تحقیق روش تولید (قطعات لاستیكی) (پلیمر)

شنبه 7 بهمن 1396
5:50
جمشید راد
دسته بندیپلیمر
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

روش و نحوه تولید قطعات لاستیكی

مقدمه:

همانطور كه می دانیم قطعات لاستیكی نیز به نوبة خود در صنعت كاربرد وسیعی دارند از آنجایی كه در دنیای صنعت كمتر دستگاه تا مكانیزی وجود دارد كه در آن قطعات لاستیكی كاربرد نداشته باشد. بیشترین كاربرد قطعات لاستیكی را می توان در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی و تجهیزات پزشكی مشاهده كرد.

نمونه هایی را در صنعت خودروسازی، می توان به این ترتیب نام برد:

شركت پلمیر كاران

شركت پلمیركاران تولید كننده قطعات لاستیكی و لاستیك فلز مصرف در صنایع خودروسازی، اوازم خانگی و … می باشد.

این شركت از سال 1375 فعالیت خود را آغاز نموده و در طول سالیان اخیر با تكیه بر تواناییهای فنی و احساس مسئولیت نسبت به تعهدات موفق به جلب اعتماد مشتریان خود شده بطوریكه در این مدت حجم همكاری با شركت های طرف قرار داد مرتباً افزایش یافته است.

یكی از اهداف اصلی و استراتژیك شركت پلمیركاران توسعه و بهبود مداوم در كلیه زمینه ها است، در این راستا از بعد امكانات تولیدی، این شركت هر ساله تعداد ماشین آلات خود را افزایش داده و در سال 1381-1380 اقدام یه ساخت مكان مناسبی جهت استقرار كارخانه و دفتر مركزی خود نمود.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی تبلیغات تجاری در رشد فروش (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
5:49
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات109
حجم فایل93 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

 فصل اول : کلیات تحقیق

عنوا ن                                                                                  صفحه

مقدمه                                                                                    (1)

بیان اصلی تحقیق                                                                      (2)

تبیین موضوع و مساله                                                                (3)

اهداف تحقیق                                                                           (4)

فرضیه ها                                                                              (5)

متغیرهای تحقیق                                                                       (6)   

نوع,روش وقلمرو تحقیق                                                             (6)

روش جمع آوری وتجزیه وتحلیل اطلاعات                                        (7)

ضرورت انجام تحقیق                                                                (7)

تعریف واژه های تحقیق                                                             (9)

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

گفتار اول:خدمات                                                                    (11)

 

عنوان                                                                                  صفحه

طبقه بندی انواع خدمات                                                             (12)

ویژگیهای امور خدماتی                                                              (13)

گفتار دوم:

تاریخچه وسوابق مساله تحقیق                                                      (14)

اصول حاکم بر بیمه های بازرگانی                                                (15)

تقسیم بندی انواع بیمه                                                               (18)

گفتار سوم:   

تبلیغات و آگهی ها                                                                 (19)

تبلیغات بازرگانی                                                                  (21)

اهداف تبلیغات بازرگانی                                                         (22)

اصول تبلیغات                                                                    (24)

شرایط اثربخشی تبلیغات                                                        (26)

اثرات اجتماعی و اقتصادی تبلیغات                                           (26)

مراحل بوجود آمدن ارتباطات موثر                                           (27)

مزایای تبلیغات                                                                  (27)

 

عنوان                                                                                 صفحه

بازاریابی بیمه های زندگی                                                         (29)

مکعب بازار                                                                         (32)

عوامل تشکیل دهنده بازار                                                         (34)

بازار آگاه و ناآگاه                                                                  (34)

قابلیت جذب بازار                                                                 (35)

اهداف بازاریابی                                                                  (37)

تحقیق و بررسی در بازار بیمه زندگی                                          (39)

بررسی و اندازه گیری اولویت مصرف کنندگان                              (41 )

شیوه های تماس                                                                  (41)

پوشه های تبلیغاتی و اطلاعاتی                                                (42)

فرم پیشنهادی                                                                    (43)

فصل سوم:

روش جمع آوری اطلاعات

مقدمه                                                                            (44)

بررسی اسناد و مدارک                                                       (44)

 

عنوان                                                                                صفحه

تحولات بیمه های زندگی در سال 1372                                       (44)

تحولات بیمه های زندگی در سال 1373                                      (47)

تحولات بیمه های زندگی در سال 1374                                      (48)

تحولات بیمه های زندگی در سال 1375                                      (51)

تحولات بیمه های زندگی در سال 1376                                     (51)

روش بررسی میدانی                                                            (52)

اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسش نامه                              (53)

بررسی فرضیه ها با اطلاعات پرسش نامه ها       

فرضیه 1)                                                                       (55)

فرضیه 2,3,4,5 )                                                             (56)

فرضیه 6)                                                                      (57)

فصل چهارم:

روش های آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسش نامه                                (58)

بررسی فرضیه های تحقیق بر اساس روش های آماری

 

عنوان                                                                                صفحه

استدلال فرضیه 1)                                                                (61)

استدلال فرضیه 2)                                                                (63)

استدلال فرضیه 3)                                                                (65)

استدلال فرضیه 4)                                                               (66)

استدلال فرضیه 5)                                                               (67)

استدلال فرضیه 6)                                                              (68)

خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق                                      (71)

فصل پنجم:

خلاصه تحقیق,نتیجه گیری,پیشنهادات

گفتار اول:

خلاصه تحقیق                                                                  (73)

نتیجه گیری                                                                    (74)

پیشنهادات                                                                      (74)

پیوست شماره1)

پرسش نامه                                                                   (76)

 

عنوان                                                                                صفحه

پیوست شماره2)

واژه نامه                                                                          (79)

منابع و ماخذ                                                                      (81)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

خطر یا ریسک به عنوان  یک پدیده زیانبار از ابتدای خلقت انسان همواره  و همیشه با او بوده است به طوری که انسان را به تفکر و تعمق برای پیدا کردن راه حلهای مناسب برای پیشگیری از این خطرها و یا در صورت واقع شدن این خطرات  کاهش دامنه  خسارت ناشی از آنها وادار نموده است البته تمام راه حلهایی را که آن زمان بشر پیدا کرده بوداز طریق آزمایش و خطا بود ولی از همان ابتدا انسان نیاز به تامین را در خود ارضاء می نمود که نمونه های آن بسیار زیاد است.مثلآ برای محافظت خود از سرما از پوست حیوانات شکار شده استفاده می نمود و نسل به نسل این یا فته ها را تکمیل نموده و انتقال داده است.ولی مقتضیات زمانی بشر امروز با آن زمان تفاوت دارد .پیشرفت جوامع به خودی خود خطراتی را به همراه می آورد که انسان را ناچار به محافظت از خود در مقابل آنها می نماید.

نمونه آن پدیده  انقلاب صنعتی و  پیامدهای بسیار آن می باشد.  پیامدهای آن نظیر ماشینی شدن تولید, افزایش جمعیت , شهرنشینی, تغییر الگوی مصرف و تولید ودر نتیجه افزایش خطرها نیاز به تامین را تشدید نمود به طوری که مردم به ماهیت آن پی برده و بدون نیاز به تبلیغات بدنبال آن می روند. بیمه در اینگونه کشورها به عنوان یک ابزار مالی شناخته شده و موجب سرمایه- گذاری در بخش های مهم اقتصادی شده است.

عامل اصلی چنین آرامش وامنیتی ارائه تامین از طریق عرضه انواع بیمه های زندگی درای

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بازاریابی (مطالعة موردی در مورد حلوا شکری دراج) (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
5:49
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل168 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بازاریابی 

 (مطالعة موردی در مورد حلوا شکری دراج)

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

 

مقدمه ...............................................................................................................................................................................................

1

آمیزة بازاریابی ...............................................................................................................................................................................

2

محصول ................................................................................................................................................................................

2

قیمت‌گذاری .........................................................................................................................................................................

4

توزیع ......................................................................................................................................................................................

7

تبلیغ .....................................................................................................................................................................................

9

پیشنهادات ........................................................................................................................................................................................

11

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

بازاریابی در دنیای امروز و در علم مدیریت از مهمترین ارکان بقای شرکت‌ها می‌باشد. بحث خود را با تعریف بازاریابی شروع می‌کنیم. بازاریابی عبارت است از تأمین رضایت مشتری به شیوه‌ای سودآورد. هدف دوگانة بازاریابی عبارت است از جلب رضایت مشتریان جدید، با دادن وعدة ارزش برتر و حفظ مشتریان کنونی از طریق تأمین رضایت آنان. هر سازمانی، کوچک یا بزرگ، انتفاعی یا غیرانتفاعی، خانگی یا جهانی بدون داشتن یک بازاریابی سالم هیچ موفقیتی نخواهد داشت. بسیاری از مردم چنین می‌پندارند که بازاریابی تنها به معنی فروش و تبلیغ است. امّا باید بدانیم که فروش و تبلیغ بخش نمایان (کوه یخ شناور) بازاریابی است.

ما بازاریابی را نوعی فرآیند اجتماعی و مدیریتی می‌دانیم که بدان وسیله، افراد در گروه‌ها می‌توانند از طریق تولید، ایجاد و مبادلة محصولات و ارزش‌ها با دیگران، نیازها و خواست‌های خود را برآورده سازند.

فعالیت‌های اصلی بازاریابی عبارتند از: تولید محصول، تحقیق، برقرار کردن ارتباط، توزیع، قیمت‌گذاری و ارائة خدمات.

شرکت حلوا شکری درّاج یکی از شرکت‌هایی است که با سابقة نسبتاً طولانی و نزدیک به پنج دهه متأسفانه دارای مشکلات بسیاری در زمینة بازاریابی است. به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های بسیاری در ایران از آن‌چه به‌عنوان مشکل فروش از آن یاد می‌شود، رنج می‌برند. متأسفانه صنعت حلوا شکری نیز از این قاعده مستثنی نیست. این صنعت سال‌ها با روش‌های قدیمی در ساخت تولید و فروش کار کرده و می‌کند و امروز که رقیبان زیادی در صنایع غذایی وجود دارند، این صنعت رمق چندانی ندارد.

اساس حلوا شکری مخلوطی از کنجد و شکر است. کنجد پس از شسته شدن حرارت دیده و به شکل مایع که به آن ارده گویند درمی‌آید. بعد این ارده با شکر حرارت دیده که آن هم به‌صورت مایع است ترکیب و ورز خورده و نهایتاً حلوا تولید می‌شود.

به دلیل وجود مشکلات بازاریابی در شرکت حلواشکری درّاج ما بررسی خود را معطوف به بحث بازاریابی در این شرکت می‌کنیم.

آمیزة بازاریابی

آمیزة بازاریابی عبارتست از مجموعه‌ای از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی که شرکت آن‌ها را درهم می‌آمیزد تا پاسخگوی بازار مورد هدف باشد، یا آمیزة بازاریابی در برگیرندة همة کارهایی است که شرکت می‌تواند انجام دهد تا هر میزان تقاضا (برای محصولاتش) اثر بگذارد. این کارها را می‌توان به چهار متغیر شناخته شده طبقه‌بندی کرد که عبارتند از:

1ـ محصول 2ـ قیمت 3ـ توزیع 4ـ تبلیغ و ترویج

 

1ـ محصول

محصول عبارتست از هر چیزی که جهت توجه، اکتساب، کاربرد یا مصرف بتوان به بازار عرضه کرد و بتواند نیاز یا خواستی را ارضاء نماید. محصول می‌تواند شامل خدمت نیز باشد. برنامه‌ریز محصول باید از سه جنبه دربارة آن بیندیشد. اساسی‌ترین جنبة آن محصول اصلی است و پاسخگوی این پرسش است که خریدار واقعاً چه چیزی را می‌خرد. محصول اصلی در کانون یا مرکز جای دارد. سطح کیفیت، ویژگی‌‌ها، طرح، نام و نشان تجاری و بسته‌بندی پنج ویژگی محصول واقعی را می‌سازند. برای مثال، حلوا شکری محصول اصلی است ولی بسته‌بندی، نشان تجاری و ویژگی‌هایی 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق در مورد بازارایابی (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:49
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 تاثیر فرهنگ بازارایابی را به  سورضه ی و موثر بودن بازاریابی تعیین نماید، در حالیکه سایز شرکنپت خصوصی و حیطه جغرافیایی را ثابت نگاه میدارد.

تحت شرکتها، براساس قدرت فرهنگ بازایابی در شرکت، به گروههایی دسته بندی می شوند و سه دسته مجزا و مشخص نتیجه می شود که عبارتند از:

  1. شرکت هایی با یک فرهنگ بازاریابی و بسیار قوی و مستحکم،( طبق مقیاس های نکته ای 20/2 تا 1)
  2. شرکت هایی با یک فرهنگ«قوی»( از 3 تا 21/2).
  3.  شرکتهایی با یک فرهگ « تا حدیقوی و مستحکم» ( از 6 تا 1/3)

داده های مندرج در جدول V فمیانگین گروها و تست های F را برای چهار بهد موثر بودن و سودمندی بازاریابی، آشکار می سازد. ستون نخست ارزشهایF و Fmc ، نتایج برای تست های طراحی تک فاکتوری برای اثرت فرهنگ بازاریابی به تنهایی را نشان می دهند. ستون دوم، Fcm/s ،ارزش های شرطیF به مینای تأثیر فرهنگ بازاریابی پس از خارج ساختن یا تنظیم کردن برای اثرات سایز شرکت را نشان میدهد. ستون دوم،Fmc/gs ، تست های F برای فرهنگ بازاریابی پس از خارج کردن تأثیرات حیطه جغرافیایی را نشان میدهد.

اینطوری مشخص شد که نتایج بسیار پر اهمیت و زیاد برای طراحی تک فاکتوری و نیز برای تست های شرطی بوده است پس از خارج ساختن سایز شرکت و حیطه جغرافیایی یا تنظیم سازی آنها.

تأثیر پر اهمیت و معنا دار فرهنگ بازاریابی:

تفاوت های مهم و معنا دار بین شرکت ها بنا به اهمیت بسیار زیاد، بالا و متوسطی که برای فرهنگ بازاریابی قایل هستند، برای هر یک از آیتم های موثر بودن بازاریابی، برای طراحی تک فاکتور می باشد. تأثیر مهم فرهنگ بازاریابی به هر مولفه

 

 

 

موثر بودن آن پس از کنار گذاشتن اثرات حیطه جغرافیایی و سایز شرکت، باقی ماند کهH3 ,H2 را حمایت می کند. این یافته ها برای رابطه بسیار قوی بین فرهنگ بازار یابی و موثر بودن برای شرکت های خدماتی و کنترل امتیاز قابل

 می شوند.

خلاصه و مشکلات سرپرستی:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق آینده مدیریت منابع انسانی (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:49
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات42
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آینده مدیریت منابع انسانی


مقدمه  به واسطه تغییر محیط كسب و كار، مدیریت منابع انسانی (HRM) ، نیز لزوماً باید تغییر كند. نظر به ضرورت پاسخگویی به تغییرات، پیش بینی محیط، تغییرات و اتخاذ تصمیمات اثرگذار درخصوص آینده، مدیریت منـــابع انسانی باید تغییر كند. آینده غیرقابل پیش بینی است و مشكل است تعیین كنیم كه چه پیش خواهدآمد. از این رو انعطاف پذیری و كسب دانش كافی درجهت پاسخگویی به این عدم قطعیت ها مهم است. درحالی كه مدیران منابع انسانی ارتباط خود را با توسعه فناورانه حفظ می كنند، ضروری است موضوعاتی كه با نقشهای اصلی پرسنلی آنها مرتبط می شوند را با موضوعات عمومی كاری و اقتصادی تركیب كنند. لازم به ذكر است كه واحدها و مدیران منابع انسانی موفق، تاثیر استراتژیك مهمی بر سازمانهای متبوعشان دارند.

    البته، نقشهای اصلی پرسنلی با مهمترین منابع سازمانی، یعنی نیروی كار، مرتبطند. اداره نقشهای مذكور یعنی به كارگماری، انتخاب، انتصاب، آموزش، توسعه و غیره تاثیرات مستقیمی در بــرگشت سرمایه سهامداران و بهره وری دارند. شركتهای موفق به طور مستمر كاركنان بهره ور را جذب و حفظ می كنند.

موضوعهای پرسنلی در منابع انسانی

اولین نقش پرسنلی مدیران، استخدام كاركنان مناسب است. میزان سهولت این امر به عواملی بستگی دارد. شاید یكی از عوامل عمده، وضعیت بازار كار محلی باشد. در اواخر دهه 1990، نرخ بیكاری درحال تنزل، یك عامل كلیدی محسوب می شد و براین اساس رقابت برای جذب افراد مستعد، بالا بود. مدیران بایستی به سرعت به استخدام افراد مستعد می پرداختند یا درخصوص از دست رفتن نیروی كار مستعد ریسك می كردند. در وضعیت كنونی، این شرایط تغییریافته و یك شركت ممكن است تعداد زیادی رزومه دریافت كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اینترنت، ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:49
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اینترنت، ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات

چكیده

اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، كاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت بعنوان رسانه‌ای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگی‌ها و مزیتهای فراوانی كه اینترنت در مقایسه با رسانه‌های سنتی دارد، تبلیغات اینترنتی شاهد رشد فراوانی در طی سالیان اخیر بوده است. این مقاله به ادبیات موضوع می‌پردازد كه شامل تعریف تبلیغات اینترنتی، تاریخچه و روند آن از ابتدای پیدایش تا كنون، انواع و اشكال مختلف تبلیغات اینترنتی، و نیز مزیتها و محدودیتهای آن می‌باشد.

توضیح : این مقاله تلفیقی از دو مقاله (1)اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات (منتشر شده در شماره 10 ماهنامه دانش تبلیغات) و (2)تبلیغات اینترنتی در ایران: تنگناها و راهكارها (سومین كنفرانس بین‌المللی مدیریت – 29 آذر لغایت 1 دی‌ماه 1384) است كه توسط نویسندگان منتشر شده‌اند. به منظور جلوگیری از تكرار و هدایت سریعتر خوانندگان به سمت مطلب مورد نظر این تلفیق توسط سایت راهكار مدیریت انجام شده است.

كلیدواژه : تبلیغات؛ تبلیغات اینترنتی؛ بازاریابی؛ اینترنت


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ایمنی و بهداشت محیط كار2 (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:48
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات136
حجم فایل55 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ایمنی و بهداشت محیط كار

تاریخچه:

بشر از زمانی كه خود را شنا خته، در پی تلاش و فعالیت بوده و طبیعتاً در مسیر زمان، تحولاتی را پشت سر گذاشته است.

در دوره‎هایی كه زندگی بشر از شكار و صید و یا كشاورزی تأمین می‎شده، به سبب سادگی ابزار، عوارض وابسته به شغل (ایمنی و بهداشت محیط كار) ناچیز بوده است و در اكثر موارد از چند خراش یا زخم ساده یا حدا كثر شكستگی اعضاء تجاوز نمی‎كرده است، ولی بتدریج كه صنعت پیشرفت كرد و نیروی محركه مكانیكی و الكتریكی بوجود آمد، خطرات نیز به همان نسبت افزایش یافت. 

در بخشنامه‎ای به تاریخ 28 مه 1845 وزیر كشور و دارایی پروس توصیه نمودند كه برای كارخانه‎ها بازرسان طبی تعیین شود. در سال 1853 برای مراكز صنعتی دوسلدرف- اكس لاشاپل و آرنسبرگ، بازرسانی از سوی دولت، انتخاب و موظف شدند كه به امور حفاظتی و نیز سلامت كارگران جوان رسیدگی كنند.

حمایت عمومی از كارگران، در مقابل حوادث و بیماری‎های ناشی از كار،  با تدوین قوانینی بوسیله كنفدراسیون آلمان شرقی در سال 1869 تأمین شد  و سپس در سال 1872 یك نظام بازرسی حفاظت و بهداشت كار بطور كلی، در پروس و تقریباً در همان دوره در ایالات صنعتی ساكس و باد بوجود آمد.

به موجب قانون امپراطوری مصوب 15 ژوئیه 1878، بازرسی كارخانه‎ها در كلیه ایالات آلمان اجباری گردید.  قوانین مربوط به بیمة حوادث ناشی از كار ‎- كه در چهارچوب آن نظام انجمن‎های معاضدت و بیمه حوادث بوجود آمد‎- در سال 1884 تدوین گردید.

 انجمن ژاپنی برای رفاه در صنایع كه در سال 1928 تأسیس شد، یكی از قدیمی‎ترین سازمانهای  موجود در آسیا   می‎باشد و به دنبال آن انجمن هندی برای حفاظت كه در سال  1931  تأسیس شد. در كشور استرالیا شورای ملی برای حفاظت و انجمن گال جدید جنوبی، فعالیت‎های خود را از سال 1927 آغاز كرده‎اند.

 شاید در صنعت معدن بیشتر از هر رشته دیگر در زمینه حفاظت تحقیقات به عمل آمده باشد. انفجار گاز و غبار، موارد حریق، تأسیسات برقی از مسائل هستند كه درباره آنها كارهای زیادی صورت گرفته است. بطور كلی صنعت از تحقیقات مربوط به محصولات شیمیایی 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ایمنی و بهداشت محیط كار (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:48
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات69
حجم فایل108 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ایمنی و بهداشت محیط كار

تاریخچه:

بشر از زمانی كه خود را شنا خته، در پی تلاش و فعالیت بوده و طبیعتاً در مسیر زمان، تحولاتی را پشت سر گذاشته است.

در دوره‎هایی كه زندگی بشر از شكار و صید و یا كشاورزی تأمین می‎شده، به سبب سادگی ابزار، عوارض وابسته به شغل (ایمنی و بهداشت محیط كار) ناچیز بوده است و در اكثر موارد از چند خراش یا زخم ساده یا حدا كثر شكستگی اعضاء تجاوز نمی‎كرده است، ولی بتدریج كه صنعت پیشرفت كرد و نیروی محركه مكانیكی و الكتریكی بوجود آمد، خطرات نیز به همان نسبت افزایش یافت.

با وقوع انقلاب صنعتی در سالهای بین 1760 تا 1830 در انگلستان و سرایت آن به دیگر كشورهای اروپایی، نیروی محركه مكانیكی و الكتریكی وبوجود آمد با گسترش اختراعات و اكتشافات به تدریج كارهای دستی، ماشینی شد.

استفاده از انرژیهای ماهیچه‎ای، حیوانات، باد و جریان آب به حداقل رسید و استفاده از انرژی جریان الكتریسیته، انرژی بخار (از طریق ماشین بخار و توربین بخار) و انرژی سوخت (گازهای ناشی از سوخت بنزین و گازوئیل) افزایش یافت و جایگزین  آنها شد.

انقلاب صنعتی با اختراع ماشین بخار (1782) توسط «جیمز وات» آغاز شد و جهشی در صنایع نساجی و به دنبال آن در صنایع دیگر در انگلستان ایجاد كرد. سپس با اختراع وسایل ماشینی متعدد (به منظور تغییر و تبدیل انرژی) به سرعت در تمام اروپا و آمریك او بعد هم در نقاط دیگر جهان گسترش یافت.

در نتیجة انقلاب صنعتی و اختراع و تكامل ماشینهای تولید جدید، محیط كار از خانه‎ها و كارگاه‎های كوچك به كارخانه‎ها كشانده شد و صنعت چهره جدیدی به خود گرفت.

هرچند انقلاب صنعتی برای انسان آسایش زیادی در زندگی  به همراه آورد و باعث گسترش پیشرفت در كلیه مظاهر و شؤون حیات شد، لیكن این دگرگونیها جنبه‎های منفی نیز به دنبال داشت كه مهمترین آنها حوادث صنعتی، سروصدا، آلودگی محیط زیست و آلودگی هواست.

دربارة‌ پیشگیری از حوادث صنعتی بایستی اذعان داشت كه بشر با قیمتی گزاف و دردناك تجربه اندوزی كرده است. اوایل قرن نوزدهم با اوج انقلاب صنعتی و ورود ماشین در عرصه تولید، تغییرات شگرف، وسیع و همه  جانبه‎ای در شیوه زندگی  و اوضاع اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی مردم جهان پدیدار شد.

اولین قانون كار  را فرانسه در خصوص كارخانه‎ها و كارگاه‎هایی كه ار انرژی مكانیكی استفاده می‎نمودند و یا كار بطور مداوم در آنها صورت می‎گرفت، مدون ساخت و همین قانون یك نظام بازرسی را در كارخانه‎هایی كه دارای 20 كارگر بودند پیش‎بینی نمود، معذالك قوانین لازم در خصوص حفاظت فنی و واقعی كلمه تا سال 1839 تدوین نگردید. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق ایمنی در صنعت2 (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:48
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

در آغاز زندگی بشر ، انسانها فاقد صنعت و حرفه های عمده و گروهی بوده و هر فردی وظایف زندگی خود را شخصاً انجام داده و نیازهای حیاتی خود را برطرف می ساخته است . لیكن بازگشت زمان به دلایل متعددی چون شهرنشینی و توسعه شهرها و پیشرفت فرهنگ و تمدن ، افزایش جمعیت و پاره ای عوامل دیگر ، رفته رفته زندگی انسانها دچار دگرگونی گردیده و بتدریج مشاغل و بتدریج مشاغل و حرف گوناگون ، از فعالیت ها در زیر اقیانوسها گرفته تا تكاپو در ارتفاعات كم فشار راز كار در برابر گوره های گداخته با صدها درجه حرارت تا تلاش در سرمای قطبی و ... پدید آمده است . تا جائیكه گاهی انسانها مجبورند در تلاش معاش 

فصل اول

بیماریها ناشی از كار در اثر عوامل مكانیكی

ماشین هایی كه با نیروی برق ، فشار هوا و بخار ، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در صنایع هستند غالباً دارای قسمت متحرك یا گردان می باشند نبودن حفاظ های مناسب روی آنها هنگام كار احتمال خطراتی برای كارگرانی كه مشغول كار با دستگاههای مذكور هستند بوجود می آورد .

طبق آماری موجود در حوادث كارگری بیشترین انها مربوط به كار با چنین ماشین هایی می باشد كه دارای قسمت هایی متحرك و گردان هستند مانند آسیاب ، پرس ها ، اره ها ، دستگاههای تراش ، پلاستیك سازی ها ، دستگاههای ریسندگی و بافندگی چرخ گوشت و برش و غیره . نحوه كار این ماشین ها بوسیله راه اندازی ، یك دستگاه الكتروموتور انتقال حركت ان توسط تسمه فلكه ، چرخ و زنجیر ، چرخ دنده ، چرخ و دنده ، چرخ لنگره ، شافت و غیره انجام می شود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ایمنی در برق (مدیریت)

شنبه 7 بهمن 1396
5:48
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انسان در زندگی روزمره خود به ویژه در محیط كار همواره با خطرات مختلفی روبروست اما همین انسان می تواند با رعایت نكات ایمنی از تبدیل این خطرات به واقعه ای غیر منتظره یا حادثه ای تلخ جلوگیری نماید. ایمنی دارای ابعاد مختلفی است كه انسان با توجه به مقتضیات زمانی و مكانی كم و بیش با آنها روبرو می شود یكی از ابزارهای مهم رقابت كشورها در دنیای امروز تولید است و عواملی چون كار، سرمایه وعامل طبیعی مهم ترین نقش را در آن ایفا می كنند در دنیای امروز سرمایه یك سازمان یا شركت شامل نیروی انسانی ،مواد،ماشین، روش ها ، نقدینگی یا پول و كالای تولیدی است كه در كتاب های مدیریتی با عنوان 6 ام(ms 6) نام برده می شود یكی از مهم ترین سرمایه های باارزش هر سازمان نیروی انسانی آن است نیرویی كه می تواند با بكارگیری توان و تفكر خود چرخهای صنایع را به گردش در آورد وبا خلاقیت و نوآوری خویش باعث پویایی و سودآوری سازمان شود پس وظیفه مدیریت جهت پیشبرد اهداف سازمان حفظ این نیروی باارزش و ایجاد فضایی سالم به منظور تولید بیش تر و بهتر و با بهره وری بالا می باشد و در این رهگذر آموزش كاركنان به منظور رعایت نكات ایمنی الزامی است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir