آشنایی با نظریه های آلبرت بندورا 20 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:33
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل55 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

 

 

 

 

عنوان

صفحه

مقدمه

2

نگاهی کوتاه به زندگی آلبرت بندورا

2

نظریه بندورا

4

نظریه یادگیری اجتماعی بندورا

12

یادگیری مشاهده‌ای

18

منابع

19

 

 

مقدمه

 

روانشناسی یادگیری (Learning Psychology)

فرآیند یادگیری با توجه به اهمیتش همیشه مورد توجه بوده و در این مورد دانشمندان بسیاری اظهار نظر ، پژوهش و نظریه پردازی کرده و جواب بسیاری از سوالات را روشن کرده‌اند، بطوری که می‌توان با صراحت و اطمینان در مورد اینکه "یادگیری چیست ؟ چگونه رخ می‌دهد و عوامل موثر کدام هستند ؟ " بحث کرد.

 

نگاهی کوتاه به زندگی آلبرت بندورا

. آلبرت بندورا ( ـ1925)

آلبرت بندورا در كانادا متولد شد، در شهری آنقدر كوچك كه دبیرستانش تنها 20 دانش‌آموز و 2 معلم داشت. بعد از فارغ‌التحصیلی با كارگران ساختمانی در ناحیه یوكون به پر كردن چاله‌چوله‌های بزرگراه آلاسكا پرداخت. بندورا مجذوب مردمی شد كه در این منطقه شمالی با آنها روبه‌رو شده بود. «او خود را در میان مجموعه‌ای جالب از آدم‌‌ها یافت كه اكثراً از دست طلبكار، نفقه بگیر و مأموران ناظر بر آزادی مشروط فرار كرده بودند. ]بندورا[ به سرعت علاقه‌ای شدید به آسیب‌شناسی روانی زندگی روزمره پیدا كرد كه به نظر می‌رسید در این وادی دشوار به شكوفایی رسیده است» (عالم برجسته، 1981، ص. 28).

بندورا مدرك دكتری خود را در 1952 از دانشگاه آیوا دریافت كرد و به عضویت هیأت علمی دانشگاه استانفورد درآمد. در اوایل دهه 1960 او گونه‌ای از رفتارگرایی را معرفی كرد كه ابتدا آن را رویكرد رفتارگرایی اجتماعی و بعداً نظریه شناختی اجتماعی نامید (بندورا، 1986).

نظریه بندورا

آلبرت بندورا روان شناس و همکارانش نقش بسیار عمده ای در تثبیت مفهوم یادگیری مشاهده داشته‌اند. آنان در یک مجموعه از آزمایشهای خود به نحو متقاعد کننده‌ای اثبات کردند که کودکان گاهی از رفتار پرخاشگرانه یک سرمشق بزرگسال تقلید می‌کنند. این مسیر تحقیق موجب شده است که نگرانی در مورد تاخیر تماشای رفتار پرخاشگرانه بزرگسالان سرمشق در تلویزیون بر اعمال کودکان مورد توجه قرار گیرد.

.درجه کارشناسی خود را از بریتیش کلمبیا و درجه کارشناسی ارشد ودکتری خود را از دانشگاه آیوا دریافت کرد.او دوره فوق دکتری را در مرکز راهنمایی ویچیتیا گذرانده و در حال حاضر استاد دانسگاه استنفورد می باشد.او افتخارات بسیاری در عرصه ی روانشناسی دارد که تنها یکی از آنها ریاست انجمن روانشناسی آمریکا(APA ) در سال 1974 می باشد. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دانشگاه استنفورد: (http://stanford.edu/) مراجعه کنید.همچنین برای تماس با این روانشناس بزرگ می توانید به این آدرس:(bandura@psych.stanford.edu) میل بفرستید.
شاید اکثریت غریب به اتفاق ما این دانشمند بزرگ را با یادگیری مشاهده ای(Observational Learning ) بشناسیم. تبیین های بسیاری از یادگیری مشاهده 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آشنایی با مشاورة خانواده (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
4:33
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقالة:

 

آشنایی با مشاورة خانواده

 

 

 

 

 

پائیز 1386

فهرست:

خانواده

اهمیت و لزوم مشاوره خانواده

موضوعات قابل طرح در مشاوره خانواده

بررسی اختلافات خانواده و ارائه راهکارهای مناسب

مشکلات روحی اعضاء خانواده

وضعیت فعلی مشاوره خانواده در ایران

اهمیت خانواده

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی

 

 

 

 

 

خانواده

 خانواده، نظامی است كه تمامی اجزای آن بر یكدیگر تأثیر متقابل دارند. ارتباط و تعامل اعضای خانواده و تأثیر متقابل آنان بر رشد و سلامت یكدیگر، موضوع عمده مشاوره خانواده است. سلامت روانی و رابطه مطلوب والدین، تأثیری مثبت بر شكل‌گیری شخصیت و احساس امنیت و آرامش فرزندان دارد. از سویی، سلامت و پیشرفت فرزندان تأثیر مثبتی بر احساس رضایت والدین خواهد داشت. از سوی دیگر، اختلاف‌نظر فرزندان با والدین در مورد مسائل اعتقادی، اجتماعی، از جمله روابط با جنس مخالف، نوع پوشش، نحوه تفریحات و غیره …. زمینه بروز مشكلات در بین آنان می‌باشد. لذا بررسی نحوه ارتباط و تعامل اعضای خانواده و تأثیر متقابل آنان بر رشد و سلامت به یكدیگر از عمده‌ترین موضوعاتی است كه در مشاوره خانواده به آن پرداخت می‌شود.

مشاوره خانواده به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مسائلی می‌پردازد که به نحوی با خانواده و مسائل آن مرتبط است. نمونه‌ای از این مسائل عبارتند از ازدواج و تشکیل خانواده (تربیت فرزندان) شیوه‌های ارتباطی مؤثر بین همسران بررسی اختلافات خانوادگی و ارائه راه کارهای مناسب برای درمان مشکلات نوجوانی و مشاوره و شناسایی مشکلات روحی و ... .اهمیت و لزوم مشاوره خانواده

با توجه به شیوه‌های زندگی نوین و پیچیده‌تر شدن شرایط زندگی افراد با استرسها و فشارهای حاصل از این زندگی مواجه هستند. مشاوره خانواده فرآیندی است که راه کارهای مناسب برای سازگاری افراد با این شرایط و مدیریت استرس فراهم می‌سازد. علاوه بر این چنین شرایط پیچیده زندگی نیاز افراد به دریافت اطلاعات مناسب در زمینه‌های مختلف را موجب می‌شود. از اینرو مشاوره خانواده چنین وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرد، به ارائه راهنمایی ، اطلاع رسانی و حل مسائل خانوادگی مبادرت می‌ورزد.

موضوعات قابل طرح در مشاوره خانواده

هر چند می‌توان گفت که بطور کلی تمام زمینه‌هایی که با خانواده و مسائل آن مرتبط هستند به عنوان موضوع قابل طرح در مشاوره خانواده مطرح هستند، اما به مواردی از موضوعات رایج در این فرآیند اشاره می‌شود:

 

ازدواج و تشکیل خانواده یا مشاوره قبل ازدواج

هر چند مشاوره قبل از ازدواج عموما اصطلاح کلی‌تری است 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

آسیب شناسی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری 14 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:33
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل13 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آسیب شناسی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری

تجربه های به دست آمده در جوامع مختلف بیانگر این امر است که فساد اداری دارای ابعاد پیچیده می باشد که مبارزه با آن نیازمند سیاستی مستمر و نظامند است .
در حقیقت رشوه مانند عفونتی است که اگر بر اندام جامعه نفوذ پیدا کند اعضای آنرا یکی پس از دیگری آلوده می کند و از کار می اندازد و چه بسا تسری این عفونت کل پیکره جامعه را فاسد سازد.پیامدهای فساد اداری (رشوه) بطور عمده در قالب معضلات و ناهنجاری هایی چون سوء استفاده از موقعیت های شغلی ، ارتشاء ، اختلاس و ایجاد نارضایتی هایی برای ارباب رجوع و افراد ذیربط بصورت گروه سازمان یافته آشکار می شود.
تحقیقات گوناگون صورت گرفته درباره میزان نیاز و در آمد افراد جامعه بویژه کارکنان اداری حکایت از آن دارد که با گذشت زمان و افزایش بی رویه تورم در سال های اخیر نه تنها سطح در آمد نتوانسته است به روی نیاز های افراد غلبه کند بلکه از حرکت نزولی نسبت به ریشه نیازهای مادی حکایت دارد .
اخیراً سازمان شفاف سازی جهانی ، کشور اسلامی ایران را در میان ١٤٦ کشور جهان در رتبه ٨٨ قرار داده است و شاخص ایران در این زمینه ٩/٢ از ١٠ بوده است ،بر اساس این شاخص رتبه ١٠ کمترین میزان فساد و صفر بالاترین میزان فساد اداری را نشان می دهد که این رده برای کشوری که به حق پرچمدار جهان اسلام می باشد و ظرفیت و پتانسیل لازم برای محوریت سایر کشور های مسلمان و ملت های آزاده جهان را دارد و از نظر سلامت اداری شایسته نیست.
لذا طی این مقاله سعی بر این داریم که عوامل و مراتب رشد سلامت اداری را تشریح نمائیم.
● تعریف رشوه و جایگاه آن در نظام اداری
رشوه عبارت است از دادن مالی منقول یا غیر منقول و یا وجه نقد به کسی برای انجام یا تسریع در انجام مقصود خود یا ثابت کردن باطل و حق جلوه دادن آن.
بطور کلی رشوه در سازمانها و ادارات دولتی تحت دو عامل شکل می گیرد:
١) عوامل شخصیتی
٢) عوامل اداری سازمانی
● عوامل شخصیتی
در یک سازمان اداری ساختار پرسنلی خوب همراه محیط سالم اداری باعث جلوگیری از تخریب شخصیت افراد خواهد شد ودریافت رشوه نیز از مصادیق بارز تخلفاتی است که در میان کارمندان و کارکنان یک اداره تحت اختلال شخصیت تحقق پیدا می کند و فرد بر اساس کمبودهای شخصیتی یا مادی خود مرتکب بزه رشوه خواری می گردد.
● عوامل اداری سازمانی
فرهنگ سازمانی یکی از بهترین راه کارهای شناخت افراد بوده و به دلیل ماهیت موثر و قوی خود که می تواند بر رفتارهای اعضاء اداره موثر باشد و نقش مهمی را در مهار درونی رفتارهای کارکنان و پیش گیری از فساد اداری (رشوه) توسط آنان ایفا می نماید.فرهنگ سازمانی که پیوندی نزدیک با فرهنگی عمومی جامعه دارد و عامل مهمی در شکل گیری رفتارهای سازمانی و سلامت شخصیتی افراد کارکن در آن سازمان می باشد و این فرهنگ شامل آداب و رسوم و موازین اخلاقی و پایبندی به اصول و اعتقادات و قوانین حاکم بر آن الویتها می باشد که در صورت بهینه سازی می تواند باعث ارتقاء سلامت اداری گردد.
رشوه از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی
گرچه جامعه ایران جامعه ای توام با گرایش دینی و ملی است که هر دوی آنها فساد اداری را پدیده ای زشت و مذموم می داند با این حال شاهد هستیم که شیوع رشوه در جامعه مسیر بسیاری از پیشرفتهای اجتماعی و ملی را بسته و هزینه هنگفت را بر دوش سرمایه های ملی کشور و سرانجام بر مردم تحمیل کرده است،یکی از مهمترین آنها در بعد کلان ، افزایش فاصله طبقاتی میان غنی و فقیر است،اگر چه در ایران برنامه های زیادی برای مبارزه با فساد اداری طراحی شده و به اجرا در آمده است اما در این رابطه موفقیت بالایی حاصل نشده است از سوی دیگر تلاشهای صورت گرفته بوسیله دولت و دستگاههای نظارتی دیگر بمنظور مبارزه با فساد اداری نظامند نبوده است بدین معنی که طی چند سال با تغییر دولتها و شهرت و ضعف فشارهای اجتماعی محتوای برنامه های برای مبارزه با فساد تغییر می کند و برنامه ها انسجام خود را برای دست یابی اهداف از دست می دهد فلذا برنامه های تدوین شده دولت اغلب برروی تنبیه و مجازات متمرکز شده است و هیچ گونه اقدامی در جهت پیشگیری صورت نگرفته و این امر باعث سیر صعودی تخلفات اداری و از جمله اخذ رشوه گردیده است اگر چه از سویی قانون گذار مجازات خاصی برای راشی و مرتشی در 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

اسباب بازی (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:33
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اسباب بازی

اسباب بازی در زندگی نقش مهم و موثری دارد اسباب بازی برای كودكان نوعی غذای روانی است كودكان به هنگام بازی مخصوصاً با اسباب بازیهایی كه جنبه ی فكری و آموزش دارند می توانند به فعالیت های ذهنی ، حركتی و روانی بپردازند.

ویژگی های اسباب بازی

اسباب بازی باید ویژگی های خاصی داشته باشد كه شامل :

1 ـ اسباب بازی باید همواره مناسب سن ، علاقه و درخور توانایی های ذهنی و رشدی كودك باشد.

2 ـ اسباب بازی باید وسیله رشد كودك باشد او را به حركت ، تفكر و اراده و به مبارزه و تلاش فرا خواند .

3 ـ اسباب بازی باید به پرورش  حواس كودك به ویژه ایجاد هماهنگی بین حركات چشم و حركات ظریف است كمك كند.

4 ـ اسباب بازی كه در اختیار كودك قرار می گیرد باید مطمئن و بی خطر باشد .

انواع اسباب بازی

اسباب بازی ها بر اساس دامنه تاثیر آن به 2 دسته ی : 1 ـ سازمان یافته  2 ـ سازمان نیافته

اسباب بازی های سازمان یافته شكل مشخصی و از پیش تعیین شده دارند و دامنه ی تاثیر آن ها محدود می باشد كه خود به 6 دسته :  

الف ) ویژه خرد سالان كه شامل 1ـ  وسایل متحرك مثل : قطعات رنگی و سبك و متصل به هم كه با جریان مختصر  هوا به حركت در می آیند 2 ـ كرادل : روی گهواره ی كودك آویزان می شود

 ـ آویز : در معرض دید كودك است تا آنها را ببیند و بگیرد 4 ـ جغجغه : كه باعث پرورش حس شنوایی با آموزش اصوات 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ازدواج و مسائل مربوط به آن (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:32
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

ارتباط زناشویی ماهیتا سرچشمه عمده ناخشنودی است. هیچ ارتباط دیگری مانند آن نمی تواند دوانسان بالغ را كه ممكن است شناخت بسیار كمی از یكدیگر داشته باشند، برای یك عمر به یكدیگر قفل كند، هر چند این واقعیت نیز وجود دارد كه این دو نفر از دو جنس مخالف هستند و برای یكدیگر زندگی می كنند، پس از مدتی یكی یا هر دوی آنها به این نتیجه می رسند كه تمایلی به ازدواج ندارند. دلیلشان هم این است كه نمی خواهیم خودمان را با این ارتباط تعهدآور، محدود كنیم.اما بسیاری از این زوجها نیز به یكدیگر علاقه مند می شوند و ازدواج می كنند. بنابراین، حتی با هم زندگی كردن نیز نمی تواند یك زوج را آماده ی ارتباط پایبند كننده ای به نام ازدواج كند.

ازدواج بیش از هر ارتباط دیگری طرفین را مقید می سازد. همچنین زوجین از حق اشتباه كمتری برخوردارند. آنچه دو فرد باید پیش از ازدواج بدانند، این است كه ازدواج مساله ای نیست كه همه به آن اشراف داشته باشند. زندگی مشترك را افرادی شروع می كنند كه نمی دانند ازدواج، قدم گذاشتن در یك شراكت كاری است كه معمولا جزئیات نحوه ی برخورد با مشكلات احتمالی به صورت كتبی ذكر نمی شود. از این رو، این تحقیق به بحث در مورد نحوه ی آمادگی برای یك زندگی مشترك
می پردازد.

 

بخش اول

 

خصلت ویرانگر زندگی های مشترك

تقریبا بیش از نصف افرادی كه ازدواج می كنند، قادر هستند زندگی مشترك خود را برای یك عمر حفظ كنند و از كسانی كه موفق به حفظ آن می شوند، افراد بسیار كمی یافت می شوند كه دفتر زندگی مشتركشان را با خوبی و خوشی ببندند. در بین تمامی روابط مختلف ما، زندگی مشترك طولانی مدت و خوشایند. كم یابترین نوع رابطه است كه به آسانی به دست نمی آید.

زوجهای ناخرسند بسیاری، وقت و پول خود را صرف یافتن راهی برای احیای زندگی مشتركشان می كنند و برای رسیدن به خواسته شان به هر گونه متخصص و حتی دعانویس متوسل می شوند. اما اكثر این راهها به بن بست می رسد، زیرا به دنبال راهی می گردند كه شریك زندگی شان را اصلاح كنند و نه خود را .در هر ارتباطی، از هر نوع و شكلی، هر كس صرفا می تواند خود را تغییر دهد و نه هیچكس دیگر را.

افرادی كه از زندگی مشتركشان راضی نیستند، متوسل به كنترل بیرونی
می شوند و می گویند: تقصیر من نیست، همسرم عامل تمام این بدبختی هاست و من وظیفه ی خود می دانم هر كاری كه می توانم برای تغییر رفتارهای او در قبال خودم انجام دهم، هر چند به قیمت جان او تمام شود.

برای انجام این وظیفه (یعنی تغییر رفتار او) ما معمولا یك سری رفتارهای كلیشه ای در پیش می گیریم كه من آنها را هفت عادت تخریبگر خصلت كنترل بیرونی
 نامیده ام. این رفتارها را كلیشه ای می نامم زیرا تقریبا همه ی ما هر روز و هر روز این رفتارها را تكرار می كنیم، بدون آنكه فكر كنیم این رفتارها تا چه حد حامل بدبختی برای خودمان و دیگران هستند . این رفتارها عبارتند از:

  1. عیب جویی یا انتقاد.
  2. سرزنش
  3. شكوه و گلایه.
  4. نق و غرغر.
  5. تهدید.
  6. تنبیه
  7. دادن حق حساب یا باج برای تحت كنترل رد آوردن دیگری.

این عادات مخربند زیرا اگر در طولانی مدت اعمال شوند. زندگی های مشترك بسیاری را از بین می برند.

اگر از ما خواسته شود كه سعی كنیم تا یك روز از انجام این عادات در مراوداتمان خودداری كنیم؛ تقریبا كار غیر ممكنی به نظر می رسد. واقعا كاری دشوار است زیرا در موقعیتی كه غالبا ما آنها را به كار می بریم، تقریبا اجتناب از آن و پرداختن به كار دیگری غیر ممكن است.

بنابراین در چنین شرایطی برای دریافت كمك به دوستان یا حتی متخصصان مراجعه می كنیم، اما آنها نیز خود پیرو قانون كنترل بیرونی هستند و ما را در آنچه باور داشته ایم پابرجاتر می كنند. این باور كه: همسر ما فرد مورد نظر ما نیست، یا اگر بخواهیم به زندگیمان ادامه دهیم او باید تغییر كند تا زندگی موفقی داشته باشیم.

از آنجا كه در این دیدگاه،

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ازدواج (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:32
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات42
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

اغلب زوجها آگاهند كه ازدواج با بحرانهای دائمی سروكار دارد ومی دانند كه 40 تا 55 درصد زندگی های زناشویی احتمالا به جدایی وطلاق می انجامد . در این شرایط زوجهایی كه ازدواج ناموفق واز هم پاشیدنهای روز افزون زندگی های زناشویی را می بیند نگرانند كه این اتفاق برای آنها تكرا نشود .

تازه ازدواج كره ها سوار بر مركب عشق ودلبستگی ، رویایی جز ازدواج موفق در سر ندارند . اغلب آنها در آغاز معتقدند كه روابط آنان متفاوت از دیگران است وعشق عمیق وخوشبختی آنها پشتوانه زندگی مشترك آنان خواهد بود . اما دیر یا زود اغلب این زوجها می بینند كه برای برخورد با مسائل وتضادهایی كه به تدریج در زندگی مشتركشان ریشه می دواند از آمادگی لازم بی بهره اند.

حتی زوجهایی كه 30 یا 40سال پیش ازدواج كرده اند به این نتیجه می رسند كه ادامه زندگی مشترك بر ایشان غیر ممكن شده است .

از یك نظر عجیب است كه این همه زندگی مشترك ازهم می پاشد. لحظه ای به همه نیروهایی كه انتظار دارید از ادامه زندگی مشترك حراست كند توجه كنید .

دوست داشتن ومورد محبت قرار گرفتن مطمنا از جمله غنی ترین تجربه های مودم هستند وبه این كیفیت سایر امتیازات زندگی مشترك یعنی صیمیت ، باهم بودن رسیدگی به یكدیگر ، امنیت عاطفی وخیلی چیزهای دیگر را بیفزایی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ارزشیابی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی 27 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:32
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

پیشرفت تحصیلی یكی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی می‌توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش كیفیت آموزش و پرورش یاد كرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی كه دانش آموزان در دروس مختلف كسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می كنند .

یك مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح ، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد .

نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده ، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود . نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد . اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بكار برد .

1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن .

2-خوب نبودن كیفیت محتوا

3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس

4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری

5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشكلات شخصی)

6-عدم تناسب نحوه ارزشیابی با هدف به این صورت كه سئوالها گنگ بیان شده باشند یا آنقدر طولانی باشند كه تمام وقت شاگرد برای خواندن متن صرف شود یا سوالات متناسب با زمان پاسخگویی نباشند .

بهرحال معلم باید از تجارب حاصل از طرح و برنامه برای طراحی بعدی و پیشبرد هدفهای آموزشی استفاده كند . در واقع ارزشیابی جهت اصلاح مستمر برنامه است كه می‌تواند معلم را نسبت به فعالیت های رو به رشد خود امیدوار سازد .

متاسفانه وقتی سخن از امتحان به میان می آید نوعی غرور در شخصیت معلم و نگرانی و اضطراب در چهره شاگردان بوضوح مشاهده می شود . مفاهیم مختلف ارزشیابی برای

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ارزشیابی (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:32
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

در كنار داشتن مردمی با علم ودانش، هیئت سنجش وارزشیابی باید چنین افرادی را منظور داشته باشد. با داشتن چنین مردمی وبدون دخالت نظرات خصوصی آنها در هیئت وابسته به آن می توان آثار منفی كه وابسته به طرز تفكر شخصی هست را در محصولات جدید كاهش داد البته با حمایت كسانی كه ایده های شخصی را دخالت نمی دهند شرط بندی نمی كنند وشهرت خودرا به به خظر نمی اندازد.برای مثال: ایده‌های اصلی یك محصول جدید می تواند به خاطر اینكه در رابطه بالایی با در نظر گرفتن نظریات علمی مردم هست مورد حمایت قرار بگیرد. پس ایده های مردم كه علمی و بدون نظر شخصی هست میتواند باعث تصمیم گیری صحیح شود.

قضیه: انتخاب تولید كنندگان انتخابگر فهیم بطور مثبتی بر روی درستی و صحت سنجش محصولات جدید اثر دارد.

نمونه ها:

برای مثال: شركت WEC از مدیران فنی خود خواست، تا موفقیتهای فنی پروژه R&D را ارزیابی كنند.گرچه این مدیران بطور مستقیم درگیر این پروژه نبودند. آنها از زمانیكه دانش فنی داشتند انتخاب شدند ودر نظر گرفتندكه پیشداوری كمتری در مورد پروژه‌هایی كه در مقایسه پروژه های آنها هست داشته باشند. این یكی از دلایلی بود كه كمپانی قادر به تشخیص پروژه های موفق بودند.

در بعضی نمونه ها، نیازی نیست كه كارشناسان از جانب مردم باشند اما می توانند از طرف فرهنگستان ادبی باشند.

برای مثال: ارتش فضایی وهوایی انگلیس از مردم خواست تا در پروژه R&D ادبیات را برای قانون وچارچوب اولیه وابزار واستعداد بالقوه بازبین كنند.

این مسئله برای تشخیص معیار انتخابی مربوطه بسیار سودمند بود.

در حقیقت این مسئله یك ساختار زیر بنایی را برای روند انتخابی پروژه وزبان مشترك و درك میان اعضای گروه را فراهم می كرد.

یك نمونه دیگر: كمپانی صنایع آلومینیوم اسرائیل علاقمند به اقتباس یك دانش متمركز و قوی در سیستم تولیدات خودبود.

از آن هنگام میزان دیدگاه های علمی سیستم از مهندسین تا مدیران تغییر كرد وكسانی تصمیم گرفت كه كسانی كه دارای قوه عملی بالایی هستند را مورد نظر قرار دهد. و گزارش داده شد كه استفاده از چنین اشخاصی به شركت كمك میكند تا بهتر از دایره علمی اطلاعاتی افراد استفاده كنند و به یك سیستم بهتر نزدیك شوند.

یك شبكه اطلاعاتی: یك كمپانی بزرگ و مهم ارتباط از راه دور مردم را از حوزه وظیفه ای مربوط برای ارزشیابی محصولات جدید انتخاب می كند.

انواع گروه افرادی با تخصیص، ارزیابی با قدرت تجزیه وتحلیل وبا دادن حق تقدم به ایده های جدید مربوط به محیط وسیع اطراف هست.

این گروه همچنین شامل افرادی با تخصص در زمینه فرمول بندی استراتژهای جدید برای ایده ها بود.

این گروه شامل افرادی بود با علم و آگاهی كه داشت با ایده های دیگران در همان شركت ارتباط داشت.

اگرچه انتخاب افراد با علم ودانش وبدون نظر شخصی می تواند برای شركت ها خیلی سودمند باشد آن همچنین به میزان زیادی به تعهد نیاز دارد.

كمپانی ها برای انتخاب احتیاج به توسعه مخصوص پروسه ها دارند.

كمپانی ها برای انتخاب احتیاج به توسعه مخصوص رویه ها، مردمی شایسته وبا كیفیت تعلیم دیده احتیاج دارند كه ممكن است همیشه امكان پذیر نباشد.

برای نمونه: مدیران تولید یك شركت تكنولوژی اطلاعات مهم در نروژ اظهار می دارد كه در ضایعشان مهندسین و مدیران اغلب یا شركتهایشان را واگذار می كنند یا آنها را عوض می كنند. كه این مسئله برای این كمپانی ها مشكلات عظیمی به بار می آورد.

2-گوناگونی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ارتباطات (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:32
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات90
حجم فایل167 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فصل اول

 

 

مقدمه

اهمیت و نقش نظریه در علم

مفهوم سازی

شكل گیری نظریه ها

سیر مطالعات ارتباطی

دو رویكرد در مطالعات ارتباطی

پیشگامان مطالعات ارتباطی

الف) نظریه های ارتباط با مساله روان شناسی

ب) نظریه های ارتباطی با منشاء جامعه شناسی

تبلیغات سیاسی

نظریات سرژچاكوتین

مطالعات و نظریه های تجربی

هارولد لاسول

پل لازارسفلد

 


مقدمه

ارتباط جمعی هم هنر‍‍‌‍، هم مهارت و هم علم است؛ گاهی مهارت است چون فنون اساسی و قابل یادگیری را دربرمی گیرد همچون كار با دوربین تلویزیونی یا یاداشت برداری از یك مصاحبه گاهی هنر است به این معنی كه دربرگیرنده خلا  پنهانی مثل انتخاب یك عنوان جذاب برای یك خبر یا گزارش.

علم است به این معنی كه می توان از اصول معین قابل اثباتی در كار ارتباط استفاده كرد تا پیام یا هر چیز دیگری با اثربخشی به اهداف از پیش تعیین شده، برسد.

ارتباط جمعی را نمی توان چه در بحث تكنولوژی و چه در بحث نظریه در یك یا دو جنبه محدود كرد، زیرا هنر پرسش های مهمی درباره ارتباط جمعی وجود دارد كه به روش دیگری قابل بررسی نیستند. مگر با استفاده از «روش علمی».

نظریه ها و مفاهیم ارتباط جمعی پاسخی هستند به چیستی های چگونگی ارتباط جمعی، نظریه به معنی درك ما از چگونگی جریان امور است. نظریه این امكان را به ما می دهد كه همیشه در مورد كاری كه انجام می دهیم آگاهی و درك به همراه نظریه داشته باشیم.

نظریه پردازان حوزه علوم ارتباطات از گذشته تا كنون برای تبیین بسیاری از نظریه های ارتباط جمعی از فولكلور، عقل سنتی، و عقل متعارف استفاده میکنند، همانند آن چه كه «دنیس مك كوییل» به آن اشاره كرده است.

اعتقاد نظریه پردازان علوم ارتباطات اینست كه ما به هر حال همیشه به نوعی نظریه عمل می كنیم، پس چرا كوشش نكنیم كه آن را به بهترین «نظریه» ممكن تبدیل كنیم. هدف «نظریه های ارتباط جمعی» بالا بردن درك ما از فرایند ارتباط جمعی است.

در این جزوه درسی سعی شده آن چه كه در حوزه مفاهیم و نظریه های ارتباط جمعی به عنوان «اصول» یا مبانی، به ویژه «مكاتب» مطرح است؛ به گونه ای قابل درك در  3 فصل بیان شود.

آن چه كه در این فصول آورده شده بر اساس سر فصل های درسی نظریه های ارتباط جمعی است و به منظور پر بار شدن مطالب سعی شده از كتب فارسی و انگلیسی موجود در حوزه نظریه ها و برخی جزوه های درسی سایر اساتید گرامی بهره گرفته شود.

آن چه كه در فراگیری این درس تخصصی به دانشجویان گرامی توصیه می گردد؛ این است كه یادگیری نظریه های ارتباط جمعی به دانشجویان كمك می كند تا دوره های كارشناسی ارشدی و حتی تحصیلات تكمیلی درك علمی از بسیاری رفتارهای ارتباطی رسانه و جامعه داشته باشند.

 

موفق باشید

..

 

چگونگی شكل گیری نظریه ها

اثبات گرایی یا «پوزیتیویسم»: بر اساس نظریه اثبات گرایی، هر تئوری از طریق مشاهدات تجربی ساخته می شود و علم مولود تجربه است. كثرت نمونه ها كافی است تا بتوانیم در آن مورد تئوری خلق كنیم. در این رهیافت، تئوری با مشاهده حسی آغاز و با اثبات تجربی، تكوین می یابد.

مشاهده فرضیه سازی اثبات تجربی تئوری

ابطال پذیری: پوپر مبدع نظریه ابطال پذیری می گوید: تئوری، حدس و گمانی بیش نیست. وی به سؤال حدس چگونه در ذهن ساخته می شود؟ چنین پاسخ می دهد: هر انسانی نسبت به جهان اطراف خود، آگاهی دارد كه البته در مقابل ناآگاهی او نسبت به جهان، ناچیز است. از برخورد آگاهی و ناآگاهی در ذهن، مساله به وجود می آید و برای حل مساله، حدس یا گمان زده می شود؛ بعد از حدس و گمان، وارد عالم خارج می شویم برای آزمون آن، البته نه برای اثبات تئوری مان بلكه برای ابطال آن ما باید به دنبال مواردی باشیم كه تئوریمان را ابطال كند.

به اعتقاد پویر، تا زمانی كه مواردی برای ابطال تئوری یافت نشد، آن تئوری را در حد فرضیه ابطال نشده می پذیریم. لذا از دیدگاه پویر، ما مشاهده عریان نداریم و تمام مشاهدات ما مسبوق به تئوریمان هستند. ذهن انسان مانند یك نقاش عمل می كند نه مانند یك دوربین عكسبرداری.

«پوپر» می گوید ما در علم، دو مرحله داریم:

1-  مرحله گردآوری و شكار

2-   مرحله داوری

در مرحله گردآوری یا شكار كه مرحله فرضیه سازی است می توان علایق، باورها و ارزشهای خود را دخالت داد. این مرحله، الزامأ عینی نیست. در این مرحله ما تئوری را می سازیم و بعد وارد مرحله دوم كه مرحله داوری است می شویم و تئوری خود را به آزمون تجری می سپاریم. هر آنچه كه در عالم تجربه ابطال شد دور می اندازیم و بقیه را به عنوان تئوری ابطال نشده می پذیریم. لذا علم، محكوم تجربه است؛ آنچه علم را علم می كند مرحله داوری است نه مرحله گردآوری، پویر معتقد است علم یك فرایند انباشتی و تكاملی است و داوری تجربی باعث عینیت علم می شود.

پارادایم (سرمشق): توماس كوهن، فیلسوف علم معاصر، «بحث سرمشقها» را مطرح كرد. وی اعتقاد دارد اندیشه علمی، یك فرایند انباشتی و تكاملی نیست؛ بلكه اهل علم در هر زمانی، در ظل یك سرمشق غالب، به فعالیت می پردازند.

سرمشقها، راهنمای پژوهش علمی هست، تلاش علمی، غالبا در چهار چوب یك پارادایم صورت می گیرد. كوهن معتقد است كه هر جامعه علمی، تحت سلطه و سیطره مجموعه بسیار وسیعی از مفروضات مفهومی و روش شناختی است. این مفروضات در قالب نمونه های استاندارد ریخته شده اند. در اندیشه كوهن، زبان مشاهدتی بی طرف وجود ندارد. پارادایم ها دانشمندان را وادار می كنند كه جهان را به شكل خاصی ببینند.

ملاكی بیرونی كه بر اساس آن بتوان یكی از پارادایم ها را انتخاب كرد وجود ندارد؛ چرا كه ملاك ها خود، محصول پارادایم ها هستند. البته در چارچوب یك پارادایم می توان نظریه ها را ارزیابی كرد، اما معیاری عینی برای ارزیابی خود پارادایم ها وجود ندارد. پارادایم ها ابطال ناپذیرند و به شدت در مقابل تغییر مقاومت نشان می دهند.

 

سیر مطالعات ارتباطی از آغاز تا امروز

مطالعات و نظریات ارتباطی به طور خاص بعد از جنگ دوم جهانی و به عنوان یكی از شاخه های بین رشته ای علوم اجتماعی شكل گرفت. نظریات ارتباط جمعی در سیر شكل گیری جدید خود، متكی بر عناصر و زمینه های مختلفی بوده است ؛لذا بطور كلی روند تكمیل مطالعات ارتباط جمعی را می توان شامل مراحل زیر دانست:

1-پیش از دوران رنسانس، مفهوم اصلی ارتباطات، ناظر به محتوای پیام یا اندیشه های انسانی بود. از این نظر، وسیله نظر كمتر اهمیت داشت و اساسا ارتباطات معنایی بیشتر اجتماعی و فلسفی داشت. 

   2-پس از اختراع تكنیك چاپ و افزایش استفاده كنندگان از كتاب و مطبوعات، مجراهای ارتباطی اهمیت ویژه ای یافت و آثار اجتماعی ویژه ای را هم در پی داشت. از جمله این آثار می توان پیدایش شیوه های نوین ارتباطی مثل روزنامه نگاری، سهولت در زبان ارتباطی به دلیل فراگیری بیشتر و مخاطبان عام تر و توجه به مفاهیم تازه، مثل آزادی نشر و حقوق مطبوعات و مولفان را بر شمرد.

3-پس از پیدایش وسایل ارتباطی الكترونیك، مطالعات علمی ارتباطی شكل مستقل تری به خود گرفت؛ البته در این دوره كه متاثر از رشد تكنیكی ارتباطات دور بود نظریات، عمدتاً بر فراگرد انتقال پیام متكی است و كمتر جنبه های انسانی مورد توجه می باشد. در حقیقت، مدل ارتباطی، مدل مكانیكی و مهندسی است. مفاهیم ارتباطی مثل رمز، پیام، منبع، رمزگذاری و… همه حاكی  از  حاكمیت چنین نگرشی است.

4- در خلال جنگ جهانی دوم، به دلیل اهمیت یافتن جنگ روانی و تبلیغات سیاسی، ارتباطات از زاویه اقناع مطرح گردید. نشانه ها و رمزها اهمیت نظامی كسب كردند و رشته ارتباطات در مجموع، برای تبلیغات سیاسی و جنگ روانی، جنبه حیاتی یافت.

از آن پس، ارتباطات به عنوان «انتقال اطلاعات» و ارتباطات به عنوان «اقناع» به صورت دو گرایش مهم ارتباطی در فعالیتها، مطالعات و تحقیقات تخصصی دنبال شدند و در حقیقت روز به روز بر توجه بر آثار ارتباطات در نظریات علمی افزوده شد.

5-پس از جنگ جهانی دوم، با اهمیت یافتن مسائل اقتصادی و مقوله آثار اجتماعی پیام، كاركردهای خاص ارتباطات در« توسعه و نوسازی اقتصادی» مورد توجه قرار گرفت و نقش وسایل ارتباط جمعی در تبلیغات بازرگانی، چگونگی ترویج كالای خاص یا رفتاری معین، شیوه های مشخص كشاورزی و… مورد تاكید بسیاری از صاحب نظران این دوره بود.

توجه به «آثار ارتباط» به ویژه از دهه 1950 به سبب اهمیت یافتن امر توسعه اقتصادی كشورهای جهان سوم افزایش یافت. از آن پس، چون از نظر كارشناسان غربی اساس توسعه اقتصادی، رشد سریع تولید شناخته می شد، به عقیده آنان چنین رشدی ایجاب می كرد كه در رفتار انسانی تغییرات اساسی پدید آید و ارتباطات به عنوان یك عامل دگرگونی رفتارها به كار گرفته شود.

6-شرایط تازه در كاربرد ارتباطات در جهان سوم و برخی عدم موفقیتها در برنامه های نوسازی موجب گردید كه در نظریات ارتباطی، عوامل مؤثر بر فراگرد ارتباط مثل زمینه ها و تصاویر ذهنی گیرنده پیام، ارزشهای اجتماعی وجوه فرهنگی و استنباط ها و ادراكات مخاطبان مورد توجه قرار گیرد. بر اساس این دیدگاه، ارتباط جزء عناصر مهم زندگی اجتماعی است و دیگر تنها به عنوان یك پدیده مكانیكی نگریسته نمی شود. یك موضوع ممكن است از سوی افراد مختلف، با ادراك ها و استنباط های گوناگون روبرو شود؛ به همین جهت جمله «معنی ها را نه در كلمات بلكه در ذهن مردم باید جستجو 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ارتباط بین خودباوری مثبت دختران و ورزش 19 ص (روانشناسی و روانپزشکی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:31
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ارتباط بین خودباوری مثبت دختران و ورزش

            دختران در یک محیط ورزشی یاد میگیرند تا بدنشان را کنترل کنند و به مهارتهای فیزیکی بهدست آمده تکیه نمایند. همچنین شرکت در ورزش به دختران کمک میکند تا درستکار باشند و به خودشان اعتماد داشته باشند و در راستای ارزشهای عمومی و کارهای عامالمنفعه، همکاری نمایند.        

خودباوری مثبت عبارت است از درک مطلوب فرد از خودش، یا چقدر از خود بودن راضی است. در کل احساس خودباوری به خود ارزیابی، اعتماد و شایستگی شخص کمک میکند. این احساس ارزشمندی، اطمینان و مهارت میتواند زندگی یک شخص را در ارتباط با آرزوهای شخصی، انگیزش، استعداد موفقیت و ارتباطات تحت تأثیر قرار میدهد. (Melpomen Institute)

خودباوری یک شخص از شرایط محیطی گوناگون در زندگی تحت تأثیر واقع شده و شکل گرفته است، بعضی از اینها عبارتند از:

- درجه انتظارات والدین، تشویق و تأثیر.

- درجه انتظارات دوستان، تشویق و تأثیر.

- درگیر شدن در تصمیمگیریها.

- توسعه استعدادها، سرگرمیها یا علایق.

- تأثیر و اهمیت مدلهای نقش.

- گسترده تأکید روی تصویر بدنی.

- تجربه و اثرات متقابل در طول آموزش.

- شرکت کردن در فعالیتهای بدنی و یا ورزشها (Kopecky, ۱۹۹۲).

بسیاری از پژوهشهای انجام شده روی خودباوری دختران جوان نشان دادهاند که دختران همچنان که از مدرسه ابتدائی به دبیرستان میروند سطح خودباوری آنها افت میکند. (Feldman & Elliott, ۱۹۹۰; Gilligan, Lyons & Hammer, ۱۹۹۰; How Schools Shortchange Girls, ۱۹۹۲).

برای مثال یافتهها در یک پژوهش نشان میدهد که ۶۹% پسران ابتدائی و ۶۰% دختران ابتدای پاسخ دادند که آنها از وضعیتی که در آن هستند خشنودند.

همان یافتهها نشان دادند که ۴۶% پسران دبیرستان و فقط ۲۹% دختران دبیرستانی از وضعیتی که در آن هستند، خشنودند. در کل خودباوری دختران سه برابر پسران افت کرده است . احساس پائین خود باوری افراد بالغ یکی از عوامل مهمی است که احتمال ترک تحصیل یک دختر جوان را افزایش میدهد. خودباوری پائین دختران با بلوغ از بین نمیرود؛ دختران با خودباوری پائین اغلب به زنانی با خودباوری پائین تبدیل میشوند. هم در افراد بالغ و هم در بزرگسالان سطح پائین خودباوری مرتبط با افزایش میزان افسردگی، استفاده بیش از حد از داروهای غیر مجاز، خودکشی و تغذیه نامناسب است. (How Schools Shortchange Girls, ۱۹۹۲; Melpomene Insitute, ۱۹۹۶).

▪ در مورد کاهش خودباوری چه کاری میتوان انجام داد؟ چگونه دختران میتوانند خودباوریشان را همچنان که به بلوغ میرسانند حفظ کنند؟

برای پاسخ دادن به این سئوالات مهم است که ببینیم پسران چه کار متفاوتی انجام میدهند زمانی که دو گروه از مدرسه ابتدائی به دبیرستان میروند. یکی از اختلافات مهم که باید در نظر گرفته شود میزان مشارکت در ورزش میان پسران و دختران است. همانطوری که دختران از ابتدائی به دبیرستان میروند میزان پرداختن به ورزششان ۶ برابر افت میکند. (Women&#۰۳۹;s Sports Foundation, ۱۹۹۸). 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir