دانلود پاورپوینت سازماندهی، سازماندهی پویا (فصل سوم کتاب مدیریت عمومی الوانی) (مدیریت)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:25
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات27
حجم فایل597 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت سازماندهی، سازماندهی پویا (فصل سوم کتاب مدیریت عمومی الوانی)

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

کتاب مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی  و ارشد میباشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب با عنوان « سازماندهی، سازماندهی پویا» می باشد که در 27 اسلاید  همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی ( ارائه در کلاس به شکل سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و تئوریهای مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد ، بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مبانی سازماندهی

سازمان بر مبنای وظیفه (هدف)

مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای وظیفه

سازمان بر مبنای نوع تولید

نمونه نمودار طراحی یک سازمان بر مبنای نوع تولید

مزایای سازمان بر مبنای نوع تولید

محدودیتهای سازمان بر مبنای نوع تولید

سازمان بر مبنای منطقه عملیات

نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای منطقه عملیات

مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای منطقه عملیات

سازمان بر مبنای ارباب رجوع یا مشتری

نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای ارباب رجوع

مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای ارباب رجوع

محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمانی

الگوهای جدید ساختار سازمانی

سازمان بر مبنای پروژه

سازمان ماتریسی یا خزانه ای

سازمان با گروه های متداخل یا سازمان گروهی

سازمان با واحدهای مستقل

سازمان با ساختار آزاد

الگوی پنج بخشی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

راهنمای تدریس فیزیک پایه دهم دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش (فیزیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:25
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلrar
تعداد صفحات220
حجم فایل3.737 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

راهنمای تدریس فیزیک پایه دهم دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش

این مجموعه جهت  دبیران و اساتید محترم فیزیک تهیه شده است و بسیار کارآمد و موثر در تدریس و روش تدریس میباشد و مستقیما به شما عزیزان توصیه میگردد در ضمن کلیه مسائل و تمرین های کتاب حل و پاسخ تشریحی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

حل تمرین فیزیک فصل اول پایه دهم دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش (فیزیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:25
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلrar
تعداد صفحات5
حجم فایل365 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حل تمرین فیزیک فصل اول پایه دهم  دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش

این مجموعه مناسب جهت کلیه دانش آموزان عزیز دبیران و اساتید محترم فیزیک می باشد و بسیار کارآمد و موثر در فراگیری و روش حل مسائل و تمارین فیزیک میباشد درنتیجه از همینجا مستقیما به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد ویژه و اکید میگردد در ضمن کلیه مسائل و تمرین های کتاب با جزئیات کامل حل و پاسخ تشریحی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

حل تمرین فیزیک فصل دوم پایه دهم دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش (فیزیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:25
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلrar
تعداد صفحات5
حجم فایل581 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حل تمرین فیزیک فصل دوم پایه دهم  دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش

این مجموعه مناسب جهت کلیه دانش آموزان عزیز دبیران و اساتید محترم فیزیک می باشد و بسیار کارآمد و موثر در فراگیری و روش حل مسائل و تمارین فیزیک میباشد درنتیجه از همینجا مستقیما به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد ویژه و اکید میگردد در ضمن کلیه مسائل و تمرین های کتاب با جزئیات کامل حل و پاسخ تشریحی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

حل تمرین فیزیک فصل سوم پایه دهم دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش (فیزیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:24
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلrar
تعداد صفحات5
حجم فایل328 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حل تمرین فیزیک فصل سوم پایه دهم  دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش

این مجموعه مناسب جهت کلیه دانش آموزان عزیز دبیران و اساتید محترم فیزیک می باشد و بسیار کارآمد و موثر در فراگیری و روش حل مسائل و تمارین فیزیک میباشد درنتیجه از همینجا مستقیما به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد ویژه و اکید میگردد در ضمن کلیه مسائل و تمرین های کتاب با جزئیات کامل حل و پاسخ تشریحی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

حل تمرین فیزیک فصل چهارم پایه دهم دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش (فیزیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:24
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلrar
تعداد صفحات5
حجم فایل241 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حل تمرین فیزیک فصل چهارم پایه دهم  دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش

این مجموعه مناسب جهت کلیه دانش آموزان عزیز دبیران و اساتید محترم فیزیک می باشد و بسیار کارآمد و موثر در فراگیری و روش حل مسائل و تمارین فیزیک میباشد درنتیجه از همینجا مستقیما به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد ویژه و اکید میگردد در ضمن کلیه مسائل و تمرین های کتاب با جزئیات کامل حل و پاسخ تشریحی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

حل تمرین فیزیک فصل پنجم پایه دهم دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش (فیزیک)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:24
جمشید راد
دسته بندیفیزیک
فرمت فایلrar
تعداد صفحات5
حجم فایل241 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حل تمرین فیزیک فصل پنجم پایه دهم  دوره دوم متوسطه شاخه فنی و کاردانش

این مجموعه مناسب جهت کلیه دانش آموزان عزیز دبیران و اساتید محترم فیزیک می باشد و بسیار کارآمد و موثر در فراگیری و روش حل مسائل و تمارین فیزیک میباشد درنتیجه از همینجا مستقیما به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد ویژه و اکید میگردد در ضمن کلیه مسائل و تمرین های کتاب با جزئیات کامل حل و پاسخ تشریحی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ادبیات و مبانی نظری سیستم ارزشیابی عملكرد كاركنان (مدیریت)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:23
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات69
حجم فایل98 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ادبیات و مبانی نظری سیستم ارزشیابی عملكرد كاركنان

فهرست مطالب

موضوع                   صفحه

تعاریف واژه ها         3

تعاریف و نظریه های ارزشیابی        4

اهمیت ارزشیابی در كشورهای مختلف جهان         7

اهمیت ارزشیابی در مدیریت          8

اهمیت ارزشیابی در برنامه ریزی و تصمیم گیری  8

اهمیت ارزشیابی مشاغل      9

اهمیت ارزشیابی عملكرد یاشایستگی  كاركنان برای سازمان       9

دلایل استفاده از ارزشیابی عملكرد           10

دوره ارزشیابی         11

چه كسانی ارزشیابی را انجام می دهند      12

اجرای ارزشیابی       19

مسیر تاریخی ارزیابی          20

اهداف ارزیابی عملكرد        21

مشكل ارزیابی مدیریت        23

انتخاب معیار ارزیابی          24

شیوه های استفاده از نتایج ارزیابی عملكرد         25

اطلاعات مربوط به ارزیابی عملكرد را از چه منابعی به دست آوریم ؟      30

آگاه كردن كاركنان از نتایج ارزیابی عملكرد شغلی          33

انحرافات در ارزشیابی كاركنان      40

فنون و روش های ارزشیابی 41

فرآیند ارزشیابی      47

محاسن ارزیابی شایستگی كاركنان   51

ارزشیابی از نظر اسلام        52

تاریخچه  ارزشیابی عملكرد كاركنان          54

آشنائی با طرح ارزشیابی كاركنان دولت     58

شاخص های ارزشیابی          62

 

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

تعاریف واژه ها :

ارزشیابی : عبارتست از سنجش میزان تلاش و حدود موفقیت كارمند در اجرای وظایف شغلی و تكالیف رفتاری مورد انتظار . (طرح ارزشیابی كاركنان دولت ،1372.ص 11)

ارزشیابی كاركنان :عبارت است از مراحل رسمی به منظور سنجش و مطلع نمودن كاركنان در مورد نحوه انجام وظایف و مسئولیتهای محوله و صفات،خصوصیات وویژگیهای موردنظر و همچنین شناخت استعدادهای بالقوه كاركنان جهت رشد و شكوفایی در ابعاد مختلف .(ابطحی،سید حسین،اسفند 1373،ص 167)

عملكرد : عبارتست از به نتیجه رساندن وظایفی كه سازمان بر عهده نیروی انسانی خود محول نموده است را گویند .

شایستگی : عبارت است از انطباق عملكرد و رفتار كاركنان بر وظایف شغلی و الگوی رفتاری مورد انتظار از وی . (همان منبع .ص18)

دوره ارزشیابی : دوره ارزشیابی از اول فروردین ماه هر سال تا پایان اسفند ماه همان سال می باشد . (همان منبع .ص 21)

زمان تكمیل فرم ارزشیابی : زمان تكمیل فرم ارزشیابی در فاصله زمانی بهمن ماه هر سال تا پایان اسفند ماه همان سال می باشد . (سازمان امور اداری و استخدامی كشور.1367.ص5)

ارزشیابی كنندگان :

سرپرست بلا فصل مستخدم مسئولی است كه از لحاظ سطح سازمان حداقل رئیس اداره بوده ، مسئولیت ارجاع كار به مستخدم را بعهده داشته و كارهای انجام شده وی را بررسی و كنترل می كند . (سازمان امور اداری و استخدامی كشور،1367.ص5)

ارزشیابی كننده : ارزشیابی كننده سرپرست بلافصل كارمند محسوب می شود . (دفتر بازرسی ، ارزشیابی و رسیدگی به شكایات ، 1373 ، ص 12)

رئیس مستقیم سرپرست بلا فصل : مسئولی است كه از لحاظ سازمانی مسئولیت كارهای سرپرست بلا فصل مستخدم را بر عهده دارد . (طرح ارزشیابی كاركنان دولت .1372.ص22)

ارزشیابی شونده : مستخدمی است كه در طی دوره ارزشیابی حداقل شش ماه بخدمت اشتغال داشته باشد . ( همان منبع.ص22)

تعاریف و نظریه های ارزشیابی :

واژه های ارزیابی (Rating) ، ارزیابی لیاقت (Merit Rating) ، ارزشیابی كار (Approsial) ، ارزشیابی عملكرد (Performance Apprasial) ، ارزشیابی كاركنان (persounel Evalation) همگی در مبحث ارزیابی منابع انسانی به كار برده می شدند و تعاریف مختلف ومتنوعی از سوی صاحبان نظر بیان شده است . (دعائی ،‌1374 ، ص 200)

تعاریف زیر دقیقا از زبان صاحب نظران مطرح می شوند :

-ارزشیابی كاركنان یكی از موثرترین ابزارهای ارتقاء كارآمدی و توانمندی و بهسازی نیروی انسانی است به اطلاعاتی كه از طریق ارزشیابی دقیق عملكرد نیروی انسانی بدست می آید . برنامه ریزی شغلی ، تصمیمات اداری ، تشویقات و تبلیغات از مبانی مؤثق و قابل دفاع برخوردار می شود و در نتیجه ضابطه شایستگی در وضعیت خدمتی و سرنوشت اداری كاركنان بكار گرفته شده كلا مناسبات منطقی و عادلانه در سازمانها حاكم خواهد شد . (مهدویان ، 1370 ، ص 150)

 فهرست منابع تحقیق و پژوهش

آذر،عادل ومؤمنی ،منصور،1377،آمار و كاربرد آن درمدیریت،چاپ اول ،تهران :سازمان مطالعه وتدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت )

  1. ابطحی،سیدحسین،1373،مدیریت منابع انسانی،مركز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور
  2. ایران نژادپاریزی ،مهدی ،1378،روشهای تحقیق در علوم اجتماعی ،چاپ اول ،نشر مدیران 
  3. اردبیلی،یوسف ،1375،روشهای ارزشیابی دربخش دولتی و غیردولتی ایران ،چاپ اول،تهران :انتشارات بعثت .
  4. اثنی عشری،معصوم ،(1375)،بررسی نگرش معلمان مدارس تهران نسبت به فرآیندنظام ارزیابی عملكرد در پایان نامه فوق لیسانس ،تهران :دانشگاه تهران ،دانشكده علوم تربیتی.
  5. توحیدی ،خلیل ،(1375)،نظارت و ارزشیابی كارآئی وعملكردسازمانهاگامی مهم در مسیربهره وری،فصل نامه مدیریت دولتی شماره 34،33.
  6. حاجی شریف ،محمود،(1371)،ارزیابی در مدیریت نیروی انسانی ،چاپ اول ،تهران : انتشارات واحدآموزش نیروی انسانی ، مجتمع سیمان آبیك
  7. حسینی ،سید محمود،(1367)،نقطه نظرهای اسلامی در مدیریت اموراستخدامی ،تهران:موسسه اسلامی ابجد.
  8. حضرت علی (ع )،1375،نهج البلاغه،ترجمه دكتراسدا…مشیر،چاپ پنجم،دفتر نشرفرهنگ اسلامی.
  9. دسلر،گری ،(1378 )،مبانی مدیریت منابع انسانی،(چاپ اول)،مترجمان پارسایان ،علی واعرابی ،سید محمد،تهران :دفتر پژوهش های فرهنگی
  10. دعائی،حبیب ا…،(1374)،مدیریت منابع انسانی ،انتشارات مشهد.
  11. دلاور ،علی ،(1378)،مبانی نظری و علمی پژوهشی در علوم انسانی ،چاپ سوم ،تهران :انتشارات رشد   
  12. 1دلاور ،علی ،(1380)،روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ،چاپ دهم ،تهران :نشر ویرایش.
  13. ضرورت و اهمیت ارزشیابی ،وزارت نیرو(1374)،دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی معاونت سازندگی و آموزش
  14. روشهای  ارزشیابی كاركنان  ،وزارت نیرو(1374)،دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی معاونت سازندگی و آموزش
  15. جزنی ،نسرین ،(1375)،مدیریت منابع انسانی ،چاپ اول ،تهران :نشر نی
  16. جاسبی ،عبدا…،(1371)،اصول و مبانی مدیریت ،انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
  17. جزوه اولین كنفرانس مدیریت منابع انسانی درصنعت آب و برق  ،(1375)،چاپ اول،چاپ خوشه .
  18. خاكی ،غلامرضا،(1378)،روش تحقیق با رویكردی به پایان نامه نویسی،چاپ اول،تهران :مركزتحقیقات علمی كشور
  19. سبحان اللهی ،محمد علی (تابستان 1379)،معیارهای اندازه گیری عملكرد،فصلنامه مدیریت و توسعه ،شماره 5
  20. سعادت ،اسفندیار ،(1375)،مدیریت منابع انسانی ،چاپ اول ،تهران :سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت ).
  21. سازمان اموراداری و استخدامی كشور (1372)،طرح ارزشیابی كاركنان دولت ،چاپ دوم  ،تهران :سازمان معین ادارات .
  22. ساعتچی ،محمود،(1377)،روانشناسی بهره وری ،چاپ دوم ،تهران :موسسه نشر ویرایش .
  23. سنجری ،احمد رضا،(1373)،روش خود ارزیابی استاد(معلم)،فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش شماره 12.
  24. صالحی ،هوشنگ ،(1373)،بررسی و تجزیه تحلیل سیستم ارزشیابی عملكرد دولت در دانشگاه اصفهان ،پایان نامه كارشناسی ارشد ،اصفهان :دانشكده علوم اداری .
  25. صفوی،امان ا…،(1373)،كلیاتی درباره ارزشیابی و كاربرد آن در تصمیم گیری،فصل نامه مدیریت
  26. هومن ،حیدر علی ،(1378)،راهنمائی تدوین و گزارش پژوهشی ،رساله و پایان نامه تحصیلی ،چاپ اول ،نشر پارسا.
  27. مقیمی ،سید محمد،(1380)،منشور مدیریت ،چاپ اول ،تهران :موسسه كتاب مهربان نشر.
  28. مهدویان ،اكبر،(1369)،ارزشیابی عملكرد شایستگی مبتنی بر كار و رفتار مدیران ،انتشارات مركز آموزش دولتی.
  29. میر سپاسی ،ناصر ،(1369)،مدیریت منابع انسانی و روابط كار ،تهران :انتشارت شروین .
  30. مجله تدبیر ،(1380)،شماره 114و112
  31. منشی زاده نائینی،مسعود،(1373)،تجزیه و تحلیل فرمهای ارزشیابی و آثارآن بر عملكرد و رضایت شغلی معلمان مشهد،پایان نامه كارشناسی ارشد ،دانشكده علوم انسانی تربیت مدرس.
  32. علوی ،سید امین ا…،(1378)،مطالعه تطبیقی در زمینه ارزشیابی كاركنان در چند كشور نمونه ،مجموعه مقالات مركز آموزش مدیریت دولتی ،مجموعه شانزدهم .
  33. كراتیس ،(1354)،طرق و شیوه های ارزشیابی كارمندان ،ترجمه شیروان ،عباس ،بنگاه ترجمه نشر كتاب .
  34. كاظمی ،بابك ،(1370)،مدیریت امور كاركنان ،چاپ اول ،انتشارات مركز آموزش مدیریت دولتی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری سیستم اطلاعات منابع انسانی (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:23
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات51
حجم فایل73 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری سیستم اطلاعات منابع انسانی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

نگرش سیستمی به جهت جامعیت بالقوه ، به یکپارچگی و هماهنگی اطلاعات موجود در سازمان کشیده می شود و عالیترین نمود نگرش سیستمی  به سازمآن ها ، به استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت منجر می شود . این سیستمها  که گرد آوری و سازماندهی داده ها و تولید اطلاعات و انتقال آن را به مدیران به انجام می رسانند ،همچون ناظری  مقتدر در تمامی سطوح سازمآن ها حضور یافته  و حیطه معرفتی مدیر را توسعه داده و بینش وی را برای اتخاذ تصمیمات صحیح مهیا می سازد ( طالقانی ،1382: 2 ) .

به علت گستردگی و پیچیدگی موجود در سیستمها ، مدیران اطلاعات و متخصصان اطلاعاتی به سیستمهای اطلاعاتی یعنی سیستمهایی که به کمک ابزار های رایانه ای و فن آوری اطلاعات به گرد آوری اطلاعات و پردازش سیستم ها می پردازند روی آورده اند . البته سیستم های اطلاعاتی به آن نقطه نرسیده اند که بتوانند فکر کنند ،  برنامه ریزی کنند و به چگونگی تغییرات واکنش دهند . هنوز چندین اتاق برای افراد که  این سیستم ها را اداره می کنند وجود دارد . باید توجه داشت که فقط یک اقلیت کوچکی از این افراد عملاً

سیستم های رایانه ای  یا سیستم های فن آوری اطلاعات را طراحی می کنند . تعدا ز یادی از این افراد کاربر نهایی هستند مانند مدیران ، کارکنان اداری و  دیگران که از رایانه در زمینه های شغلی خود استفاده می کنند ( کورتین  و همکاران ، 1998: 23 ) .

انبوه اطلاعاتی که در پایگاههای داده شرکتها ذخیره می شود اکثراً آنقدر زیاد هستند که برای مدیران ، بی معنی ( و غیر قبل استفاده ) می شوند . این آثار ناشی از هرج و مرج در حجم انبوه اطلاعات ، نیاز به یک سیستم اطلاعاتی برای رده بندی و تقسیم بندی آن برای استفاده هر چه  بیشتر از آن را مبرا می سازد .

 سیستمهای اطلاعاتی ریشه در تصاویر غار ها دارند و اعضای یک قبیله با استفاده از این سیستمهای بسیار اولیه داد و ستد های خود را انجام می دادند . وقتی میزان دادوستدها اندك و تعداد افرادی كه بایكدیگر ارتباط برقرار می كنند انگشت شمار باشد میتوان كارهارابا استفاده از این سیستمها انجام داد ، اما چنانچه میزان معاملات  افزایش افزایش   پیدا کند و افراد بیشتری نیز در این فعالیتها در گیر شوند  سیستمهای مورد استفاده باید به مراتب پیشرفته تر باشد. ( بهان ، 1387 : 6 ) .

 باید توجه داشت که سیستم های اطلاعاتی با مدیریت اطلاعات تفاوت دارند ، بطوریکه سیستم های اطلاعاتی در خدمت مدیریت اطلاعات تحت عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت قرار گرفته و از آن استفاده می کند . سیستمهای اطلاعاتی به معنی گرد آوری ، ذخیره ، پردازش ، پردازش اشاعه و استفاده از اطلاعات است این مساله به نرم افزار و یا سخت افزار محدود نمی شود بلکه اهمیت انسان و هدفهایش را در استفاده از فن آوری ، ارزشها و معیار هایی که در این انتخاب به کار می رود ،  همچنین ارزیابی نهایی از اینکه این ابزار وسیله ی برای رسیدن به هدفهایش بوده اند یا خیر را در بر می گیرد. در صورتی  که هدف  از مدیریت اطلاعات ارتقای کار آیی سازمان از طریق تقویت تواناییهای آن برای برآوردن نیاز های درونی  و برونی آن در یک وضعیت فعال و پویا ، تثبیت شده است . امروزه مدیران ارزش رقابتی و استراتژیکی سیستمهای اطلاعاتی را به خوبی تشخیص می دهند . در میان سرمایه های یک سازمان اعم از نیروی انسانی ، و برای تماس و اطلاع رسانی از سیستم  های کامپیوتری استفاده  می شود . این سیستم اطلاعاتی موجب خواهد شد که تماس های بین مقامات بالا و پایین سازمان با کارایی بیشتری صورت گیرد . برای مثال ، رئیس شرکت معروف مایکرو سافت ، از طریق سیستم پست الکترونیکی شرکت ، به صورت منظم با کارکنان در تماس است ؛ او هر روز به تعداد زیادی از پیام ها پاسخ می دهد . در شرکت زیراکس هر ماه از 40 هزار مشتری نظر خواهی می شود ، این داده ها جمع آوری و خلاصه می شوند و نتیجه به مقامات بالای سازمان داده می شود( طالقانی ،1382: 2 ۷).

 


 Kortin

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق روشهای دسترسی به موفقیت (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:23
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

       مقدمه.

موفقیت چیست و چگونه افراد می توانند خود را موفق بداند¸ نقطه مقابل شکست پیروزی است . هرگاه دو روز از عمریا حتی دو ساعت از ساعات زندگی روزمره خودرا با هم مقایسه کنیم وساعت دوم بیشترتلاش  کرده بهره وری بیشتری حس کنیم گام نخست را برای رسیدن به موفقیت برداشته وفکر کنیم امروزنسبت به روز گذشته پیروزبوده ایم برای اینکه به موفقیت د سترسی پیدا کنیم و فرد موفقی شویم درا بتدا باید موفقیت را ارزیابی و طبقه بندی کنیم وروشهای آن را بررسی و مورد شناخت قرار دهیم و تلا ش نماییم هر روزبه صورت پله یی به آن دسترسی پیدا کنیم و سپس آنرا درونی کنیم یکی ازروش های مبارزه با شکست ودستیابی به موفقیت نیروی کلمات است و استفاده ازمثا ل های دیگران . 

طبق گفته آلدوس ماکسلی                                                            " تجربه پارچه ای است که تاروپودآن را کلمات تشکیل می دهند" آیا تا کنون  فکرکرده اید که کلماتی که به صورت عادی ازآنها استفاده می کنید دارای چه قدرتی برای ایجاد روحیه مثبت وایجاد غم وافسردگی هستند آیا  کلماتی که بکارمی برید سازنده ا ند یا  نابود  کننده ؟ آیا در شما امید ایجاد می کنند یانا امیدی ؟ کلمات می توانند تاثیرشگفت انگیزی درتغییرروحیه افراد ایجاد کنند در انتخاب کلمات باید دقت شود که آگاهانه انتخاب شوند .

 کلمات چنان قدرتی دارندکه می توانندآتش جنگلی رابیفروزند ویا صلحی برقرارکنند رابطه ایی  را به نابودی کشانند و یا آن را محکم تر کنند .    ا حساس و برداشت ما نسبت به هر چیز بسته به معنایی است که ¸ به آ ن چیز می دهیم معنای کلمات نقطه نظر را تغییرمی دهد واحساسات متغیر می شود به طورمثال ابرمشکلی را دریک مشکل  بزرگ  قلمداد  کنیم .  احساسات وحالات به همان بزرگی د چارروحیه ضعیف ونا توان میگردد   اگر سخنی را که به آن ا یمان  دا ریم  برای فرد مطرح کنیم و د رجوا ب بشنویم این موضوع اشتباه ا ست  یا دروغ است آ نچنان تغییرخواهیم کرد که طرز رفتارو بینش ما نسبت به مخا طب تیره و تار می گردد. هنگامی که برای بیان حالتی ازکلمات تازه وغیرمعمول استفاده  می کنید برچسبی تازه بدان حا لت می زنید مثل آن است که د کمه حیا تی دیگری را فشار داده  با شید ¸ نه  فقط  از نظرعقلا نی  بلکه ا ز نظرعاطفی  و احساسی     د گرگون می شوید کلماتی که بلا فاصله موجب تغییرعواطف ویا کاهش وا فزایش شدت احساسات میشوند  کلمات  دگرگون شده می نامند .

لغاتی را که عا دت کرده اید  بکارببرید  برای  بیان عواطف واحسا سا ت خود ا ستفا ده می کنید  تغییر دهید تا تفکر و احساس  و زند گیتان عوض شود ا ین یکی ا ز ساده ترین ودرعین حا ل برومند ترین ا بزارها یی است که زندگی هرکسی را در یک لحظه دگرگون  می کند. بیشتر ما کلماتی را که  طبق معمول  برای  بیان  تجارب زند گی خود بکار می بریم نا آگاهانه  انتخاب می کنیم غا لبا  برای تشریح عواطف خودازکلماتی استفاده می کنیم  بدون آ نکه  فکر کنیم این  کلمات چه اثری برما با دیگران داشته باشند به عنوان مثا ل بسیاری ازمردم ا ز کلماتی نظیر"  خفت یا افسردگی " برای بیان  تقریبا هرنوع تجربه ی  نا خوشا یندی استفاده می کنند . ا گر چیزی بگویید که خوششان نیاید ا فسرده می شوند اگر نظر شان را بپرسند بازهم افسرده  می شوند  سعی کنید لغا تی را که برای  بیان عواطف خود  به کار می برید گسترده تر تا اینکه کلما تتان آن حالات عاطفی و احسا سی  را که ا نتظار دارید در دیگران  بوجود آورد . اهمیت زبان در درک زندگی چه اندازه است ؟ این موضوع ¸ مطلقا اساس انتخاب  کلمه مناسب عامل بسیار نیرومندی است هرگاه کلمه  بسیار مناسبی را به کار می بریم  چه کلماتی تاثیر نیرومند تری دارند .

 به گفته کارل یونگ   carl yung

هرگزتا ریکی به نور و بی تفاوتی به تلا ش مبدل نمی شود ¸مگر به کمک عواطف . انسان منشا همه عوا طف واحساسات است هر لحظه که بخواهد می تواند آ نها راایجاد کند ویا تغییردهد می توانید هم ا کنون تصمیم بگیرید که خوشحا ل هستید به د لیل زنده بودن خودتان .

برگرفته ازکتاب بسوی کامیابی نوشته آنتونی رابینزترجمه مهدی مجرد زاده کرمانی

اولین عامل موفقیت دستیابی به ایمان است .

 به گفته آنتون چخوف" انسان همان چیزی است که باور دارد " درکتاب تشریح بیماری به نویسند گی نورمان کاربینز چنین نوشته :

کاربینزروزی به ملا قات دوست 90  ساله  خود  به نام کار سا لز می رود که مشاهده می کند دوست 90 ساله خود برای خودش جشن تولد 90 سالگی گرفته است ¸ پیر مرد بسیار ضعیف و نا توان بود وبیماری سخت او را از پا درآورده خسته و درمانده بود ¸ اما بیش  از آنکه لب به غذا بزند به سمت پیانو رفت تا به مناسبت تولد خود پیانوبنوازد به سختی و با تلا ش و تقلای زیاد پیانو را نواخت گویی معجزه ایی رخ داده است برقی شگفت انگیز در چشمان او درخشید  و جانی تازه و روحی نیرومند  پیدا کرد این فعا لیت او تاثیر زیادی در وجودش گذاشت . سرعت و نرمش حرکات بدن و انگشت چنان بود که فقط از یک پیانیست جوان سالم وقوی ساخته بود .

ما معمولا ایمان را اعتقاد مذهبی یا گرایش به کیش معین در نظرمی گیریم که دربسیاری ازموارد درست است اما اساسا ا یمان عبارت است ازهرنوع اصل راهنما¸ باور یقین ویا گرایش است که به زند گی  معنی  می بخشد و آن را جهت می بخشد ¸ به طور کلی محرک های خارجی در اطراف افراد است .

 جان استوارت میل :   می گوید " یک انسان با ایمان معادل 99  فرد علاقه مند است "  

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir