کجا و چه وقت نمی‌آموزیم؟ 94 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:51
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات94
حجم فایل73 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کجا و چه وقت نمی‌آموزیم؟

نظر به اینکه همه ما موجوداتی یگانه و منحصر بفردیم، ضعیف‌ترین موضع یادگیری در هر یک از ما متفاوت است. برای مثال بعضی افراد صبحها، برخی در آخر شب و شماری‌بدون صرف چند گالن قهوه نمی‌توانند با سیستم یادگیری ذهن ارتباط موثری برقرار کنند. همچنین بسیارند کسانی که در محیط خشک و محدود کلاس نمی‌توانند ذهن را برای یادگیری متمرکز کنند؛ زیرا کلاس درس تصویر بزرگ و ناهنجاری از مدرسه‌را بر ذهن آنان تحمیل می‌کند. ماحصل کلام آنکه، ذهن شما در مکانها و اوقات خاصی در بدترین موضع یادگیری قرار می‌گیرد. قبل از هر چیز بهتر است به عوامل موثر‌در این‌زمینه اشاره کرده و آنگاه تدابیری را برای ریشه کن کردن آنها بیندیشیم.

برای مثال من می‌دانم که پس از صرف غذای فراوان و مفصل نمی‌توان مطالب را خوب به خاطر سپارم. احساس سنگینی، سستی و رخوت وجودم را فرا گرفته و مدام چرت می‌زنم. همچنین می‌دانم که اگر برای مدت طولانی در جایی بنشینم از راندمان یادگیری من به شدت کاسته می‌شود. از این رو هر ده یا بیست دقیقه‌ای از جای خود برخاسته و به این سو و آن سو حرکت می‌کنم. همچنین می‌دانم که اگر به مدت زیادی به صفحه کامپیوتر نگاه کنم، چشمانم خسته می‌شوند، به همین دلیل گاه به طور عمد به سویی دیگر نگریسته و توانایی بینایی خود را قوت می‌بخشم. مثالهای فوق مربوط به نامطلوب‌ترین شرایط پردازش اطلاعات در ذهن من است. حال شما بگویید که فرآیند یادگیری ذهنتان در چه شرایطی به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

مکانها و اشیاء

یکی از مراجعینم روزی با نومیدی گفت که از آموختن زبان فرانسه عاجز است. او فرد با استعدادی بود و از حل و فصل مسائل شاق و دشوار به خوبی بر می‌آمد. بنابراین عدم یادگیری او ناشی از ضعف هوش و استعداد نبود. ما پس از کند و کاو فراوان دریافتیم که ذهن او روزهای سخت درس و مدرسه را با بوی گچ پیوند داده است. در نتیجه بعدها هرگاه بوی گچ به مشامش می‌رسید، روزهای شاق مدرسه در ذهنش‌تداعی می‌شد و در نتیجه سیستم یادگیری ذهنش، مسدود می‌گردید. او تصاویر کاملا متفاوتی‌از محیط کار و کلاس درس‌بر ذهن داشت. مقایسه این تصاویر نمایانگر آن بود که وقتی او به کارش می‌اندیشد و خاطره‌های فوق العاده دلپذیری را به خاطر می‌آورد، تصاویر بزرگ، روشن، رنگی و پر احساسی از او در دیدگان مغزش نمایان می‌شود، اما هرگاه ذهنش متوجه کلاس درس می‌گردد. تصاویر سیاه و سفید و چروکیده او در مقیاسی بسیار کوچکتر از همکلاسیهایش، بر ذهنش نقش می‌بندد. او به توصیه من تصاویر بزرگ، رنگی و پر احساس کارش را با تصاویر کلاس درس فرانسه درهم آمیخت. به این ترتیب این احساس ناگوار جایش را به احساس مطلوبی که او‌در محیط کارش از آن برخوردار بود، داد. او نخست از نقش مزاحم و مداخله‌گر تصاویر ذهنی منفی بی خبر بود؛ اما پس از آنکه پاسخ معضل خود را یافت و دانست یادگیری حالتی ذهنی است، دستورهای لازم را به ذهن سپرد و سیستم یادگیری بی تلاش خود را از آشفتگی رهانید. 

مردمان دیگر

شاید شما‌هم از‌جمله افرادی هستید که به صرف داشتن خاطره‌ای نامطلوب با استادی خاص، نمی‌توانید مطالب آن درس را به خوبی فرا گیرید. اگر چنین است، آزمایش زیر را بیازمایید: 

با توسل به قوه تخیل، تصویر سیاه و سفید این استاد را بر روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید. همین که باور کردید که این شخصیت در تلویزیون گیر افتاده است، تصویر را سرعت بخشیده و از او شخصیتی مسخره، شبیه به چارلی چاپلین بسازید. صدای مضحکی مثل میکی موس را با این تصویر خیالی بیامیزید. سرعت فیلم را زیاد و زیادتر کنید تا بدانجا که یادآوری آن همیشه شما را به خنده بیندازد. 

خودمان

ذهن هشیار برای تحمیل احساسات ناگوار از نیروی فراوانی برخوردار است. برای مثال‌با اصرار و‌سماجت ما را به سختکوشی، کنترل شرایط خود و تمرکز ذهن دعوت می‌کند. حتی‌به ما‌خاطرنشان می‌کند که همواره بکوشیم وقتی‌را به‌استراحت اختصاص دهیم. حال آنکه معنای واژه‌های (کوشش و استراحت) کاملا با هم مغایر است. وقتی در عمق کار غوطه وریم، چه بسا ناگهان، در سطح هشیاری به خاطر آوریم که وظیفه‌مان را به شایستگی انجام داده‌ایم؛ اما ذهن هشیار به مجرد اطلاع از این موضوع با تمهیداتی می‌کوشد تا چنین احساسی را در وجودمان خاموش کند. یکی از ترفندهای او برای چنین دخالتی، اشاره به خطرهای بالقوه‌ای است که بر سر راه ما کمین کرده‌اند. برای مثال در گوش ما زمزمه می‌کند که (بسیار خوب، تا اینجا کارها را به شایستگی انجام داده‌ای؛ اما فکر می‌کنی تا چه وقت بتوانی همه چیز را به همین منوال پیش ببری؟ به هر حال مسئولیت کنونی تو بسیار شاق‌تر از گذشته است، اگر مراقب نباشی ممکن است همه چیز را تباه کنی. تو هرگز نمی‌توانی از انجام کارها و تعهدات تازه خود، رو سفید بیرون بیایی، تو خیلی ابلهی! تلاش کن! بکوش! و بدین سان آرامش درونی ما را یکباره مختل می‌کند.

بخش چپ مغز ممکن است در وظایف نیمکره راست دخالت کند. بتی ادواردز، استاد هنر‌دانشگاه کالیفرنیا که تحقیقاتش‌در زمینه‌رابطه ذهن‌و نقاشی زبانزد بوده و محققان فراوانی را از موسسات تحقیقاتی سراسر جهان به کارگاهش جلب کرده است، در کتابی زیر عنوان: «نقاشی توسط نیمکره راست مغز، نقاشی توسط هنرمند درون». نظریه جالبی را مطرح می‌کند. او می‌گوید: «وظیفه ترسیم و نقاشی به نیمکره راست اختصاص دارد، اما نیمکره چپ مغز بعضی افراد با مداخله و مزاحمت مانع از کارایی نیمکره راست می‌شود.»

پروفسور ادواردز از حضار تقاضا می‌کند که نخست‌همه چیز را معکوس نقاشی کنند. با این ترفند، نیمکره چپ مغز که با دیده استدلال و منطق به همه چیز می‌نگرد، عاقبت خسته شده و میدان را برای فعالیت بخش راست خالی می‌گذارد.

روزی من به روی تپه‌ای زیبا و با شیبی ملایم، تک و تنها مشغول تمرین اسکی بودم، که ناگهان در پایین تپه و در سراشیبی نگاهم به مردی افتاد. ذهن هشیارم به من هشدار داد که: «مراقب باش، مبادا در حین پایین رفتن از تپه با آن مرد بر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی 9 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:51
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی

 

موسیقی‌درمانی رشته‌ای علمی است که متخصصین آن سالها تحصیل می‌کنند و مدارج عالی و دانشگاهی دارند و شیوه‌ها و روشهای گوناگون درمانی را می‌آموزند و بکار می‌برند. در برخی از بیمارستان‌های کشورهای پیشرفته ، متخصصینی در زمینه موسیقی‌درمانی مشغول بکار هستند و با بیماران ارتباط برقرار می‌کنند. هر چند این موارد تا حدودی اهمیت این رشته را روشن می‌سازد اما توانایی آن زمانی آشکار می‌شود که از نزدیک ببینیم چگونه یک نوجوان فلج مغزی که در کنترل حرکات خود مشکل دارد.

در نخستین جلسه موسیقی‌درمانی با شنیدن موسیقی شروع به تکان‌دادن دست‌های خود می‌کند و از ذوق و شادمانی می‌خندد و در پی آن انگیزه و میل به تکرار بیشتر حرکات که هدف درمان است، برانگیخته می‌شود. در مواردی موسیقی تنها ابزار و وسیله ارتباط فعال کودک با محیط است، مثلا یک کودک مبتلا به اوتیسم تنها کانال ارتباط آرامش‌بخش او با محیط ، موسیقی است. او ساعت‌ها ضبط صوت را در آغوش می‌گیرد. و آهنگ‌های مورد علاقه خود را گوش می‌کند و بدین ترتیب پرخاشگری و هیجاناتش از بین رفته و با محیط اطراف خود مهربان می‌شود.

اثرات موسیقی‌درمانی

از برنامه‌های موسیقی‌درمانی برای سازگاری اجتماعی ، ثبات عاطفی ، کنترل شخصی ، افزایش تمرکز ، انگیزش ، احساس ارزش شخصیتی ، تقویت هماهنگی ماهیچه‌ها و تقویت مهارت‌های خودیاری استفاده می‌شود و تنظیم برنامه‌ها به گونه‌ای است که به تقویت رفتار مطلوب کودکان می‌انجامد. کودکان استثنایی برحسب نوع نقیصه حسی و حرکتی از فعالیت‌های متنوع موسیقی‌درمانی استفاده می‌کنند. آوازخواندن، نواختن فردی و گروهی ، شنیدن و انجام حرکات موزیکال ، از جمله برنامه‌های جلسات موسیقی درمانی می‌باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كودكیاری ( نگهداری كودك ) 10 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:50
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مراقبت ازكودك سالم در منزل:

نیازهای كودك تدریجاً برحسب مراحل مختلف رشد تغییرشكل میابدودراین تغییر والدین ویاپرستاركودك نقش اصلی واساسی رادارند.امروزمادران جوان خیلی بیشترازمادران خود تجربه دارند ومسائل بهداشتی را مراعات میكنند زیرا خوشبختانه باتربیت پزشكان پرستارهاوباتأسیس مراكزبهداشتی،بهداشت كشوربه سرعت روبه پیشرفت است.

دربیشترمراكز بهداشتی،دربیمارستانها حتی درمطب پزشكان وكتابخانه ها نشریه های بهداشتی بطور رایگان دراختیارعموم گذارده شده تامطالعه كرده ودستورهای بهداشتی را رعایت كنند.

با توصیه های پزشك خانواده تااندازه ای مادرمی تواند به نشانی های اولیه بعضی ا ز بیماری ها آشنائی پیدا كرده ودرنتیجه زودترمی تواندبه درمان به موقع كودك خودكمك نماید.

قبل ازاینكه كودكیاریاپرستاركودك مسئولیت مراقبت ازكودك راقبول كندبایداطلاعاتی درباره ی سن كودك وخانواده بدست آورد.بنابراین لازم است كه مراحل رشد كودك  رادرنظرگرفته ونسبت به نیازهای این مراحل پرستاری     ا ز كودك رابه عهده بگیرد.

پیشرفت رشد جسمی وعاطفی كودك:

 به طوركلی توجه به رشد عاطفی كودك درمراحل مختلف رشد اهمیت خاصی دارد،

  تحقیقات پروفسورهانت روانشناس معروف كه ازسال1348 تا1353درشیرخوارگاه  سازمان بهزیستی وآموزشی كودكان ونوجوانان انجام یافت نشان دادكه ابزار محبت و  توجه وعلاقه مادرو یا كسی كه جانشین اومی باشد دررشدعاطفی وجسمی كودك تأثیر خاصی داردواین احتیاجات بقدری مهم است كه نمی توان آنها را ازازهم تفكیك نمود.

 اولین راه شناختن اشیا برای كودك لمس كردن است. ماهها قبل ازاینكه دیدن پستان مادر یا صورت مادررا یاد بگیرد،ازاین راه نوك پستان را می شناسد و درآغوش بودن  را احساس می كند،علاقه ی عاطفی بسیار قوی بین مادر و كودك بوجود می آید، مكیدن  كودك را ارضاء می كند وبه اونوعی احساس لذت می دهدكه بستگی بین او ومادرش را ایجاد می كند واگر رابطه خوبی بین طفل  و مادر باشد به اوكمك می شود كه بعداً رابطه ی خوبی با دیگران بتواند كسب كند.البته كسب چنین ارتباط عاطفی برای طفلی كه با شیر مصنوعی نغذیه می شود غیر ممكن است ولی هیچگاه نباید مأیوس شد.

تحقیقات پروفسور هانت در یك زمینه مربوط به تغذیه مصنوعی و غنی كردن محیط زندگی كودك است.

علت گریه اطفال:

گریه دراطفال  یك نوع علامت است و پرستارباید ازعهده  تشخیص علت گریه  برآید.

1ـ نوزادان واطفال كوچكترطبیعی وسالم كه همیشه تحت نوازش بودند

به خاطرتكراراین موضوع گریه می كنند.

2ـ خیس كردن وآلوده ماندن كهنه و لباس زیریا رختخواب .

3ـ نورشدید یا صدای زیاد.

4ـ خستگی ازیك حالت خوابیدن.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كودك آزاری (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:50
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل156 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

«مقدمه »

پدران و مادران به حكم عواطف جوشان و نیرومند پدری ومادری فرزندان را در زیر پر وبال محبت خود می پرورانند .كمبودی برای آنها باقی نمی ماند وكمتر پدر ومادری است كه آرزومند نباشد فرزندانشان ازتمام مواهب زندگی برخوردار گردد و آینده ای درخشان برایش تامین نگردد لكن وقوع بسیاری ازحوادث تلخ وناگوار در گذشته وحال نشان می دهد كه تنها سرنوشت كودكان را به دست عواطف كوروكر پدران ومادران سپردن كافی نیست .

بشر نتنها قبول دارد كه طفل هم حق حیات دارد بلكه مادامی كه خود نتواند نیازمندیهای خود را تامین كند باید خوراك و لباس ومسكن اورا تامین كرد واورا در مسیری كه بابهره مند شدن از آموزش وپرورش به سوی یك زندگی بهتر وایدال پیش بروند .

تعاریف :

كودك:طبق تعریف ارائه شده توسط whoهر انسان كمتر از 18 سال كودك محسوب می شود ویا از نظر سن به نمو جسمی وروانی لازم برای زندگی اجتماعی نرسیده باشد چون حیات واقعی كودك با تولد آغاز می شودلذا دوران كودكی هم با تولد شروع می شوداز نظر قوانین شرعی پایان كودكی نزد دختر 9 سال و نزد پسر 15 سالگی تمام قمری است .(قانون مدنی  م 1210)

خانواده :طبق تعریف قانون مدنی ایران خانواده كوچكترین واحد اجتماعی است و عبارت است از زن و شوهر وفرزندان تحت سرپرستی آنها كه با هم زندگی می كنند و تحت ریاست شوهر و پدر هستند .

خشونت : عبارت است از هر گونه رفتار عمدی بین افراد كه آسیب جسمی یا روحی را به همراه داشته باشد .

خشونت در خانواده :who: هر گونه رفتار غیر طبیعی كه منجر به آزار رساندن به خود و یا دیگران باشد (آزار به صورت جسمی وروانی یا هر نوع می باشد)

كودك آزاری :who:عبارت است از آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان ویا سعادت ت و رفاه و بهزیستی كودك بدست والدین یا افرادی كه نسبت به او مسئول هستند .

انواع كودك آزاری :

1-  كودك آزاری جسمی : كودكی كه یكبار یا به دفعات مورد ضرب وشتم آزار و شكنجه قرار می گیرد .عبارت است از حمله فیزیكی به كودك به طوری كه می تواند موجب درد ،بریدگی كبودی و شكستگی در استخوان ویا سایر جراحات و یا حتی مرگ كودك گردد .اشكال مختلف شامل شلاق زدن،بستن كودك كوبیدن به دیوار سوزاندن با آب جوش و یا مایعات داغ و تكان دادن شدید می با شد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كمك به دیگران 11 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:50
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كمك به دیگران

واژه «خدمت»، مفهوم گسترده ای دارد و همه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در برمی گیرد و به گذشت، فداكاری، ایثار و تحمّل رنج و سختی در همه این امور، خدمت و خدمتگزاری، صدق می كند.

كاری كه شكل آن مفید و برخوردار از روح معنویت بوده و وسیله تقرّب به خدا باشد، در فرهنگ اسلامی خدمت نامیده می شود.

بنابراین خدمتی كه مقدمه قرب الهی و در راستای رضای خدا نباشد، عبادت نیست و از اجر الهی سهمی ندارد.

پرداخت‏حقوق مالی، اعم از خمس و زکات و سایر صدقات، مصداقی است، از مفهوم کلی کمک و مساعدت به دیگران، به عبارت دیگر اسلام که آموزه‏های آن با فطرت و خواست فطری انسان هماهنگی دارد، پیروان خود را به مساعدت در حق دیگران و اهتمام به رفع نیاز همنوعان فرا می‏خواند .

این مفهوم کلی مصادیق گوناگونی را در بر می‏گیرد; از جمله رفع نیاز مالی دیگران تمام دستورالعمل‏هایی که در کتاب‏های فقهی برای پرداخت‏خمس و زکات آمده و پاداش‏هایی که در کتاب‏های اخلاقی - مبتنی بر روایات - برای ادا کنندگان این حقوق و مجازات‏هایی که برای ترک کنندگان این فریضه عنوان شده است، در همین چهارچوب قرار می‏گیرند .

قرآن کریم در دومین آیه از سوره مبارکه مائده افراد را به تعاون و همکاری با یکدیگر و راه پرهیزکاری فرا می‏خواند: «تعاونوا علی البر و التقوی‏» و نیز از رسول اکرم‏صلی الله علیه وآله آمده است: «هر کس صبح کند در حالی که به امور مسلمین همت نمی‏گمارد، از آن‏ها نیست . هر کسی که بشنود مردی فریاد می‏زند و کمک می‏طلبد و به او کمک نکند، مسلمان نیست‏»  همچنین امیرمؤمنان‏علیه السلام به نقل از رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند: «کسی که حاجت‏برادر دینی خود را برآورده سازد، مانند کسی است که همه عمر، خدا را عبادت کرده است‏»

اهتمام به رفع نیاز دیگران - از نظر اسلام - نوعی تکلیف شاق و تحمیل به حساب نمی‏آید، بلکه استفاده بهینه از نعمت الهی عنوان شده است ; زیرا براساس روایتی از امام حسین‏علیه السلام: «از نعمت‏های خداوند، حاجت‏های مردم است که نزد شما می‏آورند . . .»

توجه به نیازهای دیگران و تلاش برای رفع نیاز مردم، تنها به عنوان یک اصل اخلاقی عنوان نگردیده (به طوری که اگر امکان پذیر بود، چه بهتر، والا اهمیتی نداشته باشد) بلکه هرگاه کسی از این اصل مهم اخلاقی (با دستاوردهای بزرگ اجتماعی) سرپیچی کند و بی تفاوت از کنار آن بگذرد، مورد مؤاخذه و مجازات قرار می‏گیرد . در حقیقت رفع نیاز همنوعان، نوعی تکلیف الهی با ضمانت اجرای قرص و محکم عنوان شده است . روایات فراوانی را می‏توان در این خصوص به عنوان تایید کننده آورد . به روایتی از امام صادق‏علیه السلام بسنده می‏کنیم . حضرت فرمودند: 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

كتاب خانواده و مسائل جوانان 37 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:50
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

             عنوان  

صفحه

مقدمه                                                                                                  بخش اول

شكوه ها از پدر

-       اخلاق پدر    

-       همدمی با فرزندان           

-       الگوی اخلاق

-       برخوردهای ناروا

-       محدودیتهای عاطفی

-       محیط خفقان

بخش دوم

شكوه ها از مادر

-       مساله راز فرزندان

-       زبان بی اعتمادی

-       مادر واخلاق اسلامی

-       مساله تبعیض در خانه

-       رفتار مادرانه

بخش سوم

احساس نابسامانی در خانواده

-       تحقیر در خانه وبیرون

-       مساله سرزنش فرزندان

-       رفتار با نوجوان وجوان

-       احساس استثمار

-       عواقب استثمار

بخش چهارم

آزادی فرزندان درخانه

-       جوان وآزادی

-       نوع آزادی

-       ضرورت محدودیت

-       حدود آزادی

-       عكس العملها

-       وسوسه ها

 

بخش پنجم

تربیت ومسائل عاطفی

-       خانواده وتربیت

-       پرورش شخصیت

-       توجه به نیاز نوجوانان وجوانان

-       مسئله تحصیل دختران

-       علل منع تحصیل

-       توازن عوامل منع در بین دختران وپسران

-       ضرورت امروزی تحصیل دختران

خلاصه تحقیق

منابع ومآخذ

6

 

 

7

8

9

10

11

12

14

 

14

15

16

17

18

 

 

19

19

20

21

22

 

 

24

25

25

26

27

29

 

 

 

30

31

31

32

33

34

35

36

37

 

 

 

 

 

 

 

 

a

 

 

مقدمه

قال علی بن الحسین علیه السلام

و اما حق ولدك فان تعلم انه منك و مضاف الیك فی عامل الدنیا بخیره و شره و انك مسئول عما ولیته به من حسن الادب و الدلاله علی ربه عزوجل و المعونه له علی طاعته فاعمل فی امره عمل من یعلم انه مثاب علی الاحسان الیه معاقب علی الاسائه الیه

* * *

حق فرزند به تو این است كه بدانی وجود او از توست و نیك و بدهای او در این دنیا وابسته به تو است بدانی كه در حكومت پدری و سرپرستی او ، مواخذ و مسئولی ،موظفی فرزندت را با آداب و اخلاق پسندیده پرورش دهی او را به خداوند بزرگ راهنمایی كنی و در اطاعت و بندگی پروردگاریاریش نمائی .به رفتار خود در تربیت فرزندت توجه كنی پدری  باشی كه به مسئولیت خود آگاه است می داند اگر نیست به فرزند خود نیكی نماید در پیشگاه خداوند اجر و پاداش دارد و اگر درباره او بدی كند مستحق مجازات و كیفر خواهد بود.

بخش اول

شكوه ها از پدر

اخلاق پدر

اخلاق پدر در گرم كردن كانون خانواده ، در ایجاد امید یا یـأس در دل فرزندان نقش فوق العاده ایفا می كند .بازار تعلیم و تعلم بین پدر و فرزندان بسیار گرم است اگرچه پدر به زبان درسی به آنان نیاموزد و یا به آنان حرفی نزند حكومت اخلاقی پدر باعث آن می شود كه فرزندان وارث میراثی ارزنده و یا تاسف انگیز گردند.

فرزندان ما درباره اخلاق ما درخانه قضاوت می كنند . رفتار ما را با رفتار دیگر پدرانی كه دیده و یا وصف آنها را شنیده اند مورد مقایسه قرار می دهند او را فردی بی عرضه و یا با عرضه ، خوش اخلاق یا بد اخلاق معرفی

 می نمایند.

برای یك جوان پدر تنها نان آور خانه نیست بلكه صاحب یك شخصیت فوق العاده ،مدیر و گرداننده خانه نیز به حساب می آید . اگر این شخصیت بدخوی و بد رفتار ، فاسد و بد دهن و یا فردی سختگیر باشد از وجودش احساس ننگ می كند . شرمش می آید او را در میان جمع دوستان پدر خود معرفی كند.

او می خواهد پدرش یك قهرمان باشد ،قهرمان قدرت ،در كار و تلاش ، در اخلاق و رفتار ، از او درش زندگی بیاموزد و یا نقطه هایی مثبت او را به عنوان درسی به دیگران معرفی كند . دختر خانه می خواهد پدرش در عین قدرت با او صمیمی باشد ،زبان خوش با او به كار برد ، او را درك كند و برای او مایه بگذارد و از اینجاست كه آنان آرزو دارندپدران رفتار خود را تحت كنترل قرار دهند از رفتار نادرست دس

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فنون مذاکره و ارتباط موثر (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:50
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چگونه با دیگران ارتباط موثر برقرار کنیم؟

 

چگونه به استراتژی دیگران پی ببریم :

استراتژی به معنی "تركیبی از عواملی چون انواع تصورات  درونی، كیفیتهای حسی لازم و ترتیب این عوامل است كه ما را به نتیجه معینی می رساند." كلید موفقیت ما در كشف استراتژی دیگران این است كه بدانیم افراد تمام اطلاعات لازم مربوط به استراتژی خود را بصورت كلمات، حركات بدن حتی با حركات چشم و ایما و اشاره به شما انتقال می دهند.قبل از اینكه بتوانید استراتژیهای دیگران

را دریابید، لازم است كه بدانید هریك از علائم، بازگو كننده چیست؟ دو راه برای یافتن درك صحیح از مردم و استراتژی آنها ذكر شده است :

·      نظر متعادلی نسبت به دیگران و خودتان پیدا كنید  ضمن تماس با دیگران این نكته را مورد توجه قرار دهید كه دیگران انسانهای مهمی هستند ولی به خاطر داشته باشید شما هم انسان با ارزش و مهمی هستید.·  نگرش عاقلانه ای نسبت به دیگران اتخاذ كنید  سعی كنید با دیدی عاقلانه به رفتار و كردار و نظریات دیگران، نگاه كنید. عده ای خواهان رشد شما هستند و عده ای ممكن است به شما حسد بورزند، آماده ضربه خوردن از طرف حسودان باشید.ترس از مردم ترس بزرگی است ولی راه غلبه بر آن این است كه درك درستی از مردم داشته باشید و از آنها شناخت كافی پیدا كنید، ملاحظه خواهید كردكه واقعاً اینگونه نیست وخواهید توانست بر ترس خود از آنها غلبه كنید.امام صادق می فرمایند :" می خواهید بدانید دیگران نسبت به شما چگونه قضاوت می كنند به خود بنگردید كه نسبت به آنها چگونه نگاه می كنید."

 

ایجاد ارتباط موثر با دیگران :

 

ارتباط به معنای برخوردهای متفاوت با اشخاص متفاوت است،اما بعضی از مردم در این زمینه دچار گرفتاریهایی میشوند، علت اصلی گرفتاریهای آنها در برقراری ارتباط با یكدیگر،این است كه هر كدام به شیوه خود با دیگران ارتباط برقرار میكنند.

"ارتباط موثر با دیگران، نیاز به خلاقیت دارد."

هر یك از ما در هر لحظه در شرایط ادراكی ویژه ای به سر می بریم. اگر از شیوه مورد علاقه شخص مخاطب خود استفاده كنید و خود را در سطح دیگران قرار دهید و از زبان آنها برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده نمایید، او به اقدام و خواسته شما پاسخ مثبت خواهد داد و اغلب به نتیجه دلخواه مورد نظر خود یعنی ارتباط موثر خواهید رسید.در بحث ایجاد ارتباط و چگونگی برقراری آن، متقاعد نمودن دیگران، هنر بدست آوردن حمایت و همكاری افراد و فرآهم آوردن شرایطی كه افراد بتوانند مطابق میل و خواسته شما رفتار كنند، عناصری اصلی و تعیین كننده هستند.

راههای ایجاد ارتباط موثر با اطرافیان :

ایجاد ارتباط از راههای مختلفی صورت می پذیرد. سه راه حل كلی عبارتند از :

الف)به حرفهای دیگران خوب گوش دهید

   یكی از روشهای مهم در برقراری ارتباط موثر و درك بهتر مخاطب خود و ایجاد شرایطی كه او نیز بتواند شما را بهتر درك كند، گوش دادن پویا است، كه هنریست همپای سخن گفتن و كسی كه بخوبی به صحبتهای دیگران گوش می سپارد می تواند رابطه خوبی با آنها برقرار كند. واژه" گوش دادن" توسط "كارل راجرز" در بررسیهای روانشناختی دهه های 1940 و 1950 مورد توجه قرار گرفت. "راجرز" به مهمترین مانع بر سر راه ایجاد ارتباط موثر اشاره می كند و در ضمن آن، درباره گرایش افراد به ارزیابی و داوری كردن در رابطه با نقطه نظرهای دیگران توضیح می دهد. او میگوید :

"ارتباط واقعی زمانی ایجاد می شود كه به سخنان مخاطب خود به خوبی گوش فرادهیم، منظور این است كه به گفته ها و طرز تلقی و نقطه نظر های مخاطب خود به گونه ای خاص گوش فرادهیم، متوجه گردیم او چه منظوری و چه احساسی دارد و به قالب فكری او در مورد حرفی كه می زند دقیق شویم. درك همدلانه، روش بسیار موثری است كه می تواند تغییرات فراوانی در شخصیت ایجاد كند" بنا براین گوش دادن موثر به مخاطب بدین معناست كه بتوان مانند او دید، شنید و احساس كرد. در واقع این نوعی همگام شده و برقراری ارتباط مؤثر است.در رابطه با همگام شدن و همزبانی روحیه شما با مخاطبان، سرعت صحبت و حتی هم نفس شدن شما با آنها، ارتباط موثرتری ایجاد می كند و درك متقابل شما و او را به حداكثر می رساند. با همسان كردن روشهای ادراكی خود با مخاطبتان تضمین می كنید كه شما و او در سطح مشابهی ارتباط برقرار می سازید.اما باید به این مساله توجه داشت كه حتی اگر منظور و نیت مخاطب خود را به درستی درك كنید، ممكن است هنوز در بسیاری مواقع اشخاص از معنای پنهان در پس پرده سخن خود آگاه نباشند. از جمله راههای اطلاع از معانی پنهان و در پس پ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فرهنگ 15 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:49
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول: فرهنگ

تعریف فرهنگ:[1]

در تعریف تایلور[2] « فرهنگ» مجموعه پیچیده ای شامل دانش، معتقدات، باورها، هنرها، صنایع، فنون اخلاق، حقوق قوانین و آداب و رسوم و بالاخره تمام قابلیتها و عادات و رفتاری است که انسان به عنوان عضو جامعه خود فرا می‌گیرد و در برابر آن جامعه وظایف و تعهداتی را در بر دارد.

فرهنگ یک گروه یا جامعه، عبارت است از مجموعه یی از باورها، آیین‌ها، اندیشه‌ها، ارزشها و نیز مسایل، موضوعات و مقولات مادی که تک تک افراد به عنوان اعضای این گروه یا اجتماع آن‌ها را فرا می‌گیرند. مطالعات فرهنگی یا دست کم بخشی از این مطالعات، شامل تجزیه و تحلیل، طبقه بندی و تطبیق علمی این پدیده‌های گوناگون است. ( قاسم نژاد، ص 24).

 

جلوه‌های مختلف فرهنگ:

فرهنگ را میتوان به چند وجه تقسیم نمود.

فرهنگ درونی شده:

جایگاه فهم و دریافت معانی، ذهن افراد است. حیات درونی افراد در عین حال که خاستگاه معانی است، حامل معانی نیز میباشد. فرهنگ در این حوزه نشو و نما می‌کند و تغییر می‌یابد. اما خود ذهن محصول فرهنگی است که آموخته میشود و بعد از دوره اکتساب، حامل فرهنگ و (در فرآیند تعامل اجتماعی) گاه، مولد آن میشود. این وجه فرهنگ را میتوان «فرهنگ درونی شده» نامید، که روان شناسان آن را از نظر انتقال، تغییر و تثبیت معانی مورد بررسی قرار می‌دهند. اموری چون اعتقادات، ارزشها و گرایشها که به عنوان فرهنگ یا بخشی از آن یاد شده است، حوزه یی از فرهنگ است که جایگاه اصلی‌اش، درون یا ذهنیت افراد است. این حوزه طی فرآیند تربیت در قالب نمادها، از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود.

 

فرهنگ نمادی:

 


[1] - Culture .

[2] - Taylor .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فرار مغزها و عوامل موثر بر آنها 7 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:49
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرار مغزها و عوامل موثر بر آنها

 

 

سرمایه انسانی ماهر یکی از عوامل انکار ناپذیر در توسعه اجتماعی و اقتصادی هر جامعه است.مهاجرت افراد متخصص در واقع به معنای انتقال نیروی انسانی ماهر از کشورهای مبدا(عموما کشورهای جهان سوم یعنی دقیقا همان کشورهایی که نیاز مبرم به نیروی کارآزموده و متخصص دارند)به کشورهای پیشرفته می باشند.

خروج این سرمایه انسانی زنگ خطری برای کشورهای جهان سوم به حساب می آید ، زیرا نه تنها این گونه کشورها را با تنگنای نیروی انسانی ماهر روبه رو می سازد که جبران آن بسیار مشکل است بلکه وابستگی این کشورها را نیز به کشورهای صنعتی هروز فزون تر می کند.ایران در زمره کشورهایی است که با مساله فرار مغزها روبرو بوده و مهاجرت متخصصان آن در سطح بالایی قرار دارد(جدول شماره1).کشورهای مهاجر فرست را برحسب بالاترین مهاجرت افراد تحصیلکرده در سال 2000 نشان می دهد.بر اساس جدول زیر ایران در سال 2000 با بیش از 300 هزار مهاجر نیروی انسانی ماهر در رتبه پانزدهم قرار داشته است.

اگرچه ایران از نظر قدر مطلق تعداد مهاجران در سال 2000 در ردیف پانزدهم بوده است ، ولی در بین کشورهای فوق به لحاظ نسبت تعداد مهاجران تحصیلکرده به کل مهاجران ایران جزو 4 کشور اول با بالاترین نرخ مهاجرت تحصیلکرده ها بود است.(جدول شماره 2)

 

عوامل موثر بر مهاجرت نیروی انسانی ماهر در کشورهای مبدا (عوامل دافعه)

 

1-پایین بودن سطح توسعه و درامد سرانه کشور:

پژوهش های مختلف نشان می دهد که ارتباط نیرومندی بین مهاجرت افراد تحصیلکرده و سطح توسعه و درامد سرانه کشور وجود دارد در واقع شکاف بین سطح زندگی و درامد سرانه کشورهای ثروتمند و کمتر برخوردار یکی از عوامل مهاجرت افراد تحصیلکرده به کشورهای پیشرفته است.مهارت نهاده ای است که دستمزد آن را عرضه و تقاضای بین المللی تعیین می کند، در حالی که دستمزد افراد بی سواد ،غیر ماهر و غیر متخصص را عرضه و تقاضای داخلی کشور تعیین می کند.در واقع افراد ماهر و متخصص به دلیل وجود تقاضا در کشورهای دیگر از انتخاب بالاتری برخوردار بوده و در صورت پایین بودن سطح دستمزد در کشور مبدا سهل تر و کم هزینه تر می توانند اقدام به مهاجرت نمایند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

فرار مغزها 13 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:49
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

موضوع مورد بررسی در این تحقیق بررسی نگرش دانشجویان دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اراك پیرامون فرار مغزها است . در این پژوهش در پی آن هستیم كه دریابیم نگرش دانشجویان نسبت به مهاجرت چگونه است و این نگرش معلول چه عوامل و پارامترهائی است .

اصولا مهاجرت و خصوصا مهاجرت نخبگان موضوعی است كه تمامی كشورها چه كشورهای مهاجر فرست و كشورهای مهاجر پذیر به نوعی با آن درگیر هستند . یكی از عوامل اصلی رشد و توسعه كشورها وجود متخصصان و نخبگان علمی آنها
می باشد. تمامی كشورها صرف نظر ازتوسعه یافته یا توسعه نیافته هر سال مبالغ زیادی را صرف آموزش در كشور خود میكنند تا بتوانند از این راه دروازهای ترقی و پیشرفت را بروی خود بگشایند, از طرف دیگر در كشورهای جهان سوم كه ایران نیز یكی از آنها بشمار میرود برنامه درست و منطقی برای بكارگیری این نیروها وجود ندارد و با توجه به سیستم حكومتی این كشورها كه سنتی می باشد, متخصصانی را كه با اشتیاق در پی آبادانی و رشد جامعه خویش هستند سرخورده نموده وحتی گاهی با بی حرمتی و زدن انگهای مختلف آنها را به فرار وا می دارد . باید توجه داشت كه وجود بافت سنتی در جوامع به جهت ترس از دست دادن قدرت همیشه با تغییرات در هر زمینه ای مقابله كرده است در حالی كه این جوامع برای ادامه حیات در جامعه نوین جهانی مجبور به قبول بعضی از مظاهر تمدن هستند. در این میان قشر نخبه و متخصص جامعه دچار سردرگمی می شود , از طرفی عشق به .وطن دارد و از طرف دیگر نمی خواهد فرصت یك زندگی بهتر و راحت تر را از خود دریغ كند . بنابراین مجبور می شود یكی را برگزینند.

با توجه به اینكه موضوع نگرش در وهله اول بحثی است كه در حوزه روانشناسی اجتماعی قرار می گیرد و همچنین نگرش دارای ابعاد شناختی , عاطفی و احساسی و نیز آمادگی برای عمل است و بطور كلی نگرش مرحله قبل از عمل است ,جامعه آماری ما نیز كسانی هستند كه هنوز وارد عمل( مهاجرت ) نشده اند . این جامعه آماری شامل كلیه دانشجویان ورودی سال 1379 دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اراك میباشند . از آنجائی كه ممكن است تعدادی از همین دانشجویان در آینده جزء نخبگان كشور شوند , یافتن علل و عوامل مهاجرت این قشر شایان اهمیت است چرا كه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

چهار چوب این تحقیق بر اساس نظرات جامعه شناس بزرگ علم " مرتون "می باشد . مرتون ساخت اجتماعی را انتظام اجتماعی و وسایل پذیرفتنی برای دست یافتن به اهداف تعبیر میكند . از نظر او ساختها جهت رسیدن به مقاصد معیارهای خاص و شیوهای عملی ارائه میدهند, راهكارهائی كه عمدتا بصورت كلی بیان میشوند . بطور مثال یكی از این راهكارها برای رسیدن به موفقیت در جامعه تحصیل است . از نظر وی فرد برای رسیدن به اهداف و مقاصد خود در جامعه به رسم پرستی روی می آورد , تحصیل می كند , وارد دانشگاه می شود و پس از فارغ التحصیلی انتظار دارد كه وارد بازار كار شود . اما در این مرحله ممكن است نتواند شغلی مناسب رشته و استعدادهای خویش پیدا كند , كه عمدتا در این برهه وی تحقق استعدادها , بازار كار و رفاه اجتماعی را در آنسوی مرزهای كشور خویش تصور می كند و با توجه به ساخت سیاسی اجتماعی جامعه خود كه در بالا ذكر شد طبق نظریه مرتون به نوآوری دست می زند و مهاجرت می كند.

یكی از ویژگیهای برجسته علم به مثابه یك نهاد اجتماعی به گفته مرتون جامعه شناس برجسته علم , علم جهان گرا و مالكیت ناپذیر است . بنابراین می توان گفت دانشمندان و نخبگان علمی و فكری و فرهنگی به هیچ جای جهان یا دولت خاص یا جامعه ای معین تعلق ندارند.

عمده ترین متغیرهای مستقل این تحقیق عبارتند از:

 

1- جنسیت 2- سن3 - رشته تحصیلی 4 - شاغل بودن5- محل سكونت 6- درآمد خانواده 7- اشتغال مناسب 8 – درآمد متخصصان 9 - درآمد نامناسب 10- شكوفائی استعداد 11- آزادی سیاسی 12- نیازهای اولیه افراد 13- حمایت دولت

طرح زمانی – اجرایی این تحقیق در پائیز و زمستان سال 82 در نظر گرفته شده است , كه بهترین زمان برای بررسیهای مهاجرت با كم ترین دخالت احساسات و علائق روحی افراد می باشد. زیرا از نظر روانشناسان در فصل بهار میل به مهاجرت در افراد نمود پیدا می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir