ترمز (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:19
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل347 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقداساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند.

وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند. مکانیسمهای ترمز چرخ بر دو نوعند : کاسه ای و دیسکی. در ترمز کاسه ای فشار روغن، کفشکهای ترمز لنت کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار روغن لنتهای ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمزهای ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن حرکت یا توقف چرخها می شود.

اگر راننده خیلی محکم ترمز بگیرد، بطوریکه چرخها قفل شوند، اصطکاک بین لاستیکها و سطح جاده از نوع جنبشی خواهد بود. اگر ترمز خیلی محکم گرفته نشود، چرخها به چرخیدن ادامه خواهند داد، در این حالت با اصطکاک ایستائی سروکار داریم؛ یعنی اصطکاک در آستانه حرکت که مقدار آن نیز از اصطکاک جنبشی بیشتر است. در صورتیکه چرخها قفل نشوند، خودرو پیش از توقف مسافت کمتری را می پیماید و زودتر متوقف می شود. اما ترمز را همواره باید چنان گرفت که چرخها در آستانه قفل شدن باشند. این اصل اساس کار سیستم ترمز قفل نشو یا ABS است. این سیستم مانع قفل شدن چرخها و سر خوردن لاستیکها در هنگام ترمزگیری شدید می شود. در نتیجه خودرو سریعتر، در فاصله کوتاهتر و با کنترل خوب متوقف می شود.

اجزای ترمز

سیستم ترمز پائی شامل دو بخش اصلی است. این بخشها عبارتند از سیلندر اصلی یا پمپ زیر پا و مکانیسمهای ترمز کاسه ای یا دیسکی در چرخها. پمپ زیر پا یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی است. وقتی راننده پدال را فشار می دهد، این فشار به سیستم هیدرولیکی منتقل می شود، روغن ترمز از پمپ زیر پا وارد لوله های روغن می شود و به مکانیسمهای ترمز می رسد. (شکل4-1) با افزایش فشار هیدرولیکی کفشکها یا لنت ترمزها به کاسه ها یا دیسکهای چرخان فشرده می شوند، در نتیجه نیروی مکانیکی پدال ترمز به نیروی هیدرولیکی وارد بر مکانیسمهای ترمز چرخ تبدیل می شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تحلیل فرآیندهای قالبسازی (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:19
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل54 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

قالبهای پلاستیك

پلاستیك ها به دو گروه تقسیم می شوند:     

ترموپلاستیك

ترموست (باكالیت)

- قالبهای ترموپلاستیك:

گروه ترموپلاستیك ها یا گرمانرما كه بر اثر دیدن حرارت خمیده گشته وبا كم شدن میزان گرما سختی خود را بدست می آورند و تغییرات شیمیایی در آنها صورت نمی گیردو بعد از تزریق، شكل محفظه قالب را به خود می گیرد.

در قالب گیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر می كند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است كه پس از تزریق مواده به شكل و فرم قالب در می آید و سخت می شود.

از دیدگاه دیگر مواد ترموپلاست به موادی گفته می شود كه پس از یك یا چند بار مصرف در فرآیند تولید دوباره قابل استفاده می باشد. این مواد به شكل دانه یا پودر در ماشین تزریق ریخته می شود.

 


ساختمان قالبهای تزریقی:

قالب های پلاستیك ازنظر كلی به دونوع تقسیم می شوند:

1- قالبهای باراهگاه سرد                              2- قالب های باراهگاه گرم

و نیز از نظر ساختمانی بر دونوع می باشند:

1- قالب های دو صفحه ای       

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق تحلیل استاتیکی یک مخزن ضربه گیر (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:19
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات41
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمات و کلیات   :

این تحقیق در نظر دارد تحلیل استاتیکی یک مخزن ضربه گیر را به روش المان محدود برسی کند و با توجه به حد اقل  سه حالت آب وهوا در داخل مخزن نیرو های وارد به مخزن و تنش های مختلف را برسی و نقاط ضعف و قوت در جداره مخزن را در حالت استاتیکی مشخص نماید                

 

تاریخچه مطالعاتی:

        در خصوص مخاذن ضربه گیر شرح مختصری ارائه می گردد.  مخازن ضربه گیر معمولاً در شرکت ماشین سازی اراک ساخته می شوند و با در نظر گرفتن میزان ضربه قوچ حجم آب و هوای داخل  طراحی میگردد .  بطوریکه حجم آب آنقدر زیاد نباشد  که باعث عدم نوسان ( خاصیت میرا کنندگی ) شود و یا آن قدر کم که پس از تزریق آب به خط ا نتقال باعث هواگیری پمپ های مسیر گردد .  

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاریخچه سیستم سوخت رسانی انژکتوری دیزلی (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
5:19
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل197 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه سیستم سوخت رسانی انژکتوری دیزلی:

 تنها تفاوت موتور دیزل و بنزینی برای سالها فقط سیستم سوخت رسانی انژکتوری بود که مخصوص موتور دیزل بود ودر سایر سیستم ها هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. با این حال بیان تاریخچه ای مستقل برای سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتور دیزل اختراع رودولف دیزل در اواخر قرن 19 میلادی است . ایده موتوردیزل در جوانی به ذهن رودولف رسید وتاآخرعمر برای تحقق آن تلاش کرد . هرچند ایده اولیه آن کاملا متعلق به دیزل نیست ولی این رودولف دیزل بود که این ایده را کامل کرد وبه عمل رساند . کمپرس هوای خالص و بدون هیچگونه سوخت تا مرز دمای احتراق سوخت وسپس تزریق سوخت بصورت پودر در هوای بسیار داغ وفشرده هنوز هم بعد ازگذشت یک قرن ایده ناب و کاملی است برای داشتن بهترین احتراق با حداکثر راندمان درعمل و حداقل آلودگی بصورت گازهای سمی . در یک موتور دیزل هوا حداقل باید تا یک هفدهم کمپرس شود ؛ تزریق سوخت مایع به درون محفظه ای با این فشار کار بسیار مشکلی است بخصوص که سوخت تزریق شده باید بصورت پودر باشد و همچنین زمان دقیق اسپره کردن سوخت تاثیر حیاتی در کارکرد موتور دیزل دارد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تاریخچه تأسیس ایران خودرو (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:18
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات72
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه تأسیس ایران خودرو:

شركت سهامی عام كارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس كارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مردادماه 1341 با سرمایه اولیه یك صد میلیون ریال و تعداد یك هزار سهم، یك هزار ریالی به ثبت رسید واز مهرماه 1342 عملاً فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز كرد.

ایران خودرو از اولین شركتهایی بود كه قانون گسترش مالكیت واحدهای تولیدی را به نحو كامل اجرا كرد و 49 درصد سهام آن به كاركنان و مردم واگذار گردید. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بویلر (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:18
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات72
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بویلر بخار را با فشارهای متوسط و بالا برای توربین بخار در تمام حالات عملكرد آن تولید می‎كند و بخار را با فشار بالا و متوسط سوپرهیت می‎نماید و برای سیستم بخار كمكی، بخاری با فشار متوسط تهیه می‎كند و برای پیشگرم كردن دی اراتور و ایجاد فشار گاززدایی مناسب، بخار كم فشار را تهیه می‎كند. هر و احد ‎ton/h87/147 بخار با فشار بالا و ‎ton/h38 بخار با فشار متوسط تولید می‎كند و بخار ورودی به توربین مشخصات دمایی °C540=T برای بخار فشار بالا و ‎°C227 T =  بخار با فشار متوسط را دارد و فشار آنها به ترتیب ‎bar 53/84 P =  و ‎bar 6/6P= می‎باشد كه این مقدار برای عملكرد واحد بخار در حا لت نامی می‎باشد مشخصات فنی در نقشه در جاهای مختلف نشان داده شده است.

تجهیزات ابزار دقیق برای بویلر و توربین

 ترانسدیوسرهای نصب شده روی بویلر و توربین: 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق باطری (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:18
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

باطری

1-كلیات

باطری یك منبع تولید كننده جریان الكتریسیته می باشد كه جریان مورد نیاز مصرف كننده ها را تامین می كند.در حقیقت باطری و دینام تواما جریان مصرف كننده ها را تامین كنند.دینام و باطری هر دو تولید كننه ی جریان می باشند ولی دلیل استفاده از هر دو در یك مجموعه به خاطر این است كه دینام تا زمانی كه موتور كار می كند جریان تولید می كند.زیرا نیروی خود را از موتور می گیرد و با خاموش شدن موتور دینام از كار می افتد اگر در زمانی كه دینام جریان تولید نمی كند بخواهیم مصرف كننده ای را به كار اندازیم  از باطری استفاده می كنیم چون نیروی باطری به صورت یك انرژی ذخیره شده می باشد.مخصوصا برای راه اندازی موتور و به كار انداختن استارت از جریان باطری استفاده می كنیم.در خودرو ها از باطری های سرب اسیدی قابل شارژ استفاده می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بازنگری تحقیق خمیرسازی بیوشیمایی و بیومكانیكی (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:18
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

»بازنگری تحقیق خمیرسازی بیوشیمایی و بیومكانیكی«

عملیات قارچی روی تراشه‌های چوب قبل از خمیرسازی مكانیكی موجب ذخیره انرژی برق و بهبود خواص استحكام كاغذ و كاهش محتوای pitchآن می‌شود عملیات قارچی برروی گیاهانی غیر جوبی مفید است و  pitch آن را كاهش می‌دهد و از سولفیت، ارگانوسولو و تجزیه تولید خمیر كاغذ استفاده می‌گردد. نتایج مقدماتی با خمیر كاغذ یبوكر افت امیدوار كننده است ولی یك ارزیابی عمیق لازم می‌باشد نتایج آزمایشات تراشه چوب اخیراً در آزمایشگاه محصولات جنگلی در مقایسه با موارد بدست آمده توسط بیوراكتورهای مقیاس آزمایشگاه جالب بودند اقتصاد فرآیند جالب هستند و فرآیند با خمیر كاغذ موجود و كارخانجات مربوط با مقدار تغییرات انطباق دارد. صنعت خمیر كاغذ از روش‌های خمیرسازی شیمیایی با تركیبی از اینها برای تولید خمیرهای دارای ویژگی‌های مطلوب استفاده می‌كنند خمیرسازی مكانیكی شامل استفاده از نیروی مكانیكی برای جداكردن الیاف چوب است. فرآیندهای مكانیكی تولید 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آلیاژ‌های حافظه دار (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:18
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل270 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاصه متن

 

آلیاژ‌های حافظه دار عنوان گروهی از آلیاژها می‌باشد كه خواص متمایز و برتری نسبت به سایر آلیاژها دارند. عكس‌العمل شدید این مواد نسبت به برخی پارامترهای ترمودینامیكی و مكانیكی و قابلیت بازگشت به شكل اولیه در اثر اعمال پارامترهای مذكور به گونه‌ای است كه رفتار موجودات زنده را تداعی می‌نماید. وقتی یك آلیاژ معمولی تحت بار خارجی بیش از حد الاستیك قرار می‌گیرد تغییر شكل می‌دهد. این نوع تغییر شكل بعد از حذف بار باقی می‌ماند. آلیاژهای حافظه دار، منجمله نیكل – تیتانیم و مس – روی – آلومینیم، رفتار متفاوتی از خود ارائه می‌نمایند. در دمای پائین یك نمونه حافظه دار می‌تواند تغییر شكل پلاستیك چند درصدی را تحمل كند و سپس به صورت كامل به شكل اولیه در دمای بالا برگردد و این تنها با افزایش دمای نمونه ممكن است. این فرآیند اولین بار در سال 1938 مشاهده شد و برای مدت زمانی طولانی در حد كنجكاوی آزمایشگاهی باقی ماند. در سال 1963 كشف حافظه داری شكل در آلیاژ نیكل – تیتانیم با درصد اتمی مساوی (50-50%) نظر دانشمندان و محققین را جلب نمود. از آن پس آلیاژهای حافظه دار به صورت قابل ملاحظه ای توسعه یافتند و كشف مزایای اساسی و علمی آنها هر روز افزایش یافت. خواص ترمومكانیكی استثنایی آلیاژهای حافظه دار عامل كاربردهای بسیار مهمی در زمینه مهندسی پزشكی شده‌است. فوق‌الاستیسیته اجازه می‌دهد تا تغییر فرمهای الاستیك بسیار زیاد، وابسته به تغییرات كم تنش، به وقوع بپیوندد و اثر حافظه داری شكل فرآیند  فعال سازی ابزار و سیستمها را به صورت بسیار ساده، با تماس حرارت بدن انسان یا گرم كننده خارجی تحت فرمان جراح، ممكن سازد. همچنین گرمای لازم می‌تواند با به جریان انداختن یك مایع سترون حامل كالری یا با اتصال یك عامل گرم كننده به دست آید. دو محدوده كاربرد اصلی این خاصیت یكی ابزار جراحی است كه جراح از این خصوصیت مستقیماً در عمل جراحی كمك می‌گیرد و دوم جا دادن و جا زدن موقت یا دائم قطعات در بدن است كه به ایمپلنت مشهور شده‌است. در این مواقع لازم است قبلاً در باره میزان پذیرش بدن نسبت به ایمپلنت و سازگاری آن تحقیق شده باشد. آلیاژهای نیكل تیتانیم به دلیل مقاومت خوب در برابر خوردگی، در مجاورت بافتهای بدن، اهمیت ویژه كاربردی دارند و از مواد مهندسی حافظه دار استثنایی هستند. جهت استفاده از این مواد در بافتهای بدن باید به پارامترهایی از قبیل

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق آشنایی با سیستم ایربگ (فنی و مهندسی)

شنبه 7 بهمن 1396
5:18
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آشنایی با سیستم ایربگ (كیسه هوا)

كیسه هوا Air Bag

سالهای بسیار زیادی كمربند ایمنی تنها وسیله محافظت از انسان در خودرو بود. بحث های زیادی در مورد ایمنی سرنشین خودرو به خصوص كودكان وجود داشت و كشورها موظف بودند از قوانین و استانداردهای مربوط به كمربند ایمنی پیروی كنند. امار نشان میدهد كمربندهای ایمنی تا كنون جان صدها هزار نفر را در سوانح رانندگی از مرگ نجات داده اند.

همانند كمربند ایمنی مفهوم ایربگ نیز یا كیسه هوا نیز سالها قبل بوجود امده است. اولین نوع كیسه های قابل باد شدن در خلال جنگ جهانی دوم و در سال 1980 در هواپیماها و هنگام فرود به كار گرفته شد. اما ایربگ های تجاری اولین بار در خودروها مورد استفاده قرار گرفتند. اتومبیلهایی كه بعد از سال 1998 تولید شدند همگی موظف به استفاده از ایربگ برای دریافت استاندارد شده اند.

لازم است هم در قسمت راننده و هم قسمت سرنشین كناری از ایربگ استفاده شود. امروزه امار نشان داده است كه استفاده از ایربگ در تصادف های مستقیم از رو به رو تا 30% احتمال مرگ را كاهش میدهد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir