تحقیق خودرو پروتون (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:14
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل253 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرکت پروتون اولین و تنها سازنده خودرو در ماازی است این شرکت ابتدا با مونتاژ خودروهای شرکت مبتسوبیشی با آرم شرکت پروتون شروع به کار کرد بعد از گذشت سال ها این شرکت با فروش سهام خود به سرکت فولکس واگن به عنوان یکی از زیرمجموعه های این شرکت در آمد سپس با خرید سهام شرکت لوتوس این شرکت را به عنوان همکار و زیر مجموعه خود در آورد.

ایمپاین اولین محصول پروتون در این کلاس است که توسط خود شرکت طراحی و ساخته شده است.

با نگاهی به این ماشین پی به ساده بودن آن می بریم این ماشین که با همکاری شرکت لوتوس طراحی شده است چهره نه چندان جالبی دارد البته شما می تواتید در این خودرو رگه هایی از یک خودروی اسپرت را ببنید. ریتگ های این ماشین از نوع 15 اینچی هستند که با توجه به استفاده از رینگ های بزرگتر بر روی اکثر خودروهای جدید اندازه کوچکی دارند.

 

 

 

 

 

اما وضعیت برای طراحی داخلی این ماشین کاملا متفاوت است ترکیب پلاستیک و موادی که به نظر ارزان قیمت هستند به بهترین نحو انجام شده است استفاده از رنگ قهوه ای سوخته به همراه تکه های رنگ چوب که بر روی دنده و فرمان هستند نمایی زیبا را فراهم آورده است 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق چگونه یک سیستم سوخت رسانی انژکتوری کار میکند (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:14
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل158 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چگونه یک سیستم سوخت رسانی انژکتوری کار میکند :  


سیستم سوخت رسانی که در ماشینهای مدرن استفاده میشود خیلی سالها پیش تغییر کرده است .
در سال 1990 سوبارو جاستی ( Subaru Jasty ) تنها اتومبیل کاربراتوری بود که در آمریکا فروخته شد . در مدل سال بعد جاستی سیستم سوخت رسانی انژکتوری داشت . اما سیستم سوخت رسانی انژکتوری حدودا از سال 1950 وجود داشته و سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی در ماشینهای اروپایی از سال 1980 شروع شده است .


امروزه تمامی اتومبیلهای فروخته شده در آمریکا مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری هستند .
در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که چگونه سوخت به داخل سیلندرهای موتور میرود و دوره هایی مثل " multi point fuel injection" و " Throttle body fuel injection system " به چه معنی هستند . همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه عمل chip ها میتونه نیروی بیشتری به موتورشما بده .



ساقط شدن کاربراتور :


در اکثر موتورهای احتراق درونی ، کاربراتور دستگاهی بوده است که سوخت موتور را تامین میکند . دربسیاری از ماشینهای دیگه مثل Lawnmowers و Chainsaws هنوز هم کاربراتور وجود دارد . اما چون اتومبیل پیشرفته کرده ، کاربراتور بیشتر از پیش برای مدیریت نیازهای موتور پیچیده شده است  .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق چگونگی كاركرد گیربكس (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:14
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل171 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چگونگی كاركرد گیربكس و مباحث پیرامون آن :


گیرباكس دستی ( دنده ای) :




هنگام رانندگی با اتومبیل دنده دار ممکن است با چنین سوالاتی روبه رو شوید:

●چه ارتباطی بین حرکت H مانند دنده و چرخ دنده های درون جعبه دنده وجود دارد؟ وقتی دنده را عوض می کنید چه چیزی درون جعبه دنده جا به جا می شود؟


●وقتی راننده در عوض کردن دنده اشتباه می کند، صدای قیژقیژ شنیده می شود. واقعا چه اتفاقی می افتد؟


●اگرهنگامی که راننده در بزرگراه مشغول رانندگی با سرعت بالا است ، ناگهان دنده را به عقب بزند چه اتفاقی می افتد؟ آیا ممکن است کل جعبه دنده متلاشی شود؟


در این مقاله، با بررسی سیستم انتقال قدرت دستی به این سوالات و حتی سوالات بیشتری در این زمینه پاسخ داده می شود.


اول از همه باید بدانید که ، اتومبیل ها به علت ساختار موتورهای بنزینی به جعبه دنده احتیاج دارند. هر موتوری یک خط قرمز دارد (ماکزیمم دور موتور که اگربیش از این مقدار دور داشته باشد متلاشی می شود)



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

چگونگی كاركرد گیربكس و مباحث پیرامون آن (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:13
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل144 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چگونگی كاركرد گیربكس و مباحث پیرامون آن :


گیرباكس دستی ( دنده ای) :




هنگام رانندگی با اتومبیل دنده دار ممکن است با چنین سوالاتی روبه رو شوید:

●چه ارتباطی بین حرکت H مانند دنده و چرخ دنده های درون جعبه دنده وجود دارد؟ وقتی دنده را عوض می کنید چه چیزی درون جعبه دنده جا به جا می شود؟


●وقتی راننده در عوض کردن دنده اشتباه می کند، صدای قیژقیژ شنیده می شود. واقعا چه اتفاقی می افتد؟


●اگرهنگامی که راننده در بزرگراه مشغول رانندگی با سرعت بالا است ، ناگهان دنده را به عقب بزند چه اتفاقی می افتد؟ آیا ممکن است کل جعبه دنده متلاشی شود؟


در این مقاله، با بررسی سیستم انتقال قدرت دستی به این سوالات و حتی سوالات بیشتری در این زمینه پاسخ داده می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق چرخ‌دنده (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:13
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چرخ‌دنده‌

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

پرش به: ناوبری, جستجو

در متن این مقاله از هیچ منبعی نام برده نشده‌است. شما می‌توانید با افزودن منابع بر طبق شیوه‌نامهٔ ارجاع به منابع، به ویکی‌پدیا کمک کنید.

مطالب بی‌منبع احتمالاً در آینده حذف خواهند‌ شد.

 

دو چرخ‌دنده درگیرچرخ‌دنده وسیله‌ای است برای انتقال گشتاور که به کمک آن می‌توان مقدار گشتاور و یا سرعت دورانی را کاهش یا افزایش داد. همچنین به کمک چرخ دنده ها می‌توان جهت حرکت را تغییر داد.

 

[ویرایش] ساختار

داخلی‌ترین قسمت چرخ‌دنده توپی ‌Hub می‌باشد که به محور محرک متصل می‌باشد. در بیرون این قسمت جان چرخ‌دنده Web قرار گرفته است. بیرونی‌ترین قسمت در جهت شعاعی، محیط چرخ‌دنده Rim می‌باشد که دندانه‌های چرخ‌دنده در این قسمت قرار می‌گیرند. این بخش از چرخ‌دنده منبع اصلی ایجاد صدا می‌باشد.

 

مهمترین اصطلاحاتی که در طراحی چرخ‌دنده بکار می‌روند عبارتند از:

 

دایره گام Pitch Circle: دایره‌ای فرضی که تمامی‌محاسبات بر اساس آن انجام می‌گیرد. دایره گام دو چرخ‌دنده درگیر بر هم مماس می‌باشند.

 

گام محیطی Circular Pitch: طول کمانی از دایره گام که بین دو نقطه متناظر از دو دندانه مجاور قرار گرفته است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

جهان مکانیک (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:13
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

درجلسه گذشته تاریخ نظریه نسبیت  ذکرشد. درآن زمان نظریه وجود  اتر مطرح بود که آزمایش مایکل سون مورلی رامردود شناخت وبعد آلبرت اینشتین  نظریه نسبیت را مطرح کرد. این داستان ازدیدگاه منطقی درست است اماازدیدگاه تاریخی  چنین نیست . من می خواهم درباره بخشی ازاین نظریه که هنوزانتقال  لورنس  نامیده می شود توضیحی  بدهم . درمعادلات انتقال  لورنس قبل ازهرچیزسرعت نورمطرح است  . سرعتی که ازمعادلات  مکث ون  بدست می آید.مایکل سون با دقت زیادی سرعت نور را سیصد هزار کیلومتردرثانیه  تعیین کرد. سرعت نوردرفیزیک جدید  و درک جهان هستی  ازاهمیت زیادی برخورداراست . دراواخرقرن نوزدهم سرعت که متحرک ترین  تجربه انسان بود با قطار تأ مین می شد. درآن  هنگام موتور هنوز تکامل نیافته بود.درآن  دوره هرنوع از قطارها نشان سرعت بودند .ولی تنها چیزی که همیشه انسانها راسریعترجابجا می کند سیاره زمین است که باسرعت صد وهشت  هزار کیلومتر درساعت به دور خورشید می گردد. برای فیزیکدانان  قرن بیستم سرعت زمین نسبت به سیال اتر اهمیت زیادی داشت . ازروزگارارسطو این باور شکل گرفته بود که فضا ازسیالی به نام اتر پرشده است      .این سیال مدتها بعنوان یک فرضیه مطرح بود تا سرانجام دوآمریکایی تصمیم گرفتند وجود سیال اتر رابرای همیشه اثبات کنند. این دو آمریکایی آلبرت مایکل سون  وادوارد مورلی  نام داشتند . هدف آنان ازاین آزمایش ، تعیین چگونگی حرکت زمین درون اتربا بررسی  تأثیرسرعت آن برسرعت نوربود. آنان باحساس ترین دستگاههای آزمایشی چیزی رایافتند که بدنبال آن نبودند . دستگاه اینترفرامت  نشان داد بدون درنظرگرفتن حرکت هرناظر سرعت نوربرای همه انها یکسان است . البته این خبرخوشایندی برای آن دونبود و این خبردرسراسرجهان منتشرشد وبه ایرلند رسید  درآنجا فیزیکدانی  به نام  چورال  که درزمینه نظریه  الکترومغناطیس  مکث ون  تحقیقاتی کرده بود ، نتایج بدست آمده ازآزمایش  مکث ون  رابازنگری  کرد. وی گفت  :" حرکت دستگاه اینترفرامت  درون سیال اترباعث انقباض یکی ازبازوهای آن شده است ومقداراین انقباض به اندازه ای بوده است که باعث شده است  هردوپرتو نورهمزمان باهم به دستگاه برسند.بسیاری ازدانشمندان بااین فرضیه مخالفت کردند . ولی هنگامی که فیزیکدانی  به نام  هنری لورنس  به این نتیجه رسید کسی بااومخالفت نکرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جعبه دنده های ترتیبی (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:13
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جعبه دنده های ترتیبی :

 جعبه دنده های ترتیبی (Sequential Gearbox) تکنیکی است که استفاده از آن در خودروهای مسابقه ی بسیار مرسوم است لازم است پیش از مطالعه این بخش با گیربکس های دستی آشنایی داشته باشید

 جعبه دندنه های دستی معمولاً از شیوه ی به نام (H-pattern) برای تعویض دنده استفاده می کنند اما اگر به شیوه تعویض دنده در موتور سیکلتها توجه کرده باشید می دانید که آنها برای تعویض دنده از شیوه ی متفاوت بهره می گیرند. در موتور سیکلتها معمولاً تعویض دنده با فشار دادن به بالا و پایین یک اهرم بوسیله پا صورت می پذیرد. این شیوه در تعویض دنده بسیار سریعتر از گونه (H-pattern) می باشد. اینگونه جعبه دندنه ها اصطلاحاً جعبه دندنه ترتیبی (Sequential Manual Transmission) نامیده می شود.

امروزه جعبه دندنه های پنج سرعته معمولاً به شکل (1) زیر در خودروها به کار برده می شود.

 

 

شکل (1)

در این مجموعه سه ماهک (U شکل) و سه میل ماهک که با دسته دنده درگیر می باشد بکار رفته است. شکلهای زیر می تواند بیانگر وضعیت خلاص، دنده عقب، یک و دو باشد؛ همچنین شیوه (H-pattern) نیز در شکل (2) نشان داده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق توربین گازی (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:12
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

توربین گازی

در توربین بخار، آب به عنوان سیال عامل کار می کند ولی توربین بخار یک عیب ذاتی دارد و آن این است که تولید بخار با فشار و درجه حرارت بالا مستلزم استفاده از دستگاههای تولید کننده بخار حجمی و گران قیمت است که معمولاً همان دیگ بخار معمولی و یا رآکتور هسته ای می باشند.

مسئله قابل توجه این است که گازهای داغ تولید شده در کوره دیگ و یا هسته رآکتور، هرگز به توربین نمی رسند و در واقع فقط به طور غیر مستقیم برای تولید یک سیال واسطه یعنی بخار به کار می روند. روشن است هنگامی که مرحله تبدیل آب به بخار حذف شود و گازهای داغ خود برای حرکت دادن توربین به کار می روند، واحد تولید قدرت بسیار کم حجم تر خواهد شد.

به منظور انبساط در یک توربین باید نسبت فشاری فراهم شود. بنابراین اولین مرحله در سیکل توربین گاز تراکم سیال عامل است که اگر گاز باشد توسط کمپرسور صورت می گیرد. اگر بعد از تراکم، سیال عامل مستقیماً در توربین منبسط سود و هیچ گونه تلفاتی هم در اجزاء نداشته باشد نیروی تولیدی فقط توسط کمپرسور جذب می شود. بنابراین مجموعه توربین و کمپرسور نیروی بیشتری را تولید نمی کند. لیکن نیروی تولیدی توربین را می توان با اضافه نمودن انرژی برای بالا بردن درجه حرارت سیال عامل قبل از انبساط افزایش داد که یک راه مناسب برای این کار احتراق سوخت در هوای فشرده شده است.

دو عامل اساسی تاثیر گذار بر بازدهی توربین گاز عبارتند از :

1) راندمان اجزاء                                                2 ) درجه حرارت کار توربین

توربین گاز یک سیکل باز و یک سیکل بسته دارد. در سیکل باز مرتباً هوای اتمسفر یک وارد سیکل شده و بعد از گذشتن از اتاق احتراق و انبساط در توربین به اتمسفر خارج می شود. ولی در سیکل بسته به جای اتاق احتراق گرمکن داریم زیرا هوا در یک سیکل بسته مرتباً گردش می کند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره تندر 90 (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:12
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل193 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه محصول



رنو نامی جاودانه که در سال 1898 بنیان نهاده شد. از ابتدا راه توسعه را در پیش گرفت و تا به امروز پیشرو در نوآوری باقی مانده است. رنو هر روزه نوآوری هایی را به کار می گیرد تا بهترین خودرو را هم از دیدگاه طراحی ، آسایش و تکنولوژی و هم از دیدگاه ایمنی و هماهنگی با محیط زیست به مشتریان خود ارائه نماید.

طراحی: آسایش و راحتی سرنشینان و بهبود مداوم آن تفکر و باروری است که در کلیه خودروهای رنو یافت می گردد.


آسایش و تکنولوژی: بهیه سازی آسایش صوتی، تهویه هوا، دید و ارگونومی خودروها. استفاده از بهترین و آخرین تکنولوژی برای تمامی خودروها در رده های مختلف.


ایمنی: بهبود بی وقفه در ایمنی خودروهای رنو برای دستیابی به بالاترین درجه در پیشگیری، اصلاح و حفاظت سرنشینان در شرایط خطرناک.


محیط زیست: رنو متعهدانه میزان گازهای آلاینده ( دی اکسید کربن) و آلودگی صوتی را طوری کاهش داده است که از ضوابط مقرر اروپایی نیز فراتر رفته و خودروهایی تولید می نماید که 95% از مواد بکار رفته در آن قابل بازیافت می باشند.



گردانندگان پروژه تندر 90 : رنو ، ایران خودرو ، سایپا و رنو پارس


رنو پارس یک شرکت مشارکتی است که در سال 1383 تاسیس شده است. این شرکت هماهنگ کننده همکاری شرکت رنو و صنعت خودروسازی ایران می باشد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تکنولوژی شاسی و بدنه (مکانیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
14:12
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تکنولوژی شاسی و بدنه

 

 

 

مقدمات:

شاسی و بدنه: شاسی به عنوان یک اسکلت فلزی وظیفه ی حمل و نگهداری کلیه ی اجزای خودرو را به عهده  دارد، به طوری که بعضی از قسمت ها مثل موتور و گیربکس مستقیماً به شاسی متصل می شوند(توسط یکسری رام). و بعضی از قسمت های دیگر مثل چرخ ها و اکسل ها بوسیله ی سیستم تعلیق به شاسی متصل می شوند. اتاق وظیفه ی حمل و نگهداری سرنشینان خودرو را به عهده داشته و می تواند به صورت مجزا به شاسی متصل شوند و یا همراه شاسی مجموعه ی واحدی را تشکیل دهند.

 

انواع شاسی و بدنه:

1- شاسی و بدنه یکپارچه: در بسیاری از خودروهای سواری شاسی و بدنه به صورت مجموعه ای یکپارچه هستند، در این مورد شاسی و بدنه از ورق هایی تشکیل شده است که تغییر فرم ها و برجستگی هایی در آن ایجاد شده در نتیجه باعث تجزیه نیرو در راستاهای مختلف شده و نیروی زیادی به یک نقطه وارد نمی شود. بدنه وظیفه ی حمل و نگهداری سرنشینان و تزئینات داخل اتاق را به عهده داشته در نتیجه نیروی زیادی به کف اتاق وارد نمی شود، برای تقویت کف اتاق می توان از پروفیل های تقویت کننده استفاده کرد.

 

 

 

- مزایای شاسی و بدنه یکپارچه:

شاسی و بدنه یکپارچه باعث کاهش وزن خودرو و کاهش مصرف سوخت می شود و از طرف دیگر خاصیت جذب انرژی را بالا می برد یعنی در صورت بروز تصادف انرژی حاصل از تصادف صرف تغییر شکل ورق ها شده و مانع انتقال نیرو به سرنشینان خودرو می شود.

 

2- شاسی و بدنه مجزا:

در بسیاری از خودرو های سنگین مانند اتوبوس و کامیون که نیروی زیادی به شاسی اعمال می شود لازم است شاسی دارای استحکام کافی باشد. در ساخت شاسی از پروفیل هایی با مقاطع I شکل نبشی ها، ناودانی ها و قوطی ها استفاده می شوند. متداولترین نوع شاسی از دو تیر طولی که توسط اتصالات عرضی به هم متصل می شوند ساخته می شوند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir