مشکلات و مسائل نوجوانان در دبیرستان 12 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:53
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مشکلات و مسائل نوجوانان در دبیرستان

 

نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعیین كننده ای در ساختن جامعه به عهده دارند، لذا شناخت مسائل و مشكلات آنها می تواند كمك شایانی به والدین، مربیان و مسؤولان امور در نحوه برخورد با آنان بنماید.

نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعیین كننده ای در ساختن جامعه به عهده دارند، لذا شناخت مسائل و مشكلات آنها می تواند كمك شایانی به والدین، مربیان و مسؤولان امور در نحوه برخورد با آنان بنماید.مسائل و مشكلات نوجوانان و جوانان در جوامع مختلف و فرهنگ های گوناگون متفاوت می باشد، مسائلی كه نوجوانان روستایی دارند با مسائل نوجوانان شهری یكی نیست ، حتی نوجوانان و جوانانی كه در یك شهر بزرگ زندگی می كنند اما تابع خرده فرهنگهای گوناگون می باشند و پایگاههای اجتماعی متفاوتی دارند ، دارای مشكلات مشابه نیستند و اصولا آنچه در یك جا مساله می باشد ممكن است در جای دیگر مساله ای نباشد. گاه یك مساله ممكن است ریشه و مبنای بدنی داشته باشد ولی جلوه ای غیر فیزیولوژیك دارد نظیر پرخاشگری ، بی انضباطی در كلاس ،گوشه گیری و افسردگی وعقب ماندگی تحصیلی كودكان ونوجوانان را در اختلالات شنوایی، بینایی و بویایی جستجو می كند و برعكس گاهی ماسئل یكه ظاهرا جنبه های بدنی دارند، ریشه های روانی داشته اند مثلا اضطراب حاصل از یك تعارض به یك واكنش بدنی (مثل فلج میستری) تبدیل شده است مسائل عاطفی گاه به صورت بعضی اختلالات تكلمی نمود پیدا كرده و یا احساس ناكامی ، طرد و محرومیت به شكل شب ادراری ظاهر شده است. مسائل و مشكلات این دوره به صور مختلف از جمله به صورت مسائل عاطفی ، اجتماعی ، اخلاقی ، بدنی و گاه آمیزه ای از آنها تجلی می نماید كه نشانه های وجود این مشكلات ممكن است به صورت ادامه عاداتكودكی مثل جویدن ناخن، مكیدن شست و یا واكنشهای علامتی مثل راه رفتن در خواب ، بینظمی در خواب ، كابوس ، تیك ویا اختلالات عملكردی مثل تنبلی، دزدی ، غیبت های مكرر و طولانی از منزل و مدرسه و رفتارهای ضد اجتماعی بروز نماید. گاهی به صورت انزواطلبی ، ناتوانی در برقراری روابط و فعالیتهای درون گروهی ،

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مشكلات جوانان 20 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:53
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طبقه بندی مشكلات نوجوانان وجوانان وروشهای بررسی آنها                    می توان مشكلات نوجوانان را به پنچ دسته تقسیم نمود :

  1. اختلال درتصویر بدنی 

2.بحران خودشناسی       

3.مشكل اجتماعی شدن

     4.مسئله جنسی               

     5.بیماریهای روانی

با انجام چند تحقیق در زمینه مشكلات جوانان ایران مسائل آنان به صورت زیر طبقه بندی می شود:

1.دشواریهای مالی          

2.دشواریهای تحصیلی

3.دشواریهای ناشی از تعارض گذشته و روزگار كنونی

4.دشواریهای ناشی از مناسبتهای خانوادگی

5.دشواریهای ناشی از تمایلات جنسی

6. اعتیاد در جوانان

7. دشواری ایام فراغت

8. اضطرابها ونگرانیها

روشهای بررسی مشكلات : برای تحقیق وبررسی مشكلات نوجوانان می توان از روشهای مختلفی استفاده كرد كه ذیلا به برخی از این روشها اشاره ای     می شود:

1.  مطالعات مردم شناسی : در این گونه مطالعات شیوه زندگی در جوامع مختلف مورد بررسی قرار می گیرد كه محقق به مشاهدات خویش وبر اطلاعات افرادمحلی متكی است

2.  تحقیقات تاریخی : در این تحقیقات به بررسی منظم حقایق           می پردازند ومدارك واطلاعات مربوط به یك موضوع را جمع آوری می كنند كه این نوع بیشتر به اسناد تاریخی متكی است

3.  مطالعات موردی: مطالعه ای همه جانبه از سوابق وضع فعلی وعوامل محیطی موثر در یك فرد یا یك گروه است مانند مطالعه پیاژه در رشد ذهنی كودكان

4.  مطالعات همبستگی: بررسی دو خصیصه وحالت در دو گروه وتعیین میزان ارتباط آنهاست .میزان ارتباط دومتغیر مانند روابط خوب خانوادگی وسازگاری رابیان می كند اگر دو متغیر دارای ارتباط كامل باشند ضریب همبستگی 1+ است . همبستگی صفر نمایانگر عدم ارتباط كامل است

5.  مطالعات تجربی : یك طرح دقیق در شرایط كنترل شده اجرا        می شود و نتیجه آن مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار می گیرد در مطالعات معمولا دو گروه شركت دارند كه در یكی از گروهها ،طرح تجربی به كار می رود دو گروه دیگر به عنوان گروه گواه مورد آزمایش قرار نمی گیرد نتایج حاصل از دو گروه آزمایش و گواه با یكدیگر مقایسه می شوند . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مشاوره شغلی 15 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:52
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

 

 

 

عنوان

صفحه

مشاوره شغلی

2

چند پرسش و پاسخ در باره مشاوره شغلی

5

مهارت مشاوره ای

9

بذر اشتغال

11

منابع

14

 

 

 

 

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی عبارت است از تعیین یک حرفه که با استعدادها و امکانات و خصوصیات روانی و جسمی فرد سازگار و هماهنگ باشد.

به عبارتی در این شاخه راهنمایی و مشاوره دو دسته اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند. یک دسته اطلاعات مربوط به مشاغل و دسته دیگر اطلاعات مربوط به ویژگیها و استعدادهای فرد و در جریان مشاوره تلاش می‌شود تا هماهنگی و تناسب بین این دو دسته اطلاعات مشخص شود و تعیین گردد تا چه اندازه‌ای شرایط مربوط به یک حرفه با تواناییها و ویژگیهای فرد سازگاری دارد.

تاریخچه مشاوره شغلی

در گذشته انتخاب مشاغل توسط افراد بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی بوده است. جوانان خانواده معمولا مشاغل و حرفه خود را به صورت موروثی از پدران خود دریافت می‌کردند و در نتیجه مشاوره شغلی چندان مفهوم و اهمیتی برای آنان نداشت. اما با شروع پیچیده‌تر شدن جوامع ، گسترش یافتن حرفه‌ها و مشاغل متعدد ، تخصصی‌تر شدن حرفه‌ها و احساس نیاز به همخوانی بین توانایی فرد و نوع حرفه ، نیاز مراکز صنعتی و ... به افراد ماهر ، افزایش بی‌رویه جمعیت جوان کشورها و افزایش دانش آموزان و ... زمینه و احساس نیاز بوجود فرآیندی با عنوان راهنمایی شغلی را فراهم ساخت.

بطور کلی آغاز کلی فرآیند مشاوره با کارهای فرانک پارسونز در سالهای 1907 تا 1908 که او را پدر راهنمایی شغلی و حرفه‌ای می دانند در شهر بستون آمریکا بود. البته قبل از پارسونز نیز فعالیتهای پراکنده‌ای در زمینه راهنمایی شغلی و سایر مشاوره‌ها بطور غیر رسمی و بخصوص در مدارس انجام می‌گرفت. پارسونز یک مرکز راهنمایی حرفه‌ای تأسیس کرد. به دنبال آن اولین مجله حرفه‌ای یعنی بولتن حرفه‌ای در سال 1915 میلادی انتشار یافت. در سال 1917 میلادی شرکت فعالانه آمریکا در جنگ جهانی اول ایجاب نمود که آن کشور افراد متخصص را در زمینه‌های گوناگون تربیت و به میدانهای جنگ روانه کند. در آن زمان بالا بودن هوش به عنوان اولین ویژگی برای انتخاب افراد مورد نظر بکار گرفته شد.

در ایران شروع به کار مشاوره به صورت مقدماتی به سالهای 1337 تا 1350 بر می‌گردد که رفته رفته به صورت متکاملتری در آمده است. تربیت مشاوران و اعزام آنان به مدارس راهنمایی تحصیلی ، تهیه بروشورهای شغلی و استفاده از فعالیتهای مختلف جهت آشنا سازی دانش آموزان به ویژگیهای خود و مشاغل ، از جمله کارهای انجام گرفته در این زمینه بوده است. علاوه بر اینکه بر اساس اهداف مشاوره شغلی بازپروریهای شغلی و دوره‌های ضمن خدمت برای مشاغل مختلف بوجود آمد، که طی آنها تلاش می‌شد کارآیی و توانایی افراد مشغول در حرفه‌های مختلف را بالا ببرند.

اهمیت مشاوره شغلی

شغل و حرفه فرد از آنجایی که بخش عمده‌ای از زندگی او را به خود اختصاص می‌دهد و به عبارتی انسان ساعات زیادی از وقت خود را در محل کار خویش و درگیر حرفه خویش می‌گذراند، اهمیت بسزایی دارد. چنین شرایطی اگر چنانچه با شرایط و تواناییها و علایق فرد همخوانی نداشته باشد، به عدم رضایت شغلی خواهد انجامید. تحقیقات نشان می‌دهد عدم رضایت شغلی یکی از مهمترین مشکلات استرس‌زا در زندگی فرد است که می‌تواند جنبه‌های دیگر زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مد چیست؟ (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:52
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مد چیست؟
طبق نظریه "جرج سیمل"، مد همان تغییر غیر متمركز جنبه های فرهنگی زندگی است و از یك تنش اساسی و پایه ای در وضعیت اجتماعی انسان ها ناشی می شود. از یك طرف هر كدام از ما تمایل داریم از دیگران تقلید كنیم و از طرف دیگر دوست داریم نسب به دیگران متفاوت باشیم. طبیعی است كه بعضی از مابیشتر تمایل داریم از دیگران تقلید كنیم و در اصل به متحد الشكل شدن و یا وفق دادن خود با دیگران اهمیت زیادی می دهیم در حالی كه بعضی دیگر دوست دارند از بقیه افراد متمایز باشند و به عبارتی مایلند با دیگران تطابق نداشته و مجزا از سایرین به حساب بیایند.جریان مد به هر دوی این تمایلات توجه می كند و برای این كه بتواند خوب كار كند باید دل هر دو گروه را به دست آورد. "سیمل" كه نظریات او درباره مد همچنان مورد استفاده قرار می گیرد معتقد است هر دوی این تمایلات افراطی به ماهیت انسان بر می گردد. انسان ها از یك طرف دوست دارند عین همسایه خود عمل كنند و از طرف دیگر از او متمایز باشند. چشم به زندگی دیگران دوخته اند تا مثل آن ها عمل كنند و از طرفی مایلند نسبت به همان آدم ها تفاوت داشته باشند و همین مسأله است كه بحث مد و مدگرایی را مطرح كرده است. مد یكی از راه های مختلف زندگی است كه ما به كمك آن می خواهیم خود را در جامعه و فعالیت های اجتماعی وارد كرده و با همگونی با سایر انسان های اطرافمان به سمت یك زندگی اجتماعی حركت كنیم ضمن این كه دراوج این همگونی دوست داریم كه از آن ها متمایز هم باشیم. یعنی دو نیروی مخالف در زندگی ما مدام كشمكش ایجاد می كنند: نیروی اجتماعی زندگی كردن و نیروی غیر اجتماعی بودن، كه البته در اكثر مواقع بین این دو نیرو تعادلی وجود ندارد و مشكلات از همین جا شروع می شود. در اصل مد همان تأثیر این دو نیروی متضاد در درون انسان هاست اما مد و مدگرایی تا به حال تنها در یكی از قطب های مخالف عمل كرده و به عبارتی همیشه به نحوی وارد عمل شده است كه فقط یكی از این دو سر طیف مطرح شده و دیگری سركوب شده اند. فرد مدگرا یا مدام خود را شبیه دیگران در می آورد یا تمام سعی و تلاش او آن است كه با دیگران فرق داشته باشد. در حقیقت وقتی مد جدید گسترش پیدا می كند بتدریج افت كرده و به پایین ترین حد خود می رسد؛ علت آن است كه هر لحظه تعداد بیشتری از افراد از آن پیروی می كنند و بعد از مدتی دیگر مد مورد نظر به صورت یك امر عادی در می آید كه تنوع قبلی را ندارد.     

آدم های برتر یا از همه بهتران
گروه هدف و كسانی كه از مد نان می خورند اقشاری از جامعه هستند كه بیشتر در چشم هستند. این كار دو دلیل دارد اول این كه گروه های پایین جامعه چندان نمی توانند از مد پیروی كنند، دوم این كه گروههای طبقاتی ثروتمند جزو افرادی هستند كه همیشه اكثر چشم ها به آن ها دوخته شده و همه می خواهند شبیه آن ها باشند. به عبارتی مد در ابتدا برای گروه های برتر اجتماعی در نظر گرفته می شود تا مابقی افراد ازآن ها تقلید كنند و در این میان افرادی كه در این كار فعالیت می كنند در آمد كسب كنند. یكی از معایب مد دقیقاً از همین مسأله ناشی می شود زیرا مد باعث ایجاد طبقه بندی غیرمنطقی و نا معقول جامعه می شود. بعضی افراد جزو گروه های پایین در نظر گرفته می شوند كه باید عیناً از گروه های برتر اهل مد پیروی كنند و این مسأله هیچ وقت برعكس نمی شود. مد باعث بروز اختلاف طبقات جامعه به صورت ناعادلانه می شود و خود این طبقه بندی باعث به حركت در آمدن بیشتر جریان مد می شود. به عنوان مثال فرض كنید دختران طبقه بالای اجتماعی در یك جامعه لباسی را كه بتازگی طراحی شده بپوشند بزودی دختران طبقات پایین تر اجتماعی كه آرزوی پوشیدن آن لباس را دارند طالب آن لباس می شوند و این تقاضا باعث می شود بازار و تولیدكنندگان، لباس مورد نظر را با قیمت های پایین تری وارد بازار كنند تا مابقی افراد هم قدرت خرید آن را داشته باشند و در كل فروش آن ها بیشتر شود. بعد از مدتی همه طبقات این لباس را می توانند تهیه كنند و دیگر لباس مورد نظر برای طبقه بالا یك امتیاز منحصر به فرد تلقی نمی شود در نتیجه آن ها دنبال یك لباس جدید می گردند تا دوباره از سایرین متمایز شوند و مد جدید مطرح می شود این مد جدید، فروش جدید و در آمد های سرشار تازه را درپی خواهد داشت. این چرخه همچنان ادامه پیدا می كند و در نتیجه مدگرایان هیچ وقت با ركود یا مشكلاتی از قبیل فروش وسایل و لباس ها مواجه نمی شوند زیرا افراد ظاهر بین جامعه نمی گذارند آب در دل آن ها تكان بخورد.      

آگاهی و شناخت از تأثیرات خوب و بد مد     
گروهی از افراد با خلق روش ها و یا راهكارهای جدید و معین فرهنگی می خواهند خود را ازدیگران متمایز كنند و دیگران را وادار كنند كه آن ها را تحسین كرده و به حال آن ها غبطه بخورند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

محبت 41 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:52
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات41
حجم فایل33 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معنای لغوی محبت

محبت را از نظر لغوی به معنای میل به كار برده اند[1]. البته بعضی دیگر قبودی را بر این تعریف افزوده اند به عنوان مثال راغب اصفهانی محبت را به این صورت تعریف می‌كند: میل به  چیزی كه درست یا غلط او را خیر می دانی به دلیل لذت، نفع یا كمالی كه در آن می بینی[2].

ملاحظه می كنید كه در اینجا نیز محبت به میل معنا شده جز این كه دلیل این میل و حالات گوناگون آن نیز بیان شده است.

تعریف فلسفی محبت نیازمند دو مقدمه است كه هر كدام جدگانه قابل اثبات هستند:

مقدمه اول:

هر شئ در خلقت خویش هدفی را دنبال می كند. دلیل این امر این است كه خداوند متعال حكیم است و هیچ گاه خالق حكیم كار بیهوده‌ای انجام نمی‌دهد چرا كه آفریدن یك موجود كه هدف مشخصی را دنبال نمی‌كند، مصداق بارز كار لغو و بیهوده است.

خلاصه مقدمه اول این است كه هر موجودی دارای یك هدف نهایی است كه برای آن آفریده شده است و آن موجود به دنبال رسیدن به هدف مزبور می باشد.

 

 

مقدمه دوم:

اسباب و مقدمات رسیدن به هدف نهایی و كمال نهایی برای هر موجود فراهم شده است. دلیل مقدمه فوق این است كه اگر خداوند متعال موجود هدفمند را بیافریند اما اسباب وسایل و مقدمات رسیدن به هدف مزبور را برای آن، خلق نفرماید به یكی از سه دلیل زیر مربوط می شود كه هر سه دلیل باطل هستند:

1- اولین دلیل این است خداوند متعال- نعوذ بالله- نمی‌دانسته موجود مزبور به چه وسایلی نیازمند است به عبارات دیگر این قول مستلزم نسبت دادن جهل به خداوند است در حالی كه دلایل عقلی و نقلی بر خلاف آن گواهی می دهند و بر عكس خداوند متعال را علیم مطلق می دانند.

2- اگر خالق حكیم از اسباب مزبور آگاهی داشته باشد، اما توانایی ایجاد این اسباب را نداشته باشد باز هم می توان تصور كرد كه خالق مزبور در عین اینكه یك موجود هدفمند را آفریده از آفریدن اسباب و وسایل مال وی عاجز باشد. به بیان دیگر یكی از لوازم فاسد این قول نسبت دادن عجز به خدوندی است كه بر طبق دلایل عقلی و نقلی بر همه امور توانا است.

3- در این میان فرض دیگری وجود دارد و آن این است كه خداوند متعال درعین علم و قدرت بر آفریدن اسباب مزبور باز هم از فراهم نمودن آن اسباب،خودداری می‌فرماید. این فرض نیز مستلزم نسبت دادن صفاتی- همانند بخل، تنگ نظری و... _ به خداوند است، درصورتی كه به گواهی عقل و نقل خداوند متعال دارای اسماء و نیكویی است كه هر گونه صفت منفی را از ساحت مقدس وی طرد می نماید. نتیجه این كه هر شی دارای یك هدف نهایی است كه فلسفه خلقت آن را تشكیل می دهد و اسباب رسیدن به هدف مزبور نیز برای وی فراهم شده است. البته منافاتی ندارد یك شئ به دلایل دیگری از رسیدن به هدف نهایی خویش باز بماند. به عنوان مثال یك جنین پیش از تولد بر اثر یك بیماری سقط شود و از ادامه مسیر باز بماند ونیز سخن ما بهای معنی نیست كه همه اشیاء الزاما به هدف مزبور نایل می شوند چرا كه این امر صرفا یكی از امور و قوانینی فراوانی عالم هستی بر اساس آن‌ها اداره می شود و ممكن است در برخورد با قوانین و سنن برتری در عمل رنگ ببازد اما اجمالا هر نوع از انواع موجودات دارای هدفی است واسباب رسیدن به هدف مزبور برای وی فراهم شده است و اگر مانعی پیش نیاید به آن هدف نایل می شود و همین مقدار برای پیش برد بحث ما كفایت می كند.

محبت

واژه محبت در موارد متعددی در قرآن كریم آمده است اما در یك جای قرآن این واژه با تاكید خاصی استفاده شده كه بر شدت كه محبت دلالت دارد: «قد شغفها حبا[3]» آیه شریفه عشق روز فزون زلیخا نسبت به یوسف (ع) را با تعبیر فوق بیان می فرماید.

 


[1] محمود عادل، مجمع البحرین

[2] مفردات الفاظ قرآن

[3] یوسف/30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مثبت‌ اندیشی‌ (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:52
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مثبت‌ اندیشی‌

محققان‌ روانشناسی‌ گرایش‌ دارند شاخص‌ مثبت‌ اندیشی‌ با نمرات‌ روزانه‌ متغیرعمده‌ مرتبط‌ است‌. شادكامی‌ و رضایت‌ از زندگی‌.

وقتی‌ محققان‌ از افراد در مورد شادكامی‌هایشان‌ می‌پرسند در واقع‌ از آنهامی‌خواهند حالات‌ هیجانی‌ و چگونگی‌ احساس‌شان‌ دربارة‌ خود و دنیا را گزارش‌ نمایند.

و منظور از رضایت‌ بیان‌ قضاوت‌ كلی‌شان‌ دربارة‌ دستیابی‌ به‌ خواسته‌هایشان‌ درزندگی‌ می‌باشد. این‌ پاسخها نتیجة‌ پردازش‌ شناختی‌ می‌باشد. و علاوه‌ بر دو عامل‌ فوق ،عامل‌، روان‌ رنجوری‌ سطح‌ پایین‌ به‌ شكل‌ اصلی‌ مثبت‌ اندیشی‌ اضافه‌ می‌شود.

بیشتر مطالعات‌ نشان‌ داده‌اند كه‌ این‌ سه‌ زمینه‌ باید به‌ عنوان‌ مفاهیم‌ مثبت‌ اندیشی‌به‌ طور جداگانه‌ بررسی‌ و اندازه‌گیری‌ شوند. (اینروتوماس‌، 1999) بنابراین‌، مثبت‌اندیشی‌ سطح‌ بالا زمانی‌ بدست‌ می‌آید كه‌ افراد از زندگی‌ احساس‌ شادی‌ و رضایت‌ داشته‌باشند. و سطوح‌ پایینی‌ از روان‌ رنجوری‌ را تجربه‌ نمایند.

 

اندازه‌گیری‌ مثبت‌ اندیشی‌

یكی‌ از مشكلاتی‌ كه‌ محققان‌ با آن‌ روبرو می‌شوند این‌ است‌ كه‌ چگونه‌ شادكامی‌ رااندازه‌گیری‌ نمایند. مشكل‌ عمدة‌ اندازه‌گیری‌ مثبت‌ اندیشی‌ این‌ است‌ كه‌ تعریف‌ آن‌ چیست‌.در زمان‌ افلاطون‌ و ارسطو، بسیاری‌ از مردم‌ فكر می‌كردند كه‌ فلاسفه‌ باید آنرا برای‌هركسی‌ تعریف‌ نمایند. بعدها، رهبران‌ مسیحی‌ معتقد شدند كه‌ آنها باید شادكامی‌ را برای‌هر كسی‌ تعریف‌ نمایند.

در قرن‌ بیستم‌، تعدادی‌ نظریه‌ در مورد سلامت‌ روانی‌ مثبت‌ ارائه‌ شد اما مشكل‌ این‌بود كه‌ ترجیحاً ارزشهای‌ شخصی‌ نویسندگان‌ بر آن‌ نظریه‌ تأثیرگذار بود. بنابراین‌ اگرفلاسفه‌، رهبران‌ مذهبی‌ یا روانشناسان‌ نمی‌توانستند شادكامی‌ و رضایت‌ از زندگی‌ راتعریف‌ نمایند پس‌ چه‌ كسی‌ می‌توانست‌؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مبانی جامعه شناسی دوركم 29 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:52
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه

زندگینامه دوركم

مبانی جامعه شناسی دوركم

گستره تفكر دوركم

روش شناسی دوركم

سه تحقیق دوباره همبستگی اجتماعی

تقسیم كار در جامعه

تراكم پویا

بی هنجاری

وجدان جمعی

روح جمعی

خودكشی

صود بنیانی حیات دینی

 


مقدمه

هدف از گرد آوری این مطالب ادامه برخی نظریه های عمده در جامعه شناسی دور كم است. جامعه شناسی قبل از هر چند در تبیین پدیده های اجتماعی نیاز به نظریه دارد و آن طور كه تاریخ پیدایش نظریه های جامعه شناسی نشان میدهد نظریات متعدد حاصل تلاش های فراوان متفكران برای شناخت هر چه بیشتر مسائل اجتماعی بوده است. این مقاله شامل سه بخش عمده است، بخش اول درباره زندگینامه دور كم،‌در بخش دوم جامعه شناسی دور كم و در بخش سوم سه تحقیق او درباره همبستگی اجتماعی شده است.

متفكرانی بزرگی همچون دور كم كه فضا و گرایشات فكری عصر و زمان ما را پدید آورده اند تعلق خاطر مادام العمر و پایداری نسبت به ماهیت دین از خود نشان داده اند. در حقیقت بسیاری از آثار برجسته ایشان به توضیح خاستگاه و كاركرد دین اختصاص یافته است بنابراین در این مقاله سعی كردم كه به سومین تحقیق او با نام درصدد بنیانی حیات دینی بیشتر بپردازم و تاكید اصلی من هم به همین موضوع جامعه شناسی دین دوركیم میباشد.


امیل دوركم (1858-1917)

امیل دوركم در جماعت یهودیان شرق فرانسه كه اتحاد همبستگی دینی شدیدی میان اعضایش برقرار بود متولد شد او كه فرزند یكی از روحانیون یهودی بود ضمن گذراندن تحصیلات عادی خود در مدرسه، زبان عبری و كتاب آسمانی و دیگر متون مقدس را مطالعه كرد. اگر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

لکنت 7 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:51
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

لکنت زبان عمدتاً و بطور کلی جز در موارد استثنایی در دوران خردسالی آغاز شده و یک پدیده خاص دوران کودکی است. معمولا از سنین ۲ تا ۴ سالگی شروع می‌شود. لکنت زبان از مهمترین و متداولترین اختلالات تکلمی است. در سنین ۶ تا ۷ سالگی نیز که مصادف با زمان آغاز مدرسه می‌باشد به لحاظ ویژگیهای عاطفی و سازگاری اجتماعی خاص این دوره موقعیت مناسبی است برای بروز لکنت زبان در میان کودکانی که بیشتر مستعد چنین اختلالی می‌باشند. گاهی از موارد در دوران بلوغ نیز افرادی که قبلا به نحوی لکنت زبان داشته‌اند دچار لکنت زبان می‌شوند.

در واقع سن، شرایط و ویژگیهای بلوغ نیز احتمالا در تغییر شکل یا تشدید لکنت موثر است. لکنت زبان در میان پسران بیشتر از دختران است و در بررسی‌ها و تحقیقات مختلف نسبتی در حدود ۷۰ درصد برای پسران و ۳۰ درصد برای دختران ذکر گردیده است. بسیار دیده‌ایم که بعضیها به هنگام صحبت، لکنت زبان دارند؛ یعنی زبان‌شان بر سر برخی از حروف گیر می‌کند. با چنین افرادی باید با ملایمت رفتار کرد؛ ولی متاسفانه عده‌ای هستند که کند زبانی را دستاویز شوخی و ریشخند می‌پندارند. کندی زبان در جایی پیش می‌آید که دستگاههای تکلم انسان دچار پاره‌ای از تشنج‌هاست؛ از اینرو ادای کلمات ناگهان به مانع برخورد می‌کند و پیوسته مکثی در میان صحبت روی می‌دهد. به هنگام چنین رویدادی معمولا انسان حرفی را که روی آن مکث ایجاد شده است، چندبار تکرار می‌کند.

انواع لکنت

لکنت کلونیک یا حالت تکراری در بیان کلمه در این نوع از لکنت زبان کودک یک سیلاب از کلمه‌ای را (که معمولا اولین سیلاب کلمه را) با سرعت و تشنج تکرار می‌کند. مثلا کلمه پدر را چنین بیان می‌کند : پ پ پ پدر.

لکنت تونیک یا توقف در تلفظ در این حالت در فعالیت عضلات تلفظی چند ثانیه توقف و سکون بوجود می‌آید و کودک دچار وقفه در تلفظ و ادای کلمه همراه با فشار، کوشش و حرکات خاصی است. کودک مبتلا به این لکنت برای ادای کلمه شدیدا به خودش فشار می‌آورد و پس از لحظاتی سکون بطور ناگهانی و با تشنج کلمه را ادا می‌کند.

مراحل مختلف لکنت کودکانی که دچار لکنت زبان هستند معمولا و از بدو پیدایش لکنت تا مرحله نهایی مراحل مختلفی را به شرح زیر می‌گذراند.

لکنتی که کودک پذیرفته است. کودک در این مرحله متوجه می‌شود که برخی از حروف و کلمات را بطور غیرطبیعی تکرار می‌کند. اما به نظر می‌رسد که نگران حالت گویایی خودش نیست. کودک از این که اختلال تکلمی دارد 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش تحقیق در روان شناسی تجربی (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:51
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

عنوان                                                                                                                        صفحه

چکیده..........................................

مبانی نظری و آزمایشی ..........................

توصیف آزمایش ..................................

تحلیل منابع ...................................

تفسیر نتایج ...................................

منابع..........................................

 

 

 

 

 

 

 

 

خلاصه

در این گزارش به نحوه ی نوعی یادگیری به عنوان یادگیری از راه کوشش و خطا پرداختیم برای اجرای این آزمایش از ماز ذهنی پترسون استفاده شد بدین طریق که ابتدا ماز ذهنی 6 شاخه ای به عنوان نمونه به آزمودنی نشان داده شد و نحوه ی انجام آن از طریق توضیحاتی آزماینده به آزمودنی آموزش داده شد و سپس از ماز اصلی که 12 شاخه ای بود استفاده شد و در هر نوبت از آزمودنی خواستیم تا اعدادی را به طور تصادفی بیان کند به نحوی که ازمودنی برگه آزمایش را نمی دید و اعداد تنها توسط آزماینده خوانده میشد و آزمودنی تنها از میان اعداد عدد صحیح را بیان میکرد تا جایی که آزمودنی سه بار متوالی مسیر را درست طی کند آزمایش تکرار شد. با توجه به نتایج بدست آمده مشخص شد با افزایش تعداد تمرین و تکرار تعداد خطا ها کاهش یافته است.

 

مبانی نظری و آزمایشی

مقدمه

یکی از مفید ترین توانایی هایی که در طی تکامل به وجود آمده قدرت تغییر رفتار در نتیجه ی تجربیات است این فرایند که یادگیری نام دارد تا حد زیادی قدرت انطباق را افزایش داده و دامنه ی وسیعی از رفتار را پدید می آورد. موجوداتی که توانایی یادگیری ندارند یا توانایی کمی برای یادگیری دارند از لحاظ عملکرد انعطاف نا پذیر بوده و دارای مجموعه رفتار بسیار محدودی هستند.

 

تعریف یادگیری

همان طور که همه ما می دانیم هدف آموزش معلم ایجاد یادگیری[1] در دانش آموزان و دانشجویان است. اما یادگیری به کسب یک توانایی یا رفتار خاص محدود نمیشود بلکه تقریباً تمام فعالیت هایی را که ما در طول زندگی انجام می دهیم در بر میگیرد. بنابراین یادگیری را میتوان از راههای گوناگون تعریف کرد:

 


[1] - learning 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گروه اجتماعی 19 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:51
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گروه اجتماعی

منظور از گروه اجتماعی مجموعه ای از افراد است که روابط قوی و نسبتاً پایداری باهم داشته , در بعضی از عقاید و احساسات باهم شریک بوده دارای کنش اجتماعی بوده و هدف یا هدفهای مشترکی را دنبال نمایند.

از گروه اجتماعی تعاریف مختلفی عرضه گردیده است که در غالب آنها صفات مشترکی از قبیل کنش اجتماعی , روابط درونی ,روابط پایدار یا مستمر , هدف مشترک , احساسات مشترک سازمان یافتگی و...دیده می‌شود. بنابراین با توجه به ویژگیهای فوق ابتدا می‌باید گروه اجتماعی را از پدیده اجتماعی مشابه ای که از آن تحت عناوین "شبه گروه" یا گروه "بی سازمان" یا "گروه" اتفاقی و تصادفی" یا گروه "بی شکل " نام می‌برند, متمایز نمود, زیر در ارتباط با این مفاهیم , صفات اصلی گروه واقعی در میان افراد تشکیل دهنده آنها دیده نمی‌شود. در "شبه گروه" تعداد و دارا بودن لااقل یک خصوصیت مشترک مطرح است و به هیچ وجه وجود ارتباط پیوند رسمی یا غیر رسمی در میان افراد مطرح نیست بعنوان مثال عده‌ای که پیاده رو یک خیابان را طی می‌کند گر چه دارای جهت مشترکی نیز باشند, یک گروه آماری یا "تجمع " را بوجود می‌آورند در این حالت نه نیروی پیوند بخش و نه روابط پایدار ب اگر درجه همبستگی و پیوند افراد دارای ویژگیهایی شود که در تعریف گروه اجتماعی از آن سخن به میان آمد. یعنی آنکه بین افراد روابط پایدار یا نسبتاً پایداری مبتنی بر هدف یا هدفهای معین و احساسات و عواطف مشترک بوجود آید و دارای کنش متقابل گروهی شوند, ما در برابر خود یک گروه اجتماعی حقیقی خواهیم یافت . انجمنها , سازمانها و احزاب از جمله گروههای اجتماعی محسوب می‌شوند و نه شبه گروه . در هر یک از انجمنها , موسسات اجتماعی و سیاسی ,ما با افرادی روبرو هستیم که دارای روابط پایدار یا نسبتاً هستند و سایر ویژگیهای گروه اجتماعی را نیز در آنها می‌یابیم.

اولین مفهومی که از ترکیب این دو لغت بوجود آمدن اصطلاح گروه اجتماعی به ذهن متبادر می‌گردد تجمع افراد بشر است , تحت عامل و یا عوامل مشخص که موجب همکاری آنها با همدیگر می‌گردد. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir