آنیماوآنیموس (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:58
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آنیما/آنیموس :

اسطوره ها و روانشناسی یونگ بر این باورند كه انسان ازلی، نر- ماده یعنی دو (Hermaphrodite ) بوده است. چنانكه افلاطون در رساله‌ی ظیافت(Symposium) می‌گوید:
خدایان نخست انسان را به صورت كره‌ای آفریدند كه دو جنسیت داشت. پس آن را به دو نیم كردند بطوریكه هر نیمه‌ی زنی از نیمه‌ی مردش جدا افتاد ، از این روست كه هر انسانی به دنبال نیمه‌ی گمشده‌ی خود سرگردان است و چون به زنی یا مردی بر می‌خورد ، می‌پندارد كه نیمه‌ی گمشده‌ی اوست.( در حالیكه نیمه گمشده هر انسان درون خود اوست كه متاسفانه به بیرون فرافكن می‌كند)

نیكلاس برایف(اگر درست نوشته باشم) معتقد است: انسان نه تنها موجودی جنسی بلكه دوجنسی است و مردی كه با خصوصیات زنانه ناخودآگاهش در ارتباط نباشد(حوا) موجودیست آبستره و توسط كیهان اداره و تسخیر ناخودآگاه و رباط گونه می‌شود .

زنی هم كه با مرد درونش درارتباط نباشد، زنیست بی‌شخصیت، بی‌هویت و بدون هدف و انگیزه.
در اسطوره‌های ایران باستان هم مرد و زن (مشی و مشیانه) هر دو ریشه‌ی یك گیاه ریواس بودند كه این ریشه چون رویید و از زمین بیرون آمد به دو ساقه‌ی همانند تقسیم گردید.پس یكی نماد مرد (مشی ) ودیگری نماد زن (مشیانه ) شد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت انواع آزمون های در روان شناسی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:57
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات321
حجم فایل432 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آشنائی با تعریف آزمون ، اندازه گیری وارزشیابی در آموزش وپرورش وروانشناسی وانواع آزمونهای روانی وپرورشی وانواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.

 

از  دانش آموزان انتظار می رود پس از مطالعه این فصل اصطلاحات زیر را تعریف ،توضیح وبیان نمایند:

آزمون، انواع آزمونها، اندازه گیری وارزشیابی وتفاوت آنها،ویژگیهای ارزشیابی تشخیصی وتكوینی وتراكمی، حوزه های شناختی وعاطفی وروانی _ حركتی ، مقایسه آزمونهای استعدادوپیشرفت تحصیلی ، ارزشیابی ملاكی وهنجاری

 

مطالبی كه در این فصل معرفی می شوند از این قرار ند:

تعریف آزمون،انواع آزمون،آزمونهای توانایی،آزمونهای عاطفی ، آزمونهای شخصیت ، آزمونهای علاقه ونگرش ، تعریف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی،انواع ارزشیابی درآموزش وپرورش ، ارزشیابی ملاكی ، ارزشیابی هنجاری ،ارزشیابی تكوینی ، تشخیصی و تراكمی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

انــتقـــال کـــودکـــان نـــاتـــوان در یـــادگیــــری به کلاســـهای معــــمولی (روانشناسی و روانپز

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:57
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل88 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

روند کلی انتقال کودکان ناتوان در یادگیری به کلاسهای معمولی

روند کلی آن است که دانش آموزان ناتوان در یادگیری ، در کلاسهای عادی ، در کنار دانش آموزان معمولی به تحصیل بپردازند . در بسیاری از مدارس ، چنین روندی کاملاً عادی است . دانش آموزان با توانهای متفاوت ذهنی ، رفتاری ، فراگیری و بدنی یا کمبود توجه در کنار همسالان خود که هیچ گونه مشکل ناتوانی ندارند ، به تحصیل مشغول هستند .[1]

به همین طریق اکثر دانش آموزانی که در یادگیری ناتوان هستند ، در کلاسهای عادی تحت آموزش قرار می گیرند و در عین حال از خدمات پشتیبانی استفاده می کنند . استفاده از مفهوم « محیطی که کمترین میزان محدودکنندگی را دارد » در ارائه مناسب ترین سطح آموزشی برای تمام دانش آموزانی که نیازهای خاص دارند ، از اهمیت زیادی برخوردار است . در این بخش از کتاب ، نکات اصلی در هدایت کردن دانش آموزانی که در یادگیری ناتوان هستند ، به سوی این روند کلی بررسی می شود .

 

نگرانی های والدین

بعضی از والدین نگران هستند که شاید نیازهای فرزندانشان در کلاسهای عادی تأمین نشود . اما دنبال کردن این روند کلی به آن معنی نیست که دانش آموزان تحت تعلیم آموزش استثنائی ، به یکباره و بدون هدف در کلاسها رها شوند . بلکه توجه خاصی مبذول می گردد تا دانش آموزانی که در کلاسهای عادی عملکرد رضایت بخشی داشته باشند . به عنوان مثال ، ممکن است از « اتاق منبع » استفاده کند . ممکن است او به علت علاقه به موسیقی یا توانایی در فراگرفتن آن در کلاسهای موسیقی قرار بگیرد . آموزگار موسیقی و آموزگار آموزش استثنائی می توانند در مورد پیشرفت این دانش آموز با یکدیگر تشریک مساعی نمایند .

مفهوم روند کلی آن است که دانش آموزانی که مشکل یادگیری ندارند از کلاسهای عادی استفاده کنند و در عین حال از مساعدتهایی در راستای آموزش استثنائی نیز بی نصب نمانند . این مساعدتها شامل تعدیل آموزش ، استفاده از فرصت اضافی یا مشاوره و ارتباط برقرار کردن با آموزگار کلاس عادی می باشد .

والدین همچنین نگران هستند که فرزندشان در کلاس عادی مورد تمسخر و اذیت همکلاسان خود قرار گیرد . چنین پیش آمدی را می توان با یاری گرفتن از کارکنان دلسوز تصحیح کرد . دانش آموزان و کارکنان باید دورة آموزشی را در ارتباط با نیازها و طبیعت کودکان و نوجوانان ناتوان طی کنند تا بتوانند رفتاری همانند دیگران با آنها داشته باشند .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت آموزش و پرورش کودکان استثنایی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:57
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات168
حجم فایل617 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کودکان استثنائی قبل از اینکه استثنائی باشند ، بشرند و احتیاجاتی نظیر سایرافراد بشر دارند . لذا باید آموزش و پرورش آنان مورد توجه قرار گرفته تا به حداکثر رشد ذهنی و جسمی خویش برسند .

 



1- دانش آموزان استثنایی را تشخیص داده با گروهبندی و نیز درصد شیوع آنها آشنا شوید. 
2- عوامل استثنایی شدن دانش آموزان را بدانید . 
3- مناسبترین برنامه و روش آموزشی را با توجه به ویژگیهای هر گروه پیشنهاد کنید .

 

 

از دیدگاه عام ، هیچ دو انسانی مانند یکدیگر نیست . انسانها گذشته

از اینکه با یکدیگر متفاوتند ( تفاوتهای بین فردی ) ، بین استعداد و

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

همه چیز راجع به افسردگی (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:57
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل83 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

18 میلیون بزرگسال امریکایی از یکبیماری افسرده کننده رنج می برند. هزینه اقتصادی برای / 9 درصد از مردم یا حدود 8 / در هر دوره یکساله معین 5
این اختلال بالاست اما هزینه رنج بردن انسانها نمیتواند برآورد شود. افسردگی خطرناكمی تواند زندگی خانوادگی بیمار را همچون زندگی خود فرد بیمار تباه کند.
بیشتر مردم با یکبیماری افسرگی درمان را جستجو نمی کنند با اینکه درمان به اکثریتمتعددی_حتی آنهایی که افسردگیشان به شدت سختاست_ می تواند
کمککند.
یکاختلال افسرده کننده چیست؟
یکاختلال افسرده کننده یکبیماری است که جسم / حالات و فکر را درگیر میکند. این بیماری بر طریقه خوردن و خوابیدن / طریقه احساسیکفرد
درباره خودش و طریقه فکر کردن در باره موجودات تاثیر می گذارد . یکاختلال افسرده کننده شبیه به یکحالتزودگذر افسردگی نیست. این نشانه یکضعف
فردی یا یکوضعیت که ارادی است یا خواستنی است ، نمی باشد. افرادی با یکاختلال افسرده کننده به تنهایی نمی توانند بر اعصاب خود تسلط پیدا کنند و بهتر
شوند. نشانه ها بدون درمان می تواند برای هفته ها ، ماهها یا سالها طول بکشد. درمان مناسبمیتواند به اغلبمردمی که از افسردگی رنج می برند کمککند.

18 میلیون بزرگسال امریکایی از یکبیماری افسرده کننده رنج می برند. هزینه اقتصادی برای / 9 درصد از مردم یا حدود 8 / در هر دوره یکساله معین 5این اختلال بالاست اما هزینه رنج بردن انسانها نمیتواند برآورد شود. افسردگی خطرناكمی تواند زندگی خانوادگی بیمار را همچون زندگی خود فرد بیمار تباه کند.بیشتر مردم با یکبیماری افسرگی درمان را جستجو نمی کنند با اینکه درمان به اکثریتمتعددی_حتی آنهایی که افسردگیشان به شدت سختاست_ می تواندکمککند.یکاختلال افسرده کننده چیست؟یکاختلال افسرده کننده یکبیماری است که جسم / حالات و فکر را درگیر میکند. این بیماری بر طریقه خوردن و خوابیدن / طریقه احساسیکفرددرباره خودش و طریقه فکر کردن در باره موجودات تاثیر می گذارد . یکاختلال افسرده کننده شبیه به یکحالتزودگذر افسردگی نیست. این نشانه یکضعففردی یا یکوضعیت که ارادی است یا خواستنی است ، نمی باشد. افرادی با یکاختلال افسرده کننده به تنهایی نمی توانند بر اعصاب خود تسلط پیدا کنند و بهترشوند. نشانه ها بدون درمان می تواند برای هفته ها ، ماهها یا سالها طول بکشد. درمان مناسبمیتواند به اغلبمردمی که از افسردگی رنج می برند کمککند.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

افسردگی کودکان و نوجوانان (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:56
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل192 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

افسردگی کودکان و نوجوانان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مقاله افسردگی درنوجوانان (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:56
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل62 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

افسردگی درنوجوانان

71 درصد نوجوانان ایرانی از افسردگی رنج می برند

بر اساس تحقیقات انجام شده از 322 دانش آموز مقطع راهنمایی و متوسطه 71 درصد دچار افسردگی هستند. نسبت دختران افسرده نسبت به پسران دو به یک است که این میزان، افسردگی متوسط تا شدید را در دختران و پسران شامل شده و نشان دهنده افزایش سریع شیوع این بحران در دختران نوجوان است.

27 مرداد - خبرگزاری سینا- یافته های پژوهشگران در کشور نشان می دهد که میزان شیوع افسردگی در نوجوانان دانش آموز ایرانی روندی رو به رشد داشته و در آینده نزدیک به خط بحران نزدیک خواهد شد.

دو محقق ایرانی با نامهای "مهدیه امامی" و "مونا میر محمد جعفری"، در تحقیقات مشترکشان درباره میزان افسردگی در نوجوانان دختر و پسر با مد نظر قرار دادن برخی ویژگیهای روان شناسی و جمعیت شناختی پی برده اند که میزان افسردگی در دختران نوجوان به مراتب بیشتر از پسران است.

دو محقق ایرانی با نامهای "مهدیه امامی" و "مونا میر محمد جعفری"، در تحقیقات مشترکشان درباره میزان افسردگی در نوجوانان دختر و پسر با مد نظر قرار دادن برخی ویژگیهای روان شناسی و جمعیت شناختی پی برده اند که میزان افسردگی در دختران نوجوان به مراتب بیشتر از پسران است.

بر اساس این تحقیق نسبت دختران افسرده نسبت به پسران دو به یک است که این میزان، افسردگی متوسط تا شدید را در دختران و پسران شامل شده و نشان دهنده افزایش سریع شیوع این بحران در دختران نوجوان است.

در این پژوهش تعداد 322 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه به شیوه کاملاً تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند که از این میان 161 دختر و 161 پسر در مقطع سنی 14 تا 19 سال مورد بررسی قرار گرفتند.

یافته های محققان مذکور حاکی از شیوع 71 درصدی افسردگی در نوجوانان است. همچنین این یافته ها نشان می دهد که 28/0 نوجوانان افسردگی ندارند، 27/2 درصد افسردگی خفیف دارند ، 6/12 درصد افسردگی خفیف تا متوسط ، 19/0 درصد افسردگی متوسط تا شدید و 6/11 درصد افسردگی شدید دارند.

بر اساس یافته های مذکور دختران بیشتر از پسران از افسردگی رنج میبرند که وقوع این امر در دختران عواملی همچون آغاز بلوغ زودرس با پیامدهای زیستی و روان شناختی، نگرانی از تصویر بدن خود در دوران نوجوانی و افسردگی ناشی از آزارهای جنسی است.

در این تحقیق پژوهشگران بین سنین مختلف پسران از نظر میزان شدت افسردگی تفاوت آشکاری نیافتند، اما این تفاوت در دختران 17 تا 18 سال دانش آموز بسیار آشکار بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق افسردگی درنوجوانان (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:55
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

افسردگی درنوجوانان

71 درصد نوجوانان ایرانی از افسردگی رنج می برند

بر اساس تحقیقات انجام شده از 322 دانش آموز مقطع راهنمایی و متوسطه 71 درصد دچار افسردگی هستند. نسبت دختران افسرده نسبت به پسران دو به یک است که این میزان، افسردگی متوسط تا شدید را در دختران و پسران شامل شده و نشان دهنده افزایش سریع شیوع این بحران در دختران نوجوان است.

27 مرداد - خبرگزاری سینا- یافته های پژوهشگران در کشور نشان می دهد که میزان شیوع افسردگی در نوجوانان دانش آموز ایرانی روندی رو به رشد داشته و در آینده نزدیک به خط بحران نزدیک خواهد شد.

دو محقق ایرانی با نامهای "مهدیه امامی" و "مونا میر محمد جعفری"، در تحقیقات مشترکشان درباره میزان افسردگی در نوجوانان دختر و پسر با مد نظر قرار دادن برخی ویژگیهای روان شناسی و جمعیت شناختی پی برده اند که میزان افسردگی در دختران نوجوان به مراتب بیشتر از پسران است.

دو محقق ایرانی با نامهای "مهدیه امامی" و "مونا میر محمد جعفری"، در تحقیقات مشترکشان درباره میزان افسردگی در نوجوانان دختر و پسر با مد نظر قرار دادن برخی ویژگیهای روان شناسی و جمعیت شناختی پی برده اند که میزان افسردگی در دختران نوجوان به مراتب بیشتر از پسران است.

بر اساس این تحقیق نسبت دختران افسرده نسبت به پسران دو به یک است که این میزان، افسردگی متوسط تا شدید را در دختران و پسران شامل شده و نشان دهنده افزایش سریع شیوع این بحران در دختران نوجوان است.

در این پژوهش تعداد 322 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه به شیوه کاملاً تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند که از این میان 161 دختر و 161 پسر در مقطع سنی 14 تا 19 سال مورد بررسی قرار گرفتند.

یافته های محققان مذکور حاکی از شیوع 71 درصدی افسردگی در نوجوانان است. همچنین این یافته ها نشان می دهد که 28/0 نوجوانان افسردگی ندارند، 27/2 درصد افسردگی خفیف دارند ، 6/12 درصد افسردگی خفیف تا متوسط ، 19/0 درصد افسردگی متوسط تا شدید و 6/11 درصد افسردگی شدید دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره افزایش اعتماد به نفس (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:55
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

افزایش اعتماد به نفس

بسیاری از افراد، حتی آنهایی که به نظر خوش برخورد و صمیمی می رسند، با مسئله کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند. اما خوشبختانه گام های اولیه ای وجود دارد که می توان برداشت تا احساس بهتری نسبت به خود داشته و در مسائل اجتماعی آسوده تر باشیم.

بسیاری از افراد، حتی آنهایی که به نظر خوش برخورد و صمیمی می رسند، با مسئله کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند. اما خوشبختانه گام های اولیه ای وجود دارد که می توان برداشت تا احساس بهتری نسبت به خود داشته و در مسائل اجتماعی آسوده تر باشیم.
از خودتان مراقبت کنید: داشتن اعتماد به نفس تا حدی به داشتن تصویری مثبت از اندام خود بستگی دارد. اگر هر روز صبح تا محل کار خود پیاده راه بروید، بیشتر ورزش کنید، و تغذیه سالم تری داشته باشید، هم در بهبود ظاهر و هم در بهبود حال شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. اگر احساس می کنید وقت کافی برای ورزش ندارید، سعی کنید صبح ها چند دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید – حتی یک پیاده روی کوتاه، اگر به طور روزانه تکرار شود، نتیجه بخش خواهد بود. مراقبه نیز به تمرکز شما کمک خواهد کرد.

یک فهرست تهیه کنید: در اغلب اوقات، افرادی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند فهرست های ذهنی ای از تمام ایرادهایشان دارند: بیش از اندازه چاق، دست و پا چلفتی، کند در روابط اجتماعی، و غیره. این نکات منفی را با تهیه فهرستی از خصوصیات مثبت خود، چه روی کاغذ چه به صورت ذهنی، به نکات مثبت تبدیل کنید. آیا آسانگیر و خوش برخورد هستید؟ در کار خاصی مهارت دارید؟ آیا طنز استثنایی دارید؟ تفکر در مورد این چیزها وقتی ایام به کام شما نیست تاثیر فراوانی در بهبود حال و افزایش اعتماد به نفس شما خواهد داشت.
دارو: برای برخی از افراد، اضطراب اجتماعی و کمبود اعتماد به نفس می تواند موجب ناتوانی در سخن گفتن در مقابل گروهی از افراد، یا در تعامل با فرد یا افراد دیگر گشته و منجر به حملات ترس شود. در برخی از این قبیل موارد پاسخ مسئله دارو است. داروهای ضد افسردگی مانند پاکسیل (1) و بازدارنده های مونوامین اکسیدازی، یا آرام بخش هایی مانند زاناکس (2)، لیبریوم (3)، والیوم (4)، می توانند به افرادی که اضطراب اجتماعی شدید دارند کمک کنند. با این وجود، بسیاری از افراد در حالی از این داروها به عنوان علاج هر دردی استفاده می کنند که شاید بهتر باشد مسئله آنها از طریق درمان حل شود. قبل از آغاز هر نوع رژیم دارویی باید ابتدا با یک پزشک مشورت شود.

چارچوب ذهنی: فکر ورود به اتاقی که پر از آدم های غریبه است شما را در جای خود می خشکاند؛ بعضی صبح ها، ترک خانه امری دشوار است. چنین افرادی می توانند از چند تمرین ساده ذهنی کمک بگیرند. قبل از ورود به موقعیت های اجتماعی ای که می توانند دشوار باشند، از خودتان بپرسید، "بدترین اتفاق ممکن چیست؟" انرژی خود را صرف خود موقعیت کنید، نه صرف نگرانی جلوتر در مورد آن. اگر کاری را برای بار اول انجام می دهید، تصور کنید که آن را قبلا هم انجام داده اید. به خاطر داشته باشید در آنچه که نمی آزمایید همیشه بازنده هستید.

اهداف واقع بینانه تایین کنید: بسیاری از افراد وقتی از عدم اعتماد به نفس رنج می برند که برای خود اهداف غیر قابل دسترس تایین کرده و در رسیدن به آنها با شکست مواجه می شوند. در عوض، اهدافی تایین کنید که قابل دسترس تر باشند و برای رسیدن به آنها در طول روز تلاش کنید. شاید نتوانید تا پایان هفته جهان را تسخیر کنید، اما حتما به کارهای خود خواهید رسید. با پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز این اهداف، احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق افراد استثنایی (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
7:55
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

               عنوان............................................................................................................... صفحه

               مقدمه...........................................................................................................................

               تعریف افراد استثنایی.............................................................................................

               یادگیری.......................................................................................................................

               ویژگی یادگیرنده.....................................................................................................

               ناتوانی یادگیری........................................................................................................

               علل ناتوانی های یادگیری...................................................................................

               ویژگی افراد دچار ناتوانی یادگیری..................................................................

               کندآموزان الگوی نقص.........................................................................................

               استعداد.........................................................................................................................

               هوش و ذکاوت..........................................................................................................

               ویژگی های چشمگیر دانش آموزان تیزهوش و نیازهای آنان.............

               کودکان تیزهوش.....................................................................................................

               شناسایی کودکان تیزهوش.................................................................................

               آموزش افراد تیزهوش............................................................................................

               افراد عقب مانده ذهنی..........................................................................................

               طبقه بندی برای هدف های آموزشی.............................................................

               شناسایی یک کودک عقب مانده ذهنی........................................................

               اصول آموزش به کودکان کم رشد ذهنی.....................................................

               منابع..............................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

از آنجایی که اکثر رفتارهای آدمیان یادگرفته می شوند بررسی اصول یادگیری به ما کمک می کند تا علت های رفتارمان را بفهمیم. آگاهی از فرآیند یادگیری نه تنها در فهم رفتار بهنجار و انطباقی به ما کمک می کند , بلکه امکان درک بیشتر شرایطی را که منجر به رفتار ناسازگار و نابهنجار می شود نیز به ما می دهد.

روشهای کودک پروری نیز می توان از اصول یادگیری بهره مند گردند. (هرگنهان, السون- به نقل از سیف 1376)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعریف افراد استثنایی:

کودکان استثنایی گروهی از کودکان هستند که از نظر رفتاری , هوشی , بدنی , روانی و یا سایر خصوصیات رشدی از حد کودک عادی بالاتر یا پایین ترند.

این افراد احتیاج کامل به برنامه های خاص آموزش و پرورش دارند تا از این فرصت به حداکثر توان خویش برسند. کودکان استثنایی شامل گروه های بسیاری هستند که در زیر برای نمونه به 2 گروه از آنها اشاره می کنیم.

1-   تیزهوشان 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir