تحقیق رفتار درمانی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:17
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رفتار درمانی

اگر بخواهیم تاریخچه رفتار درمانی را از لحاظ تاکیدی که بر رفتار و اصلاح آن می‌گذارد، بررسی کنیم، می‌توان گفت که این شیوه درمان به قدمت پیدایش تمدن است و اولین تلاشهایی که انسانها برای هدایت افراد همنوع خود و بهبود رفتار آنان انجام داده‌اند، نقطه آغازین آن است. اما به لحاظ علمی می‌توان گفت که رفتار درمانی به دنبال مکتب روان شناسی رفتارگرا بوجود آمده است و در واقع اصول و قوانین این مکتب روان شناسی کاربرد درمانی دارد.

 رفتار درمانی عموما استفاده می شود برای بچه ها ی سنین 3تا 11،بازی میسر می سازد یک راه برای بچه ها به سمت بیان کردن تجربه هایشان بواسطه ی یک احساس طبیعی، خودراهنمایی،فر آیند خود درمانی.

به طوریکه تجربیات بچه ها و دانششان اغلب در ارتباط برقرار کردن به واسطه ی بازی کردن است ،آن مهم ترین و مناسب ترین حامل برای ایشان به دانستن و پذیرفتن خودشان و دیگران است .

رفتار درمانی کاربردیست از یک روش منظم و سیستماتیک و یک نمونه نظری برای بر ثابت کردن فرایندی بین افراد در جایی که متخصص رفتار درمانی استفاده می کند درمانی قدرتمند از بازی برای کمک کردن به ارباب رجوع برای جلو گیری کردن یا برطرف نمودن چالش های روانی و دست یافتن به رشد وکمال مطلوب و توسعه می باشد.

یک تعریف کاربری ممکن است شکلی از در مان شناسی باشد که بابرقرای ارتباط با افراد نیازمند کمک ، خصوصا بچه ها برای ایجاد کمال مطلوب یکپارچگی و فرد سازی باشد .

.رفتار درمانی ابزاری است که اغلب برای تشخیص استفاده می شود .

یک بازی درمان مشاهده می کند که ارباب رجوع با اسباب بازی ها خانه بازی – حیوان اهلی عروسک و... بازی می کند و علت آشفتگی رفتار را تعیین می کند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری تعهد سازمانی (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:17
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات63
حجم فایل67 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری تعهد سازمانی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

دومین نگرش از نگرش‌های شغلی، تعهد سازمانی است؛ که عبارت از حالتی است که فرد در سازمان هدفهایش را معرف خود می­داند و آرزو می­کند که در عضویت آن سازمان بماند. بنابراین سطح بالایی از وابستگی شغلی به‌معنی این است که فرد، شغل خاصی را به‌خود نسبت می­دهد و آن‌را معرف خود می­داند؛ ولی تعهد سازمانی، بدان معنا است که فرد، سازمانی را معرف خود می­داند. درواقع، نتیجه تحقیقات نشان می­دهد که برای پیش­بینی و توجیه رفتار فرد (به‌مراتب، بیش از رضایت شغلی) تعهد سازمانی مورد استفاده قرار می­گیرد و با استفاده از تعهد سازمانی، بهتر می­توان میزان غیبت و جابه‌جایی کارکنان را پیش ‌بینی کرد.

تعهد از نظر لغوی عبارت از به‌کار گرفتن کاری، به‌عهده گرفتن، نگاه داشتن، عهد و پیمان بستن و در اصطلاح عبارت است از:

1.عمل متعهد شدن به یک مسئولیت یا یک باور؛

2.عمل ارجاع یا اشاره به یک موضوع؛

3.تقبل یا عهده­دار شدن انجام کاری در آینده.

پورتر  و همکارانش تعهد سازمانی را همسان‌سازی و پیوند به آن تعریف می‌کنند؛ که از سه عامل زیر تشکیل می­شود:

1.قبول داشتن سازمان و پذیرش اهداف آن؛

2.آمادگی برای بذل کوشش قابل توجیه بیشتر؛

3.علاقه­مندی به حفظ عضویت در سازمان.

بیکر  تعهد را به عنوان مجموعه فعالیت های مستمر به خاطر ذخیره کردن اندوخته ها و سرمایه هایی می داند که با ترک آن فعالیت ، این اندوخته ها از بین می روند . گراسکی   ماهیت رابطه ای فرد با سازمان خود را به صورت یک تعهد سازمانی عام تعریف می کند . هال و همکاران تعهد را فرآیندی می دانند که ازطریق آن ، اهداف سازمانی و عضو سازمانی تا حدود زیادی در هم ادغاممی شوند. کانتر  تعهد را به عنوان تمایل افراد به در اختیارگذاشتن انرژی و وفاداری خویش به نظام اجتماعی تعریف می کند . استیبنز  تعهد مستمر را آگاهی از غیرممکن بودن انتخاب یک هویت اجتماعی دیگر و متفاوت ، به خاطر زیانهای ناشی از تغییر می داند . شلدون، تعهدسازمانی را یک نگرش یا یک جهت گیری نسبت به سازمان دانسته که هویت فرد را با سازمان مرتبط می سازد . سالانسیک  تعهد را حالتی می داند که عضو سازمان به رفتارها، فعالیت ها و اقدامات خودش مقید و پای بند شده و این باور در فرد ایجاد می شود که باید این رفتارها را تداوم ببخشد و مشارکت موثر خود را در انجام آنها حفظ کند. مودی ، پورتر و استیرز تعهد را عبارت از تعیین هویت شدن با یک سازمان می دانند که شامل یک باور قوی در پذیرش اهداف و ارزشهای یک سازمان ، میل به صرف تلاش قابل ملاحظه برای سازمان و آرزوی شدید برای ماندن در سازمان است.واینر تعهد را به عنوان مجموع فشارهای هنجاری درونی شده برای انجام فعالیت ها می داند به طریقی که اهداف و منافع سازمانی حاصل شود ( انصاری و همکاران ، 1389 ؛ شکرزاده ، 1381) . از نظر رابینز ، تعهد سازمانی عبارت است از حالتی که فردی سازمان را معرف خود دانسته و آرزو می کند که در عضویت آن سازمان باقی بماند ( رابینز ،1389) . مورهد و گریفین تعهد سازمانی را احساس هویت و وابستگی فرد به سازمان دانسته اند ( مورهد و گریفین ، 1384) .

علی رغم وجود تعاریف متفاوت از مفهوم تعهد سازمانی ، هر یک ازاین تعاریف از دو دیدگاه کلی ناشی می شود : دیدگاه نگرشی یا عاطفی و دوم دیدگاه رفتاری . در دیدگاه نگرشی یا عاطفی تحقیقات عمدتاً به سمت شناسایی عوامل ایجاد کننده تعهد و پیامدها و نتایج حاصل از تعهد جهت گیری پیدا می کند ، براساس این دیدگاه تعهد سازمانی بعنوان دلبستگی و علاقه قوی به سازمان و تعیین هویت فرد با سازمان تلقی می شود. از نظر مفهومی می توان سه عامل برای آن در نظر گرفت :

1- پذیرش و اعتقاد قوی به اهداف سازمان ؛

2- تمایل به تلاش زیاد برای تحقق اهداف سازمان ؛

3-تمایل شدید به باقی ماندن و عضویت در سازمان (مدنی و زاهدی ، 1384 ؛ شکرزاده ، 1381 ؛ زاهدی و همکاران ، 1388 ) .

در مقابل تعهد رفتاری منعکس کننده فرایندی است که از آن طریق افراد پیوند خود را با سازمان حفظ  می کنند . این نوع تعهد که تعهد حسابگرانه نیز نامیده می شود بر مبنای کارهای نظری بکر و هومانز استوار است ، در این دیدگاه افراد به دلیل مزایا و منافعی که دارند و سرمایه گذاریهایی که در سازمان کرده اند مایل به ادامه عضویت در سازمان هستند . این دو دیدگاه در مقابل یکدیگر قرار نمی گیرند بلکه مکمل یکدیگرند، لذا شناخت صحیح فرایند تعهد سازمانی مستلزم بررسی همزمان دیدگاه نگرشی و رفتاری است ( گل پرور و عریضی ، 1387 ؛ مدنی و زاهدی ، 1384 ؛ شکرزاده ، 1381 ) .

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره رشته روانشناسی بالینی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:17
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

    من تصمیم دارم در رشته ی علوم تجربی تحصیل كنم و در دانشگاه می خواهم روانشناسی عمومی را انتخاب كنم هدفم از این انتخاب به خاطر علاقه و استعدادهای كه در خودم می بینم است. و براساس اطلاعاتی كه در مورد این رشته دارم آن را برگزیده ام. یك زندگی آرام، شیرین و بدون تنش های عصبی بزرگترین آرزوی هر فردی است. آرزویی كه دست یابی به آن دشوار است. چرا كه امروزه افزایش مشكلات و پیچیدگی و آمیختگی آنها با یكدیگر، انسان ها را بیش از زمانها گذشته در برابر شرایط دشوارف نامساعد و پرفشار قرار می دهد تا جایی كه انواع فشارهای روانی جزء لاینفك زندگی روزمره بسیاری از ما شده است. و این به معنای آن است كه ایجاد در روابط سالم و صمیمانه با همنوعان، داشتن زندگی پرثمر و تحقیق نیروهای بالقوه ای كه در وجود تك تك انسان ها به ودیعه گذاشته شده است، به سختی امكان پذیر می باشد. حال چه باید كرد؟ یا باید از شواریها  مشكلات زندگی نهراسید و حتی از شكست پلی برای پیروزی ساخت؟

    بدون شك تمام افراد باید راه دوم را انتخاب كنند و برای پیشگیری از فشارهای روانی از راهنمایی كارشناسان مشاوره و راهنمایی بهره ببرند. چرا كه این افراد می توانند مردم را برای رسیدن به یك بهداشت همگانی در مقابل بیماری های روحی و روانی واكسینه كنند.

    رشته راهنمایی و مشاوره یكی از رشته های گروه علوم انسانی است كه جنبه كاربردی دارد و دروس آن بیشتر در زمینه رشد، ابعاد مختلف شخصیت آدمی و پیشگیری از مشكلات و اختلافات بخصوص مشكلات دانش آموزان و نوجوانان می باشد. مشاور به افراد آموزش می دهد كه چه كنند تا دچار بحران های روحی نگردند و راه پیشرفت و تكامل را راحت تر و سریع تر طی نمایند. بخش دیگری از فعالیت مشاوره نیز شامل حال افرادی می شود كه دچار بحران شده اند و اكنون نمی دادنند كه چگونه باید از بحران مورد نظر عبور كرده یا با آن كنار بیایند در اینجا مشاور به فرد مراجعه كننده كمك می كند تا بتواند بر بحران موجود غلبه كند. مشاوره بیشتر جنبه كابردی دارد و از تحقیقات و داده های روانشناسی برای حل مشكلات مردم یاری می گیرد؛ مردم عادی كه با بحران های روحی روبرو هستند.

 

توانایی های لازم

    خوب گوش دادن و خوب سخن گفتن دو ویژگی مهم و ضروری برای دانشجوی رشته مشاوره است. یك مشاور باید بتواند با صبر و بردباری و آرامش درونی خود، فضای مناسبی برای مراجعه كننده ایجاد كند و به او اجازه دهد كه خود را تخلیه كرده و دغدغه های ذهنی خویش را بیان كند. یك مشاور خوب باید از مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی جامعه نیز اطلاع داشته باشد. و یكی از رشته های شناور در بین چند گروه آزمایشی است. برای مثال رشته روانشناسی از دو گروه آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد. موقعیت شغلی در ایران: امروزه روانشناسی با همه جنبه های زندگی ما ارتباط دارد و هر اندازه كه جامعه پیچیده تر شود، روانشناسی نیز نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بر عهده می گیرد. این به معنای فرصت های شغلی متنوع و گسترده برای فارغ التحصیلان رشته روانشناسی است به گفته كارشناسان این رشته، آینده روانشناسان این رشته، آینده روانشناسی در كشور ما روش و امید بخش است و فارغ التحصیلان این رشته باید آینده خود را در فردا ببینند. چون كشور ما یكی از كشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد. از سوی دیگر كشور ما، كشور جوانی است و امروزه یكی از دغدغه های خانواده هاف حفظ بهداشت روانی و بالا بردن سطح دانش فرزندانشان می باشد كه این دو مهم نیز به یاری شاخه های مختلف روانشناسی از جمله روانشناسی رشد و روانشناسی تربیتی امكان پذیر است. البته در حال حاضر فارغ التصیلان این رشته بیشتر جذب آموزش و پررش می شوند یا در شركت ها و سازمان ها به عنوان كارشناس روانشناسی فعالیت می كنند و عده ای نیز به عنوان دستیار متخصص روانشناسی بالینی یا روانپزشك مشغول به كار هستند. درس های این رشته در طول تحصیل: دروس مشترك در گرایش های مختلف روانشناسی: روانشناسی عمومی، علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، آمار توصیفی، فیزیولوژی عمومی، كلیات فلسفه، مبانی جامعه شناسی، روانشناسی احساس و ادراك متون روانشناسی به زبان خارجه، آمار استنباطی، روش تحقیق در روانشناسی روانشناسی فیزیولوژیك روانشناسی تجربی، روانشناسی رشد، روانشناسی یادگیری، روانشناسی تربیتی، روانشناسی اجتماعی، روانسنجی انیزش 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی شیوه های كلامی و غیر كلامی ابراز محبت در روابط زوجین (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:16
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات15
حجم فایل218 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی شیوه های كلامی و غیر كلامی ابراز محبت در روابط زوجین

 

چكیده
هدف اصلی ازدواج و تشكیل خانواده رسیدن به آرامش روان و پیمودن رشد و شكوفایی
است. آسایش روان زمانی فراهم می گردد كه ارتباط متقابل زوجین بر پایه محبت و عطوفت
استوار گردد و استواری این ارتباط منوط به دو طرفه بودن ابراز محبت از سوی زوجین است .
ابراز علاقه و دوستی به همسر از مسائل مهم در تحكیم روابط بین زوجین بوده كه فقدان آن
زیربنای بسیاری از ناسازگاریها و سردی و یكنواختی در زندگی می گردد . ابراز محبت، به
صورت كلامی و غیركلامی از سوی زوجین انجام می گیرد كه در این مقاله سعی شده است
شیوه های ابراز محبت در شهر بیرجند در بین زوجین مورد بررسی قرار گیرد . نمونه انتخاب شده
در این پژوهش ٥٠ زوج از زوجین شهر بیرجند می باشند كه ٥ سال از زندگی زناشویی آنها
گذشته است . نمونه مورد بررسی با مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق و بررسی دفاتر مذكور و به
شیوه های تصادفی ساده انتخاب ش ده اند. براساس تجزیه و تحلیل وتوصیف اطلاعات بدست آمده
از ٩٠ شیوه كلامی و غیر كلامی ابراز محبت، مشخص گردید كه زوجین بیرجندی بیشتر از
شیوه های غیر مستقیم برای ابراز محبت به همسرانشان استفاده می نمایند.
مقدمه
خانواده با پیمان ازدواج و پیوند همسری زن و مردی هو شمند پایه گذاری می شود و هدف
اصلی ازدواج و تشكیل خانواده در نظام الهی، رسیدن به آرامش روان و پیمودن طریق رشد و
شكوفایی است . آسایش روان زمانی فراهم می گردد كه ارتباط متقابل زن و شوهر بر پایه محبت
استوار باشد . محبت یك پیوند دو طرفه است و محبت همانگونه كه رو لومی ١ می گوید : از این
حقیقت سر برمی آورد كه دو انسان همچون انسانهای دیگر كه به دلیل فرد بودن، وارث جدایی و
انزوا هستند، مشتاقانه بر آن می شوند كه این تنهایی و دوری را ناپدید سازند، پس در پیوندی
( شریك می شوند كه در آنها نه تنها دو فرد منزوی بلكه موجودی واحدند. (لئوبوسكالیا ، ١٣٧٨
١- Rolomi
نقش ابراز محبت در تحكیم روابط زوجین با تأكید بر شیو ههای كلامی و غی ركلامی…………………………….. ٢
شادابی و نشاط روحی زوجین در درجه اول در گرو ارتباط قلبی آنها با یكدیگر و
برخورداری از توجه مهر آمیز و بالاخره اطمینان از محبت یكدیگر است . محبت اساسی ترین نیاز
روانی بشر است، همانگونه كه ویلیام جیمز بر این مهم تاكید ورزیده و می گوید: یكی از عمیق
ترین نیازهای بشری، نیاز دوستی و ستایش است و این نیاز كه دوستمان بدارند و به ما احترام
بگذارند. ( محمودی، ١٣٨٠ ) و این اساسی ترین نیاز بشر می بایست ابراز گردد و ابراز آن
.« من برای تو ارزش قائلم و من تو را دوست دارم » فهماندن این نكته به طرف مقابل است كه
یكی از معضلات زندگی زناشوئی آن است كه ابراز محبت صورت نمی گیرد، یعنی زن و
شوهر به هم محبت دارند، اما آن را ابراز نمی كنند. مردان آن را دور از شأن خود می دانند و زنان
از بیان آن می ترسند و خجل می شوند. آن چه به زندگی زوجها، شور و هیجان بیشتری می دهد
( تبادل عاطفی میان زوجین است . (فتحی ، ١٣٨١
تبادل عاطفی به سه طریق صورت می گیرد: ١ شیوه قلبی، كه منظور همان مهر ورزیدن در
دل است . ٢ شیوه كلامی ، كه جاری ساختن عشق و مهر و دوستی بر زبان است . ٣ شیوه غیر
كلامی، كه نه با استفاده از زبان بلكه با استفاده از یكسری روشها زوجین به یكدیگر نشان میدهند
( كه مورد علاقه و محبت یكدیگرند. (لئوبوسكالیا، ١٣٧٨
در این مقاله شیوه های كلامی و غیر كلامی ابراز محبت در بین زوجین مورد بررسی قرار
گرفته است و سعی شده است نشان داده شود كه زن و مرد با جاری ساختن چه كلمات و
جملاتی بر زبان و یا با بكار بردن كدام روشها و شیوه ها این مفهوم را به شریك زندگی خود
.« دوستش دارند » منتقل می سازند كه
تعریف مفاهیم :
الف ) ارتباط مؤثر
ارتباط به ساده ترین مفهوم خود به معنای این است كه شما پیامی را مخابره و همسرتان آن
را دریافت می كند. این فرآیند ساده ای است كه منجر به برقراری ارتباط می شود. هدف، برقراری
یك ارتباط دقیق است یعنی هر چه مخابره می شود همان برداشت شود . لذا باید نیت در قالب
كلام در آورده شود و این كلام به شكلی سازگار با نیت مخابره شود . كار زیاد ساده ای نیست،
چرا كه ممكن است طرف مقابل نیت را به قالب كلامی د یگری دریافت كند و ممكن است
نقش ابراز محبت در تحكیم روابط زوجین با تأكید بر شیو ههای كلامی و غی ركلامی…………………………….. ٣
حركات بدنی و چهره نیز تاثیرهایی بگذارد . برای به حداكثر رساندن درك درست پیام، كلام به
گونه ای باید مخابره گردد كه تا حد امكان فضایی برای سوء برداشت ایجاد نكند . ( فلینچام و
( همكاران ، ١٣٧٨
بسیاری از افراد ازدواجهای مشكل دار می گویند: نمی توانیم با هم حرف بزنیم یا روی طول
موج واحدی قرار نداریم . اما واقعیت این است كه همه بالغ ها در موقعیتی قرار دارند كه
می توانند با هم صحبت كنند، می توانند با هم ارتباط موثری داشته باشند . هر چه ازدواج افراد
گرفتار جنبه های منفی بیشتری شود، دستیابی به ارتباط موثر كمتر می گردد . جنبه های منفی
(انتقاد، تحقیر و اهانت، رفتار تدافعی، سكوت كردن ) اگر از حد معینی بیشتر شود، ازدواج با
دشواری روبه رو می گردد. زوجین باید جنبه های منفی را كنار بگذارند و بجای آن گوش دادن و
صحبت غیر تدافعی را بیاموزند و از تایید كردن همسر خود غافل نشوند و به یكدیگر محبت
( كنند و احترام بگذارند. (گاتمن، ١٣٧٨
مهارتهای ارتباطی بین همسران گاهی اوقات ضعیف است و شكست در برقراری ارتباط از
رایج ترین مشكلاتی است كه از سوی همسران ناراضی ابراز م ی شود . (برنشتاین و همكاران،
(١٣٨٠
گاتمن دریافت كه زو جهای ناراضی در اهداف پیامی نسبت به اثرات پیامی بیشتر منفی
هستند در حالیكه برای زوجهای راضی تفاوتی بین اهداف پیامی و اثرات پیامی وجود ندارد .
( (گاتمن، ١٣٧٦
نولر ٢ متوجه شد زنانی كه سازگاری زناشویی پایینی دارند، به پیامهای مثبت بیشتری از
جانب همسرشان نیاز دار ند. این زنان محبت، قدردانی و توجه بیشتری می خواهند. این دو یافته
نشان می دهد كه زوجهای ناراضی از كمی تكرار رفتارهای مثبت مانند محبت و قدردانی رنج
( می برند. (اورتنروبون ، ١٩٨٣
یك راز دیگر از هفت راز ازدواج موفق، شناخت چگونگی برقراری ارتباط موثر می باشد.
پیتر دراكر ٣ معتقد است ٦٠ % مشكلات ناشی از ارتباط ناقص است . طبق نظر یك مشاور ازدواج
حداقل نصف همه ازدواجهای ناموفق بواسطة ارتباط ناقص ایجاد شده اند. ارتباط موثر براساس
٢- Noller
٣- Druker.P

چكیده

هدف اصلی ازدواج و تشكیل خانواده رسیدن به آرامش روان و پیمودن رشد و شكوفاییاست. آسایش روان زمانی فراهم می گردد كه ارتباط متقابل زوجین بر پایه محبت و عطوفتاستوار گردد و استواری این ارتباط منوط به دو طرفه بودن ابراز محبت از سوی زوجین است .ابراز علاقه و دوستی به همسر از مسائل مهم در تحكیم روابط بین زوجین بوده كه فقدان آنزیربنای بسیاری از ناسازگاریها و سردی و یكنواختی در زندگی می گردد . ابراز محبت، بهصورت كلامی و غیركلامی از سوی زوجین انجام می گیرد كه در این مقاله سعی شده استشیوه های ابراز محبت در شهر بیرجند در بین زوجین مورد بررسی قرار گیرد . نمونه انتخاب شدهدر این پژوهش ٥٠ زوج از زوجین شهر بیرجند می باشند كه ٥ سال از زندگی زناشویی آنهاگذشته است . نمونه مورد بررسی با مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق و بررسی دفاتر مذكور و بهشیوه های تصادفی ساده انتخاب ش ده اند. براساس تجزیه و تحلیل وتوصیف اطلاعات بدست آمدهاز ٩٠ شیوه كلامی و غیر كلامی ابراز محبت، مشخص گردید كه زوجین بیرجندی بیشتر ازشیوه های غیر مستقیم برای ابراز محبت به همسرانشان استفاده می نمایند.مقدمهخانواده با پیمان ازدواج و پیوند همسری زن و مردی هو شمند پایه گذاری می شود و هدفاصلی ازدواج و تشكیل خانواده در نظام الهی، رسیدن به آرامش روان و پیمودن طریق رشد وشكوفایی است . آسایش روان زمانی فراهم می گردد كه ارتباط متقابل زن و شوهر بر پایه محبتاستوار باشد . محبت یك پیوند دو طرفه است و محبت همانگونه كه رو لومی ١ می گوید : از اینحقیقت سر برمی آورد كه دو انسان همچون انسانهای دیگر كه به دلیل فرد بودن، وارث جدایی وانزوا هستند، مشتاقانه بر آن می شوند كه این تنهایی و دوری را ناپدید سازند، پس در پیوندی( شریك می شوند كه در آنها نه تنها دو فرد منزوی بلكه موجودی واحدند. (لئوبوسكالیا ، ١٣٧٨١- Rolomiنقش ابراز محبت در تحكیم روابط زوجین با تأكید بر شیو ههای كلامی و غی ركلامی…………………………….. ٢شادابی و نشاط روحی زوجین در درجه اول در گرو ارتباط قلبی آنها با یكدیگر وبرخورداری از توجه مهر آمیز و بالاخره اطمینان از محبت یكدیگر است . محبت اساسی ترین نیازروانی بشر است، همانگونه كه ویلیام جیمز بر این مهم تاكید ورزیده و می گوید: یكی از عمیقترین نیازهای بشری، نیاز دوستی و ستایش است و این نیاز كه دوستمان بدارند و به ما احترامبگذارند. ( محمودی، ١٣٨٠ ) و این اساسی ترین نیاز بشر می بایست ابراز گردد و ابراز آن.« من برای تو ارزش قائلم و من تو را دوست دارم » فهماندن این نكته به طرف مقابل است كهیكی از معضلات زندگی زناشوئی آن است كه ابراز محبت صورت نمی گیرد، یعنی زن وشوهر به هم محبت دارند، اما آن را ابراز نمی كنند. مردان آن را دور از شأن خود می دانند و زناناز بیان آن می ترسند و خجل می شوند. آن چه به زندگی زوجها، شور و هیجان بیشتری می دهد( تبادل عاطفی میان زوجین است . (فتحی ، ١٣٨١تبادل عاطفی به سه طریق صورت می گیرد: ١ شیوه قلبی، كه منظور همان مهر ورزیدن دردل است . ٢ شیوه كلامی ، كه جاری ساختن عشق و مهر و دوستی بر زبان است . ٣ شیوه غیركلامی، كه نه با استفاده از زبان بلكه با استفاده از یكسری روشها زوجین به یكدیگر نشان میدهند( كه مورد علاقه و محبت یكدیگرند. (لئوبوسكالیا، ١٣٧٨در این مقاله شیوه های كلامی و غیر كلامی ابراز محبت در بین زوجین مورد بررسی قرارگرفته است و سعی شده است نشان داده شود كه زن و مرد با جاری ساختن چه كلمات وجملاتی بر زبان و یا با بكار بردن كدام روشها و شیوه ها این مفهوم را به شریك زندگی خود.« دوستش دارند » منتقل می سازند كهتعریف مفاهیم :الف ) ارتباط مؤثرارتباط به ساده ترین مفهوم خود به معنای این است كه شما پیامی را مخابره و همسرتان آنرا دریافت می كند. این فرآیند ساده ای است كه منجر به برقراری ارتباط می شود. هدف، برقرارییك ارتباط دقیق است یعنی هر چه مخابره می شود همان برداشت شود . لذا باید نیت در قالبكلام در آورده شود و این كلام به شكلی سازگار با نیت مخابره شود . كار زیاد ساده ای نیست،چرا كه ممكن است طرف مقابل نیت را به قالب كلامی د یگری دریافت كند و ممكن استنقش ابراز محبت در تحكیم روابط زوجین با تأكید بر شیو ههای كلامی و غی ركلامی…………………………….. ٣حركات بدنی و چهره نیز تاثیرهایی بگذارد . برای به حداكثر رساندن درك درست پیام، كلام بهگونه ای باید مخابره گردد كه تا حد امكان فضایی برای سوء برداشت ایجاد نكند . ( فلینچام و( همكاران ، ١٣٧٨بسیاری از افراد ازدواجهای مشكل دار می گویند: نمی توانیم با هم حرف بزنیم یا روی طولموج واحدی قرار نداریم . اما واقعیت این است كه همه بالغ ها در موقعیتی قرار دارند كهمی توانند با هم صحبت كنند، می توانند با هم ارتباط موثری داشته باشند . هر چه ازدواج افرادگرفتار جنبه های منفی بیشتری شود، دستیابی به ارتباط موثر كمتر می گردد . جنبه های منفی(انتقاد، تحقیر و اهانت، رفتار تدافعی، سكوت كردن ) اگر از حد معینی بیشتر شود، ازدواج بادشواری روبه رو می گردد. زوجین باید جنبه های منفی را كنار بگذارند و بجای آن گوش دادن وصحبت غیر تدافعی را بیاموزند و از تایید كردن همسر خود غافل نشوند و به یكدیگر محبت( كنند و احترام بگذارند. (گاتمن، ١٣٧٨مهارتهای ارتباطی بین همسران گاهی اوقات ضعیف است و شكست در برقراری ارتباط ازرایج ترین مشكلاتی است كه از سوی همسران ناراضی ابراز م ی شود . (برنشتاین و همكاران،(١٣٨٠گاتمن دریافت كه زو جهای ناراضی در اهداف پیامی نسبت به اثرات پیامی بیشتر منفیهستند در حالیكه برای زوجهای راضی تفاوتی بین اهداف پیامی و اثرات پیامی وجود ندارد .( (گاتمن، ١٣٧٦نولر ٢ متوجه شد زنانی كه سازگاری زناشویی پایینی دارند، به پیامهای مثبت بیشتری ازجانب همسرشان نیاز دار ند. این زنان محبت، قدردانی و توجه بیشتری می خواهند. این دو یافتهنشان می دهد كه زوجهای ناراضی از كمی تكرار رفتارهای مثبت مانند محبت و قدردانی رنج( می برند. (اورتنروبون ، ١٩٨٣یك راز دیگر از هفت راز ازدواج موفق، شناخت چگونگی برقراری ارتباط موثر می باشد.پیتر دراكر ٣ معتقد است ٦٠ % مشكلات ناشی از ارتباط ناقص است . طبق نظر یك مشاور ازدواجحداقل نصف همه ازدواجهای ناموفق بواسطة ارتباط ناقص ایجاد شده اند. ارتباط موثر براساس٢- Noller٣- Druker.P

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پی دی اف راه خوشبختی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:16
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات66
حجم فایل295 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پی دی اف راه خوشبختیدانلود رایگان پی دی اف راه خوشبختی

􀌶􀌳􀎪􀏧􀎯􀎮􀎑 􀎖􀎳􀎍 􀏦􀌰􀏤􀏣􀏭􀎍 􀏝􀎎􀏤􀏋􀎍 􀏪􀌯 􀎪􀏴􀏨􀏛 􀎏􀎎􀎨􀎘􀏧􀎍 􀎍􀎭 􀌵􀎩􀎮􀏓
.􀎪􀎷􀎎􀎑 􀎰􀏴􀌩􀎎􀏧􀎮􀏴􀎛􀎎􀋱􀎗 􀏦􀏳􀎍 􀎪􀏨􀌩􀎮􀏫 .􀎩􀎭􀎍􀎬􀌴􀎑 􀎮􀏴􀎛􀎎􀋱􀎗 􀎎􀏤􀎷 􀌵􀎎􀏘􀎑 􀎎􀏳
.􀎪􀏴􀎴􀏳􀏮􀏨􀎑 􀎪􀏠􀎟 􀌵􀏭􀎭 􀏝􀏭􀎍 􀎮􀏄􀎳 􀎭􀎩 􀎍􀎭􀎺􀎨􀎷 􀏥􀎁 􀏢􀎳􀎍
􀎮􀏄􀎳 􀎭􀎩 􀋬􀎩􀎮􀏓 􀏚􀏳 􀏥􀎍􀏮􀏨􀏋 􀏪􀎑 􀋬􀎍􀎭 􀏥􀎎􀎗􀎩􀏮􀎧 􀎮􀏬􀏣􀋵 􀎎􀏳 􀎩􀏮􀎧 􀏡􀎎􀏧
.􀎪􀏴􀎴􀏳􀏮􀏨􀎑 􀎪􀏠􀎟 􀌵􀏭􀎭 􀏡􀏭􀎩
.􀎪􀏴􀏨􀏛 􀏪􀏳􀎪􀏫􀎺􀎨􀎷 􀏥􀎁 􀏪􀎑 􀎍􀎭 􀏪􀌪􀎑􀎎􀎘􀏛 􀏦􀏳􀎍
􀎪􀏴􀏫􀎍􀏮􀎧 􀏪􀎟􀏮􀎘􀏣 .0􀎪􀏧􀎍􀏮􀎨􀎑 􀎍􀎭 􀏥􀎁 􀏪􀏛 􀎪􀏴􀏫􀎍􀏮􀎨􀎑􀎺􀎨􀎷 􀏥􀎁 􀎯􀎍
􀎪􀏳􀎪􀏬􀎗 􀏭 􀎱􀎮􀎗 􀎭􀎩 􀏥􀎍􀎮􀌴􀏳􀎩 􀌶􀏟􀎎􀏤􀎘􀎣􀎍 􀌵􀎭􀎎􀎘􀏓􀎭 􀎪􀎑 􀎯􀎍 􀏢􀏫 􀏭􀎍 􀏪􀏛 􀎪􀎷
.􀎖􀎳􀎍
􀎺􀎨􀎷 􀏥􀎎􀏤􀏫 􀏪􀎑 􀎍􀎭 􀎏􀎎􀎘􀏛 􀏦􀏳􀎍 􀎯􀎍 􀌶􀏓􀎎􀎿􀎍

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:16
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات80
حجم فایل97 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اکثر انسان­ها، باهوش و خلاق به دنیا می­آیند. بخش اعظم این هوش و خلاقیت، زمانی که به مدرسه می­رویم از دست می­رود، امّا ممکن است این خلاقیت در دوره­های بعدی زندگی شکوفا شود. در زندگی روزمره افراد باهوش را طبق شیوه صحبت و عملکردشان تشخیص می­دهیم، امّا واقعاً این تشخیص بر مبنای قابلیت آنها برای حل پازل­ها و معماهای ساده در تستهای هوش نیست (غفاری­آشتیانی و چوبندیان،1389: 227). هوش یکی از پرمعناترین و کاربردی­ترین مفاهیمی است که در حوزه­های مختلف از جمله روانشناسی مورد استفاده قرار می­گیرد؛ به همین سبب لزوم شناخت آن بر کسی پوشیده نیست.

2-2-1-1)تعریف هوش

تعاریف بسیاری از هوش ارائه شده است؛ از آن جمله، هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکاربردن آنچه یاد گرفته شده، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسائل و مشکلات تازه (مان،1378 :223). همچنین در تعریفی دیگر هوش را مجموعه یا کل استعداد شخص به منظور تفکر و عمل با هدف، منطقی و سازگاری مؤثر با محیط تعریف کردهاند (سیدعلوی و عربلو،1390 :100). هوش مجموعه استعدادهایی است که بوسیله آنها شناخت پیدا میکنیم، شناختها را به یاد میسپاریم و عناصر تشکیلدهنده فرهنگ را به کار میبریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (گنجی،1382 :52).

در واقع، این واژه به توانایی دریافت، درک و کاربرد نمادها و سمبل­ها که نوعی توانایی انتزاعی است، اشاره دارد (بیک­زاده؛ علائی و اسگندری،1389: 144).احمدی و ماهر (1385: 118) مجموعه­ای از تعاریف طرح شده بویژه دانشمندان مختلف از نیمه اول قرن بیستم را گردآوری کرده­اند که برخی از آنها به طرح زیر هستند:

ü     هوش عبارت است از ظرفیت توانایی و یادگیری؛

ü     هوش عبارت است از سازگاری فرد با محیط؛

ü     هوش عبارت است از دانش­پذیری و ظرفیت کسب آن؛

ü     هوش توانایی تفکر بر حسب ایده­های انتزاعی است؛

ü     هوش توانایی درک اشخاص و ایجاد رابطه با آنها (هوش اجتماعی)، توانایی درک اشیا و کار کردن با آنها (هوش عملی) و توانایی درک نشانه­های کلامی – ریاضی و کار با آنهاست.

2-2-1-2) انواع هوش در سازمانها

امروزه از انواع مختلف هوش در مجامع گوناگون صحبت به میان می­آید و هوش، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است که خود نشان­دهنده تغییر نگاه سازمان­ها و متفکرانشان از هوش تستی بر رویکردهای نوین به این مقوله است. در این زمینه انواع متعددی از هوش که در سازمانها مطرح می­شود، توسط اندیشمندان ذکر شده است؛ که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می­گردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

راز موفقیت پی دی اف (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:16
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات38
حجم فایل172 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

راز موفقیت پی دی اف 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود دیسلِکسیا یا نارساخوانی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:15
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دیسلِکسیا یا نارساخوانی

 

نارساخوانی، یک نوع اختلال یادگیری است که بر توانائی خواندن کودک تأثیر می‌گذارد. این عارضه در پسران شایع‌تر از دختران است و دقیقاً مشخص نیست که چه عاملی موجب این مشکل می‌شود. نارساخوانی اغلب جنبه ارثی دارد، ولی تاکنون، هیچ نقص ژنتیکی پیدا نشده است که علت آن باشد. بعضی از کودکان نارساخوان در اثر حادثه‌ای دچار آسیب مغزی شده‌اند؛ ولی دیگران چنین حادثه‌ای نداشته‌اند. با این حال، اثبات شده است که نارساخوانی، شکلی از عقب‌ماندگی ذهنی نیست و نارساخوانی با معلولیت جسمی، مشکلات فرهنگی، وضعیت اقتصادی و اجتماعی پائین یا آسیب‌های مادرزادی مغزی ارتباط مستقیم ندارد.

کودکی که دچار نارساخوانی است، معمولاً تا قبل از ورود به مدرسه هیچ مشکلی ندارد. در این هنگام کودک درمی‌یابد که نمی‌تواند کارهائی که کودکان دیگر به‌راحتی انجام می‌دهند، را انجام دهد. این تجربه می‌تواند ناراحت‌کننده و دردناک باشد. کودک اغلب قادر به بیان مشکل خودش نیست. در نتیجه، آنقدر پریشان‌حال می‌شود که با کلاس را به‌هم می‌ریزد و یا شدیداً گوشه‌گیر و ساکت می‌شود. کودکان دیگر، کودک نارساخوان را کودن خطاب می‌کنند و معلمان و والدین، کودک را تنبل یا بی‌انگیزه می‌خوانند. ولی در واقع کودک نارساخوان می‌تواند بسیار باهوش باشد و اغلب برای خواندن بسیار سخت تلاش می‌کند.

فشار از طرف والدین و معلمان برای سخت‌تر کار کردن می‌تواند گیج‌کننده و ناراحت‌کننده باشد و می‌تواند منجر به عصبانیت و تمرد شود. بعضی از کودکان که نارساخوانی دارند، فعالیت‌های دیگری را در پیش می‌گیرند که آنها را می‌توانند خوب انجام بدهند و این می‌تواند به آنها کمک کند که خودشان را با شرایط وفق دهند و احساس راحتی بیشتری کنند.

● علائم و نشانه‌ها

نارساخوانی از نظر شدت متفاوت است. بعضی از مشکلاتی که نارساخوان می‌تواند داشته باشد، به قرار زیر است: گیجی در مورد اینکه چپ‌دست یا راست‌دست است، مشکل در ساعت خواندن و یاد آوردن ترتیب روزهای هفته، ماه‌ها و یا فصول، فعالیت بیش از حد، مشکلات صحبت کردن، اشکال در تمیز و تشخیص چپ و راست و بالا و پائین از هم؛ مشکلات تعادلی و هماهنگی حرکتی، مشکلات حافظه، برعکس دیدن حروف و اعداد.

تشخیص نارساخوانی با یک سری آزمایش‌های بینائی و حافظه، فضا و زمان و ارزیابی پزشکی و روانشناسی انجام می‌گیرد. کودکی که علائم نارساخوانی دارد، می‌تواند به‌جای نارساخوانی، در واقع مشکلات شنوائی و بینائی، مشکلات احساسی و یا مشکلات سیستم عصبی مرکزی داشته باشد.
بیش از اینکه تشخیص نارساخوانی رد شود، احتمال علل جسمی یا روانی باید رد شود.
● مراقبت خانگی

کودکی که نارساخوانی دارد، نیازمند توجه و کمک ویژه از طرف خانواده است، با این حال، نباید بیش از حد مراقب کودک بود. کودک در عین حال که تشویق می‌شود، باید پیشرفت داده شود: ولی ابتدا ایجاد تعادل بین این دو کار آسانی نیست. پزشک و معلمان کودک باید در کار کردن با یک کود نارساخوان یا والدین همکاری کنند. این وضعیت می‌توانند برای تمام خانواده سخت باشد و والدین نباید نسبت به تأثیر این مشکل بر روی برادران و خواهران کودک نارساخوان حساس باشند و در صورت لزوم باید به آنها توجه بیشتری نشان دهند و حتی از متخصص کمک بگیرند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری حسابرسی (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:15
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات33
حجم فایل42 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری حسابرسی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف: حسابرسی یعنی بازرسی جستجو گرانه مدارک حسابداری و سایر شواهد زیر بنای صورت‌های مالی. حسابرسان از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل داخلی و بازرسی مدارک، مشاهده دارایی‌ها، پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجرای سایر روش‌های رسیدگی، شواهد لازم را برای تعیین این که صورت‌های مالی، تصویری مطلوب و به نسبت کامل از وضعیت مالی شرکت و فعالیت‌های آن در طول دوره مورد رسیدگی ارائه می‌کند یا خیر، گردآوری می‌کنند.  

یا اینکه حسابرسی فرایندی است منظم و با قاعده جهت جمع‌آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی، به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین‌شده و گزارش به افراد ذینفع.

"حسابرسی به عنوان حرفه‌ای مستقل و یکی از مکانیزم‌های کلیدی حاکمیت شرکتی، وظیفه خطیری در جهت اعتباردهی گزارش‌های مالی برای جامعه استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی، برعهده دارد. اطلاعات مالی حسابرسی‌شده ابزاری برای کاهش مخاطره سرمایه‌گذاری‌ها، بهبود کیفیت تصمیم‌گیری درون سازمانی و برون سازمانی، افزایش سطح بازده ناشی از داد و ستد اوراق بهادار و بهبود ساختار سبد سرمایه‌گذاری افراد و گروه‌های مختلف است. فرض اولیه مکانیزم حاکمیت شرکتی و فرآیند حسابرسی، این است که هدف واحد تجاری، حفظ منافع سهامداران می‌باشد". [21].

حسابرسی محصول فرآیند سرمایه‌داری است. هر چقدر نظام سرمایه‌داری پیچیده‌تر و فراگیرتر شده، حیطه‌ی خدمات حسابرسی گسترده‌تر و تقاضا برای حسابرسی افزیش یافته است. پس می‌توان نتیجه گرفت که؛ حسابرسی رشد و توسعه‌ی خود را درگرو پیشرفت و توسعه‌ی نظام سرمایه‌داری می‌داند. [50]. با این حال "فن و وانگ (2005) بیان داشته‌اند که حتی در بازارهای در حال توسعه نیز، حسابرسان مستقل از جایگاه ویژه‌ای در ساختار حاکمیت شرکتی برخوردارند و نقش حساسی را در ارتقای کیفیت گزارشگری مالی ایفا می‌کنند. بر اساس قانون ساربینزاکسلی (2002)، حسابرسان نه تنها در زمینه قابل قبول بودن؛ بلکه در مورد کیفیت صورت‌های مالی ارائه شده نیز باید آماده مذاکره با کمیته حسابرسی باشند". [10]. همچنین به دنبال فرایند خصوصی‌سازی و پراکندگی مالکیت و در نتیجه افزایش هزینه‌های نمایندگی ناشی از پراکندگی مالکیت و عدم توانایی سهامداران خرد در نظارت بر مدیریت، تقاضا برای حسابرسی به عنوان مکانیزم نظارت بر مدیریت، افزایش یافته است. [50].

"حسابرسی و حسابدهی در بعد نظارتی هر سیستمی جایگاه خاصی داشته و به شکلی گسترده از بالاترین سطح اداره کشور تا کوچکترین واحد تجاری کاربرد دارد. به عبارت دیگر هر سیستمی برای اینکه دوام داشته باشد، به نظارت و بازخورد نیاز دارد". [50].

اگر بررسی اجمالی از خدمات ارائه شده توسط مؤسسات بزرگ حسابرسی داشته باشیم، بیش از 50 مورد خدمت توسط حسابرسان جهانی ارائه می‌شود که در ایران به تبع اقتصاد توسعه نیافته، خدمات حسابرسی حداکثر در خدمات حسابرسی مالی، مالیاتی و عملیاتی خلاصه شده است. [5].

 

2-7-1  ضرورت استفاده از خدمات حسابرسان

  • وجود تضاد منافع بالقوه میان تهیه‌كنندگان و استفاده‌كنندگان اطلاعات مالی، یکی از ضرورت‌های استفاده از خدمات حسابرسی است. و هرچه فاصله میان مالکیت و مدیریت یک واحد تجاری افزایش می‌یابد، تقاضا برای استفاده از خدمات حسابرسان مستقل نیز افزایش خواهد یافت.
  • اغلب استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی به دلایلی از جمله؛ موانع حقوقی، سازمانی و یا تجاری، به صورت مستقیم به اسناد و مدارک اولیه و زیربنای اطلاعات دسترسی ندارند، لذا در تصمیم‌گیری خود در صورتی می‌توانند به اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی اتکا نمایند که صورت‌های مالی توسط شخص ثالث مستقل مورد رسیدگی قرار گرفته باشد.
  • پیچیدگی صورت‌های مالی و تنوع و گستردگی فعالیت‌های اقتصادی نیز از جمله عواملی هستند که منجر به افزایش تقاضا برای حسابرسی شده‌اند. زیرا افزایش دامنه مبادلات و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و حتی پیچیدگی رویدادهای مالی امکان وقوع اشتباه و یا تحریفات در صورت‌های مالی حتی اعمال نظر مدیران در صورت‌های مالی را افزایش داده است، در نتیجه پیچیدگی سیستم‌های اطلاعاتی زمینه را برای پنهان‌سازی اشتباهات، تقلبات و سوء جریان مدیران فراهم می‌نماید. پس استفاده‌کنندگان تنها زمانی می‌توانند این اطلاعات را با اطمینان زیربنای فعالیتها و تصمیم‌گیریهای اقتصادی خود قرار دهند که توسط شخصی مستقل از تهیه‌کنندگان آن، بررسی شده باشد.
  • الزامات قانونی یا اصرار یك عامل ذینفع مانند بانک‌ها

 


Fan and wong

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دوره نوجوانی و جوانی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:15
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل38 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دوره نوجوانی و جوانی :

مقدمه  :

نوجوانی دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی تعریف می‌شود و دوره جوانی دوره انسجام هویت و مدخل زندگی بزرگسالی است. سنین 20 سالگی و بعد دوره‌ای است که فرد به کمال رشد بدنی خود رسیده توانایی‌های شناختی و زبانی و رشد اجتماعی او از کیفیت بالایی برخوردار است و تغییرات روانی مربوط به انسجام هویت وی نیز بسیار برجسته و شوق آفرین است. ورود به زندگی اجتماعی – افتصادی و سازگاری و نقش آفرینی فرهنگی نیز در این سالها رخ می‌دهد.

 

ویژگی‌های دوره جوانی :

فراغت از تحصیلات دبیرستانی ، گذراندن دوره سربازی برای پسران ، ورود به به بازار کار یا دانشگاه ، ازدواج و تحولات دیگر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی به تمامی از جمله ویژگی‌های رشد دوره جوانی است. این ویژگی‌های رشدی سنین 20 تا 30 سالگی را می‌توان در 5 مقوله انسجام هویت ، رشد اجتماعی و فرهنگی ، استحکام اندیشه و جهان‌بینی ، انتخاب شغل و همسر گزینی و تشکیل خانواده بررسی کرد.

 

از آنجا که دوره جوانی زمان تصمیم‌گیری‌های اساسی است و این تصمیمات عموما تاثیر بسیار بزرگی بر تمام زندگی فرد می‌گذارد‌، دوره جوانی را باید به عنوان یک دوره جداگانه و پراهمیت در زندگی به حساب آورد. این دوره برای والدین و خود فرد بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اهمیت فراوان تصمیم‌گیری‌های دوره جوانی ، مهمترین جنبه دستگاه روانی فرد در این دوره همان رشد فکری و سطح آگاهی اوست. بدون این رشد فکری ، فرد قادر نخواهد بود تفاوت‌های اصلی افکار خود با دیگران را دریابد و اندیشه‌های خود را به صورتی واقع‌بینانه بررسی و نقد و ارزیابی کند.

 

انسجام هویت و رشد فکری دوره نوجوانی و انعطاف‌پذیری افکار باعث می‌شود که شخص بتواند در کناری قرار بگیرد و به صورتی بی‌طرفانه به خود به عنوان یک شخص بنگرد. در این صورت او خواهد توانست خویشتن را به عنوان یکی از ابنا بشر ، به عنوان فردی در میان افراد دیگر ، به عنوان یک فرد اندیشمند و به عنوان فرد صمیمی در اجرای نقش‌های مختلفی که بر عهده می‌گیرد، در نظر داشته باشد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir