیز دیگری نمی توان اشاره كرد،البته با استفاده از رینگ ولاستیك اسپرت وپهن وهمچنین تعویض بچه گلگیر ها ونصب ركاب جانبی جذابیت نمای جانبی پی كاپ دو چندان خواهد شد.ودر مورد نمای عقب باید گفت هماهنگی بسیار مناسبی با سایر قسمتهای خودرو دارد.

 

 

 


درون كابین


درون كابین نیسان پی كاپ همچون دیگر محصولات ژاپنی بسیار زیبا وبا كیفیت می باشد .داشبورد به رنگ مشكی وتودریها به دورنگ مشكی وطوسی بوده كه دارای هماهنگی با یكدیگر هستند.صندلی ها در جلو راحت ودارای عمق مناسبی می باشند ودر مورد صندلی عقب كه نیمكت مانند است،باید گفت راحت بوده ولی برای سفر های طولانی مناسب نمی باشد.از نظر تجهیزات رفاهی نیسان پی كاپ دارای :شیشه های برقی برای هر چهار درب ،دور شمار موتور ،فرمان هیدرولیك باقابلیت تنظیم،رادیو پخش ،ایر كاندیشن ،شیشه های رنگی و…است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خودرو مینیاتور (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:14
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل357 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مینیاتور

ظرفیت موتور خودرو كاملا" ایرانی ساخت سایپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 5/6 لیتر در 100 كیلومتر اعلام شده است . موتور انژكتوری این خودرو با توجه به آلایندگی و مصرف سوخت اندك استاندارد یورو 3 را دارا می باشد و قادر است استاندارد یورو 4 را نیز دریافت نماید .

دیگر امكانات و تجهیزات مناسب این خودرو با ظرفیت حمل 5 سرنشین و امكانات و تجهیزات مناسب ، دارای صندوق عقب بزرگ و تسمه های فولادی داخل دربها جهت حفاظت بیشتر سرنشینان است كه امكان راحتی و ایمنی را برای سفر و گردشگری خانواده های ایرانی فراهم می كند . خودروی ساخت سایپا پنج دنده بوده و موتور آن دارای 80 اسب بخار قدرت می باشد و سرعت آن حداكثر 200 كیلومتر در ساعت ومجهز به ترمز دیسكی چرخ جلو با سیستم خنك كننده است .

كولر گازی ، فرمان هیدرولیك ، شیشه بالابر برقی دربهای جلو و عقب ، قفل مركزی ، سپر رنگ بدنه و صندلی قابل تنظیم در ارتفاع را از دیگر تجهیزات این خودرو می توان عنوان كرد و گفت خودروی ساخت سایپا در صورت تقاضا در بازار به ایربگ ( كیسه ایمنی هوا ) و ترمزضد قفل ( ای .بی .اس ) و گیربكس اتوماتیك مجهز خواهد شد. با تولید این خودروی جدید در رنگها ، مدلها و با تجهیزات مختلف هموطنان گزینه های بیشتری برای انتخاب یك خودرو با كیفیت بالا ترو مجهزتر خواهند داشت .

قرار است این خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان به بازار عرضه شود. پیش فروش خودروی کاملا ایرانی مینیاتور از بهمن ماه سال جاری شروع و این خودرو در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کارخانه سایپای کاشان و با ظرفیت سالانه 200 هزار دستگاه، تولید خواهد شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir