تست سلامت روانی عمومی در دانشگاه فردوسی مشهد (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:06
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سایت خبری تحلیلی انتخاب: مدیر مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پروژه تست سلامت روانی عمومی در دانشگاه فردوسی مشهد، با هدف ارتقاء سطح بهداشت روانی دانشجویان و برای هر دانشجو به صورت محرمانه اجرا می شود.
دکتر مرتضی مقدم در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر افزود: این مرکز مشاوره در نظر دارد که تست GHO ( سلامت روانی عمومی )  را به مرکز کامپیوتر ارائه داده تا هر دانشجو با رمز کاربری شخصی خود به طور شخصی به سوالات پاسخ دهد و نتیجه ارزیابی آن را مشاهده کند.

وی یادآور شد: اگر نتیجه این پرسش از سلامت کامل دانشجو حکایت کند به دانشجو اعلام می شود و اگر علایم خطر در این تست تشخیص داده شد با ارسال دعوت نامه ای از شخص مذکور خواسته می شود تا پس از طی مراحلی در جلسات مشاوره دانشگاه شرکت کند.
دکتر مقدم هدف اصلی از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشت روانی در دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: از این طریق می توان با ایجاد فضایی کاملا محرمانه اعتماد دانشجویان را جلب کرده و به آنان به صورت علمی خدمات مشاوره ای ارائه کرد. وی تصریح کرد: این مرکز با چهار محور اصلی سلامت جسم، اضطراب، افسردگی و مشکلات ارتباطی به جمع آوری اطلاعات از دانشجویان می پردازد این اطلاعات توسط کارشناسان ذیربط تحلیل خواهد شد.
مدیر مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به دیگر اقدامات این مرکز خاطرنشان کرد: انتشار نشریه تخصصی واحداث کتابخانه ای بر اساس نیاز دانشجویان در آینده نزدیک جهت خدمات رسانی بهینه به آنان، از جمله این اقدامات خواهد بود.

چکیده[1]

در این مقاله سعی می‌شود ابتدا با تکیه بر نگرش " بیماری نگر" ، نگرشی که عموم و حتی برخی از مسئولان اجرایی ، "بهداشت روان" را صرفا از آن منظر می‌شناسند، ضرورت مداخلات بهداشت روان توضیح داده شود. سپس ضمن ارایه تعاریف جدید از "ارتقاء سلامت" و " بهداشت روان" ، و این‌بار با تکیه بر نگرش "سلامت نگر "، که رویکرد مورد تاکید مراکز مشاوره دانشجویی می‌باشد ، به ضرورت ارتقاء بهداشت روان ، بخصوص بهداشت روان دانشجویان پرداخته شود. در این قسمت از مقاله سعی می‌شود به برخی از بسترهای تعاملی مراکز مشاوره دانشجویی و سایر حوزه‌های دانشجویی از قبیل ادارات کل دانشجویی ، فرهنگی و تربیت بدنی اشاره شود. با توجه به لزوم پرداختن مجدد به ضرورت اقدامات بهداشت روان، یکبار دیگر این امر و اینبار از منظر یافته‌های پژوهش کشوری "بررسی سلامت روان دانشجویان ورودی 1383" مورد مداقه قرار می‌گیرد. در ادامه مقاله به منظور آشنا ساختن مستمعین با برخی از مصادیق مداخلات بهداشت روان ، شمه‌ای از اقدامات

اخیر دفتر مرکزی مشاوره و مراکز مشاوره دانشجویی مطرح می‌گردد. همچنین با مطرح‌کردن بحثی تحت عنوان " چرا فکر می‌کنیم اقدامات مراکز مشاوره دانشجویی می‌تواند اثربخش باشد ؟ "  با تکیه بر یکی از حوزه‌های کاری مراکز مشاوره و ارایه چند یافته پژوهشی ، اثربخش بودن اقدامات مراکز مشاوره خاطرنشان می‌گردد. چالش‌های مرتبط با بهداشت روان دانشجویان، آخرین بخش از این مقاله می‌باشد و طی آن دو چالش اصلی پیش‌روی مراکز مشاوره یعنی "وضعیت ساختاری و مالی مراکز مشاوره" و "موقعیت دفتر مرکزی مشاوره ، حوزه ستادی مراکز مشاوره دانشجویی ، در ساختار جدید وزارتی" مطرح شده و از معاونین محترم دانشجویی، به عنوان روسای  شورای برنامه‌ریزی مراکز مشاوره دانشجویی در دانشگاهها، در‌خصوص موفقیت مراکز مشاوره در برخورد با این چالش‌ها طلب یاری می‌شود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تحلیل شخصیت (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:06
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تحلیل شخصیت

تحلیل شخصیت افراد از طریق گفته ها و نوشته ها و رفتارهای آنان از فنونی است که در عالم روانشناسی سیاسی و ا جتماعی کاربرد بسیار یافته است . با  استفاده از این روشها ضمیر ناخودآگاه فرد مورد اکتشاف و بررسی قرار گرفته و در اعماق آن به جستجوی رازها و اسرار های نهفته در پس کلمات و رفتارها پرداخته می شود . شحصیت محمد خاتمی دارای رمز و رازهایی است که صرفا" از طریق تحلیل روانی می توان به باز گشایی آن پرداخت. رفتارهای نامبرده در طول چند ساله اخیر سرشار از پیچیدگیها و تناقضاتی است که همواره مورد تعابیر نادرست قرار می گرفته است . سیستم و ساختار روانشناختی وی به گونه ای تنظیم و سازگاری یافته است که ففقط در قالب تفاسیر روانکاوانه قابل درک و فهم است . بر اساس سخنرانیها و نوشته ها و اطلاعات بدست آمده از دوران گذشته وی و همچنین بررسی شرایط خانوادگی و تجربیات دوران کودکی و نوجوانی ایشان و همچنین وارسی کامل رفتارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و واکنشهای رفتاری به بحرانهای متعدد  دوران ریاست جمهوری وی در چند ساله اخیر به تحلیل روانشناختی  با رویکرد روانکاوانه پرداخته ایم که نتایج در خور توجهی نیز بدست آورده ایم که به اجمال در پنج محور تشخیصی نمایان گردیده است.لازم به ذکر است که عمده توجه و تمرکز در این فعالیت پزوهشی بر علائم بیمارگونه و

آسیب زا و همچنین مواد و موضوعات تشکیل دهنده ساختار روانی و ذهنی فرد مورد تحقیق می باشد. 1- تردید های وسواسگونه و مزاحم :  با مرور و مطالعه اظهارات نامبرده در مناسبتهای مختلف جملات و کلمات با بار وسواسی و با مضامین تکراری و یکنواخت و بدون تغییر  همراه با مضامین دو پهلو و دوگانه بسیار مشاهده می شود. علاوه بر آن تاکیدات لفظی همراه با حرکات بدنی و بویژه سر و دست بر وجود سلختار وسواسی از لحاظ تشخیصی در سیستم روانی و ذهنی ایشان حکایت دارد . چنین رفتارها و اظهاراتی نشان دهنده تثبیت تکانه های اضطراب آور و اضطراب زا در عمق لایه های ناخودآگاهی و نیمه آگاهی وی است که از لحاظ آسیب شناسی ریشه در فضای رشد اولیه و تعاملات دوران کودکی دارد. رفتارهای وسواسگونه وی که به غلط بعنوان استراتژی وی پنداشته شده است در میان تصمیم گیریهای دو پهلو و نامطمئن و متزلزل و ناثابت ایشان به کرات دیده میشود. کافی است بخاطر آورید که تردید در ادامه پیگیری پرونده بی سرانجام قتلهای زنجیره ای و ناتوانی در واکنش به سرکوب دگر اندیشان و بازداشت نزدیکترین یاران وی توسط جریان اقتدار گرا و رفتار های دو گانه وی در رابطه با بحران رد صلاحیت ها و مغازلات وسواسگونه و تکراری با حریفان چگونه چهرهای فاقد قدرت و توانایی از وی ساخت. 2 – درون مداری افراطی همراه با اوهام خودبزرگ بینی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات الکترونیک (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:06
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری کیفیت خدمات الکترونیک

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

این واژه برای اولین بار در سال 1997 توسط شركت آی بی ام مطرح گردید. كسب و كار الكترونیك مفهومی عام‌تر از تجارت الكترونیك را در بر می‌گیرد. تجارت الكترونیك بیشتر تكیه بر ارتباط بیرونی بنگاه یا فرد دارد. در حالی كه كسب و كار الكترونیك علاوه بر ارتباطات بیرونی به استراتژی درون سازمان نیز اشاره دارد و شامل تجارت الكترونیك، هوشمندی شركتها، مدیریت روابط با مشتری، مدیریت زنجیره تأمین و برنامه ریزی منابع سازمان می‌شود. به طور خلاصه كسب و كار الكترونیك تلفیق سیستم ها و فرآیندها و زنجیره های تأمین و كل بازار با استفاده از اصول و فناوریهای مرتبط با استفاده از ابزار اینترنت است كه در هفت بخش ارائه می شود:(شامبور و لو. جی، 2013)

1- شركت با مصرف كننده؛                           2-  شركت با شركت؛               

3- مصرف كننده با مصرف كننده؛                   4- شركت با دولت؛                                                 

5- دولت با مصرف كننده؛                              6- شركت با كاركنان؛

7- شخص با شخص؛

2-3.تجارت الكترونیك 

تجارت الكترونیك به عنوان یكی از پدیده های بزرگ قرن 21 تعاریف مختلفی داراست كه از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • هدایت ارتباطات كاری و معاملات بر روی شبكه ها از طریق رایانه؛
  • خرید و فروش كالاها و خدمات و انتقال سرمایه ها از طریق ارتباطات دیجیتالی؛
  •  كاربرد وسایل الكترونیك برای تبلیغ، فروش، توزیع و پشتیبانی محصولات؛

اتحادیه اروپا در سال 1997 آن را به شكل زیر تعریف كرد:

تجارت الكترونیك بر پردازش و انتقال الكترونیك داده ها شامل متن، صدا و تصویر مبتنی است. تجارت الكترونیك فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الكترونیك كالاها و خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الكترونیك را در‌بر دارند(بویه و همکاران، 2009).        

تجارت الكترونیك كه تا چندی قبل به تعداد معینی از سازمانها محدود می شد، در حال ورود به عصر جدیدی است كه در آن تعداد زیادی مصرف كننده در شبكه حضور دارند. به علاوه محتوای آن از حیطه مبادله داده‌های مربوط به سفارش دادن یا قبول سفارش فراتر رفته و فعالیتهای عمده‌ تجاری از قبیل تبلیغات، آگهی، مذاكرات، قراردادها و تسویه حسابها را نیز در برگرفته است. زمینه های كاربرد تجارت الكترونیك بسیار گسترده‌تر از مبادله كالا و خدمات و وجوه است. تجارت الكترونیك مزایا و ویژگیهای متعددی داراست كه در یك دسته بندی كلی می‌توان آنها را به شرح ذیل تقسیم كرد:

  • جهانی شدن تجارت با حذف محدودیتهای زمانی و مكانی؛
  • كاهش قیمت منابع جهت خرید و افزایش درصد فروش؛                               
  • دسترسی آسان به اطلاعات لازم؛
  • كاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی؛
  • كاهش هزینه های زمانی معاملات؛(توسلی، 1388)

2-4.بانكداری الكترونیكی 

برای شناخت هر پدیده ای لازم است تا ابتدا تعریف مشخصی از آن پدیده و عوامل و متغیرهای مرتبط با آن ارائه كرد. برای بانكداری الكترونیك تعاریف گوناگونی ارائه شده كه از آن جمله می‌توان به تعاریف زیر اشاره كرد.

فراهم آوردن امكان دسترسی مشتریان به خدمات بانكی با واسطه‌های ایمن و بدون حضور فیزیكی؛

  • استفاده مشتریان از اینترنت برای سازماندهی، آزمایش و یا انجام تغییرات در حسابهای بانكی خود و یا سرمایه‌گذاری و بانكها برای ارائه عملیات و سرویسهای بانكی؛(میلر و همکاران، 2008)
  • ارایه مستقیم خدمات و عملیات بانكی جدید به مشتریان از طریق كانالهای ارتباطی متقابل الكترونیك؛

بانكداری الكترونیك شامل سیستم‌هایی است كه مشتریان را قادر می‌سازد تا در سه سطح اطلاع‌رسانی، ارتباط و تراكنش از خدمات و سرویس‌های بانكی استفاده كنند(بویه و همکاران، 2009).

الف- اطلاع رسانی: این سطح ابتدایی ترین سطح بانکداری اینترنتی است. بانک، اطلاعات مربوط به خدمات و عملیات بانکی خود را از طریق شبکه‌های عمومی یا خصوصی معرفی می كند.

ب– ارتباطات: این سطح از بانکداری اینترنتی امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی و مشتری را فراهم می‌آورد. ریسک این سطح در بانکداری الکترونیک بیشتر از شیوه سنتی است. برای جلوگیری از هرگونه تلاش غیر مجاز برای دسترسی به شبکه اینترنتی بانک و  سیستم های رایانه‌ای به کنترل‌های مناسبی نیاز است.

ج– تراکنش: این سیستم متناسب با نوع اطلاعات و ارتباطات خود، از بالاترین سطح ریسک برخوردار است و باید سیستم امنیتی قوی بر آن حاکم باشد. در این سطح مشتری در یك ارتباط متقابل قادر است تا عملیاتی چون پرداخت صورتحساب، صدور چك، انتقال وجه و افتتاح حساب را انجام دهد.

د-كانالهای بانكداری الكترونیك: برای ارائه خدمات بانكداری الكترونیك كانالهای متعددی وجود دارد كه برخی از آنان عبارتند از:

رایانه های شخصی، كمك پردازنده های شخصی، كیوسك، شبكه‌های مدیریت یافته، تلفن ثابت و همراه، و ماشین‌های خودپرداز؛

در روش شبكه‌های مدیریت یافته، بانك برای ارتباط با مشتریان خود از شبكه‌هایی كه قبلاً ایجاد شده استفاده می‌كند. در روش اینترنت با رایانه‌های شخصی، بانك با ایجاد یك پایگاه اینترنتی و معرفی آن به مشتریان، با‌ آنها ارتباط متقابل برقرار كرده و ارائه خدمت می‌كند(مالسورت و همکاران، 2002).

در روش بانكداری تلفنی، تلفن(اعم از تلفن ثابت و همراه) وسیله ارتباطی بانك با مشتریان خود بوده و از این طریق خدمات بانكی عرضه می‌شود. تعداد استفاده‌كنندگان بانك از طریق تلفن همراه در سال 2004 بیش از 14 میلیون نفر بوده است. با استفاده از ماشین‌های خودپرداز نیز بانكها می‌توانند خدمات متنوعی از قبیل برداشت نقدی، سپرده‌گذاری، انتقال وجوه، پرداخت صورتحساب وغیره را به مشتریان خود ارائه دهند(میلر و همکاران، 2008).

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تجربیات سواد اطلاعاتی در محیط کار (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:05
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات34
حجم فایل81 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 چکیده:
ایده سواد اطلاعاتی بطور گسترده بعنوان توانایی تشخیص نیازهای اطلاعاتی و شناسایی،  ارزیابی و استفاده اطلاعات بصورت مؤثر كه در ارتباط با رشد بخش های آموزشی در چند سال اخیر  می باشد، تعریف  شده است،  در حالی كه در محیط کار  كارفرماها و مدیران احتمالا" بیشتر در مورد نیاز به مهارت رایانه  و فن آوری اطلاعات توجه نموده اند. تعریف های جدید سواد اطلاعاتی كه ممكن است برای بخش تجارت مهم باشد. در جامعه اطلاعاتی و عصر اطلاعات، دستیابی و نیل به سواد اطلاعاتی امری ضروری و حیاتی است. نیاز دانش آموزان برای دستیابی به منابع موثق و معتبر و كارآمد بر همگان مبرهن و آشكار است. مطمئنا از آنجا كه آموزش بر اساس استانداردها ارزیابی را ساده و تمایز میان موسسات را آشكار می نماید به زودی این امر عمومی و فراگیر خواهد شد. این موضوع از لحاظ نظری به پایه ای بودن دانش می پردازد. البته دانش استاندارد یك موضوع است و بكارگیری آن یك موضوع دیگر. اینك برای آشكار سازی نتیجه تحقیق كیفی چگونگی كاربرد اطلاعات توسط متخصصان حرفه ای شروع می شود. این مقاله چكیده ای است از نتایج یك بررسی در مورد تجربه سواد اطلاعاتی در میان مشاغل مختلف،  كشف تفاوت ها و ارتباط متقابل میان فرد و سواد اطلاعاتی سازمانی كه حاكی از این نتایج می باشد. هفت روش متفاوت تجربه سواد اطلاعاتی شناسایی شده است. این تجربیات دقیقا در ارتباط با مهم ترین فرایند های كارگاه نظیر:  مرور اجمالی محیطی،  مدیریت اطلاعات،  حافظه گروهی و پژوهش و توسعه بوده و تأكید می كند كه سواد اطلاعاتی باید بعنوان بخش مهمی از ماهیت سازمان و به اندازه كلید ماهیتی كارمندان سازمان مورد توجه واقع شود. دخالت های فردی و سازمانی سواد اطلاعاتی برای شروع و ادامه آموزش حرفه ای كشف شده است.
 

مقدمه:
ایده سواد اطلاعاتی بطور گسترده بعنوان توانایی تشخیص نیازهای اطلاعاتی و شناسایی،  ارزیابی و استفاده اطلاعات بصورت مؤثر كه در ارتباط با رشد بخش های آموزشی در چند سال می باشد بیان شده است،  در حالیكه در محیط کار كارفرماها و مدیران احتمالا" بیشتر در مورد نیاز به مهارت رایانه  و فن آوری  اطلاعات توجه نموده اند. به محض اینكه فن آوری  اطلاعات یكپارچه و كاربر دوست می شود احتمالا" به سوالاتی در مورد اینكه افراد چگونه با هم در ارتباط متقابل بوده و كاربرد اطلاعاتی را كه فن آوری  در اختیار آنها قرار می دهد معطوف خواهد شد. در سازمانهایی كه كاربران به كشمكش با  فن آوری  اطلاعات ادامه می دهند و نیاز سالانه برای تصمیم گیری ها، حل مشكلات،  تحقیقات و پیشنهادات وجود دارد،   كارمندان به توانایی رفتار با اطلاعاتی كه به تنهایی بعنوان اهمیت اولیه می باشد نیاز دارند.
Drucker  در سال 1992 درباره نیاز سازمان ها به سواد اطلاعاتی بحث كرده است. او پیشنهاد كرد كه شركت ها  نیاز به آموزش در مورد پرسیدن سوالاتی دارند نظیر:  به چه اطلاعاتی در شركت نیاز داریم؟ به چه شكلی؟ چگونه می توانیم آن را كسب كنیم؟ و سپس سوالات بیشتری در ارتباط با اثر اطلاعات دریافتی بپرسند. بطور واضح اطلاعات كسب شده از هر كجا , هر شخص  و در هر محیطی می تواند ظاهر شود. با توجه به اینكه این نوع سوالات برای سازمان های فعلی ضروری هستند چرا اولویت سواد اطلاعاتی به فن آوری  اطلاعات و سواد رایانه ای در نظر گرفته نمی شود.
بعضی از عوامل محدود كننده گسترش گرایش به  سواد اطلاعاتی شامل خود واژه كه بطور واضح مفهوم خودش را بیان نمی كند،  نارسایی تعریف هایی كه معمولا" به واژه نسبت داده می شود،  حقیقت اینكه بحث اكثرا" به مطالعات كتابخانه ای،  حوزه  محدود و نظم آموزشی محدود می شود،  آشفتگی سواد اطلاعاتی با سواد فن آوری  اطلاعات و رایانه  و فقدان استدلال نظری كه زیربنای بیشتر آثار می باشد. ( Bruce 1997; Mutch 1997 ). علیرغم این محدودیت ها اهمیت بالقوه سواد اطلاعاتی در تجارت،   اخیرا در مقاله ای توسط Mutch  بنام " رهنمودهای روش بكار گیری مفهوم در زمینه تجارت " تصریح گردیده است. Mutch  پیشنهاد كرد كه باید بر دانش و معنای آن برای تقویت ارزش مفهوم بویژه در ارتباط با نظریه " سازمانهای فراگیری " تأكید شود،  تعریف های جدید سواد اطلاعاتی كه ممكن است در زمینه تجارت مهم باشد بخوبی آموزش دهندگان اكنون از بررسی كیفی نحوه كاربرد اطلاعات توسط كاركنان حرفه ای فراهم می شود. بعنوان مثال: Cheuk   اخیرا نشان داد كه چگونه فرایند های مهارت های اطلاعاتی بر روی یك ماهیت بازگشتی و چند مرحله ای در میان گروهی از شنوندگان داخلی تاثیر  گذاشته شده است.  سه گروه از افراد كه احتمالا" علاقمند به تجربیات سواد اطلاعاتی در محیط کار هستند عبارتند از:
1) مدیرانی كه علاقمند به توانایی و پیشرفت حرفه ای اعضای نیروی انسانی  جهت پاسخ به تغییرات می باشند.
2) مدیران اطلاعاتی كه علاقمند به تعلیم و آموزش ارباب و رجوع جهت كاربرد مؤثر خدمات اطلاعاتی سازمان هستند.
3) مربیان و آموزش دهندگانی كه خواهان آماده سازی فراگیران برای حرفه انتخابی اشان هستند.
این مقاله نتایج بررسی پنومنوگرافیك را در مورد سواد اطلاعاتی در میان مشاغل متنوع بررسی می كند. این نتایج تفاوت ها و ارتباطات متقابل ممكن میان فرد و سواد اطلاعاتی را پیشنهاد كرده و بعضی دلالت ها را برای آموزش و پرورش كشف می كند. این مطالعه هفت روش متفاوت تجربه سواد اطلاعاتی را تعیین می كند. این تجربیات دقیقا در ارتباط با اهم فرایند های كارگاه نظیر: مرور اجمالی محیط،  مدیریت اطلاعات،  حافظه گروهی  و تحقیق و توسعه بوده و تأكید می كند كه سواد اطلاعاتی باید بخشی از ماهیت سازمان های آموزشی و بخوبی یك ویژگی مهم كارمندان سازمان باشد.


1-    كشف تجربیات سواد اطلاعاتی محیط کار
تصویر زیر از سواد اطلاعاتی كاربرد یك شیوه تحقیقی معروف به پنومنوگرافی را نشان داده است ( Marton 1994 ). این شیوه بطور گسترده در آموزش عالی جهت كشف تنوع كیفی میان تجربه و ادراك افراداز مفاهیم یا پدیده های مهم بكار رفته است. این شیوه روشی برای آموزش و فراگیری كه تأكید بر تعویض فراگیرندگان و یا گسترش فهرستی از تجربیات یا مفاهیم موجود را دارد، بیان می كند ( Marton & Booth 1997   ).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری نیات رفتاری مشتری (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:05
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات20
حجم فایل32 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری نیات رفتاری مشتری

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

به کارگیری دانش رفتار مصرف کننده در جهت توسعه استراتژی بازاریابی، نوعی هنر است. این موضوع بدین معنا نیست که بکارگیری اصول و فرآیند های علمی در این مورد بی تأثیر است، بلکه به این مفهوم است که به کار گیری موفق این اصول بر اساس هر موقعیت خاص نیازمند قضاوت و   نگرش های انسانی است و این قضاوت ها و نگرش ها به سادگی در قالب قوانین و ضوابط خاص، قابل تعریف نیستند. بدین جهت تحلیل تاثیرات رفتار مصرف کننده بر استراتژی های بازاریابی، گامی فراتر از علم است و نوعی هنر بشمار می آید. سازمانها باید استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس درک صحیح رفتار مصرف کننده تنظیم کنند. به عبارتی بر اساس ارزش مد نظر مشتری از محصول، شركتها محصول خود را طراحی و تولید كنند، با توجه به شناخت از قدرت خرید مشتری و ارزشی كه مشتریان برای محصول در مقایسه با محصولات رقبا قائل هستند محصول را تولید و قیمت گذاری كنند. در قیمت گذاری محصولات دیگر روش سنتی محاسبه قیمت تمام شده به اضافه سود مد نظر كاربرد ندارد، این روش متناسب بازارهای انحصاری بود، در بازارهای رقابتی علاوه بر محاسبه قیمت تولید و توزیع، لازم است به قیمت محصولات رقبا و همچنین ارزش مد نظر مشتری توجه داشت. نیات رفتاری عبارتست از ادراك مشتریان نسبت به عملكرد تولید کنندگان از لحاظ خدمت رسانی وارائه محصولات اشاره دارد به اینكه آیا مشتریان حاضر به خرید بیشتر از یك سازمان خاص هستند و یا اینكه خرید خود را كاهش می دهند(لین، 2006). نیات رفتاری یا نیات در رفتار نتیجة فرآیند رضایت مشتریان است(اندرسون،2006). نیات رفتاری را می توان به دو گروه تقسیم كرد:

رفتارهای اقتصادی و رفتارهای اجتماعی، آن دسته از رفتار مشتریان كه بر عوامل مالی شركت تأثیر گذار است از قبیل تكرار خرید جزء نیات رفتاری اقتصادی محسوب می شوند. همبستگی معناداری بین رضایت مشتری و خرید مجدد گزارش شد(لین، 2006). رضایت مشتری یك عامل كلیدی در شكل گیری تمایل خرید آتی مشتریان به شمار می رود(حقیقی ،1387). آن دسته از رفتار مشتریان كه بر رفتار مشتریان فعلی شركت تأثیرگذار است از قبیل شكایت، نیات رفتاری اجتماعی نامیده             می شود(میتال. وی، 2000). از آنجا كه نیات رفتاری پیش بینی كننده رفتار واقعی هستند اندازه گیری نیات رفتاری برای محققان بازار اهمیت دارد. در این تحقیق برای سنجش نیات رفتاری، از سه بعد نیات رفتاری،  برگرفته از مطالعات اسكوگلند و سیگوا و زیتهامل و همكاران استفاده شده است.  این سه بعد عبارتند از:

الف- معرفی  ب- تكرار خرید  ج- عدم حساسیت قیمتی

بعد معرفی عبارتست از تصمیم مشتری هتل برای توصیه محصول به خانواده و دوستان و یا منفی پراكنی در مورد محصول. بعد تكرار خرید عبارتست از میل و رغبت مشتریان برای استفاده مجدد از محصول در آینده و روی نیاوردن آنها به دیگرمحصولات.  بعد عدم حساسیت قیمتی عبارتست از تمایل مشتری به استفاده و خرید خدمات از یك شركت علیرغم پرداخت قیمت بیشتر در مقایسه با رقبای آن برای خدمات مشابه.

بازاریابان بسیاری تبلیغات دهان به دهان را به عنوان یکی از قدیمی ترین شکل های ارتباطات بازاریابی مورد توجه قرار داده اند، چرا که ادعا شده است که اینگونه تبلیغات اثر بالقوه بیشتری در مقایسه با دیگر کانالهای ارتباطی بر جای می گذارد.با توجه به تاثیر باالقوه تبلیغات دهان به دهان، سازمانها می توانند با در نظر گرفتن این عوامل و بوسیله فراهم کردن امکانات و خدمات  عالی و با تمرین کردن بازاریابی رابطه بر بازاریابی دهان به دهان تأثیرگذارند. با در نظر گرفتن چنین رویکردی مدیران می توانند کنترل بیشتری روی توصیه ها و پیشنهادات شفاهی داشته و بتوانند سازمانی مشتری مدار ساخته و موانع را کاهش دهند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تبیین مولفه های افسردگی بین دانش اموزان ورزشکار و غیرورزشکار (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:05
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات18
حجم فایل279 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تبیین مولفه های افسردگی بین دانش اموزان ورزشکار و غیرورزشکار

پی دی اف 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاملی بر راه كارهای خوشبختی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:05
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خوشبختی با ماست

اگر بخواهیم

ترجمه:امیر دیوانی

الف)مسوولیت پذیری كامل

اگر در جامعه ای افراد ,دیگران را از پدر و مادر گرفته تا دولت /عامل شكست و عدم پیشرفت خود بدانند/انسانهای خوشبخت هرگز دیگران را مسوول اشتباهات خود ندانسته و مقصر نمی شمارند. آنان حتی در ذهن خویش هم چنین نمی اندیشند و شعارشان این است:((اگر باید ترقی كنم پس جوابگوی رخدادهای آن نیز هستم.))

آنها معتقدند موقعی كه می گویید كسی یا چیزی شما را از خوشبختی بازمی دارد/در حقیقت توان خود را نادیده می گیرید/ مثلا به طرف مقابل تان می گویید :((تو بیشتر و بهتر از من می توانی زندگی ام را مهار كنی.))

"لس براون" را در نظر بگیرید.او بچه ای سر راهی بود ودردوران كودكی برچسب "عقب مانده ذهنی آموزش پذیر " به وی زدند. بنابراین دلایل زیادی بری از كف دادن امیدش داشت/لیكن زمانی كه یكی از دبیران دبیرستان به وی گفت:((نظر دیگران درباره تو واقعیت ندارد/فهمید كه كه آینده به دست های خودش سپرده شده و راهش را چنان ادامه داد تا اینكه یكی از قانونگذاران ونویسندگان ایالت اوهایو گردید وامروزه به عنوان یكی از سخنرانان برجسته انگیزه دار امریكا ساعتی حدود بیست هزار دلار درآمد دارد.

"براون" متوجه شد مهار عواملی همچون طبیعت/ گذشته و دیگران از عهده انسان خارج است ولی او قادر است بر اندیشه ها وكنش های خویشتن مسلط گردد. پذیرش مسوولیت زندگی خودتان یكی از نیروبخش ترین شیوه هایی است كه می توانید به كار بندید.

ب)هدفمند زندگی كنید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پیشینه و مبانی نظری اعتیاد به اینترنت (علوم انسانی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:04
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل30 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیشینه و مبانی نظری اعتیاد به اینترنت

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اینترنت شبکه گسترده جهانی است که شبکه های مختلف رایانه ای در اندازه های متعدد و حتی رایانه- های شخصی را با استفاده از سخت افزارها و نرم افزار های گوناگون و با قرارداد های ارتباطی به یکدیگر متصل می کند. این شبکه جهانی از طریق خطوط تلفن، رایانه های شخصی و یا شبکه های رایانه ای را به یکدیگر متصل می کند و با اختصاص نشانی های الکترو نیکی مشخص به هر یک ار آنها، برقراری ارتباط سریع و گسترده را میان کل کسانی که به شبکه متصل هستند، فراهم می کند و تبادل اطلاعات میان آنان را به صورت متن، صدا، تصویر و فیلم میسر می سازد( دهقان، 1384). می­توان گفت که شبکه اینترنت همانند یک محل مجازی ملاقات عمومی شهروندان جهان است. یک نقطه تلاقی عمومی است که در آن میلیونها نفر از بیش از 155 کشور جهان با هم در رابطه قرار می گیرند. سازمان عظیمی است که نظم آن از پیش تا حدودی تنظیم شده است. آنان در هر آن، به کسب اطلاع درباره مسایل مختلف، گفتگو، بازی، تجارت، جستجوی علمی، مشاهده تصاویر مختلف، استماع صداها و آهنگ ها، مشاهده فیلم ها و بسیاری اقدامات دیگر می پردازد. اینترنت یک بانک اطلاعاتی نیست، بلکه گسترده ترین و با اهمیت ترین شبکه کامپیوتری جهان است و شاید نمونه ای اولیه از بزرگ راه های اطلاعاتی ربع اول قرن بیست و یکم باشد.  اینترنت در حکم مخزنی از اطلاعات خوب و بد، زشت و زیبا، اخلاقی و غیراخلاقی می تواند تلقی شود(محسنی،1380).

2-11- ویژگی های کار کردی اینترنت

اینترنت ابزاری چند کارکردی است که قادر است:  به مثابه یک رسانه جمعی تصویری، نیاز های افراد را به کسب اطلاع در زمینه های شغلی، خبری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، هنری علمی و سایر موارد تامین نماید. به مثابه یک سالن کنفرانس و گفتگو فضای مجازی را در قالب دیالوگ برای ار ائه تنقیح و رشد افکار و عقاید فراهم کند( تالارهای گفتگو).

به مثابه یک محیط تفریحی بدون مواجهه با محدودیت های مرزی و جغرافیایی، نیازمندی های افراد را برای فعالیت هایی چون بازی و سر گرمی با شخصیت های حقیقی و مجازی اشباع کنند.

به مثابه یک رسانه تصویری و نوشتاری، ناتوانی های موجود در محیط واقعی افراد را برای تقویت و اشباع انگیزه های جنسی جبران کند.

به مثابه یک رسانه جمعی نوشتاری بدون مواجهه با محدودیت های رسانه های نوشتاری واقعی این امکان را برای همه افر اد فراهم می آورد که آزادانه تا درحد کتمان هویت واقعی خویش، اندیشه ها و احساسات خود را به دیگری منتقل و از رهگذر امکان باز تاب اندیشه ها و احساسات مخاطبان به ترمیم اندیشه ها و غنای احساسات خود مبادرت کنند(حسینی، 1384).

این کار کردها موجب تمرکز زدایی، سهولت دسترسی، هزینه پایین و مرز نا پذیری می شود به صورتی که در اینترنت یک قدرت فرماندهی و یا کنترل کننده مرکزی وجود ندارد. با اینکه تکنولوژی جدید تحت عنوان اینترنت می تواند کاربرد های مثبت و هم کارکردهای منفی داشته باشد اما و یژگی های ذکر شده موجب می شود ضمن اینکه کاربردهای منفی آن نیز فراوان و در ابعاد بسیار مهمی مطرح باشد. اهمیت و ابعاد منفی یا استفاده های زیان آور از اینترنت از آنجایی بیشتر و گسترده تر می شود که کنترل هایی در مورد رسانه هایی مانند روزنامه یا رادیو و تلویزیون به طور معمول صورت می گیرد، در این مورد موثر نیست. در مورد استفاده از رسانه های یاد شده نظارت در سطوح فردی، خانوادگی، گروهی و در سطح دولت به صورت منفرد یا ترکیبی صورت می‌گیرد. در مورد استفاده از اینترنت این نظارت ها یا امکان ندارد و یا به قدر کافی کاربرد ندار د در نتیجه مشکل اعتیاد به اینترنت و مشکلاتی نظیر آن ابعاد پر اهمیتی پیدا می کند(دهقان، 1384).

2-12- اعتیاد

اعتیاد عبارتست از تعلق یا تعامل غیر طبیعی و ماوحی که برخی از افراد نبت به بعضی رفتارها پیدا می‌کنند.

معتاد کسی ات که نیازمند و وابسته –روانی-رفتاری غیر معقولیست که بطور مکرر آن را اعمال می‌نماید(امیدوار،1381).

اعتیاد به یک چیز ممکن است موجب کاهش احساس درد، عدم قطعیت و ناراحتی شده به علاوه از طریق توجه به موضوع اعتیاد آور، ذ هن دیگر به عوامل ناراحت کننده و مشکلات تمرکز نمی کند. بدین ترتیب فرد مشکلات لاینحل خود را فراموش نموده و هرچند زود گذر و مصنوعی، آرامش، امنیت، موفقیت، تعلقو صمیمیت را تجربه می نماید. بنابر این اعتیاد، حالت خوشایندی را در فرد ایجاد می کند اما این وضعیت موقتی و غیر  واقعی است. از آنجا که فرد در اثر اعتیاد، احساس های خوشایندی را تجربه می کند، شدت وابستگی وی بیشتر می شود. در واقع این حالت الگوی رفتاری اعتیاد را تقویت می کند(قره آغاجی، 1385).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تاریخچه روانشناسی سازمانی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:04
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه روانشناسی سازمانی

 

قبل از سال 1900 حتی نامی از روانشناسی سازمانی وجود نداشت. تا اینکه روانشناسی به نام برایان مقاله‌ای در این باره که چگونه تلگرافچیهای حرفه‌ای مهارت خود را در زمینه فرستادن و گرفتن پیام توسعه دهند، انتشار داد. چند سال بعد در سال 1904 مطالعه روانشناختی تحت عنوان فعالیتها و کنشهای بهم پیوسته که در زندگی روزانه آشکار می‌شود، انجام گرفت که گامهای آغازین در مطالعات مربوط به حوزه روانشناسی سازمانی بود. سه شخص به عنوان پدران بنیان گذار روانشناسی سازمانی شناخته شده‌اند که هر چند بطور مستقل کار کرده‌اند، ولی در اصل آنها آشکارا همپوشی داشته است.

 

والتر دلیل اسکات به عنوان یک روانشناس بر این نکته تأکید داشت که رهبران مؤسسات بازرگانی در تبلیغات خود نیاز به کاربرد علم روانشناسی دارند. فردریک تیلور ارزش طراحی مجدد شرایط کاری را برای دستیابی به بازده والتر برای کارخانه و دستمزدی بهتر را برای کارگران محقق ساخت. هوگو مونستربرگ یک روانشناس آلمانی یا آموزش آکادمیک سنتتی بود. او به کاربرد روشهای سنتی روانشناسی به مشکلات عملی صنعت علاقمند بود. او در کتاب خود گزینش کارکنان ، طراحی شرایط کار و کاربرد روانشناسی فروش را مورد بحث قرار داده است. بعد از جنگ جهانی اول و دوم روانشناسی سازمانی توسعه بیشتری پیدا کرد و قلمرو تخصصی خود را وسعت داد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاثیرآموزش آماده سازی زایمان براظطراب حین بارداری وزایمان زنان نخست باردار مراجعه کننده به درمانگاه

سه شنبه 10 بهمن 1396
8:04
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل180 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

چكیده
مقدمه: زنان، دو برابر مردان دچار اضطراب می شوند و از موارد منحصر به فرد اضطراب زا برای زنان، بارداری و زایمان م ی باشد .
%70 نخست زایان در طی حاملگی اضطراب را تجربه می كنند، به علت نتایج متفاوت مطالعات در كشورهای دیگر و عدم وجود
بر اضطراب حین بارداری و زایمان « آموزش آماده سازی زایمان » مطالعه ای مشابه در ایران، پژوهش حاضر با هدف بررسی ت أثیر
زنان نخست باردار مراجعه كننده به درمانگاههای تأمین اجتماعی شهر مشهد ( 1379 ) انجام شده است.

چكیده مقدمه: زنان، دو برابر مردان دچار اضطراب می شوند و از موارد منحصر به فرد اضطراب زا برای زنان، بارداری و زایمان م ی باشد .%70 نخست زایان در طی حاملگی اضطراب را تجربه می كنند، به علت نتایج متفاوت مطالعات در كشورهای دیگر و عدم وجودبر اضطراب حین بارداری و زایمان « آموزش آماده سازی زایمان » مطالعه ای مشابه در ایران، پژوهش حاضر با هدف بررسی ت أثیرزنان نخست باردار مراجعه كننده به درمانگاههای تأمین اجتماعی شهر مشهد ( 1379 ) انجام شده است.

روش بررسی

این پژوهش از نوع كارآزمایی بالینی بوده كه بر روی 130

30 هفته كه به درمانگاههای - زن نخست باردار با سن حاملگی 34

تأمین اجتماعی شهر مشهد از آبان 1378 تا خرداد 1379 مراجعه

كرده اند انجام شده است.

تعدادی از واحدهای پژوهش ب ه دلایل مختلف از پژوهش خارج

شده و اطلاعات نهایی در مورد 110 زن نخست باردار ( 55 نفر در

هر گروه ) مورد بررسی قرار گرفت، روش نمونه گیری احتمالی

بود كه با مراجعه به كل درمانگاههای تأمین اجتماعی شهر مشهد

كه ارائه دهنده خدما ت مامایی می باشند ( 3 مركز ) و اختصاص

تصادفی دو روز در هفته به هر درمانگاه و با انتخاب تصادفی در

روز اول مراجعه به هر درمانگاه ، افراد واجد شرایط در گروه

تجربی و روز دوم در گروه شاهد تقسی مبندی م یشدند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir