رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان (روانشناسی و علوم تربیتی)

شنبه 7 بهمن 1396
23:00
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات101
حجم فایل242 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان

در فرمت ورد و قابل ویرایش در 101 صفحه استاندارد نگارش سال 1394

 بیان مسئله

  تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).  یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در دختر دگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد.

آموزش‌های روان شناختی شامل آموزش مهارتهای دختر دگی و آموزش ابراز وجود درمانهای روان شناختی مانند رفتار درمانی و انواع فنون روان درمان و توان بخشی مانند مشكلات ادراكی و شناختی از جمله مداخله‌های روان شناختی تلقی می شوند همچنین مداخله‌های روان شناختی شامل هر گونه اقداماتی است كه روان شناسان و مشاوران به منظور پیشگیری درمان و كاهش مشكلات روان شناختی افراد بکار می برند. هدف نهایی این مداخله‌ها كمك به افراد برای درک بهتر خود و جهان پیرامون، افزایش قابلیت و توانمندی سازگاری و بهزیستی روانشناختی است(یوسفی، 1387).

در تحقیق حاضر آن چه که ذهن محقق را به خود مشغول کرده مسئله ای است که در زندگی روزمرّه ی امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و با بررسی و پاسخدهی به سؤالات آن روش ها و شیوه های بهتری برای رفع مشکلات روحی و روانی انسان عصر حاضر فراهم می شود. دین از حقایقی است که در عرصه های گوناگون انسانی حضور جدی دارد و دین پژوهی نیز متناظر با این عرصه ها، شاخه های عدیده ای   یافته است. روان شناسی دین، یکی از شاخه های مهم دین پژوهی است که با دین ورزی و دینداری ربط و نسبت وثیق دارد. امروزه در انجمن روان شناسی آمریکا، بخش مستقلّی به روان شناسی دین اختصاص یافته است و نشریات علمی پایگاه های اینترنتی و همایش های مستقل ویژه ای به این موضوع می پردادختر د و توجه به آن به گونه ای افزایش یافته است که به عنوان یک درس رسمی در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا جایگاه خود را یافته و حتی در برخی از مؤسسات علمی، رشته ای تخصصی به شمار می آید. (آذربایجانی، موسوی اصل 1385) مسئله اساسی که در این تحقیق مطرح شده به رابطه ی بین دین و دین داری و عقاید مذهبی  با بهزیستی روانشناختی و سلامت روانی افراد می پردازد. به عبارت دیگر بررسی این نکته حائز اهمیت است که آیا افرادی که عقاید دینی بالاتری دارند در زمینه بهداشت روانی هم به همین ترتیب در سطح بالایی از بهنجاری قرار دارند یا نه؟ دین مقوله ی شناخته شده ای است که در طول تاریخ همواره با انسان بوده، حتی انسان های اولیه هم مفهومی از خدا و پرستش و در نتیجه گرایشات دین داری را از خود بر جای گذاشته اند و مستندات تاریخی و باستان شناختی این نظر را تأیید می کنند. به طور کل در تعریف دین دو روی آورد کلّی وجود دارد.

الف) گاهی دین به عنوان پدیده ای مستقل از انسان در نظر گرفته می شود که برخی گزاره های اعتقادی، اخلاقی و عملی را در بر می گیرد. این معنا، با موارد کاربرد کلمۀ دین در فارسی (مثلاً دین اسلام، دین مسیحیت و ...) بیشتر سازگاری دارد. (دهخدا، 1373، معین، 1371). در قرآن کریم نیز هر چند کلمۀ دین در اصل به معنای جزا و پاداش (مانند «ملک یوم الدین» حمد، 4) و اطاعت (مانند «امرت ان اعبدا... مخلصاً له الدین» زمر، 11) است، ولی در مورد شریعت و آیین و کیش نیز بسیار به کار رفته است (مانند «لااکراه فی الدین» بقره، 256 و نیز، «لکم دینک ولی دین» کافرون، 6). 

ب) گاهی نیز دین به معنای پایبندی به شریعت و آیین و به عبارت دیگر، تدین و دینداری است. این کاربرد میان دانشمندان غربی شیوع بیشتری دارد. واژه ی (دین در فارسی) و (religion) در انگلیسی، معادل هم گرفته می شوند ولی به نظر می رسد غالباً دین در معنای اول و religion در معنای دوم (دست کم در متون مربوط به روان شناسی دین) به کار می روند. مثلاً برخی روان شناسان، دین (یا در واقع religion) را چنین تعریف کرده اند: «منظومه ای از اعتقاد به قدرت  خدایی یا فوق بشری و عبادت یا آیین های دیگری که به سوی چنین قدرتی جهت گیری شده اند» (بیت هالامی و آرگیل، 1997، ص 60) بدیهی است این تعریف، در واقع تعریف دینداری و اعتقاد به دین است. علت این امر هم روشن است، آن چه برای روان شناسی اهمیت دارد، اعتقاد به دین و موضوعات مربوط به آن است، نه دین به عنوان پدیده ای مستقل از وجود انسان.

بهزیستی روانشناختی هم چنان که از نام آن پیداست یک مفهوم کلی است که جنبه های جسمانی و روانی را در بر می گیرد. سلامتی عمومی مفهومی است که دور بودن و عاری بودن از بیماری را در ذهن تداعی می کند و کلیه تلاش های پزشکان و روان شناسان در جهت حفظ این سلامتی و جلوگیری از بروز اختلال در جسم و روان بوده است. سلامتی در تحقیق حاضر مؤلفه های جسمانی، روابط اجتماعی، اضطراب و افسردگی را شامل می شود. به این معنی که فرد در این مؤلفه ها، آیا در حد بهنجار قرار دارد یا این که به ناهنجاری متمایل است.

از آن جا که عملکرد افراد را عقاید و افکار آن ها تعیین می کند، یعنی در پس هر عملی فکری قرار دارد و این شیوه های زندگی افراد را تعیین می کند و سبک و شیوه ی زندگی هر فردی تعیین می کند، که آیا در آینده از سلامتی برخوردار خواهد بود یا نه. بنابراین افرادی که عقاید دینی و مذهبی  دارند، سبک و شیوه ی زندگی خاص خود را دارند که این رفتارها و عملکرد های خاصی را به همراه دارد و تعیین کننده ی سلامتی یا عدم سلامتی در آینده ی آن ها خواهد بود. مسئله اساسی رابطه ی بین عقاید دینی و سلامتی افراد است که در این زمینه از سوی دانشمندان و نظریه پردازان گوناگون عقاید مختلفی مطرح شده است. این که متدین شویم تا به آثار مثبت آن بر سلامت دست یابیم، احتمالاً خیلی مؤثر نخواهد بود. تحقیق نشان داده است افرادی که از دین به عنوان ابزاری در راه هدف استفاده می کنند، از منافع روانی فعالیت دینی بهره مند نمی شوند. بلکه آن کسانی که خودشان را ملتزم به دینی، که خودش هدف است. می کنند (یعنی اشخاص با  ایمان واقعی) محتمل تر است  که از سلامت روان، رضایت بیشتر از حیات و نگرانی و اضطراب کمتر بهره ور شوند. به عنوان مثال آلوارادو و همکارانش پس از بررسی رابطه ی بین فعالیت های دینی و نگرانی از مرگ، نتیجه گرفتند که: «کوشش برای پایین آوردن اضطراب از مرگ یا افسردگی به خاطر مرگ از طریق مشارکت دینی بیشتر، یک علاج تضمین شده نیست، در عوض شاید ایمان عقیده و تعهد باید قبلاً وجود داشته باشد، تا شخص کم شدن اضطراب از مرگ را تجربه کند». 

بنابراین برای این که افراد به منافع تندرستی دست پیدا کنند، احتمالاً نیاز دارند که دین را به خاطر خود دین جست وجو کنند، نه به دلایل سلامت. (ابراهیمی -1376).

اهداف پژوهشی

هدف اصلی:

بررسی رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان.

 

اهداف فرعی:

1) تعیین رابطه بین عقاید دینی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان.

2) تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی دانشجویان.

3)تعیین رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان

4)مقایسه  بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان

5)مقایسه بهزیستی روانشناختی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان مانند: جنس، سن، میزان تحصیلات و غیره.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                        صفحه

 

1-1-              مقدمه. 3

1-2-              بیان مسئله. 4

1-3-              اهمیّت و ضرورت تحقیق.. 8

1-4-              سؤالات پژوهشی.. 9

1-5-               اهداف پژوهشی.. 9

1-6-              فرضیه ها 10

1-7-              تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10

فصل 2-    ادبیات و مستندات تحقیق... 12

2-1-              سلامت روان.. 13

2-2-              سلامت روانی.. 14

2-3-              تعریف سلامت روانی.. 14

2-4-              تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف... 15

2-5-              اصول بهداشت روانی.. 17

2-6-              خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. 18

2-7-              نظریات مرتبط با  سلامت روانی.. 20

2-7-1-                    نظریه ی زیگموند فروید. 20

2-7-2-                    نظریه ی آدلر: 21

2-7-3-                    نظریه ی سالیون: 21

2-7-4-                    نظریه ی کارل راجرز: 22

2-7-5-                    نظریه ی آلبرت الیس: 22

2-7-6-                    نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی: 23

2-7-7-                    نظریه ی ویلیام گلاس: 23

2-7-8-                    نظریه ی اسکنیر: 24

2-8-              بهزیستی روانشناختی.. 24

2-9-              مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 27

2-9-1-                    خودمختاری.. 27

2-9-2-                    رشد فردی.. 27

2-9-3-                    تسلط بر محیط.. 28

2-9-4-                    هدفمندی در دختر دگی.. 29

2-9-5-                    روابط مثبت با دیگران. 29

2-9-6-                    پذیرش خود. 30

2-9-7-                    استرس یا فشار روانی.. 30

2-10-           تحول تاریخی تعریف فشار روانی.. 31

2-11-           تعریف استرس... 33

2-12-           از استرس تا مقابله. 34

2-13-           آثار دین بر تندرستی.. 34

2-13-1-                 زیگموند فروید. 35

2-13-2-                 آلبرت الیس... 39

2-13-3-                 وندل واترز 40

2-14-           آرای روان شناسان موافق با دین.. 41

2-14-1-                 «ویلیام جیمز» (1910- 1842) 41

2-14-2-                 کارل گوستا و یونگ... 44

2-15-           دین و سلامت روان.. 47

2-15-1-                 مقابله ی دینی با تنش... 48

2-15-2-                 خشنودی و رضایت از زندگی.. 49

2-15-3-                 تفسیر خوش بینانه از مرگ.. 51

2-15-4-                 افسردگی و خودکشی.. 52

2-15-5-                 اضطراب.. 53

2-15-6-                  مصرف سوء الکل و دارو 54

2-16-           مطالعات درمانی.. 54

2-17-           ساز و کارهای ممکن برای تأثیر دین.. 55

2-18-           دین و سلامت بدن.. 56

2-18-1-                 فشار خون بالا. 56

2-18-2-                 سکته ی مغزی.. 56

2-18-3-                 بیماری قلبی.. 57

2-18-4-                 سرطان. 59

2-18-5-                 مرگ و میر ناشی از همه ی علل.. 60

2-18-6-                  سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه ی تأثیر دین داری بر جسم و روان انسان. 60

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 62

3-1-              مقدمه. 63

3-2-              جامعه آماری پژوهش.... 63

3-3-              نمونه آماری  و روش نمونه گیری.. 63

3-4-              طرح پژوهش.... 63

3-5-              ابزار جمع آوری اطلاعات.. 63

3-6-              روش اجرای اصل پژوهش.... 68

3-7-              روشهای آماری.. 68

فصل 4-   تجزیه و  تحلیل اطلاعات... 69

4-1-              مقدمه. 70

4-2-              داده های تحلیل شده بدین شرح اند. 70

4-3-              تجزیه و تحلیل داده ها 71

4-4-              بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها: 71

4-4-1-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت: 71

4-4-2-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت.. 71

4-4-3-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات.. 72

4-5-              بررسی متغیرهای اصلی تحقیق.. 73

4-6-              آزمون فرضیه ها 76

فصل 5-   بحث و نتیجه گیری.. 87

5-1-              مقدمه. 88

5-2-              نتایج تحقیق و بحث و بررسی.. 88

5-3-              محدودیت های پژوهش: 90

5-4-              پیشنهادهای تحقیق.. 90

 

فهرست جداول

جدول‏4‑1- توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت دانشجویان. 71

جدول‏4‑2توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت... 71

جدول‏4‑3- توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات... 72

جدول‏4‑4-  میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی.. 73

جدول‏4‑5میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی  در بین دانشجویان پسر  74

جدول‏4‑6میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان دختر  74

جدول‏4‑7میانگین و انحراف معیار  در مقیاس سلامت روان به تفکیک دانشجویان پسرو دختر. 76

جدول‏4‑8 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین عقاید مذهبی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر  76

جدول‏4‑9 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر  78

جدول‏4‑10 بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر. 79

جدول‏4‑11 عقاید مذهبی در بین دانشجویان پسرو دختر. 80

جدول‏4‑12 سلامت روانی در بین دانشجویان پسرو دختر. 81

جدول‏4‑13 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی.. 82

جدول‏4‑14 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی.. 83

جدول‏4‑15 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس دانشجویان. 84

جدول‏4‑16  بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت... 85

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت رهبری (فصل دهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعر

شنبه 7 بهمن 1396
23:00
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات20
حجم فایل413 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت رهبری (فصل دهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 20 اسلاید

دسته: مدیریت رفتار سازمانی

کتاب مدیریت مبانی رفتار سازمانی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دهم این کتاب با عنوان « رهبری » می باشد که در 20 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده است و می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار-کنفرانس) برای درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

رهبری چیست

رهبری غیر سازمانی یا غیر ارادی

تئوریهای رهبری

تئوری شخصیتی

تئوری رفتاری

رهبران كارمند گرا 

تولیدگرا

شبکه مدیریت

تئوری اقتضایی

تئوری فیدلر

ب)تئوری مسیر هدف

رهبری زنان با مردان متفاوت است

آیا رهبری مؤثر است !

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

همه چیز درموردمشاغل خانگی (سایر گروه ها)

شنبه 7 بهمن 1396
23:00
جمشید راد
دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات66
حجم فایل3.574 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فایل Pdf همه چیز درمورد مشاغل خانگی

حاوی مطالب :

راهنمایی،تعاریف،پشتیبان،افرادتحت پوشش،مستقل یا خوداشتغالی

کسب وکارمجازی،نحوه فعالیت درمشاغل خانگی،نحوه گرفتن مجوز ،

وضعیت بیمه در مشاغل خانگی،نحوه اخذتسهیلات ، نحوه عرضه و

تقاضا در مشاغل خانگی و ….

به همراه 

فایل فهرست مشاغل خانگی 

فایل شیوه کار متقاضیان مشاغل

فایل تعاریف مرتبط با کاردرخانه

 

مجموعه کاملی شامل :

ارائه تعاریف متفاوت مشاغل خانگی

نحوه اخذ وام کم بهره از بانکها وموسسات اعتباری

نحوه اخذ مجوز از وزارت تعاون و جهادکشاورزی و صنعت ومعدن

شرایط راه اندازی کار در منزل

فهرست مشاغل خانگی که می توان برای آنها مجوز وتسهیلات گرفت

مراحل اقدامات لازم برای شروع کار

و …..

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

وفاداری مشتریان بانکداری شرکتی (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
22:59
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات17
حجم فایل169 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وفاداری مشتریان بانکداری شرکتی

ترجمه مقاله Loyalty by Corporate Banking Customers

 

Abstract

We develop a model to analyse the relations between perceived service quality, customer satisfaction, loyalty and intention to increase utilization of banking services by
medium/large corporate banking customers.
We suggest that perceived service quality will have a positive indirect effect on bank loyalty via customer satisfaction; perceived service quality will have a positive effect on bank
loyalty; customer satisfaction will have a direct positive effect on bank loyalty; and bank loyalty will have a direct positive effect on intention to increase utilization of banking
services.
After validation of the measurement scales, the hypotheses are contrasted through Structural Equation Modelling (SEM).

 

چکیده

به منظور تحلیل رابطه بین کیفیت درک شده خدمات،رضایت مشتری[1]،وفاداری و نیت مشتریان بانکداری شرکت های بزرگ و متوسط برای افزایش میزان استفاده از خدمات بانکی،مدلی طراحی کرده ایم.      به این معتقدیم که کیفیت درک شده خدمات از طریق رضایت مشتری تاثیر غیر مستقیم مثبتی بر وفاداری بانکی خواهد داشت،کیفیت درک شده خدمات تاثیری مثبت بر وفاداری بانکی ایجاد خواهد کرد،رضایت مشتری تاثیر مستقیم مثبتی بر وفاداری بانکی خواهد داشت،و وفاداری بانکی تاثیر مستقیم مثبتی بر نیت مشتریان در افزایش استفاده از خدمات بانکی خواهد گذاشت.پس از اعتبار سنجی مقیاس های اندازه گیری، فرضیه ها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری در تضاد با یکدیگر می شوند.                                                 



[1] - customer satisfaction

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان با بهزیستی روانی (روانشناسی و علوم تربیتی)

شنبه 7 بهمن 1396
22:59
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات105
حجم فایل237 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان  با بهزیستی روانی

 بررسی رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان  با بهزیستی روانی در دانشجویان ملی کرمانشاه 

نگارش پاییز 1394 در فرمت ورد و قابل ویرایش

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

 

بیان مسئله

 

تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).

در دهه­های اخیر، روان­شناسی مثبت­نگر[1] به عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندی­های انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی[2] و شادمانی در حوزه­های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روان­شناسی مثبت­نگر، حركتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شكوفایی و بالندگی است كه نمی­خواهد جایگزین هیچ یك از انواع درمان­های روان­شناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهه­های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درك و مفهوم­سازی جنبه­های مختلف روان­شناسی مثبت­نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان­شناختی به طور گسترده­ای مورد بررسی و به روش­های مختلفی مفهوم­سازی شده است.

     یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در زندگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یك بیماری ، بلكه بعنوان واكنشی روانی در مقابل مسائل و مشكلاتی كه دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .  بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی كه فرد قدرت و توانایی لازم و كافی برای انجام امور و تكالیف عادی روزمره‌ی‌خود را ندارد و كاهش چشمگیر در فعالیتهای سازنده‌ی‌ وی دیده می شود .

افراد افسرده گرایش دارند به اینكه به تشریح درونی شكستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردازند ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شكست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردازند . وجود یك برنامه ریزی درست برای پاسخگویی به نیازهای جسمانی و روانی و ذهنی می تواند یك راه حل باشد ـ مورد دیگر كه زمینه‌ی‌ مشكلات و نگرانی های دانشجویان را فراهم می كند نیاز مبرم به پیشرفت دردروس است .احساس بی كفایتی، عدم فهم دروس و گرفتن نمرات كم زمینه‌ی‌ یكسری اضطرابها و نگرانی ها را دردانشجویان فراهم می كند . با توجه به اینكه دانشجویان در هر جامعه ای آینده سازان و برنامه ریزان و مدیران آن جامعه خواهند بود سلامت روانی آنان می تواند نقش مؤثری در فرآیند توسعه داشته باشد . در صورتی كه آنان از بهداشت روانی برخوردار نبوده و به خاطر مشكلاتی كه ذكر آن رفت دچار اختلالات روحی و عاطفی از جمله افسردگی شوند ،نه تنها خود دراین جریان ضربه می بینند ، بلكه در نهایت جامعه نیز متضرر می گردد . شناخت عواملی كه مشكلات روانی دانشجویان را فراهم می آورد مستلزم مطالعات علمی است. از طریق شناخت این عوامل است كه می توان به برنامه ریزی در جهت مرتفع ساختن مشكلات عاطفی دانشجویان همت گماشت و بهداشت روانی آنان را تأمین كرد . تا زمانی كه بهداشت روانی درمیان دانشجویان وجود نداشته باشد نه تنها انواع اختلالات روحی از جمله افسردگی ، از خود بیگانگی و … گریبان گیر آنها خواهد شد، بلكه این امر منجر به افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه گذاریهایی خواهد شد كه در این راه به كار گرفته شده است .

 

اهداف تحقیق

 

هدف اصلی:

بررسی بررسی رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان  با بهزیستی روان‌شناختی در دانشجویان دانشجویان ملی کرمانشاه  .

 

اهداف فرعی:

 

1- تعیین رابطه بین سبک های هویت با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

2- تعیین رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

3- مقایسه  بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

4- مقایسه سبک های هویت در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

5- مقایسه سلامت روان در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

6- مقایسه بهزیستی روانشناختی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان مانند: جنس، سن، میزان تحصیلات و غیره.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل 1-     کلیات تحقیق.. 1

1-1-   مقدمه........ 2

1-2-   بیان مسئله. 2

1-3-   اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4

1-4-   اهداف تحقیق.. 4

1-5-   سوالات تحقیق.. 5

1-6-   چارچوب نظری تحقیق.. 6

1-7-   تعاریف واژه ها 11

فصل 2-     ادبیات و مستندات تحقیق.. 13

2-1-   تعریف هویت... 14

2-2-   مفهوم هویت... 15

2-3-   انواع هویت... 16

2-3-1-   سبک های هویت اطلاعاتی.. 18

2-3-2-   سبک هویت هنجاری.. 19

2-3-3-   سبک هویت سردرگم.. 20

2-4-   هویت و جنسیت... 20

2-5-   سلامت روان.. 21

2-6-   سلامت روانی.. 22

2-7-   بهزیستی روانشناختی.. 24

2-8-   مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 26

2-8-1-   خودمختاری  26

2-8-2-   رشد فردی. 27

2-8-3-   تسلط بر محیط... 27

2-8-4-   هدفمندی در زندگی.. 28

2-8-5-   روابط مثبت با دیگران.. 28

2-8-6-   پذیرش خود. 29

2-9-   افسردگی  30

2-10- تعریف افسردگی.. 30

2-11- شناخت افسردگی.. 31

2-12- انواع اختلال افسردگی.. 33

2-13- نشانه های افسردگی.. 35

2-14- مطالعات انجام شده 38

فصل 3-     روش شناسی تحقیق.. 44

3-1-   روش تحقیق.. 45

3-2-   جامعه آماری.. 45

3-3-   نمونه و روش نمونه گیری.. 45

3-4-   روش گردآوری اطلاعات... 46

3-5-   ابزار گرد آوری اطلاعات... 46

3-6-   روش های تجزیه و تحلیل داده ها 52

فصل 4-     تجزیه و تحلیل اطلاعات... 53

4-1-   بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها 54

4-1-1-   بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت... 54

4-1-2-   بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت... 55

4-1-3-   بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی.. 55

4-1-4-   بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات... 57

4-1-5-   بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد. 58

4-2-   بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق.. 59

فصل 5-     نتیجه گیری و پیشنهادات... 77

5-1-   خلاصه یافته ها ی پژوهش.... 78

5-2-   بحث و نتیجه گیری.. 79

5-3-   محدودیتهای تحقیق.. 82

5-4-   پیشنهادهای تحقیق.. 83

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت ارزیابی وضعیت بدنی با استفاده از خط شاقولی و صفحه شطرنجی (تربیت بدنی)

شنبه 7 بهمن 1396
22:59
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات14
حجم فایل884 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ارزیابی وضعیت بدنی با استفاده از خط شاقولی و صفحه شطرنجی

 

وضعیت ایستاده در مقایسه با یک معیار استاندارد ارزیابی میشود.

فرد طوری به بهلو قرار میگیرد که شاقول درست از جلوی قوزک خارجی عبور کند.در یک وضعیت مطلوب خط شاقولی باید درست از جلوی خط میانی زانو،روی برجستگی بزرگ ران،از تنه مهره های کمری،مفصل

شانه،تنه مهره های گردنی و نرمه گوش عبور کند.

 

عناوین اسلایدها

ارزیابی ایستاده با استفاده از خط شاقولی

عبور خط شاقولی از خلف تنه به صورت عمودی در وضعیت طبیعی

عبور خط شاقولی از نمای جانبی

مسیر خط شاقولی در دو نمای جانبی و قدامی-خلفی

صفحه ی شطرنجی

وضعیت فرد مورد بررسی قرار بگیرد:از روبرو،بشت و بهلو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پرسشنامه وظایف روابط عمومی (پرسشنامه)

شنبه 7 بهمن 1396
22:59
جمشید راد
دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات6
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه وظایف روابط عمومی

پرسشنامه مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی در خصوص وظایف روابط عمومی

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

پرسشنامه روابط عمومی, دانلود پرسشنامه ,پرسشنامه نگرش مدیران ارشد,پرسشنامه کارکنان روابط عمومی, پرسشنامه چالشهای روابط عمومی,پرسشنامه آماده مدیریت,پرسشنامه مدیریت,پرسشنامه نگرش به روابط عمومی,پرسشنامه نگرش کارکنانپرسشنامه,وظایف

شامل 30سوال محقق ساخته

توضیحات پرسشنامه

  پرسشنامه مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی ها در خصوص وظایف روابط عمومی از 30 سوال تشکیل شده است که با پنج گزینه کاملاً مخالفم، مخالفم، تقریباً  مخالفم، موافقم، کاملاً موافقم را بررسی می کند. سوال های 2،3،7،9،12،16،18،21،25،26 به نگرش کارکنان روابط عمومی در در خصوص وظایف روابط عمومی مرتبط است و سوال های 1،6،10،13،14،17،19،24،28،29 به نگرش مدیران ارشد روابط عمومی در  خصوص وظایف روابط عمومی و سوال های 4،5،8،11،15،20،22،23،27،30 به نقش عوامل موثر بر توانمندسازی و توسعه جایگاه روابط عمومی ها مرتبط هستند. این سوال ها به صورت کوتاه در ادامه لیست شده اند.

با توجه به ماهیت این بررسی که عبارت است از مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی ها در خصوص وظایف روابط عمومی باتوجه به ماهیت پژوهش از ابزار پرسشنامه به عنوان وسیله انداره گیری و جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است. ابتدا سوالات پرسشنامه با توجه به پژوهش ها و یافته های قبلی محققان در زمینه مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی ها در خصوص وظایف روابط عمومی جمع آوری با توجه به محتوا و فرضیه پژوهش به سه دسته کلی تقسیم گردید و سپس با راهنمایی استاد سوالات به 30 سوال بسته شد. ضمناً تعدادی سوال مرتبط با اطلاعات شخصی پاسخگویان  نیز در  ارتباط با فرضیه در پرسشنامه گنجانیده شد. روش های پژوهش ، ابزار های دسترسی به واقعیت هستند . هر پژوهشی با توجه به اهداف و ویژگی های خاص خودش، روشی را می طلبد . روش پژوهش در این پژوهش از لحاظ هدف ، پژوهش کاربردی می باشد. برای بررسی مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی ها در خصوص وظایف روابط عمومی از پرسشنامه ای که برای همین منظور طراحی شده است استفاده گردید. این پرسشنامه شامل 30 سوال است که در پاسخ های مربوط پنج گزینه کاملا موافقم ، موافقم ، نظری ندارم،مخالم،کاملا مخالفم برای هر پرسش به عنوان پاسخ آورده شده است . این پرسشنامه‌ها به تعداد150 مدیر ارشد و کارکنان داده می شودکه75نفر  آنها مدیر ارشد و75نفر  دیگر کارکنان ادارات می باشند.

روائی پرسشنامه

    به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها به همراه اهداف و فرضیات تحقیق‌ دربین برخی از اساتید و کارشناسان توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات ، در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .

پایائی پرسشنامه

    برای سنجش پایائی پرسشنامه این تحقیق‌ یک پیش آزمون انجام گیرد که در آن 15 نفر از جامعه آماری تحقیق‌ به طور تصادفی انتخاب شده است ، سپس پرسشنامه های مورد نظر از طریق مصاحبه محقق با ایشان تکمیل گردید. پرسش های مورد نظر به کامپیوتر منتقل شده و از طریق نرم افزار آماری spss مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر آلفای كرونباخ این پرسشنامه محاسبه و68/0 به دست آمد.

عکس بخشی از پرسشنامه

پرسشنامه روابط عمومی, دانلود پرسشنامه ,پرسشنامه نگرش مدیران ارشد,پرسشنامه کارکنان روابط عمومی, پرسشنامه چالشهای روابط عمومی,پرسشنامه آماده مدیریت,پرسشنامه مدیریت,پرسشنامه نگرش به روابط عمومی,پرسشنامه نگرش کارکنانپرسشنامه,وظایف

 

مشخصات پرسشنامه:

تعداد سوال: 30

شیوه نمره گذاری: آزاد

تفسیر نتایج: آزاد

روایی و پایایی: دارد

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت دست درمانی (علوم انسانی)

شنبه 7 بهمن 1396
22:59
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات28
حجم فایل1.825 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دست درمانی

 

تاریخچه:

دست درمانی یا درمان با دست که کایروپرکسیس نیز خوانده می شود.

از قدیم ترین شیوه های پزشکی است.

هنر شکسته بندی از زمان بقراط،جالینوس،ابو علی سینا معمول بوده است.

تاریخچه دست درمانی نوین با کار یک پزشک امریکایی به نام اتی.استیل اغاز شده است.

®      دست درمانی مفصل : این تکنیک نوعی درمان غیر فعال است که به وسیله ی لغزش و کشش مفصل انجام می گیرد . این روش کانون درمان دستی است زیرا حرکت مفصل را زیاد می کند .

®      فیزیوتراپی همراه با درمان دستی در درمان اختلالات عملی مفصلی که با کم حرکتی و یا پرحرکتی تظاهر میکند موثر است

 

عناوین اسلایدها

تاریخچه

مقدمه ای برای تکنیهای دست درمانی

تکنیک های درمان مفصل پا

کشش

 لغزاندن

کشیدگی

تمرینات درمانی

تکنیک های درمان بافت نرم

ماساژ

شل کردن

تمرینات

دست درمانی مفصل

درمان دستی مفصل برای جراحات و آسیبهای ورزشی

درمان دستی مفصل در مراحل حاد جراحاتی مانند

موارد مجاز

موارد غیر مجاز

 اصول اولیه

چرخش و لغزش

 چرخش

 لغزش موازی

کشش

کشش لغزش

مقررات درمان

طبقه بندی روش های منوال تراپی(دست درمانی)

 

موارد مجاز کاربرد منوال تراپی

تکنیک های منوال تراپی برای ناحیه گردنی

تکنیک های منوال تراپی در ناحیه سینه ای ستون مهره ها

تکنیک های منوال تراپی در ناحیه فوقانی ستون مهره ها

تکنیک های منوال تراپی در ناحیه کمری ستون مهره ها

 (accapational therapy)    کار درمانی

با توجه به توانایی جسمانی بیماران می توان کار درمانی را بر اساس سه گروه

ذیل تقسیم نمود

اغلب در مراکز توان بخشی و باز توانی از سه نوع کاردرمانی استفاده می شود 

کار درمانی به منظور تقویت عمومی

کار درمانی برای توان بخشی عضو اسیب دیده

حمام درمانی

انواع حمام

دمای اب برای انواع حمام به شرح زیر است

 

حمام با مواد

با مواد کانی 

حمام فیزیکی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپونت مواد معدنی در ورزش (تربیت بدنی)

شنبه 7 بهمن 1396
22:58
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات51
حجم فایل612 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مواد معدنی

مواد معدنی بر حسب سهولت و سرعت جذب و دفع به ۳ گروه تقسیم بندی میگردند:
۱- مواد معدنی که به سهولت و سریع جذب و دفع میگردند: مانند سدیم و    پتاسیم.
۲- مواد معدنی که به سختی جذب بدن گشته اما به سهولت دفع میگردند: مانند کلسیم - فسفر - منیزیم و منگنز.
۳ - مواد معدنی که به سختی جذب و دفع میگردند: مانند آهن - مس - روی - کبالت.

وجود مقادیر اضافی آهن در بدن منجر به تولید رادیكال های آزاد در بدن می شود

 

عناوین اسلایدها

مواد معدنی ضروری برای بدن انسان ۲۰ نوع میباشد.

مواد معدنی بر حسب سهولت و سرعت جذب و دفع به ۳ گروه تقسیم بندی میگردند:

میزان کلسیم در بدن

نقشهای حیاتی کلسیم

منابع غذائی کلسیم

عوامل موثر در جذب کلسیم

عواملی که در جذب کلسیم اختلال ایجاد می کنند

کمبود کلسیم

تراكم كلسیم (hyper calcaemia)

نقش کلسیم در ورزش

آهن

تداخلات آهن با مواد دیگر

مقدار مصرف

راههای از دست رفتن آهن

علاْْ‍‍‍‍‍یم كمبود آهن

وجود مقادیر اضافی آهن در بدن منجر به تولید رادیكال های آزاد در بدن می شود

اهمیت آهن در ورزش

میزان منیزیم در بدن

اعمال منیزیم

زیادی مصرف منیزیم

جذب و دفع منیزیم

منیزیم در ورزش

روی

نقش روی در بدن

راههای دفع روی

تداخلات غذایی

عوارض كمبود روی

منابع روی

روی و ورزش

اعمال فسفر در بدن

کمبود فسفر 

تنظیم میزان فسفر در بدن

تعادل کلسیم و فسفر در بدن

فسفر و ورزش

مس

اهمیت مس

منابع مس

مس  و ورزش

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت کاربرد اهرم ها در بدن (تربیت بدنی)

شنبه 7 بهمن 1396
22:58
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات50
حجم فایل2.235 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كاربرد  اهرمها در بدن

حاصل نیروی گشتاور، چرخش حول یك محور می باشد .

اگر چرخش ها حول یك محور ثابت مورد توجه باشند ،تاثیرا ت اهرمی می تواند مورد بحث قرار بگیرد .

اهرم یک میله سخت است که حول یک محورثابت (تکیه گاه) حرکت می کند.

تمام دستگاههای اهرمی دارای سه نقطه مشخص هستند . ترتیب قرارگیری یا موقعیت این سه نقطه نسبت به یكدیگر ، نوع اهرم را مشخص  می كند .

 

عناوین اسلایدها

تعریف اهرم

اهرمها دو دسته اند

محور ( مفاصل )

انواع اهرمها


اهرم نوع اول

اهرم نوع دوم

اهرم نوع سوم

تعیین نوع اهرمها در بدن

عوامل موثربراستفاده از اهرمهای آناتومیک

اصل اهرمها 

اصل اهرمها

وظائف اهرمها 

اهرمها و طبقه بندی عملی و هندسی آنها

عوامل موثربراستفاده از اهرمهای آناتومیک

نیروی عضلانی شامل دو بخش است

بخشهای مختلف نیروی عضلانی با توجه به زاویه كشش

مزیت مكانیكی  اهرمها

منابع و مآخذ

بیومكانیك كاربردی در ورزش           پرویز كماسی

اصول حركت شناسی ساختاری        ولی ال.. دبیدی

بیومكانیك فنون ورزشی        دكتر مهدی نمازی زاده

q      Hamill, Joseph; M. Knutzen, Kathleen; Biomechanical Basis of Human Movement (second edition); Lipptincott Williams & Wilkins

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir