دید کلی درباره تحول روانی (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:15
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دید کلی درباره تحول روانی (١)(2)(3)

 

  دید کلی درباره تحول روانی
به طور کلی، روانشناسان زندگی انسان را به هفت مرحله تقسیم می کنند :

1- پیش تولدی
2- کودکی اول
3- کودکی دوم
4- کودکی سوم
5- نوجوانی
6- بزرگسالی
7- پیری  

ما در دوره پیش تولدی ، شاهد نمو درون رحمی هستیم . با استفاده از مطالعات رادیولوژیک، مشخص شده که در دوره درون رحمی ، جنین از یک سلول تخم تکثیر می شود، دوره " فتوسی " را طی کرده ، کامل می شود و برانگیختگی های حرکتی درونی و نموزیستی دارد. در این دوره ، کنشهای حسی آغاز می شوند ( برخی قابل مشاهده و برخی غیر قابل مشاهده می باشند ) و نوعی از شرطی سازی و یادگیری بسیار مقدماتی نیز می تواند وجود داشته باشد ، به طور مثال ، چنانچه در هشت و نه ماهگی درون رحمی ، مادر به طور دائم در معرض یک ریتم خاص از آهنگ خاصی قرار بگیرد ، نوزاد او پس از تولد نیز به این آهنگ و صدا واکنش خاصی نشان می دهد . این امر ، یادگیری بسیار مقدماتی و اولیه است که نوعی یادگیری حسی – حرکتی می باشد .
در دوره کودکی اول یا نوزادی و خردسالی ، هوش حسی – حرکتی رشد و افزایش می یابد. عنوان " هوش حسی – حرکتی " در نظریه های پیاژه و والن مطرح بود . کودک در دنیای خود مبادله می کند . این مبادله از طریق دهان ، گوش کردن و لمس اجسام صورت می گیرد و به طور کلی ، اینها دنیای کودک را تشکیل می دهد .
کودک در این دوره ، نخستین روابط عاطفی را تجربه می کند . این روابط ، ابتدا با افراد مختلف است ، اما آنچه که در کودک تمایز یافته می باشد ، این است که روابط عاطفی ، ابتدا با مادر مطرح می گردد و کودک در حدود هفت الی هشت ماهگی ، چهره مادر را از افراد بیگانه تشخیص می دهد . در هشت ماهگی ، دلهره در کودک به وجود می آید و چنانچه افراد بیگانه وی را در آغوش گیرند ، دچار دلهره می شود و به اصطلاح عامیانه ، " غریبی " می کند.
روابط عاطفی ، می توانند به شکل دلبستگی ظاهر شوند . هنگامی که کودک ، مادر خود را باز می یابد و او را به عنوان یک موضوع و شیئ مستقل بازشناسی می کند، به تدریج روابط آنها به صورت روابط عاطفی در می آید . دلبستگی ، در دوره های اولیه نیز هست ؛ البته با این تفاوت که شکل دلبستگی تغییر می یابد و چنانچه شکل آن تغییر نیابد ، ممکن است که به دلبستگی مرضی تبدیل شود .
برای مثال ، زمانی که کودک از مادر خود جدا می شود ، این امر برای او بسیار مشکل است و چنانچه این روند ادامه یابد ، کودک تا مرز بیهوشی پیش می رود . این دلبستگی ، مرضی و نابهنجار است .  

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری حاکمیت شرکتی (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:14
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات36
حجم فایل47 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری حاکمیت شرکتی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

حاکمیت شرکتی ناشی از جدایی مالکیت از مدیریت و واکنشی به مسأله نمایندگی است. موضوع حاکمیت شرکتی تا قبل از ارائه تئوری نمایندگی در دهه 1970 توسط جنسن و مک‌لینگ، کمتر مورد توجه بود، اما در پی ارائه این تئوری، روابط نمایندگی به صورت گسترده‌ای موضوعات مختلف ادبیات مالی، از جمله حاکمیت شرکتی را تحت تأثیر قرار داد. این موضوع با توجه به رخدادهای اخیر اهمیت بیشتری نیز یافته است. به طور مثال فروپاشی شرکت‌های بزرگی که پیش از این به آن اشاره کردیم، موجب ایجاد ضرر و زیان بسیاری برای سرمایه‌گذاران و ذینفعان شد. و با پی‌گیری علل آن، مشخص شد که این ورشکستگی‌های کلان ناشی از سیستم‌های ضعیف حاکمیت شرکتی در سطح بین‌المللی بوده است. "به دنبال این فروپاشی‌ها و موارد مشابه دیگر، کشورهای سراسر دنیا سریعاً واکنش بازدارنده‌ای به حوادث مشابه نشان دادند. در آمریکا به عنوان یک واکنش سریع به این فروپاشی‌ها، لایحه ساربینز آکسلی در جولای 2002 تصویب گردید که (از سال 2004 لازم‌الاجرا است) و در ژانویه 2003 گزارش‌های هیگس و اسمیت در بریتانیا در پاسخ به شکست‌های حاکمیت شرکتی، انتشار یافتند". [14].

در سال‌های اخیر، مفهوم حاکمیت شرکتی به یکی از جنبه‌های اصلی و پویای تجارت مبدل گشته است و پیشرفت‌های متعددی درخصوص نحوه اعمال حق حاکمیت شرکتی در سطح جهانی مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، سازمان توسعه اقتصادی به عنوان یک سازمان بین‌المللی، استانداردهای قابل قبول بین‌المللی را در این مورد فراهم می‌کند. همچنین به واسطه اقبال روز افزون به مسئله حاكمیت شركتی در جامعه متخصصان، تحقیقات آكادمیك در این زمینه رونق گرفته و معیارهای نوین در این حوزه پدید آمده است و در دانشگاه‌های پیشرو این موضوع در مقاطع تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد و دكترا) به عنوان یك سر فصل مستقل تدریس می‌شود. [38].

حاکمیت شرکتی چارچوبی را برای هدایت و اداره موثر، کارآمد و صحیح بنگاه‌های اقتصادی و در جهت حداکثر سازی منافع سهامداران ایجاد می‌کند. این نظام در جهت حمایت و صیانت از حقوق و منافع تمامی سرمایه‌گذاران و سهامداران در شرکت و کاهش تضاد منافع بین مدیران و سهامداران ایجاد و تقویت می‌شود. نظام راهبری ضمن ارائه چارچوب قانونی و مقرراتی برای تعیین روابط و مسئولیت‌های میان سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و سایر ذینفعان به دنبال آن است که تضمین عملکرد رقابتی لازم جهت صحت و سلامت فعالیت‌ها و حصول اطمینان نسبت به رعایت حقوق ذینفعان و ارائه معیارها و مکانیزم‌های نظارت و کنترل بر فعالیت‌های مدیران و الزام پاسخگویی آن‌ها راجع به فعالیت‌های خود در جایگاه عامل را فراهم آورد. حاکمیت شرکتی ناظر به کمیته حسابرسی، ترکیب مدیران، استقلال حسابرسان، ساختار مالکیت، کنترل و سهامداران عمده و جزء است و به دنبال برقراری تعادل میان اهداف اقتصادی و اطمینان از هم‌جهت بودن اهداف فردی با اهداف همگانی است. تحقیقات نشان می‌دهد حاکمیت شرکتی می‌تواند باعث بهبود کیفیت گزارشگری مالی، بهبود امور اجرایی توسط شرکت‌ها، شفافیت و پاسخگویی گردد. [38].

 


CD)

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله خوش‌بینی و بدبینی از دیدگاه روانشناسان (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:14
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

مثبت فکر کردن چیزی ورای اعتماد و اعتقاد کورکورانه است و نیروی آن به زندگی افراد ، عظمتی خاص می‌بخشد. می‌توان گفت افراد خوش بین در مقایسه با اشخاص بدبین ، در تمامی ابعاد زندگی پیشرفت بهتری دارند و اغلب به موفقیت‌های اجتماعی بیشتر و مهم‌تری دست می‌یابند. همچنین ، افراد خوش‌بین کمتر به افسردگی و بیماری‌های جسمی مبتلا می‌شوند. مارتین ای. پی سیلگمن استاد روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: بنا به شواهد موجود ، خوش‌بینی حامی دستگاه ایمنی بدن است.

 

ایران کشوری روبه رشد با جامعه‏ای جوان است که نیازهای فراوانی دارد. در شرایطی این چنینی اگر نیاز جوانان که در آینده هسته‏های اصلی تشکیل یک خانواده هستند، درست پاسخ داده نشود، انواع -بیماری‏های روانی نظیر بدبینی ، افسردگی و استرس به شکل گسترده‏ای در جامعه منتشر خواهد شد. نیاز سنجی جوانان ، تصحیح معیارها و الگوهای زندگی آنان در نهایت مشاوره درمانی برای شناخت صحیح خود و همسر آینده از اقدام‌های اساسی برای داشتن جامعه‏ای سالم می‏باشد.

 

بدبینی به عنوان بیماری شایع جوامع شرقی ، یک نوع اختلال شخصیت است که به واسطه آن فرد بطور بیمارگونه‏ای نسبت به همسر خود ، رفتارهای او و روابطش دچار کج فهمی است. بدبینی مثل یک ویروس در تمام اعضای خانواده نفوذ می کند و فرزندان خانواده بدبین در آینده به این بیماری مبتلا خواهند شد.

 

افراد بدبین یعنی كسانی كه فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند، مانند افرادی كه به‌شدت نگران سلامتی خود بوده و از بیماری هراس دارند، پیشگویی‌هایی زیادی می‌كنند كه به حقیقت می‌پیوندد. اما اگر با ظن و بدگمانی و یا حس دشمنی به فردی نزدیك شویم، احتمالاً او نیز همان رفتار را نسبت به ما خواهد داشت و نمی‌توان انتظار بیشتری از این ملاقات داشته باشیم.

 

خوش‌بینی و بدبینی از دیدگاه روانشناسان

روانشناسان بر این باورند که خوش بینی و بدبینی عاداتی هستند که ما در زمان کودکی کسب می‌کنیم و در این میان والدین نقش الگو را ایفا می‌کنند. زمانی که لوله آب ترکید و خانه جدید شما را آب گرفت، آیا پدرتان شروع به ناله و شکوه کرد که: آخر چرا یک چنین خانه بی‌خودی نصیبم شده؟ یا قاطعانه گفت: در قرار داد ، تضمین شده که همه چیز کامل و بی‌نقص است، بنابراین به سازنده خانه می‌گویم لوله کشی را انجام دهد و خسارات را جبران کند؟ به گفته سیلگمن ، خوش‌بینی شیوه‌ای عادت‌گونه است که توسط آن ، موانع موجود در زندگی را برای خود تعبیر و تفسیر می‌کنیم. در اینجا با چگونگی عملکرد آن آشنا می‌شویم.

عملکرد فرد خوش‌بین و فرد بدبین

  • شخص بدبین معتقد است که اتفاقات ناخوشایند ، از عوامل و شرایطی همیشگی منشا می‌گیرند. من در امتحان ریاضی قبول نشدم، چون در شمارش و حساب استعداد ندارم. و از طرف دیگر اتفاقات خوب را ناشی از شرایط موقتی و تصادفی می‌دانند. شوهرم دسته گلی برایم آورد، چون روز کاری خوبی داشت. در حالی که فرد خوش‌بین ، علت شکست را به عوامل موقتی و گذرا نسبت می‌دهد. من در امتحان رد شدم چون وقت توجه کافی نداشتم. و موقعیت‌ها و شرایط مطلوب را حمل بر وجود عواملی دائمی می‌داند. او برایم گل آورد چون به خانواده‌اش علاقه دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق خوش بین (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:14
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانشمندان برای نخستین بار شبكه عصبی را در مغز شناسایی كرده‌اند كه احساس خوشبینی را در فرد ایجاد می‌كند.


به‌گزارش روز جمعه ایرنا به نقل‌از خبرگزاری فرانسه،این‌یافته‌ها می‌تواند به شناخت عمیق‌تر افسردگی منجر شود كه اغلب با ناتوانی در به تصویر كشیدن آینده روشن‌تر برای فرد ایجاد می‌شود.

امید به آینده یكی از ویژگی‌های عادی بشر است اگر چه تحقیقات گذشته هیچگونه شواهدی دال بر حمایت از چنین ایده‌ای ارائه نشده است.

بعنوان مثال اغلب انسانها معتقدند بیش از حد متوسط ، عمر طولانی‌تری دارند، سلامتر و موفق‌تر هستند، كارشناسان چنین حسی را خوشبینی می‌خوانند.

اما تاكنون مكان دقیق فعالیتهای عصبی مرتبط با احساس خوشبینی و بدبینی درمغز ناشناخته مانده بود.

در آزمایشاتی كه در آمریكا صورت گرفت، دانشمندان از تصویربرداری ‪MRI برای مشاهده مغز ‪۱۵داوطلب ‪ ۱۸تا ‪ ۳۶ساله استفاده كردند. از این داوطلبان خواسته شده بود تا در مورد یك آینده خاص و رویدادهایی در گذشته مانند "برنده شدن یك جایزه" و یا پایان یك رابطه عاطفی" فكر كنند.

سپس از داوطلبان خواسته شد چندین جنبه از تعاملات خود را از جمله وضوح و انگیزه نیز ارزیابی كنند.

این مطالعه افزایش‌فعالیت در دومنطقه "آمیگدال" و "كمربند روستال قدامی در كورتكس" را نشان داد كه هر دو منطقه نقش مهمی را در ارزیابی ذهنی احساسات ایفا می‌كنند.

محققان به سرپرستی دكتر "الیزابت فلپس"روانشناس دانشگاه نیویورك اعلام كردند اگرچه خوشبینی منجر به ایجاد انتظارات غیرواقعی در فرد می‌شود اما می‌تواند تا حدودی مثمرثمر باشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری تمرکز مالکیت (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:13
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات51
حجم فایل62 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری تمرکز مالکیت

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تمركز مالكیت عبارت است از چگونگی توزیع سهام بین سهامداران یک شركت­. هر چه تعداد سهامداران كمتر باشد، مالكیت متمركزتر خواهد بود (محمدی و همکاران، 1388). در سال­های اخیر تمرکز مالکیت به عنوان یکی از مسائل مهم در ادبیات حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر ابعاد مختلف شرکت­ها به­ویژه هزینه سرمایه در کشورها و اقتصادهای در حال رشد و بازارهای جهان مطرح شده است. در كشورهایی كه تمركز سهام در آن­ها بالا بوده و دارای بازارهای سهام كمتر توسعه یافته هستند، یكی از مسائل اصلی اداره شركت­ها، تضاد منافع بین سهامداران اصلی و سهامداران اقلیت است. [66]. در مورد تمرکز مالکیت تعاریف متفاوتی وجود دارد. دمستز و لن (1985)، تمرکز مالکیت را به عنوان درصد سهام در اختیار 5 یا 20 سهامدار بزرگ شرکت و یا شاخص هرفیندال که از طریق توان دوم سهم هر یک از سهامداران محاسبه می­شود، تعریف کردند. فاسبرگ (2004) تمرکز مالکیت را به عنوان درصد سهام نگهداری شده در اختیار سهامداران و بلوک داران بالای 5 درصد تعریف می­کند. کلاسنس و همکاران (2002) بزرگ­ترین سهامداران را به تنهایی به عنوان تمرکز مالکیت می‌پذیرد. پرووز (1994) مجموع سهام 5 سهامدار بزرگ را به عنوان تمرکز مالکیت در نظر می­گیرند.

در كشورهایی كه قوانین و مقررات حفظ حقوق سهامداران دارای ایراد و ضعف است، تمركز مالكیت اغلب به‌عنوان راهكاری برای كنترل اعمال غیر اخلاقی مدیران و تصمیمات اتخاذ شده توسط آنان، ظهور كرده است. [61]. كه البته خود می‌تواند مشكل‌ساز باشد و نه تنها تعارض بین مدیر و سهامداران را كاهش ندهد، بلكه موجب افزایش آن شود. زیرا سهامداران عمده غالباً به دنبال منافع خود بوده و در این جهت ممكن است منافع سهامداران جزء را نا دیده گرفته و به‌گونه‌ای عمل نمایند كه حقوق آن‌ها را به نفع خود قبضه نمایند. [66].

معمولاً مالكان عمده كمتر از دیگر مالكان تمایل به افشای اطلاعات شركت در بازار دارند و علت آن نیز، محروم نمودن سایر سهامداران و ذینفعان در شركت، از اطلاعات محرمانه شركت است، تا بدین شكل برنامه‌ها و سیاست‌های شركت كه غالباً در جهت منافع آنان است را از دیگران پنهان نگه‌دارند. [70]. چاو و لونگ (2006) معتقدند میزان بیش‌تر تمركز مالكیت موجب می‌شود كه فرصت‌ها و سودهای مخفی و افشا نشده بیش‌تری برای سهامداران كنترل‌كننده ایجاد شود. این مالكان به علت سهم بالایی که از شرکت در اختیار دارند، نظارت و کنترل بالایی بر تصمیمات مدیریت و نتایج حاصل از آن خواهند داشت. در نتیجه بر عملکرد شرکت به طور مستقیم تأثیر‌گذار هستند. از آن‌جا كه این مالكان كنترل شركت را به‌طور كامل در اختیار دارتد و سیاست‌ها و خط‌مشی كلی شركت را تعیین می‌كنند، بر اساس منافع و هزینه ناشی از انتخاب حسابرس، اقدام به گزینش مؤسسه حسابرسی با كیفیت بالا یا مؤسسه حسابرسی با كیفیت پایین می‌نمایند. [72].

شركت‌هایی كه اكثریت سهام آنان در اختیار سهامداران عمده و بالاخص سهامداران كنترل‌كننده است، بیش‌تر در معرض خطرات و مشكلات ناشی از مسئله نمایندگی هستند. زیرا نظر سهامداران كنترل‌كننده، در تمامی تصمیمات اتخاذ شده در سطح هیأت‌مدیره، نظر غالب است و برای این سهامداران بسیار آسان‌تر از سایر سهامداران است كه بتوانند ساز‌و‌كارهای نظارتی بر عملكرد مناسب و شفاف مدیریت را نادیده گرفته و برای دستیابی به منافعشان، برخلاف این سازوكارها عمل نمایند و نظارت سایر سهامداران را غیرممكن سازند. [60].

اكثر محققین در تحقیقات خود در زمینه تمركز مالكیت به این نتیجه رسیده‌اند كه این امكان وجود دارد كه سهامداران عمده، سعی در بیشینه نمودن منافع خود داشته و منافع موجود در شركت را به نفع خود مصادره نمایند. [61].

 

2-4-1 اهمیت تمرکز مالکیت

یکی از عوامل تأثیرگذار بر کنترل و اداره شرکت‌ها ترکیب مالکیت و به خصوص تمرکز مالکیت سهام شرکت‌ها در دست سهامداران عمده است. چنین سهامدارانی، درصد قابل توجهی از سهام شرکت را در اختیار دارند. که به نوبه خود می‌توانند اداره شرکت‌ها را در دست گیرند. در مقابل سهامداران خرد تمایل چندانی به کنترل و نظارت بر مدیران ندارند. زیرا در این صورت مجبور می‌شوند تا هزینه‌های کنترل را به تنهایی تقبل نمایند، در حالی که سهم اندکی در سود شرکت دارند، وقتی تمرکز بالای مالکیت وجود دارد، امکان نظارت و کنترل بهتر بر عملکرد مدیریت شرکت فراهم می‌گردد و در نتیجه امکان ارائه گزارش‌گری مالی جعلی کمتر وجود دارد که موجب کاهش حق‌الزحمه حسابرسی می‌شود.

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله خلاقیت (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:13
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاقیت

 

بحث تفکر در روان شناسی دارای ریشه ای عمیق است, از جمله روان شناسان پیشرو درعلم شناختی که توجه زیادی به تفکر و ماهیت آن داشته است, جان دیویی است. او در کتاب معروف خود چگونه فکر می کنیم؟ جریان تفکر را شامل 7 مرحله می داند. مرحله اول مرحله شک و ابهام است و مرحله نهایی مرحله ای است که فرد از شک و ابهام به در آمده و به نتیجه و جواب دست یافته است. برای رسیدن به مرحله نهایی فرد باید مراحل یادگیری راطی کند که عبارتند از :

1- به فکر خطور کردن

2- تعقل

3- فرضیه سازی

4- استدلال

5- کاربرد.

از نظر دیویی, تفکر اساسی و واقعی تنها با طی این مراحل ممکن است.

اگر تفکر کلیه فرایندهای ذهنی ما را در برگیرد, می توان حل مسئله , قضاوت, استنتاج و استدلال و حتی رویا را نیز در زمره ی انواع تفکر به حساب آورد. روان شناسان مختلف, گرچه موارد نامبرده را به عنوان مثال هایی از تفکر می پذیرند ولی آن را به عنوان دسته بندی علمی انواع تفکر نمی پذیرند.
گیلفورد تفکر را به دو دسته همگرا و واگرا تقسیم می کند:

1)- تفکر همگرا , عبارت است از انتخاب مناسب ترین راه حل که مبتنی بر کاربرد دانش و قوانین منطق برای کاستن از تعداد راه های ممکن و تمرکز بر مناسب ترین راه حل . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خلاقیت3 (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:13
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات13
حجم فایل84 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پی دی اف خلاقیت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دنلود تحقیق خلاقیت (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:13
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

 

تعریف خلاقیت

ویژگی های دانش آموزان خلاق

موانع خلاقیت در مدرسه

نقش معلم در پرورش خلاقیت

موانع فردی رشد خلاقیت

اقدامات لازم برای خلاق ساختن دانش آموز

اصول پرورش خلاقیت

روش های پرورش تفکر خلاق

عوامل رشد خلاقیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(( خلاقیت ))

 

 

تعریف خلاقیت :

در دیدگاههای مختلف تعاریف مختلفی از خلاقیت شده است.بدلیل الهام و پیچیدگی که در ماهیت لاقیت وجود دارد ،روانشناسان در تعریف خلاقیت متفق القول نیستند.در دیدگاه روانشناسی خلاقیت فرایندی روانی است که منجر به حل مسأله ،ایده سازی و مفهوم سازی ،ساختن اشکال هنری ،نظریه پردازی و تولیداتی می شود که بدیع و یکتا باشد.در دیدگاه سازمانی خلاقیت یعنی ارائه ی فکر و طرح نوین برای بهبود و ارتقا کمیت یا کیفیت یا خدمات از روش بهتر ،تولیدات یا خدمات جدید و نیز برگ عقیده دارد که خلاقیت یعنی پدید آوردن دستاوردهای جدید و ارزشمند براساس نوعی تفکر که در همه ی افراد کما بیش وجود دارد.

مک کنیان در تعریف خلاقیت می گوید : خلاقیت عبارتست از حل مسأله به نحوی که ماهیتی نو و بدیع داشته باشد ،همانطور که ملاحظه شد تعاریف مختلفی از خلاقیت وجود دارد که هر کدام جنبه ای خاص از خلاقیت را مورد تأکید قرار می دهد و تعریف جامعی که بتواند همه ی ابعاد خلاقیت را در برگیرد وجود ندارد.

اما خلاقیت چند ویژگی بارز دارد که عبارتند از :

1-   خلاقیت فرایندی فکری و روانی است که محصول آن بصورت یک اثر ،یک ایده ، یا راه حل و یا اختراع شی بروز می کند .

2-   محصول خلاقیت بدیع و نو است و دارای ارزش می باشد.

3-    خلاقیت یک توانایی عمومی استکه قابل پرورش می باشد و با محیط اجتماعی و فرهنگی ارتباط دارد.

 

 

 

 

* ویژگی های دانش آموز خلاق :

1- ایده ها و نظرات خود را معمولأ بدون ترس در کلاس مطرح می کند.

2- به فعالیت های هنری علاقه ی خاصی دارد و در آن مهارت دارد.

3- حافظه ی قوی دارد.

4- استقلال طلب است و دوست ندارد از راه و روش بچه های دیگر پیروی کند.

5- انتقاد گر است و هر نظر و عقیده ای را به راحتی نمی پذیرد.رک ، صریح ، و درستکار است.

6- راه حل ها و نظرات بیشتری نسبت به سایرین برای حل مسأله دارد.

7- علائق متنوع و فراوانی دارد ، علاقه زیادی به آزمایش و تجربه دارد.

8- نظرات و ایده های عجیب و غریبی دارد.

9- قوه ی تخیل بالایی دارد و داستان های تخیلی خوبی می سازد و با آب و تاب تعریف می کند.

10- سوالات غیر مادی می پرسد و کنجکاو است.

11- طنز پرداز  شوخ طبع و انعطاف پذیر است.

12- ابتکار دارد و پاسخ های منحصر به فردی می دهد در فکر و عمل از اصالت و نو آوری بیشتری برخوردار است.

13- ساس و باریک بین و نکته سنج است ،توانایی انجام کارهای پیچیده را دارد و آن را به کار ساده ترجیح می دهد.

14- آمادگی طرد شدن و عدم تأیید از دیگران را داراست .شخصیت رشد یافته ای دارد ،اعتماد به نفس خوبی دارد.

 

 

 

 

*موانع خلاقیت در مدرسه 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری میل به ماندن (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:12
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات25
حجم فایل38 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری میل به ماندن

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

با افزایش رقابت و گسترش روش های توسعه منابع انسانی، سازمان ها تلاش می کنند تا کارکنان مستعد خود را حفظ کرده و آنان را توانمند نمایند تا آنها بتوانند عملکرد بالایی داشته باشند. مسأله از دست داده سرمایه های انسانی برای هر سازمانی بیمناک بوده و هزینه آور است، زیرا هر سازمان برای آموزش، تربیت و آماده سازی کارکنان خود تا مرحله بهره وری  و کارایی مطلوب هزینه های بسیار متحمل می شود و با از دست دادن نیروی انسانی خود متحمل از دست دادن مهارت ها و تجربیات و سرمایه هایی می شود که طی سال ها تلاش سازمان به دست آمده است. در نتیجه برای مدیران سازمان ها که در پی حفظ و نگهداری، بهبود و بهره وری نیروی انسانی خود می باشند، مسأله میل به ماندن توجه خاصی را می طلبد(ورث،2003).

     میل به ماندن به عنوان تصمیم ماندن  کارکنان در رابطه ی اشتغال فعلی با کارفرمای فعلی شان  بر اساس طولانی مدت تعریف شده است.این مفهوم معکوس تصمیم نقل وانتقال(کارکنان) یا تصمیم به ترک است. (وندنبرگ و نلسون1999). تصمیم کارکنان به ترک را به عنوان احتمال تخمینی فردی تعریف کردند که  انها دائما در برخی از نقاط در اینده ای نزدیک در حال ترک سازمان خود هستند. فرسایش نامطلوب،ناخواسته، و اختیاری  را که شرکت تجربه می کند زمانیکه کارمندان بسیار ارزشمند، شرکت را ترک می کنند تا کاری درجای دیگری بگیرند مسئله ی  بسیار بزرگتری نسبت به بسامد اخراج های گزارش شده ی شرکت است(مابلی،1982). اهمیت این جنبه  رو به افزایش است همانطور که رقابت برای استعداد بالاست و بطور مستمر در حال رشد کردن. افراد باید احساس کنند که کمک هایشان به سازمان ارزش داشته است(تیلور،2002).برای نگه داشتن کارمندان شرکت،انها باید احساس کنند که بخشی از سازمان هستند.برای اشکار ساختن مسئله ی در ارتباط با ترک کردن(رفتن) کارکنان، همانگونه که اکنون سازمان برای استعداد رقابت می کند،اقدامات مربوطه باید صورت گیرد (میچل وسایرین،2001). راه حلهایی برای بهبود یافتن ابقا در کارکنان،حق الزحمه های  رقابتی، مزایای جامع، برنامه های تشویقی، وابتکارات مشابه بسیار مهم هستند که اجرا شوند(تیلور،2002). علاوه براین، حقوق و انگیزه های مالی همچنین برای بالا بردن تعهد و رضایت کارمندان نقش دارند .


l

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آیا خلاقیت را می توان آموزش‌‏‎ داد؟ (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:12
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آیا خلاقیت را می توان آموزش‌‏ داد؟

درسطح‌گسترده خلاقیت‌‏‎ عمومی‌‏‎ تاتوانائیهای‌‏‎ می‌شود‏‎ سعی‌‏‎ همگانی‌‏‎ آموزش‌‏‎ در‏‎
سختی‌ها‏‎ تابا‏‎ می‌دهد‏‎ را‏‎ این‌قابلیت‌‏‎ افراد‏‎ مثلابه‌‏‎ گیرد‏‎ قرار‏‎ تقویت‌‏‎ مورد‏‎
اجتماعی‌‏‎ می‌كندروابط‏‎ كمك‌‏‎ اجتماعی‌‏‎ سطح‌‏‎ در‏‎ برخوردكنند‏‎ شایسته‌ای‌‏‎ نحو‏‎ به‌‏‎
بین‌‏‎ روابطمناسب‏‎ برقراری‌‏‎ به‌‏‎ كمك‌‏‎ نیز‏‎ درخانواده‌‏‎ و‏‎ بفهمند‏‎ بهتر‏‎ را‏‎
.می‌نماید‏‎ خانواده‌‏‎ افراد‏‎


داشته‌است‌‏‎ وجود‏‎ روان‌شناسی‌‏‎ صاحبنظران‌‏‎ نزد‏‎ سوال‌‏‎ این‌‏‎ همواره‌‏‎ دیرباز‏‎ از‏‎
به‌‏‎ پاسخ‌‏‎ در‏‎ یاخیر؟‏‎ هست‌‏‎ آدمیان‌‏‎ بین‌‏‎ مشترك‌‏‎ یك‌صفت‌‏‎ خلاقیت‌‏‎ توانائی‌‏‎ آیا‏‎ كه‌‏‎
خلاقیت‌‏‎ توانائی‌‏‎ كه‌‏‎ معتقدهستند‏‎ معاصر‏‎ نظریه‌پردازان‌‏‎ برخی‌از‏‎ سوال‌‏‎ این‌‏‎
از‏‎ آنها‏‎ بقیه‌‏‎ و‏‎ است‌‏‎ شده‌‏‎ نهاده‌‏‎ ودیعه‌‏‎ به‌‏‎ انسانها‏‎ از‏‎ عده‌ای‌‏‎ نزد‏‎ فقط‏‎
نظریه‌پردازان‌‏‎ از‏‎ دیگر‏‎ برخی‌‏‎ اما‏‎هستند‏‎ بی‌بهره‌‏‎ الهی‌‏‎ بزرگ‌‏‎ نعمت‌‏‎ این‌‏‎
نزد‏‎ استعدادها‏‎ و‏‎ توانائی‌ها‏‎ سایر‏‎ همچون‌‏‎ خلاقیت‌‏‎ توانائی‌‏‎ كه‌‏‎ هستند‏‎ معتقد‏‎
همه‌‏‎ دیگر‏‎ به‌عبارت‌‏‎ دارد ، ‏‎ وجود‏‎ مختلف‌‏‎ درجات‌‏‎ با‏‎ ولی‌‏‎ انسانها‏‎ تمامی‌‏‎
دیگر‏‎ فرد‏‎ به‌‏‎ فردی‌‏‎ از‏‎ آن‌‏‎ مقدار‏‎ اما‏‎ هستند‏‎ استعداد‏‎ این‌‏‎ صاحب‏‎ انسانها‏‎
و‏‎ می‌كند‏‎ تائید‏‎ را‏‎ ادعای‌فوق‌‏‎ صحت‌‏‎ تحقیقات‌‏‎ امروزه‌ ، 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir