شرایط برقراری حقوق بازنشستگی 26 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:47
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل48 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

شرایط برقراری حقوق بازنشستگی

 

مشمولین ق.ا.ك و مشتركین صندوق بازنشستگی كشوری :

مشمولین ق.ا.ك و مشتركین صندوق بازنشستگی كشوری در صورت دارا بودن شرایط زیر حق استفاده از حقوق بازنشستگی را خواهند داشت.

  • داشتن حداقل 60 سال سن با هر قدر سابقه خدمت ( بند الف ماده 74 ق.ا.ك و تبصره 2 ماده 2 قانون اصلاح مقررات مصوب 13/12/1368 ) با درخواست مستخدم.
  • كلیه مسخدمین دارای 65 سال سن با هر قدر سابقه خدمت ( ماده 77 ق.ا.ك و تبصره 2 ماده قانون اصلاح مقررات مصوب 13/12/1368 )2 توسط دستگاه مربوط به غیر از شاغلین در مشاغل تخصصی ( درصورت درخواست و موافقت دستگاه متبوع حسب ماده 10 قانون اصلاح مقررات مصوب 13/12/1368 )
  • مستخدمین مرد دارای حداقل 50 سال سن و حداقل 25 سال سابقه خدمت با درخواست مستخدم و موافقت دستگاه ذیربط ( بند الف تبصره یك ماده 2 قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب 13/12/1368)
  • مستخدمین زن با حداقل 20 سال سابقه خدمت با درخواست مستخدم و موافقت دستگاه ذیربط ( بند ب تبصره یك ماده 2 قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب 13/12/ 1368 و قانون اصلاح بند ب تبصره 1 ماده 2 قانون اصلاح مقررات بازنشستگی.
  • كلیه مستخدمین دارای 30 سال خدمت توسط دستگاه مربوطه ( ماده 2 قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب 13/12/1368 )
  • جانبازان انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی ، معلولین ، شاغلین مشاغل سخت و زیان آور حسب قانون نحوه بازنشستگی جانبازان مصوب 01/09/1367
  • مستخدمینی كه به استناد احكام قطعی هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری به موجب بند ط ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 07/09/1372 با تقلیل یك یا دو گروه بازنشسته می گردند ( زنان بابیش از 20 سال و مردان با بیش از 25 سال خدمت دولتی و بر اساس سنوات خدمت دولتی )

2- مشتركین صندوق بازنشستگی شهرداریها :  

مشتركین صندوق بازنشستگی شهرداریها در صورت دارابودن شرایط زیر حق استفاده از حقوق بازنشستگی را خواهند داشت.

  • داشتن 60 سال سن با حداقل 20 سال سابقه خدمت ( بند الف ماده 40 آئین نامه استخدامی شهرداریها مصوب 13/02/1368 هیئت وزیران )
  • كلیه مستخدمین مرد دارای حداقل 50 سال سن و حداقل 25 سال سابقه خدمت ( موضوع ماده قانون اصلاح مقررات بازنشستگی مصوب2 13/12/1368 ) با درخواست مستخدم و موافقت شهرداری.
  • مستخدمین زن با حداقل 20 سال سابقه خدمت ( موضوع قانون اصلاح بند ب تبصره 1 ماده 2 قانون اصلاح مقررات بازنشستگی با درخواست مستخدم و موافقت شهرداری.
  • مستخدم دارای 30 سال سابقه در صورت درخواست مستخدم ( موضوع بند ب ماده 40 آئین نامه استخدامی شهرداریها ) و یا درخواست شهرداری ( حسب مفاد ماده 44 آئین نامه )
  • كلیه مستخدمین دارای 65 سال تمام سن توسط شهرداری ( حسب مفاد ماده 45 آئین نامه)
  • مستخدمینی كه به استناد احكام قطعی هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری به موجب بند ط ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 07/09/1372 با تقلیل یك یا دو گروه بازنشسته می گردند ( زنان بابیش از 20 سال و مردان با بیش از 25 سال خدمت دولتی و بر اساس سنوات خدمت دولتی )

3- قضات

با عنایت به بند ج و تبصره 1 ماده 2 قانون استخدام كشوری مبنی بر اینكه در هر مورد كه برای تعیین تكلیف استخدامی قضات قانونی وجود نداشته باشد یا طبق قوانین مربوط تابع احكام عمومی قوانین استخدام كشوری شده باشند مشمول مقررات ق.ا.ك می باشند و نظر به اینكه در مورد بازنشستگی قضات قانون خاصی وجود ندارد ( مگر بعضی ازترتیبات خاص ) لذا آنها مشمول مقررات بازنشستگی قانون استخدام كشوری میباشند.

4- اعضای هیئت علمی دانشگاهها

اعضای هیئت علمی دانشگاهها جز درمواردیكه ذكر میشود به موجب ماده 43 آئین نامه استخدامی هیئت علمی دانشگاه مصوب سال 1348 از لحاظ بازنشستگی ووظیفه تابع قوانین و مقررات بازنشستگی ووظیفه مستخدمین رسمی كشوری می باشند.

  • دانشگاه مكلف است هر یك از اعضای رسمی هیئت علمی را كه به سن 65 سال تمام رسیده باشند بازنشسته كند . رئیس دانشگاه میتواند استثنائاً در مواردی كه استفاده از خدمات علمی هر یك از اعضای هیئت علمی ضروری باشد تا 70 سالگی از خدمات آنان استفاده نماید ( مفاد ماده 36 آئین نامه استخدامی هیئت علمی )
  • بازنشستگی اعضای رسمی هیئت علمی كه به امر تدریس اشتغال دارند با رعایت مقررات مربوط در پایان هر نیم سال تحصیلی امكان پذیرخواهد بود ( مفاد ماده 38 آئین نامه استخدامی هیئت علمی )
  • با توجه به مفاد ماده 35 آئین نامه استخدامی هیئت علمی دانشگاه مصوب دی ماه 1348 هیئت امنای دانشگاه تهران و به موجب ماده 30 لایحه قانونی استخدام هیئت آموزشی دانشگاه مصوب 18/6/1342 ، استادان و دانشیاران و پزشكان بیمارستانی كه قبل از رسیدن به سن 65 سالگی تقاضای بازنشستگی نمایند یا دانشگاه ایشان را بعلت حذف ماده تدریس یا انحلال یك رشته بازنشسته نماید هرگاه سابقه خدمت آنان به سی سال نرسد حداكثر تا 5 سال از دوران تحصیلات عالی آنان جزء خدمت رسمی محسوب می شود.

5ـ كارمندان رسته سیاسی وزارت امور خارجه

  • وزارت امور خارجه مكلف است كارمندان رسته سیاسی را كه بیش از سه برابر حداقل توقف لازم در یك مقام را داشته و به علت عدم موفقیت در دوره آموزشی تكمیلی یا عالی موضوع ماده 35 مقررات تشكیلات استخدامی و انضباطی به مقام بالاتر نائل نشده یا نشوند و رسمی آنان بیش از 25 سال باشد بازنشسته نماید (ماده 45 مقررات تشكیلاتی ، ستخدامی و انضباطی وزارت امورخارجه مصوب 02/ 1352كمیسیونهای امور استخدام و سازمانهای اداری ، دارایی و خارجه مجلس )
  • كارمندان رسته سیاسی وزارت امورخارجه كه تا 50 سالگی به مقام دبیراولی و یا 60 سالگی به مقام رایزنی درجه یك نائل نشوند بازنشسته می شوند( تبصره 1 ماده 45 فوق الاشعار)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شخصیت سازی (چهره) (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:47
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شخصیت سازی (چهره) :

1- (نمكی) : دختری از خانوادة مرفه در زمان گذشته. استفاده كردن از حالتهای مختلف چشم‌های ریز و شیطون برای نشان دادن شیطنت بیشتر و حالتهای ابروهایش نشانگر احساسات درونی است :

مانند : شادی،غم، زندگی، اندوه، تعجب و زیركی است همچنین موهای فرفری نمایانگر جذابیت و جنسیت اوست.

تزیین نه فقط در دنیای بچه‌ها بلكه در دنیای بزرگترها، اشاره به زیبا پسندی آنها دارد.

مثل (گل سركوچولو در بالای سر نمكی كه به زیبایی موهای او كمك كرده است یا فورم گوشواره‌ها كه با حالتهای او هماهنگ است. طبق نظریة روانشناس و فیلسوف غربی كانت و شوپنهار كه زیبایی را به چهار دسته تقسیم می‌كند. عبارتند از :

1)  زیبایی از لحاظ كیفیت = چیزی است كه به موجب خرسندی انسان می‌گردد و هیچ نفع مادی هم در آن نیست مثل : زیبایی گل

2)  زیبایی از لحاظ كیفیت = چیزی است كه به موجب خرسندی همگان می‌گردد. بدین معنی كه وقتی كسی چیزی را زیبا دانست، انتظار دارد دیگران نیز آن را زیبا بدانند.

3)  از لحاظ نسبیت = زیبایی چیزی است كه در اجزای آن تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد.

4)  از لحاظ جهت = چیزی است كه موجب خرسندی ضروری است یعنی كسی كه چیزی را زیبا دانست دیگران را هم ملزم می‌داند كه آن را زیبا بدانند.

همچنین این فیلسوف و روانشناسان معتقد است كه زیبایی صفتی است كه موجب می‌شود دارندة آن قطع نظر از فواید و منافعش خوشایند گردد و در انسان سیر شهودی غیر ارادی و حالتی خوش، دور از نفع و سود برانگیزد. [1]

2- (عروسك نمكی) : صمیمی و مهربان است، اندامش راحتی حمل و نقل او را می‌رساند پیچش موی او همخوانی با موهای صاحبش دارد. برای ایجاد یك حس مشترك بین نمكی و عروسكش اندام عروسك طوری طراحی شده است كه به نظر بیاید مادر نمكی برای او دوخته است.

3- (غول) :

توضیحی راجع به غول : این موجود افسانه‌ای مانند شخصیت‌های پری دریایی یا دیو 2 سر و یا خوش آشام و ... است.

ما از موجودات تخیلی به این دلیل استفاده می‌كنیم كه موجوداتی ناشناخته‌اند. پس غول ما هم در این داستان از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانیم افسانه‌هایی از آنها درست كنیم.

چهرة غول : دارای دندانهای تیز و شكمی برجسته است.

چنگالهای زشت و وحشتناك و شاخش حاكی از قدرتمندی و همچنین وسیلة دفاعی اوست.

بینی او با سوراخهای غیر طبیعی و ابروهایش خشن طراحی شده است (برای ایجاد تنفر بیشتر)‌ دهان گشاد او نشانگر آن است كه او همه چیز را درسته و بدون جویدن می‌بلعد.

 


[1] - دادبه، اصغر. كلیات فلسفه. (تهران : اننشارات دانشگاه پیام نور، 1385. ص 216)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شاخت C.A.T و تعبیر و تفسیر آن 28 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:47
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

امروزه سنجش جزء جدایی ناپذیر زندگی بشری است. قبل از هر كاری كه انجام دهیم سنجش می كنیم: قبل از این كه از خانه بیرون برویم ظاهر خود را در آینه سنجش می كنیم. هنگام حرف زدن در جمع چگونگی كاربرد واژه هایمان را سنجش می كنیم، قبل از هر پژوهشی در مورد موضوع و زمینه های آن سنجش می كنیم و ... بنابراین بایستگی سنجش در هر كاری در جامعه ی امروزی امری بدیهی است. ما برای این كه بتوانیم بهتر سنجش كنیم نیاز به ملاك و ابزاری برای این كار داریم. این ابزار بستگی دارد كه در كجا به كار برود. این ابزارها و ملاك ها گاهی عینی هستند و گاهی ذهنی. برای مثال وقتی می خواهیم ظاهرمان را سنجش كنیم از ابزار ذهنی استفاده می كنیم و ملاكمان آن چیزی است كه در ذهنمان می گذرد. اما در حیطه های دیگری چون پژوهش و آموزش به ابزار عینی نیاز داریم. زیرا همان طور كه می دانیم ذهنی بودن كار پژوهش بر خلاف ویژگی دانش پژوهانه بودن آن است. سنجش در پژوهش در هر زمینه نیاز به ابزارهایی دارد این ابزارها در دنیای بی جان متفاوت از ابزارهای دنیای جانداران است. برای مثال برای پژوهش در زیست شناسی به ابزاری آزمایشگاهی چون میكروسكوپ و ... نیاز داریم ولی در علوم انسانی ابزارهایی را به كار می بریم كه آگاهی های شناختی، عاطفی و رفتاری انسان ها را برای پژوهشگر روشن كنند. ابزارها در پژوهش های روان شناختی بسته به حیطه ای كه به كار می‌روند سه دسته اند، پرسشنامه، نگرشنامه، آزمایشنامه، در طول دوره ای كه پژوهش‌های كه روان شناختی انجام گرفته است برخی از ابزارهای ساخته شده به صورت ملاك درآمده اند و روایی و پایایی شان بر میزان كاربردشان افزوده است و امروزه نیز همچنان كاربرد زیادی دارند اما چون گذر زمان ویژگی های دنیای درونی و بیرونی انسان را دگرگون ساخته است و فرهنگ ها و آداب و رسوم در جامعه های مختلف متفاوت است شاید كه دانش پژوهانه تر باشد كسی كه می خواهد دست به پژوهشی بزند با توجه به جامعه ی مورد پژوهش و نگره ای مورد استفاده اش خود ابزاری روا بسازد و آن را به كار گیرد. اما ابزار روا ساختن مشكل ها و محدودیت‌هایی دارد كه هر كس توان انجام آن را ندارد و به ناچار از ابزارهای دیگر ساخته و عموماً بیگانه استفاده میكند. این ابزارهای موجود كه هم در مدرسه ها و هم در كلینیك های روان درمانی كاربرد زیادی دارند را می توان چند دسته كرد. برای مثال ابزارهای هوش سنج، منش‌سنج و ... در این میان ابزارهایی هستند كه با عنوان ابزارهای اندریافتی و تفسیری شناخته شده اند. شاید در میان ابزارهای اندریافتی مهم ترین شان ابزار اندریافتی كودكان (C.A.T.) و ابزار اندریافتی بزرگسالان (T.A.T.)، ابزار نقاشی خانواده و ... باشد.

در اینجا نیز می خواهیم به توضیح یكی از پركاربرد ترین این ابزارها (C.A.T) به ویژه در كودكستان ها بپردازیم.

اما چون این ابزار برگرفته از ابزار اندریافت بزرگسالان (T.A.T.) است برخود بایسته می بینیم كه در ابتدا به توضیح كوتاهی از T.A.T پرداخته و سپس به شرح كامل C.A.T بپردازیم.

ابزار اندریافت موضوع (T.A.T.) یك روش فرافكن و شامل تعدادی تصویر است كه در آن از ‌آزمودنی خواسته می‌شود درباره ی آنچه كه فكر می‌كند در هر تصویر رخ می‌دهد داستانی بسازد. آزمون در اصل توسط موری و همكارانش در سال 1938 در كلینیك روانی دانشگاه هاروارد منتشر شد. این ابزار با نقاشی های فرافكن یا آزمون هایی از نوع آزمون رورشاخ یا هولتزمن تفاوت دارد. زیرا كارت‌ها محرك ساخت دارتری را ارائه می‌دهند و مستلزم پاسخ های كلامی سازمان یافته تر و پیچیده تری هستند. علاوه بر آن، T.A.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سه طلاق در یك جلسه طبق كدام آیه قرآن است 32 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:47
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سه طلاق در یك جلسه طبق كدام آیه قرآن است؟

قران برای عمل است و مسلمان باید براساس آن عمل نماید خداوند در قران (بقره 229 )می فرماید « ٱلطَّلَـٰقُ مَرَّتَانِ ۖ فَإِمْسَاكٌۢ بِمَعْرُوفٍ أَوْ تَسْرِیحٌۢ بِإِحْسَـٰنٍۢ ۗ طلاق، (طلاقی که رجوع و بازگشت دارد،) دو مرتبه است؛ (و در هر مرتبه،) باید به طور شایسته همسر خود را نگاهداری کند (و آشتی نماید)، یا با نیکی او را رها سازد (و از او جدا شود). ...

خداوند تبارك وتعالی براساس فهم بشر و قواعد زبان عربی در قران با مردم سخن گفته است. هنگامی كه شما می گویی من دو مرتبه به مكه رفته ام یعنی یك مرتبه از شهر خود به آنجا رفته و برگشته ام و دوباره در زمان دیگر همان مسیر را طی كرده ام و به آن شهر رفته ام

خداوند هم كه حكم طلاق را بیان می كند و می فرماید دو مرتبه است
یعنی مرد با زنی ازدواج نماید

سپس با طلاق رابطه زوجیت را از بین ببرد و قطع نماید

وبعد دو باره كه رابطه زوجیت با همان زن بر قرار شد و آن را با طلاق قطع كرد طلاق دوم می شود

اگر برای مرتبه سوم نیز با همان زن ازدواج كرد و او را طلاق داد طلاق سوم می شود و بر قراری رابطه و ازدواج شرعا حرام است مگر آن زن با دیگری ازدواج دائم كند

اگرشوهر دوم طلاق داد شوهر اول می تواند با او ازدواج نماید

معنای آیه قران این است و از زمان پیامبر تا مدتی از دوران حكومت عمر نیز اینگونه عمل می شد

اما عمر انجام سه طلاق در یك جلسه را كه در زمان جاهلیت بود واسلام آن را با آیه فوق منع كرده بود دوباره رواج داد و هنوز بین پیروانش رایج است.و چه آسیب های زیادی كه از این حكم به جامعه شما رسیده است .(مسلم از ابن عباس نقل می كند كه در سال دوم حكومت عمر طلاق ثلاث( در یك جلسه) را عمر حلال نمود مسلم ج 2 كتاب طلاق باب طلاق ثلاث البانی آن را صحیح دانسته است و ابی داودج2 ص 261 وص 415 و نسائی به شرح سیوطی ج 6 ص 145 )

براساس كدام دلیل عقلی یا شرعی حكم خدا را رها نمو ده اید و اینگونه عمل می كنید؟ زیرا آشكارا با آیة قران نا سازگار است!

آیا عمر را از پیامبرخدا عالم تر و برتر می دانید؟ البته می دانم كه در لفظ پیامبر را برتر می دانید اما در عمل خلفا را بر تر می دانید!!

در قیامت چه پاسخی دارید؟

جایگاه اهل بیت كه پای خود را جای پای پیامبر می گذاشتند و مردم را به قران و سنت تشویق می كردند كجا است؟

چه اشكالی در شیوه پیامبر و اهل بیت دیدید؟

طلاق در اصل رها كردن از روی پیمان و قراردارد است ورها كردن از قید زوجیت نیز طلاق نامیده شده است. و در اصطلاح شریعت، همان مفهوم عرفی رایج میان عقلاء را می رساند كه شارع مقدس با شرایط خاصّی امضا كرده وبه معنای گشودن پیوند زناشویی با واژه مخصوص یا اشاره و نوشته ای كه جایگزین آن باشد، چه پیوند زناشویی بلافاصله گشوده شود و چه بعد از گذشت زمان معین.

و در اصطلاح حقوق نیز طلاق عبارتست از ایقاعی تشریفاتی كه به موجب آن مرد به اذن یا حكم دادگاه، زنی را كه به طور دائم در قید زناشوئی اوست رها می سازد.

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سنجش درجه توسعه یافتگی فرهنگی استانهای ایران 14 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:46
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات14
حجم فایل248 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود فایل

 

قسمتی از متن فایل :

 

 

نوع فایل : word_ pdf 

 

 

متن کامل را میتوانید بعد از پرداخت آنی دانلود نمایید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

زهكشی بهترین منابع انسانی 31 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:46
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

زهكشی بهترین منابع انسانی

(مقدمه ای بر ابعاد و علل فرار مغزها – با اشاره به ایران)

 

 

پیش درآمد

یكی از موضوعاتی كه در سالهای اخیر در بسیاری از كشورهای كمتر توسعه یافته و یا حتی در كشورهای پیشرفته ای نظیر كانادا بحث های زیادی را برانگیخته است، پدیده فرار مغزها می باشد. اصطلاح فرار مغزها معادل با دو كلمه ی Brain Drain در زبان انگلیسی است. Brain به معنی مغز، متفكر و مغز متفكر بوده و برای كلمه Drain نیز معانی چندی از جمله خشكاندن، خالی كردن، تحلیل بردن و زهكشی كردن آورده شده است. بنابراین همانطور كه عمل زهكشی، به طور طبیعی یا مصنوعی، باعث بیرون رفتن آب های اضافی یك منطقه می شود یا در كشاورزی، آب اضافی از زمین به وسیله زهكشی گرفته می شود (جعفری، 1372 : 197) پدیده فرار مغزها نیز باعث بیرون رفتن مغزها یا متفكرانی از یك سرزمین می شود، منتهی مغزهایی كه آن سرزمین به وجود آن ها نیازمند است. واژه مغزها شامل همه افراد دانشمند، مخترعین، مبتكرین، تكنسین ها، كارگران ماهر و خلاق، مهندسین، پزشكان، جراحان، متخصصان و سایر افرادی كه از دانش بالایی برخوردار هستند، می شود. در جریان قرن 19 و تا جنگ جهانی اول ایالات متحده آمریكا مهم ترین كشور مهاجر پذیر بود زیرا لزوم بهره برداری از منابع آن سرزمین و ایجاد تاسیسات زیر بنایی نظیر شبكه راههای ارتباطی، راه آهن و ... به نیروی انسانی زیادی احتیاج داشت. بنابراین جمعیت زیادی از كشورهای آمریكای جنوبی و مركزی، اروپا و آفریقا به آن سرزمین مهاجرت كردند. بعدها صنعتی شدن آن كشور باعث شد تا در ماهیت مهاجر پذیری آن تغییراتی به وجود آید و مهاجران ماهر و متخصصی را از كشورهای اروپایی یا كشورهایی كه به طور ناكافی صنعتی شده بودند پذیرا گردد. ادبیات مربوط به فرار مغزها از زمان پایان جنگ جهانی دوم و به ویژه از دهه 1960 شكل گرفت (مركز تحقیقات و بررسی های اقتصادی، 1378 : 10) یعنی موقعی كه كشورهای اروپایی اقدام به بازسازی ویرانه های به جا مانده از جنگ كردند و مدتی بعد چرخه صنعت در این كشورها شروع به كار كرد. این فرایندها نیاز به افراد متخصص و كارآمد داشت. در نتیجه خیل عظیمی از متخصصان، مهندسان و سایر افرادی كه از آنها با عنوان مغزها یاد می شود، كشورهای در حال توسعه خود را به مقصد كشورهای پیشرفته تر ترك كردند و از این زمان بود كه غارت سرمایه های انسانی شروع شد و مانع دیگری بر سر راه پیشرفت و توسعه كشورهای جهان سوم ظاهر گردید.

بعضی از محققان معتقدند كه علت ریشه ای تمام مهاجرت ها، شكست جوامع در براوردن نیازها و آرزوهای شهروندانشان است (كین، 1375 : 6) بنابراین فرار مغزها نیز كه نتیجه مهاجرت یا كوچ افراد تحصیل كرده و دارای تخصص از كشوری به كشور دیگر است، ریشه در نیازها دارد. طیف این نیازها برای نخبگان و متخصصان هر كشور متفاوت است و شامل ابعاد امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی و تخصصی می شود. باید در نظر داشت كه پدیده فرار مغزها تنها مختص به جلای وطن نیروهای متخصص كشورها نیست. بلكه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای خارج از كشور را كه بعد از فارغ التحصیلی میلی برای بازگشت به وطن ندارند نیز در بر می گیرد.

مساله فرار مغزها برای كشورهای توسعه یافته چندان بحرانی نیست زیرا چنانچه این كشورها نخبگانی را از دست بدهند، توانایی جذب نیروهای متخصص دیگری را دارند و به اصطلاح مبادله مغزها صورت خواهد گرفت. در صورتی كه كشورهای در حال توسعه نه توان حفظ نخبگان خود را دارند و نه قوت جذب نخبگان و متخصصان جدید، بنابراین در اصل، فرار مغزها زمانی محسوس است كه جریان خروجی متخصصان و تحصیل كردگان ثابت باشد و با جریان ورودی مشابهی از سایر كشورها جایگزین نگردد. این مساله صدمات جبران ناپذیری به كشورهای كوچك و كم جمعیت در حال توسعه وارد می كند هرچند كه امكان دارد حركت مغزها از یك كشور كوچك اهمیت چندانی را برای كشورهای بزرگ مهاجر پذیر نداشته باشد.

تاثیرات فرار مغزها بر كشورهای مبدا و مقصد

هم سرمایه های انسانی و هم منابع طبیعی در رشد اقتصادی اثرات تعیین كننده ای دارند. تحقیقات تجربی نشان داده اند كه سرمایه گذاری در منابع انسانی بیش از سرمایه گذاری در منابع طبیعی به رشد اقتصادی كمك می كنند (61 : 1970 Blaug,). مثلا كشورهای خاورمیانه با منابع عظیم نفتی خود به متخصصان تحصیل كرده ای نیاز دارند تا توسعه اقتصادی خود را فراهم سازند. امروزه نقش بنیادین و اصلی منابع نیروی انسانی در توسعه كشورها امری بدیهی و روشن است و به جرات می توان گفت كه ویژگی چشم گیر و بارز كشورهای پیشرفته وجود نیروی انسانی كارا و متخصص است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رئالیسم و نقش شخصیت پردازی 24 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:46
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رئالیسم و نقش شخصیت پردازی

نویسندگان ، غالبا در مصاف با شخصیت های داستانی خود، یا به عبارتی هنگام شخصیت پردازی ، اصرار به رعایت اصول مستندسازی و واقعیت مانندی دارند. توجه به شخصیت ها از چنین منظری اشتباه است ؛ چرا که هیچ شخصیتی را نمی توان به عنوان یک انسان حقیقی در نظر داشت . حتی اگر این افراد، شخصیت های تاریخی بوده باشند که در گذشته های دور در قید حیات بودند. با این حال نمی توان منکر این مساله بود که گاه شخصیت های داستانی متشابه انسانهای حقیقی آفریده شده اند و گاه متفاوت با آن . در مجموعه داستان ها و رمانهای رئالیستی بر همخوانی و تطبیق انسان با اشخاص داستانی تاکید می شود. در این گونه آثار، تلاش نویسنده متوجه حضور شخصیت های حقیقی در طرح داستانی است . بر این اساس ، تمام هم ل نویسندگان خلق فضاسازی و مکانهای داستانی کاملا طبیعی مطابق با شرایط حقیقی است آنان حتی از آوردن حوادث متعدد و پرتلاطم خودداری می کنند؛ چرا که می خواهند تصویرگر زندگی ثابت ، بی تحرک و عادی غالب مردم باشند که سالیان متمادی به یک شیوه خاص زندگی کردند و هیچ گاه دچار تلاطمات عظیم نشدند. به همین دلیل ، تعداد حوادث موجود در هر داستان بسیار محدود و مشخص است . در نتیجه نویسندگان داستان های رئالیستی از طرح داستان های ماجراجویانه ، تخیلی با شخصیت های نسبتا فراواقعی دوری می جویند. این گونه نویسندگان درصدد هستند تا خواننده را از پیگیری کنش و حادثه بازدارند. و بیشتر به سوی شخصیت های داستانی و فعل و انفعالات ذهنی و روحی آنها سوق دهند. از این رو، می توان مدعی بود که نویسندگان رئالیست بن مایه مباحث روانشناختی و جامعه شناسی را در داستان های خود درشت نمایی می کنند تا در این رهگذر نخست به ماهیت درونی افراد رخنه کنند، دوم این که بافت اجتماعی و مسائل مختلف پیرامون جامعه را در داستان هایشان حلاجی کنند. در طرح مباحث روانشناختی معمولا فعل و انفعالات ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه و جریان سیال ذهن بیش از سایر موارد مورد استفاده نویسندگان رئال قرار می گیرد. در چنین حالتی گاه تفکرات زاید و گنگ به همراه اعمالی که ظاهرا بی معناست ، اما دارای زیرساخت درونی و باطنی افراد است ظهور می کنند. منتقدان در چنین آثاری با دقت هر چه تمام تر فرآیند ذهنی شخصیت ها و کنش ها و واکنش های آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند. آنان پیوسته در شکار شخصیت های غیرطبیعی هستند. شخصیت هایی که اعمالشان با توجه به قواعد و هنجارهای اجتماعی نیست . به همین دلیل ، گمان می رود که در داستان های رئالیستی ، خواننده توانایی کافی برای تشخیص ابعاد شخصیتی افراد و زیرساخت جامعه پیدا می کنند. نویسندگان پیرو مکتب 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

رویکرد توافق ذهنی 13 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:46
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رویکرد توافق ذهنی: 

همانگونه که ذکر آن رفت یکی از رویکردهای اصلی پرورش اخلاقی به نام رویکرد همسانی یا توافق ذهنی ریشه در افکار اخلاقی کانت دارد که سردمدار اصلی و معاصر آن «لارنس کلرگ»است که پرورش اخلاقی به ویژه از نظر «روش شناسی »[1] مدیون آن است.

الف)پرورش اخلاقی مبتنی بر اصول و قواعد:

در پرورش اخلاقی مشتق از همسانی یا توافق ذهنی ،پرورش بر بمنای شماری از قواعد اخلاقی است که ماهیتاً مطلق و غیر قابل تغییر است. به این اعتبار کانت و پیروان او در پرورش اخلاقی «مطلق نگر»[2] نامیده می شوند. کولبرگ نیز متاثر از این نظام اخلاقی در بررسی اخلاق روش رشدی شناختی[3] را پیشنهاد کرده است که به ترتیب از اخلاق دگر پیروی به[4] جانب اخلاق «خود پیروی»[5] که فرد طی سه سطح و شش مرحله تحول اخلاقی،به ترتیب این مراحل را پشت سر می گذارد و در بالاترین حد رشد ،به صدور احکام اخلاقی بر اساس قوانین مطلق و جسمانی از طرف فرد منجر می گردد.(کولبرگ،1984)

در این شیوه از پرورش اخلاقی که متاثر از رویکرد توافق ذهنی است ،برانگیختن تفارض های اخلاق مرتبط با موقعیت های زندگی ،ارائه شیوه های تفکر مربوط به مراحل بالاتر تحول اخلاقی ،توجه شاگردان به نارسایی ها و نقایص تفکر خود،از روشهای متعارف آموزش اخلاقی به شیوه رشدی-شناختی کلبرگ است.

هیگینز (1984)[6] مساله تحول اخلاقی بر اساس نظام رشدی- شناختی را با توجه به شرایط محیطی بررسی کرده و نتایج زیر را گرفته است. در اثر کاربرد این روش احساس مسئولیت نسبت به فعالیت های مدرسه افزایش یافته و جوی ایجاد می گردد که در آن شاگردان مدرسه را به عنوان جامعه مورد علاقه خود می پذیرند.

 


[1] Methotology

[2] absoultism

[3] cognitive-development

[4] heternomy

[5] autonomy

[6] Higins

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

روشهایی « اجرایی» كار تئاتر با كودكان و نوجوانان 20 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:46
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

روشهایی « اجرایی» كار تئاتر با كودكان و نوجوانان

بطور كلی دو روش عمده برای كار تئاتر با كودكان و نوجوانان وجود دارد:

الف)  روش كار با « متن آماده نمایشی» یا ( نمایشنامه )

ب ) روش كار « بدیهه سازی» یا « نمایش خلاق»

برنامه ها و شیوه كار این دو روش با یكدیگر تفاوتهای اساسی دارد و نتایج حاصله نیز طبعاً متفاوت است. همانطور كه از عنوان پیداست در روش كار با متن آماده نمایشی، معمولاً نمایشنامه مكتوب و اصطلاحاً «متن» نمایش، به صحنه كشیده می شود؛ اما در روش بدیهه سازی   یا نمایش خلاق، نمایش از صحنه به متن كشیده می شود و هركدام از این روشها برای اجرای خود، نیازمندی ویژگیهای خاصی هستند و قابلیتهایی دارند كه در اینجا به بررسی مختصر آنها می پردازیم:

الف) كار با متن آماده نمایشی یا ( نمایشنامه )

در این روش مربی، سرگروه یا كارگردان، ضمن انتخاب، تالیف، یا تنظیم یك متن نمایشی آماده ( نمایشنامه)، سراغ كار نمایشی با كودكان و نوجوانان می رود. او نمایشنامه را برای اعضاء گروه می خواند و پس از هماهنگیهای لازم با گروه، نقشها را بین بچه ها تقسیم می كند. آنگاه مطابق روش معمول گروههای حرفه ای یا آماتور بزرگسال، پس از دورخوانی و حفظ دیالوگها، كودكان را برای شكل گیری و ارائه « میزان سن» به صحنه می فرستد و پس از طی  مراحل تمرین و آماده سازی صحنه، لباس، نور، گریم و موسیقی، سرانجام نمایش را به مرحله اجرای صحنه ای در سالن تئاتر می كشاند.

این روش ظاهراً ساده ترین روش برای كار نمایش با بچه هاست؛ اما به دلیل كمبود امكانات خلاقیت، ابراز عقیده و دخالت كودكان در شكل گیری ساختمان اصلی نمایش ( یعنی متن) ، فاقد ارزش خلاقه برای كار تربیتی و هنری با بچه هاست و بعدها مشكلاتی برای مربیان تربیتی، و كودكان شركت كننده در فعالیت نمایشی پدید می آورد كه در بخش اجرای            صحنه ای نمایش و بررسی آفتها به آن اشاره  شده است( فصل سوم).

این روش، تحمیل مربی- كارگردان بر اعضاست، و معمولاً از قدرت تخیل و خلاقیت كودكان می كاهد؛ هرچند ظاهراً زودتر به نتیجه می رسد و اغلب به تولید نمایش در گروههای دانش آموزی می انجامد.

قطعاً در كار نمایش تربیتی، هدف اصلی، تولید نمایش به وسیله بچه ها نیست( حداقل در سنین دبستانی). امروزه علوم تربیتی، روانشناسی و تجربیات آموزش هنری به شیوه جدید برای كودكان، ثابت كرده است كه صرف آموزش فنی هنر و تكنیك آموزی برای كودكان، سبب كور شدن خلاقیتها در آنان می گردد و تقلید بدون فهم و درك محتوای اثر هنری، ذهن خلاق آنان را محدود به فراگیری ظاهر كار هنری كرده و آنان را از لذت آفرینش هنری محروم می كند.

در روش كار با متن آماده نمایشی نیز دقیقاً همین مسائل تكرار می شود و از بچه ها تنها به عنوان ابزار وسیله اجرای نمایش، و بازیگر از نوع محكوم آن در مقابل مربی- كارگردان استفاده شده و آنها حق هیچگونه دخالت و اظهار نظری در مورد اصل كار را ندارند، در حالی كه كودكان خود می توانند بهترین عامل در خلق یك اثر هنری باشند.

نكته قابل توجه دیگر اینكه، اغلب مفاهیم و موضوعات مطرح شده در اینگونه نمایشنامه ها، نامناسب و نامربوط به بچه ها یا غیرقابل فهم برای آنهاست و بازیگران خردسال مجبورند همچون طوطی تنها تقلید كنند و ادای كار را در آورند و بیان كننده كلمات و جملات نامانوسی باشند كه فرد بزرگسال برای آنها نوشته است.

اگر این نمایشنامه ها به وسیله خود بچه ها یا حداقل مربیان آشنا به مسائل كودكان و نوجوانان نوشته شود، بازخطر كمتری آنها را تهدید می كند؛ چرا كه موضوعات، قابل هضم و فهم و نزدیك به زندگی، زبان و تخیلات آنهاست.

متاسفانه در عرصه ادبیات نمایشی دچار این ضعف و كمبود اساسی هستیم و نمایشنامه و نمایشنامه نویسی قابل نداریم و در حیطه تئاتر كودكان و نوجوانان كمتر كار شده و در اكثر متون نمایشی كه به عنوان نمایشنامه های ویژه كودكان و نوجوانان منتشر شده است، یا موضوع مناسب برای كار انتخاب نشده یا متن در استفاده از زبان بچه ها ناموفق بوده است.

خوشبختانه كمبود متون نمایشی گاه موجب شده كه خود بچه ها یا  مربیان هنری آنها، دست به تبدیل قصه ها و داستانها برای نمایش بزنند كه این عمل به مراتب بهتر از استفاده از م

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

روش درست تربیت و پرورش نوزاد (كودك) (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:45
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

روش درست تربیت و پرورش نوزاد (كودك)

    موفقیت در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی را می توان به بهای ارزان پیروی از قوانین زندگی و نظم اشیاء به دست آورد. باید پذیرفت: بر خلاف حقیقت، واقعیت و طبیعت زندگی كردن بدون تنبیه نمی ماند.

با بیانی ساده: اگر از فرزند خود ادب می خواهیم، باید خود مودب باشیم و محیط خانواده و اجتماع را با استفاده از كلمات مؤدبانه، درست، زیبا، و با محبت
 «گل باران كنیم» و گفتاری غیر از این برای كودك ناآشنا و غیر قابل تحمل و استفاده باشد.

اگر نظم می خواهیم: باید اول خود منظم باشیم. درك اهمیت نظم و ضرورت تنظیم برنامه، برای رسیدگی منظم و به موقع به احتیاجات نوراد (كودك) و در موارد دیگر زندگی عادی، سبب خواهد گردید تا مادران و پدران با آرامش متانت و محبت رفتار نمایند. اجتناب از شتاب و بداخلاقی، از نتایج مفید تنظیم برنامه، و استقرار نظم در محیط خانه می باشد.

اگر فرزند خود پاكیزگی، مرتب و پاك بودن خواستاریم باید خود پاكیزه ، برازنده و زیبا باشیم. استحمام هر روز نوزاد دقت در آماده بودن لوازم شستشو، پوشاك و غیره تنظیم و دقت در درجه حرارت هوا و دمای مناسب آب همراه با آرامش و رفتار مهربان مادر، استحمام را برای كودك دلپذیر و جزء بازی و تفریح او خواهد كرد.

قشنگ و نظم و نظافت لوازم اطاق كودك او را عادت خواهد و او كه همیشه پاكیزه و مرتب باشد و از زیبایی ها احساس آرامش و لذت كند. لباس ساده پدر و مادر با مدل های مناسب و متنوع همراه با رنگ های شاد و برازنده كودك را با زیبایی ها و ارزش های زندگی آشنا كرده و عادت خواهد داد.

گفتار و رفتار درست و خوب را فقط با نشان دادن نمونه و مثال و از روی شكیبایی مستمر می توان به كودك و افراد خانواده یاد داد. این كار سخت است و تا اندازه ی مستلزم آن است كه ما خود را از نو تربیت كنیم و چیز دیگری لازم نیست.

پستانك (گول زنك) انتخاب درستی نیست

پستانك و عادت دادن (نوزاد) كودك به ‎آن، و اینكه مدام در حال مكیدن باشد، در شخصیت و وابستگی نوزاد به آن درست و مفید نیست بلكه مضر هم هست، زیرا نمی توان او را در صورت بی تابی های ناشی از تشنگی، گرسنگی بیماری و یا سوختگی ساكت كند.

اول باید دقت كنیم به چه دلیل پستانك را انتخاب كرده ایم؟

اگر به تغذیه و نظافت نوزاد (كودك) رسیدگی درست و لازم شده باشد، دیگر دلی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir