تحقیق زبان (گرامر) (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:26
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل43 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب »

عنوان                                                                                                                 صفحه

 

اسم (Nouns)..............................................................................................................

ضمیر (pronouns).......................................................................................................

فعل (verbs).................................................................................................................

افعال کمکی (Auxiliavies)...........................................................................................

صفت (Adjectives).....................................................................................................

حروف تعریف (Articles)............................................................................................

قید (Adverb)..............................................................................................................

حروف اضافه (Prepositions)......................................................................................

 

1- اسم

توصیف گرامری اسم

قبل از پرداختن به این موضوع بایستی بدانیم که اسم چیست و نقش دستوری آن در جملات چگونه است .

تعرف : اسم کلمه ایست که برای نامیدن اشخاص. اشیاء، و یا برای بیان حالت چیزی بکار می رود . بطور کلی اسم را میتوان بر دو نوع (ذات) و (معنی) دسته بندی نمود .

اسم ذات یا Concrete noun اسمی است که موسوم آن قابل دیدن و لمس کردن باشد بعبارت دیگر اسمی است که موسوم آن وجود خارجی داشته باشد ، مانند درخت ، کوه ، میز ، صندلی و .... .

اسم معنی یا Abstract noun اسمی است که بر حالت و کیفیت انسان و یا اشیاء دلالت دارد و قابلیت لمس و رویت ندارد . مانند دانش ، هوش ، عدالت و ... .

در مورد نقش دستوری (اسم) بایستی به این نکات توجه داشت :

الف: عملکرد اسم در جمله

ب: جایگاه اسم در جمله

عملکرد: اسم دارای چهار حالت است . در حقیقت این چهار حالت رابطه اسم را نسبت به کلمات دیگر نشان میدهد این چهار حالت عبارتند از : فاعلی ، مفعولی ، ندایی، ملکی .

1- حالت فاعلی (Nominative case) آن است که اسم یا ضمیر بعنوان فاعل جمله بکار برده شود .

به عبارت دیگر میتوان گفت فاعل یک فعل واقع شود . مانند :

John loves Mary

در اینجا کلمه John بعنوان فاعل جمله بکار رفته است و محل و موقعیت آن قبل از فعل است .

2- حالت مفهولی (Objective case) آن است که اسم یا ضمیر در جمله نقش دستوری مفعولی داشته باشد و یا میتوان گفت که مفعول یک فعل در جمله باشد .

مانند :

John loves Mary

در این جمله John مجدداً در نقش دستوی فاعل ظاهر گردیده اما Mary در مقام مفعول در جمله آورده شده است .

در صورتیکه اسم حالت مفعولی داشته باشد سه نقش دستوری متفاوت پیدا میکند.

الف: مفعول مستقیم

John loves Mary

ب: مفعول غیر مستقیم

John sent Mary money

پاراگراف : حالت مفعولی (بی واسطه)

Mary was sent some money

 

3- مفعول حرف اضافه Object of preposition. در این حالت اسم و یا جانشین آن (ضمیر) بواسطه حروف اضافه مفعول واقع می شود .

I took it from john

در این جمله همانطور که ملاحظه می کنید مفعول (John) بعد از حرف اضافه واقع شده است .

4- مکمل اسمی که در نقش دستوری مکمل در جمله ظاهر شود دارای دو حالت است .

الف: حالت فاعلی (Subjective)John is the president در اینجا کلمه President بعد از افعالی مانند to be آورده شده است .

ب: حالت مفعولی (Objective) They elected John president

5- noun adjunct (ملازم اسم) John waited at the bus stop در اینجا کلمه bus قبل از اسم دیگر stop در جمله آمده است.(stop = station)

6- appositive (بدل اسم) John president of his club gave a speech در اینجا کلمه president (John) بکار رفته است .

7- direct address این حالت را Vocative case نیز میگویند در این حالت اسم مستقیماً مورد خطاب قرار می گیرد . مانند

John , come here.

در این حالت ملاحظه می کنید که (John) مورد خطاب و ندا قرار گرفته است و در آغاز جمله قرار گرفته است . با توجه به مطالبی که ذکر گردید نقش دستوری (اسم) را در حالت مختلف و موقعیت آن را در جمله ملاحظه کردید.

البته(اسم) ممکن است نقوش دستوری دیگری نیز در جمله داشته باشد که بتدریج به این مقوله هم خواهیم پرداخت .

نشانه ها                                               شکل

مشخصه

پسوندهای اشتقاقی

حروف تصریفی انتهائی

حروف تعریف the

-ment , tion

علامت جمع S

صفت ملکی My

-a(e)nce

مربوط به مالکیتsیاs (اضافه ملکی )

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بیوگرافی نیما یوشیج (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:25
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بیوگرافی نیما یوشیج

زاده در سال1315ق در دهکده یوش در استان مازندران به دنیا آمدو در 16 دی 1338 خورشیدی در شمیران) شهر تهران درگذشت . او از شاعران معاصر ایرانی است. او را پدر شعر نو ایران می‌خوانند .

نیما در سال 1276 هجری خورشیدی به دنیا آمد. خواندن و نوشتن را نزد آخوند ده فرا گرفت ولی دلخوشی چندانی از آخوند ده نداشت چون او را شکنجه می داد و در کوچه باغها دنبال نیما می کرد . پس از آن به تهران رفت و در مدرسه عالی سن لویی مشغول تحصیل شد .... در مدرسه از بچه‌ها کناره گیری می کرد و به گفته خود نیما با یکی از دوستانش مدام از مدرسه فرار می کرد و پس از مدتی با تشویق یکی از معلمهایش به نام نظام وفا به شعر گفتن مشغول گشت و در همان زمان با زبان فرانسه آشنایی یافت و به شعر گفتن به سبک خراسانی مشغول گشت. در سال 1300 منظومه قصه رنگ پریده را سرود که در روزنامه میرزاده عشقی به چاپ رساند ... در همان زمان بود که مخالفت بسیاری از شاعران پیرو سبک قدیم را برانگیخت.... شاعرانی چون: مهدی حمیدی، ملک الشعرای بهار و..... به مخالفت و دشمنی با وی پرداختند و به مسخره و آزار وی دست زدند . نیما سبک خاص خود را داشت وبه سبک شاعران قدیم شعر نمی‌سرود و در شعر او مصراعها کوتاه و بلند می شدند . نیما پس از مدتی به تدریس در مدرسه‌های مختلف از جمله مدرسه عالی صنعتی تهران و همکاری با روزنامه‌های چون: مجله موسیقی، مجله کویر و...... پرداخت. از معروف‌ترین شعرهای نیما می‌توان به شعرهای افسانه، آی آدمها، ناقوس، مرغ آمین اشاره کرد. نیما در 13 دی 1328 چشم از جهان فروبست... فریاد می زنم ، من چهره ام گرفته ! من قایقم نشسته به خشکی ! مقصود من ز حرفم معلوم بر شماست، یک دست بی صداست ، من، دست من کمک ز دست شما می‌کند طلب، فریاد من شکسته اگر در گلو، وگر فریاد من رسا ، من از برای راه خلاص خود و شما، فریاد می زنم ، فریاد می زنم!! بیست ویک آبان‌ماه سال ‌روز تولد نیما یوشیج است. به این مناسبت نامه‌ای از او که حاوی نقطه‌نظرات اولیه "پدر شعر‌نو" ایران است، در زیر می‌خوانید. نیما یوشیج این نامه را خطاب به میرزاده‌عشقی شاعر و روزنامه‌نگار انقلابی و رومانتیک نوشته است. میرزاده عشقی ناشر روزنامه تجددخواه "قرن بیستم" بود و زندگی خود را فدای اندیشه‌های ترقی‌خواهانه خود کرد. نیما یوشیج در این نامه که دارای اهمیت زیادی است، درواقع وعده تحولی را که او با فعالیت شعریش آغاز کرده بود، نشان می‌دهد .

 

نیما را درست نمی خوانند





* در سال ۱۳۱۹ چه چیز یا چیزهایی در میان بود که باعث شد نیما تأثیرگذار ظاهر شود؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی نقش قاضی محمد در جمهوری كردستان 44 ص (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
4:25
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات44
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

منطقه كردستان به دلیل وجود اقلیت قومی مذهبی در آن همواره در دوره‌های مختلف تاریخی تحولات آن مهم بوده است منتهی كمتر به آن توجه شده است هدف از انجام این تحقیق شناخت بیشتر حوادث این منطقه بوده البته فقط در یك مدت كوتاه، در تاریخ معاصر منتهی در این برهه زمانی هم، این كار بسیار ناقص بوده و شامل كلیه جوانب نمی‌باشد چون در این تحقیق بیشتر به بررسی جنبه‌های از شخصیت و فعالیت قاضی محمد توجه شده است اما در طی آن سعی شده كه از كلیه جریاناتی كه قاضی محمد در آنها نقشی داشته مطالبی بیان شود. ابتدا سعی شده پیشینة پژوهش حاضر به دست آید، نتایجی كه كسب شد بدین شكل بود كه دو پایان نامه در مورد جمهوری كردستان نوشته شده كه یكی از پایان‌نامه‌ها در دانشگاه تربیت مدرس می‌باشد و به كوشش آقای مولودی دربارة تحلیل جامعه شناختی جمهوری كردستان نوشته شده است و پایان نامه‌ای دیگر كه آقای سجادی با عنوان جمهوری كردستان نوشته در دانشگاه شهید بهشتی كه طی این پایان نامه به بررسی پدیده ناسیوناسیم كرد پرداخته‌اند. و در این پژوهش سعی شده است با یك رویكرد جدید و آن هم، نقش رهبری قاضی محمد در موضوع بررسی شود اكثر كتابهای كه به زبان فارسی در مورد این موضوع در دسترس است بسیار مختصر در مورد موضوع بحث نموده‌اند ولی در عین حال تعدادی از این كتابها با تزئینی و بیطرفانه حوادث را نقل نموده‌اند از جمله كتابی كه جدیداً (یك سال پیش) منتشر شده است به نام هویت تاریخی و مشكلات مردم كرد چون خود نویسنده كتاب درزمان جمهوری كردستان در مهاباد و دانش آموز سال دوم دبیرستان بوده است اگر چه اطلاعات بسیار مختصر ولی اطلاعات موثقی را ارائه می‌دهد و بیشتر كتابهای نوشته شده دیگر هم به زبان انگلیسی است كه تعدادی به فارسی ترجمه شده است.

بعضی از كتابهای مورد استفاده مثل چیشتی مجبور كه خاطرات سرافكندی است وی خودش عضو حزب بوده و از نزدیك جریانات را دیده و بسیار سودمند است و همچنین كتاب درك كینان كه از سرهنگهای ارتش بریتانیا در عراق بوده در فاصلهای سالهای جنگ دوم جوانی و از نزدیك با كردها آشنایی داشته است، مطالعه این كتابها كمك بزرگی برای ارائه این تحقیق نموده است. و از منابع اصلی این موضوع می‌باشند.

 

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول : وضعیت منطقه كردستان در اواخر جنگ جهانی دوم

       الف – ورود روسها به منطقه

       ب – تكاپوهای كردها

فصل دوم : كومله ژ . ك (ژیانده نه وی كردستان)

       الف – شكل گیری كومله ژ . ك

       ب – ورود قاضی محمد به كومله

       ج – واقعه شهربانی مهاباد

       د – معرفی قاضی محمد

       ذ – فعالیتهای شوروی در منطقه و ارتباط آن با كومله

فصل سوم : حزی دمكرات

       الف – فرآیند شكل گیری حزب  دمكرات

       ب – تأسیس حزب و اهداف آن

       ج – ورود بارزانیها به ایران و اعلام جمهوری

فصل چهارم : یكسال حكومت كردستان

       الف – اقدامات و فعالیتهای جمهوری كردستان در منطقه

       ب – مناسبات و روابط فرقه دمكرات كردستان و آذربایجان

فصل پنجم : الف – علل و عوامل فروپاشی جمهوری كردستان   

1-  عوامل داخلی

2-  عوامل خارجی

ب – ورود نیروهای دولت مركزی به منطقه و تسلیم شدن قاضی محمد

ج- محاكمه قاضی محمد

د – اتهامات قاضی محمد

ذ – دفاعیات قاضی محمد

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

فصل اول : وضعیت منطقه كردستان در اواخر جنگ جهانی دوم :

الف ورود روسها به منطقه

در جریان جنگ جهانی دوم، سپتامبر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

باباخاركن‌ (یا قصه‌ی‌ مخصوص‌ آجیل‌ مشكل‌ گشا) 55 ص (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:25
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات55
حجم فایل31 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

باباخاركن‌ (یا قصه‌ی‌ مخصوص‌ آجیل‌ مشكل‌ گشا)

                                          هرچی‌ رفتیم‌ راه‌ بود

                                                  هرچی‌ كندیم‌ خار بود

                                                  كلیدش‌ دست‌ ملك‌ جبّار بود

یكی‌ بود یكی‌  نبود، غیر از خدا هیچكی‌ نبود.

یه‌ باباخاركنی‌ بود كه‌ بیرون‌ شهر با زنش‌ و دخترش‌ تو یه‌ خونة‌ فسقلی‌ زندگی‌می‌كرد. روزها می‌رفت‌ خاركنی‌، یه‌ كوله‌ خار می‌كند می‌برد شهر می‌فروخت‌ با پولش‌ چیزمیزی‌ می‌خرید می‌برد خونه‌، با زنش‌ و دخترش‌ می‌خوردن‌ و شكر خدا رو می‌گفتن‌.

یه‌ روز صبح‌، بابا خاركن‌ هوس‌ كرد پیش‌ از رفتن‌ به‌ خاركنی‌ قلیونی‌ بكشه‌. رو كردبه‌ دخترش‌ گفت‌: - جان‌ بابا! یه‌ قلیون‌ چاق  كن‌ بده‌ من‌ بكشم‌ پاشم‌ برم‌ دنبال‌ كارم‌!

دختره‌ رفت‌ قلیون‌ چاق  كنه‌، دید آتیش‌ ندارن‌. رفت‌ در خونه‌ همسایه‌شون‌ دو تا گل‌آتیش‌ بگیره‌، دید همه‌شون‌ دور تا دور نشسته‌ن‌، قصه‌ می‌گن‌ و نخودچی‌ كیشمیش‌ پاك‌می‌كنند. سلام‌ كرد گفت‌: - اومدم‌ یه‌ دوتا گل‌ آتیش‌ ازتون‌ بگیرم‌ ببرم‌ برا بابام‌ قلیونی‌ چاق كنم‌.

زن‌ همسایه‌ گفت‌: - یه‌ دیقه‌ بشین‌. داریم‌ آجیل‌ مشكل‌گشا پاك‌ می‌كنیم‌. اگه‌می‌خوای‌، تو هم‌ مث‌ من‌ نذر كن‌ هر ماه‌ صنار آجیل‌ مشكل‌ گشا بخری‌ تا گره‌ از كار بابات‌واشه‌.

دختر بابا خاركن‌ نشست‌ با اونا به‌ آجیل‌ پاك‌ كردن‌. وقتی‌ پاك‌ شد و فاتحه‌شم‌خوندن‌، قسمتی‌ شو گرفت‌ و با آتیش‌ برگشت‌ خونه‌. تو راه‌ هم‌ پیش‌ خودش‌ نذر كرد اگه‌كار و بار باباش‌ خوب‌ شه‌، مث‌ زن‌ همسایه‌ هر ماه‌ صنار آجیل‌ مشكل‌ گشا بخره‌.

وقتی‌ رسید خونه‌، بابا خاركن‌ بنا كرد داد و بیداد كردن‌ كه‌: «دخترة‌ خیر ندیده‌! یه‌ گل‌آتیش‌ گرفتن‌ كه‌ این‌ همه‌ معطلی‌ نداشت‌. اون‌ قده‌ طولش‌ دادی‌ كه‌ امروز پاك‌ از كار و بارافتادم‌!

دختره‌ گفت‌: - عیب‌ نداره‌ بابا. عوضش‌ واسه‌ت‌ آجیل‌ مشكل‌گشا آوردم‌. خودمم‌ نذركردم‌ اگه‌ كار و بارمون‌ خوب‌ بشه‌ هر ماه‌ صنار آجیل‌ مشكل‌گشا بخرم‌.

بابا خاركن‌ قلیونی‌ رو كه‌ دخترش‌ چاق  كرد كشید و راه‌ افتاد و رفت‌ پی‌ كارش‌ و بااین‌ كه‌ اون‌ روز خیلی‌ دیر شروع‌ كرده‌ بود، تونست‌ خار زیادی‌ بكنه‌. همون‌ جور كه‌ داشت‌خار می‌كند و پشته‌ می‌كرد چشمش‌ افتاد به‌ یه‌ بته‌ خار خیلی‌ گنده‌ و، با خودش‌ گفت‌: - خب‌.این‌ یه‌ بته‌ رم‌ كه‌ بكنم‌، دیگه‌ واسه‌ امروز بسه‌.

بیخ‌ بته‌ رو گرفت‌ و به‌ زور از ریشه‌ درش‌ آورد كه‌، یه‌ هو چشمش‌ افتاد اون‌ زیر، دیدیه‌ تخته‌ سنگ‌ پیداس‌. علی‌ رو یاد كرد و تخته‌ سنگو زد عقب‌، دید پله‌ می‌خوره‌ میره‌ پایین‌.فكر كرد لابد اون‌ پایین‌ یه‌ خبرائیه‌.

بسم‌ اللّه‌ گفت‌ و از پله‌ها رفت‌ پایین‌ تا رسید به‌ یه‌ زیرزمینی‌ و، این‌ ور و اون‌ ورشوكه‌ نگاه‌ كرد، دید به‌! خدا بده‌ بركت‌! دوازده‌ تا خم‌ خسروی‌ اون‌ جاس‌، پر از در و گوهر، پراز مرواری‌ و زمرد و زبرجد، رو هر خم‌ هم‌ یك‌ گوهر شبچراغ‌ به‌ درشتی‌ تخم‌ كفتر، كه‌ مثل‌آفتاب‌ می‌درخشید و زیرزمینو مث‌ روز روشن‌ كرده‌ بود و، هركدوم‌ خراج‌ هفت‌ سال‌ هفت‌تا مملكت‌ بود.

خیلی‌ خوشحال‌ شد. دست‌ كرد یكی‌ از اون‌ جواهرارو ورداشت‌ اومد بیرون‌، تخته‌سنگو انداخت‌ سرجاش‌ و راه‌ افتاد طرف‌ شهر.

نزدیكای‌ غروب‌ آفتاب‌ بود كه‌ رسید به‌ شهر. یه‌ راست‌ رفت‌ راستة‌ جواهر فروشاپیش‌ یه‌ جواهرفروش‌ و، جواهر و به‌ قیمت‌ زیادی‌ فروخت‌ و شبونه‌ هرچی‌ برا خونه‌ لازم‌بود، از مس‌ و دیگ‌ و دیگبر و فرش‌ و چراغ‌ و خوردنی‌ و پوشیدنی‌ از سفیدی‌ نمك‌ تا سیاهی‌زغال‌ همه‌ رو خرید گذاشت‌ كول‌ هفت‌ هش‌ تا حمال‌، گفت‌: - اینارو ببرین‌ فلون‌ جا به‌ فلون‌نشونی‌، بگین‌ خودشم‌ داره‌ از عق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

استقراء ناقص و چگونگی تعمیم آن 18 ص (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:25
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل123 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیده

(با مدد هستی بخش هست‌ها)

هسته مركزی و محوری مقاله پیش‌رو مسئله «چگونگی تعمیم استقراء ناقص» می‌باشد. برای ورود به مسئله، ابتدا مقدمه و اصطلاحاتی را كه موردنیاز بحث بوده، بیان داشته و سپس به بیان نظریات مختلف درباره این مسئله پرداختیم؛ نظریاتی كه یكی از سرزمین‌های اسلامی و دیگری از شرق و سومی از غرب مطرح گردیده است. در آخر نیز نظریه یكی از دانشمندان اسلامی بصورت جدای از نظریات سایر دانشمندان اسلامی مطرح شده است. چرا كه نظریه ایشان تفاوت آشكاری با نظریه دیگر دانشمندان اسلامی دارد.

(و استدعی التوفیق من العزیز الحكیم)

 
  


فهرست مطالب

مقدمه پژوهشگر........................................................................................................ 1

بیان مسئله و مقدمات موردنیاز بحث........................................................................... 2

استقراء در منطق مرحوم مظفر (ره) ........................................................................... 5

نظریات مختلف در چگونگی تعمیم.......................................................................... 7

الف: نظریه منطقیون ارسطویی................................................................................... 7

ب: نظریه شرقی (ماركسیسمی) ................................................................................. 9

ج: نظریه غربی (فیلسین شاله).................................................................................. 10

د: نظریه شهید صدر................................................................................................ 10

نتیجه...................................................................................................................... 11

منابع و مآخذ.......................................................................................................... 13

 

مقدمه پژوهشگر

وقتی در سال دوم تحصیلی مشغول فراگیری منطق مرحوم مظفر (ره) بودیم. اشكالاتی به ذهنمان خطور می‌كرد كه بعضاً‌ پاسخی برای آنها نمی‌یافتیم، به خصوص در دو نقطه اساسی كتاب، این اشكالات قوت گرفت (و البته به قوت خود نیز باقی ماند) مباحث استقراء ناقص و تجربه.

تصور بنده این بود كه آنچه مرحوم مظفر (ره) در این دو مبحث مطرح نموده‌اند، خالی از ضعف نیست. اما به علل گوناگون به تحقیق پیرامون آن نپرداختم تا اینكه طائر بخت در سال سوم بر بام اندیشه ما نشست و حقیقت، اندكی چهره خود را به ما نمایاند.

در ابتدای تحقیق تصور نمی‌كردم كسی پاسخگو به اشكالات وارد بر استقراء و تجربه باشد و هرچه هم تحقیق گسترده‌تر می‌شد،‌ این تصور قوت می‌یافت. آنچه جای شگفتی داشت این بود كه چگونه اساتید فن و علمای منطق، به چنین مسئله مهمی توجه نمی‌نمودند و به آسانی از آن می‌گذشتند. اما هنگامی كه كتاب شهید آیت‌الله صدر به دستم رسید، خیلی مسرور گشتم كه ایشان در این زمینه كتابی مستقل تالیف نموده‌اند. البته تا آنجا كه تحقیقات ما ادامه داشت، پاسخ منطقی (= منطق ارسطویی) از گفته‌های شهید صدر به دست نیامد.

به هر حال امیدواریم این تحقیق جرقه‌ای را برای علاقه‌مندان و دانش دوستان عزیز ایجاد نماید تا به تحقیقات گسترده‌تر و عمیق‌تری همت گمارده و گره از این مشكل علمی بگشایند.

بیان مسئله و مقدمات مورد نیاز بحث

عقیم بودن استقراء نكته‌ای نوین نیست. از بدو تدوین منطق این مطلب همواره مورد تایید منطقیان بوده است كه مقارنت دو چیز در موارد محدود به ما اجازه نمی‌د‌هد كه آن مقارنت را در همه موارد جاری و صادق بدانیم. از این رو در باب جحت تنها راه معتبر یقینی را قیاس محسوب كرده و تمثیل و استقراء را دو راه عقیم می‌شمردند. مشكلی كه در اینجا پیدا می‌شود آنست كه بخش عظیمی از قضایای كلی به كار رفته در علوم، منبع و مبدئی جز حس ندارد و با فروریزی استقراء همه آنها فرو می‌ریزد. قضایایی نظیر آب، رفع عطش می‌كند. آتش،‌آهن را ذوب می‌كند. و بی‌شمار دیگر از این دست قضایا. سوالی كه در اینجا مطرح است اینست كه مگر در این قضایا غیر از مقارنت‌‌هایی كه در موارد معدود دیده‌ایم، چیز دیگری وجود دارد. پس مجوز منطقی این تعمیم چیست؟ منطق ارسطویی از آنجا كه تنها راه استنتاج را قیاس می‌شمارد، می‌كوشد تا به نحوی استقرا را به قیاس تبدیل كند و با نام نهادن تجربه بر این گونه استقراءها مشكل راه‌حل نماید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ابوالقاسم عارف قزوینی 23 ص (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:25
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل36 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

 

 

 

عنوان

صفحه

زندگینامه

2

عارف قزوینی و مشروطه

5

عارف و روحانیت، یاور استوار

12

منابع:

 

22

 

 

ابوالقاسم عارف قزوینی

 

 

 

 

 

 

 

ابوالقاسم‌ عارف قزوینی (۱۲۵۹ - ۱ بهمن ۱۳۱۲)، شاعر و تصنیف ساز ایران.

عارف در حدود سال ۱۳۰۰ ه. ق در قزوین متولد شد. پدرش "ملاهادی وکیل" بود. عارف صرف و نحو عربی و فارسی را در قزوین فرا گرفت. خط شکسته و نستعلیق را بسیار خوب می نوشت. موسیقی را نزد حاج صادق خوارزمی فرا گرفت. مدتی به اصرار پدر در پای منبر میرزا حسین واعظ، یکی از وعاظ قزوین، به نوحه خوانی پرداخت و عمامه می‌بست ولی پس از مرگ پدر عمامه را برداشت و ترک روضه خوانی کرد.

عارف در ۱۷ سالگی به دختری عشق و علاقه پیدا کرد و با او در پنهان ازدواج کرد. فشارهای خانواده دختر پس از اینکه مطلع گردیدند زیاد شد و عارف به ناچار به رشت رفت و پس از بازگشت با وجود عشق بسیار آن دختر را طلاق داد و تا آخر عمر ازدواج نکرد.

عارف در سال ۱۳۱۶ به تهران آمد و چون صدای خوشی داشت با شاهزادگان قاجار آشنا شد و مظفرالدین شاه خواست او را در ردیف فراش خلوتها درآورد اما عارف به به قزوین بازگشت.

در سال ۱۳۲۳ ه. ش در زمان آغاز 23 سالگی عارف زمزمه مشروطیت بلند گشته بود، عارف نیز با غزلهای خود به موفقیت مشروطیت کمک کرد.

در سال ۱۳۳۵ یکی از دوستان عارف به نام «عبدالرحیم خان» خودکشی کرد و عارف بر اثر این به جنون مبتلا شد و نظام السلطنه مافی او را برای مداوا به بغداد برد. پس از چندی همراه نظام السلطنه به استانبول رفت.

او تا اواخر عمر تصنیف‌ها و شعرهای ملی سرود. تصنیف‌های او از دوران مشروطیت و جنگ‌جهانی اول تا امروز نیز برسرزبان‌ها است.

در اواخر عمر به افسردگی دچار شد و در روز ۲ بهمن ۱۳۱۶ خورشیدی در همدان درگذشت.

آثار

  • دیوان اشعار عارف قزوینی

تصنیف‌ها

  1. دیدم صنمی، سرو قدی، روی چو ماهی – آواز افشاری۱۲۶۵
  2. ای امان از فراقت امان – دستگاه شور۱۲۷۵ (همزمان با ورود مشروطه خواهان به تهران)
  3. نمی دانم چه در پیمانه کردی – آواز افشاری
  4. نکنم چاره اگر دل هر جایی را – آواز افشاری۱۲۷۶
  5. افتخار همه آفاقی و منظور منی – دستگاه سه‌گاه - (برای افتخارالسلطنه - دختر ناصرالدین شاه، که عارف را عشقی بود)
  6. تو‌ای تاج، تاج سر خسروانی – آواز افشاری۱۲۷۷
  7. هنگام می فصل گل و گشت چمن شد – آواز دشتی - (به مناسبت افتتاح دوره‌ی دوم مجلس‌شورای‌ملی‌ایران)
  8. دل هوس سبزه و صحرا ندارد – آواز ابوعطا
  9. نه قدرت که با وی نشینم، نا طاقت که جز وی ببینم – آواز افشاری

10. ننگ آن خانه که مهمان ز سر خوان برود – آواز دشتی۱۲۸۸ - (به مناسبت اخراج مورگان شوستر امریکایی از ایران)

11. باد فرح بخش بهاری وزید – آواز بیات‌زند

12. بلبل شوریده فغان می‌کند – دستگاه ماهور۱۲۸۹

13. گریه را به مستی بهانه کردم – آواز دشتی۱۲۸۷

14. از کفم رها شد مهار دل –آواز افشاری۱۲۸۸

15. ترک چشمش ار فتنه کرد راست – گوشه حجاز۱۲۹۴

16. چه شورها که من به پا ز شاهناز می‌کنم – دستگاه شور۱۲۹۵

17. بماندیم ما، مستقل شد ارمنستان – دستگاه سه‌گاه۱۲۹۷

18. جان برخی آذربایجان باد – آواز دشتی۱۲۹۷ (برای آذربایجان - در جواب تفرقه افکنان)

19. شانه بر زلف پریشان زده‌ای، به‌به و به – آواز دشتی۱۲۹۷

20. رحم‌ای خدای دادگر کردی نکردی – آواز بیات‌زند۱۲۹۷

21. امروز‌ای فرشته‌ی رحمت بلا شدی – آواز افشاری۱۲۹۹

22. گریه کن که گر سیل خون گری ثمر ندارد – آواز دشتی۱۳۰۰ (به مناسبت مرگ کلنل محمد تقی‌خان پسیان)

23. تا رخت مقید نقاب است – آواز بیات‌اصفهان۱۳۰۱

24. ای دست حق پشت و پناهت بازآ – دستگاه شور۱۳۰۰(برای سید ضیا)

25. بهار دلکش رسید و دل به جا نباشد – آواز ابو عطا

26. گو به ساقی کز ایاغی ترکی و ماغی

27. باد صبا بر گل گذر کن – آواز شوشتری

28. چه آذرها به جان از عشق آذربایجان دارم – ۱۳۰۳(به یاد ستارخان و باقر خان)

29. باد خزانی زد ناگهانی، کرد آنچه دانی – دستگاه شور - ۱۳۰۳(برای آذربایجان)

خوانندگان تصنیف‌ها

به دلیل سادگی و نداشتن اوج در تصنیف‌های عارف و اینکه غالب تصنیف‌ها قابل اجرا روی یک یا دو گوشه است، تصنیف‌های عارف را به سادگی مردم می‌توانستند بخوانند، از زمان سروده شدن تصنیف‌ها تا به امروز به وسیله خوانندگان غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای بارها این تصنیف‌ها خوانده شده، از جمله خوانندگان پرآوازه که برخی تصنیف‌های عارف را اجرا کرده‌اند: قمرالملوک وزیری، عبدالله دوامی، محمدرضا شجریان، صدیق تعریف، محسن کرامتی.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

مطبوعات 101 ص (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:24
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات101
حجم فایل67 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

فصل اول: زمینه های ظهور مطبوعات

فصل دوم: پیدایش روزنامه

الف-ظهور روزنامه در جهان

ب-ظهور روزنامه در ایران

1)روزنامه نگاری در ایران باستان

2)ظهور اولین روزنامه نوین در ایران

3)ظهور روزنامه های دیگر

4)گسترش مطبوعات دولتی

5)انتشار روزنامه های فارسی در خارج

6)نقش مطبوعات در لغو انحصار توتون و تنباكو

7)تاریخ ایجاد مطبوعات در شهرهای ایران

8)ظهور روزنامه های تخصصی

9)ظهور اولین روزنامه یومیه و اولین مجله

فصل سوم: مطبوعات در دوران مشروطیت

الف- مطبوعات و دوره اول انقلاب مشروطه

ب-مطبوعات دوره اول انقلاب

ج-مطبوعات و دوره دوم انقلاب مشروطه

د-وضع مطبوعات در دوره استبداد صغیر

ذ-اولین قانون مطبوعات

س-تاسیس وزارت مطبوعات

ش-تاریخ سانسور در مطبوعات فارسی

هـ-مطبوعات و روزنامه نگاری زنان

و-انقلاب مشروطه و روزنامه نگاری فكاهی

ی-وضعیت مطبوعات در اواخر دوران قاجار

فصل چهارم- مطبوعات دوران پهلوی

الف- دوره پهلوی اول

1)مطبوعات پس از كودتای 1299

2)مطبوعات دوره رضا شاه

3)سانسور در دوره رضاشاه

4)قانون مطبوعات در دوره رضا شاه

ب-دوره پهلوی دوم

1)وضعیت مطبوعات در این دوره

2)قانون مطبوعات در دوره محمد رضا شاه

3)اقدامات كنترلی بر مطبوعات

4)اوضاع مطبوعات بعد از كودتای 28 مرداد 1332

5)ویژگی مطبوعات از كودتای 28 مرداد 1332 تا 1357

6)تحولات نو ظهور ارتباطات در این دوره

7)نشریات نیمه دوم دوره محمد رضا شاه

فصل پنجم: تحولات مطبوعات پس از انقلاب اسلامی

الف- مطبوعات دوره پیروزی انقلاب اسلامی

1)چهارمین قانون مطبوعات ایران

2)ویژگی های مطبوعات در این دوره (1359-1357)

ب-مطبوعات دوره جنگ ایران و عراق (1367-1359)

-پنجمین قانون مطبوعات ایران

ج-مطبوعات دوره بازسازی اقتصادی (1376-1368)

د-مطبوعات در دوره پس از خرداد ماه 1376

1)قانون فعلی مطبوعات

2)ویژگی های مطبوعات در این دوره (1379-1376)

3)وضعیت فعلی نشریات

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

شاهنامه و شخصیت های شاهنامه (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:24
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات55
حجم فایل627 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

از پانزدهم آوریل تا پانزدهم مه سال 1874، گروهی از نقاشان جوان و مستقل فرانسوی: مونهMONET(1)، رنوار((Renoir (2)، پیسارو(PISSARRO)(3) ، سیسلی( Sisley)(4) ، سزان((cezanne (5) ، دگا(DEGA)(6) ، گیومن(GiYoMeN) (7) ، برت موریزو(  (Bert(8) ، كه یك انجمن بی نام تشكیل داده بودند، در محلی سوای سالن رسمی، یعنی در استودیوی عكاسی نادارNadar نمایشگاهی برپا داشتند. نمایشگاه غوغایی به پا كرد و روزنامه نگاری به نام  لورواLeroy پس از مشاهده ی تابلویی از مونه به نام «تأثیر، طلوع آفتاب» در مجله ای به طعنه نمایش دهندگان را تأثیر گرایان امپرسیونیست خواند.

این نام كه توسط خود نقاشان پذیرفته گشت، بسیار متداول گشت و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت. اما، معنای این اصطلاح در ابهام باقی ماند.

امپرسیونیسم نظری منتقدان، جایگزین امپرسیونیسم خودروی[SP]ِ نقاشان شد و این اندیشه ی زنده به اصولی ثابت مبدل گشت. سپس واكنش های پی در پی بر علیه امپرسیونیسم سریعاً حدود و قلمروی آن را تثبیت كرد و مجال گسترش را از آن گرفت. بنابراین بازستاندن اقلیم واقعی آن و تشخیص حدود و حیطه ی این نهضت كه بدعتی در دید و حساسیت نوین پدید آورد، بسیار مشكل است. امپرسیونیسم هنرمندان نامتشابه بسیاری را متحد كرد. هر یك از آنها آزادانه و بنابر نبوغ خویش، خود را از اصول متشكله ی امپرسیونیسم انباشتند و كمال بخشیدند. نقاشان امپرسیونیسم عموماً بین سال های 1830 تا 1841 متولد شدند: پیسارو – مسن ترین آنها – در 1830، مانه (9) در 1832، دگا در 1834، سزان  و سیسلی در 1839، مونه در 1840، رنوار بازیل ، گیومن و برت موریزو به سال 1841. این بدعت گذاران جوان در حدود سال 1860 از نقاط مختلف به پاریس آمدند و گردهم جمع شدند. پیسارو، سزان، گیومن، در آكادمی سویس و مونه، رنوار، بازیل و سیسلی در آتلیه ی گلیر یكدیگر را ملاقات كردند اما در نهایت، آنان به جنگل فونتن بلو روی آوردند و در آنجا با شیوه ی ناتورالیستی مكتب بار بیزون به نقاشی پرداختند.

از آنجا به حوالی مصب رودسن و سواحل دریای مانش كه بین سال های 1860 تا 1870 مهد امپرسیونیسم گردید، كوچ كردند. در آن فضای مملو از آب و روشنایی بود كه مونه در مجاورت بودین (1898-1824)(13)  و ژونكن (1891-1819)(14)  شیوه ای را در نقاشی ارایه داد كه بسیار سیال، اثیری و رنگ آگین بود. پبسارو و سیسلی همچنان باكوروCorotصمیمی ماندند. سزان و دگا، یكی زیر نفوذ رومانتی سیسم و دیگری تحت استیلای كلاسی سیسم، هنوز سهمی در مرحله ی ابتدای امپرسیونیسم نداشتند. مانه به علت نوگرایی موضوعات در سال 1863پرچمدار مكتب نویی شد كه پیشروان آن در كافه ی گره بوا یكدیگر را ملاقات می كردند. در سال 1869، مونه و رنوار كه فیگورها و كمپوزیسیون های هوای آزادشان ملهم از كوربه Courbet بود، در بوژیوال (دهكده ی كوچك كنارسن) بارانداز خوش منظره ی گره نور را نقاشی می كردند. در آنجا همه چیز از قایق ها تا لباس های رنگین پرزرق و برق در آمیزشی بیقرار بود و از میان شاخ و برگ ها هزاران بازتاب اشعه ی خورشید در سطح مواج رودخانه می شكست. كوشش برای القای تحرك و سرور این چشم انداز كه پیوسته آنها را برمی انگیخت، موجب كشف بـِلا اراده ای اصول تكنیكی ی امپرسیونیسم شد: تقسیم سایه ها و درخشش ناثابت لكه های رنگ، دید جدیدی به وجود آورد كه نه از یك تئوری، بلكه از مشاهده ی بی درنگ انعكاس نورخورشید در كناره های رود سن ناشی می شد. بلاشك سبك این نقاشان، هنوز به وحدت نرسیده بود و تا سال 1873 شیوه ی كاملاً آگاهانه یی نبود، ولی تازگی ی این كارهای اولیه را هرگز نباید نادیده انگاشت. جنگ بین فرانسه و آلمان در سال 1870، این گروه را درست هنگامی كه تجربیاتشان در شرف شكل گرفتن بود، پراكنده ساخت. مانه، رنوار، دگا و بازیل  به جنگ احضار شدند. بازیل در جنگ «بون لا رولاند» كشته شد. مونه، پیسارو و سیسلی به لندن پناه بردند و در آنجا توسط دوبینی به «دوران  روئل» - فروشنده ی تابلو - كه بعدها مدافع اصلی آنها شد، معرفی گشتند. كشف ترنر و كنستبل ، تكامل تكنیكی آنها را تسریع كرد. در سال 1872، مونه در آرژانتوی، نزدیك پاریس، و پیسارو در پونتواز به شیوه ی جدیدی از منظره سازی در هوای آزاد پرداختند. كار مونه كه در مقیاسی وسیع و جهانی، شیفته ی جادوی آب و صُـوَر فریبنده ی نور بود، رنوار، سیسلی و مانه را مجذوب خود كرد. كار پیسارو ناشی از كیفیتی زمینی و روستایی، با تأكید بیشتری در ارزش های ساختی، در سزان و گیومن اثر گذاشت. به سال 1873، با تغییر روش مانه، سزان و تا حدودی دگا و تمایل آنها به رنگ های روشن، سبك امپرسیونیسم گسترش یافت و مفهوم كلی تری پیدا كرد. ضربات كوچك قلم كه تا به حال برای ارائه ی انعكاس ها در آب استفاده می گردید، اكنون در درختان، خانه ها، آسمان، تپه ها و تمام عناصر منظره، به كار گرفته شد. رنگ ها به طور سیستماتیك روشن تر و سایه ها نیز رنگ آمیزی شدند. رنگ های مرتبط كننده ی خاكستری و قهوه یی مورد استفادهكورو، به رنگ های خالص طیف نور كه بنابر قانون رنگ های مكمل به  طور هماهنگ و یا متضاد به كار می رفت، تبدیل گردید. ارتباط و پیوستگی دید، تشدید و ارتعاش نور را به عنوان اصلی عمده وارد وحدت آگاهانه ی تكنیكی خویش كردند. و در نتیجه به علت صرف نظر كردن از خطوط پیرامون و طرح ریزی و سایه زدن اشیاء و نیز به علت عدم پرداخت به جزئیات غیر صریح و كمپوزیسیون كلی ابقا كننده ی نیرومندی طرح، و به دلیل نمود ناكامل و ناتمام آثار، خشم معاصرین برانگیخته شد. منتقدی به نام «آرمان سیلوستر» تفاوت باریك بینانه ای بین سه نقاش قایل شد: مونه ماهرترین و جسورترین، سیسلی موزون ترین و ترسوترین، پیسارو صادق ترین و طبیعی ترین. در سال 1874، به استثنای مانه كه به سالن رسمی وفادار ماند، كلیه ی نقاشان گروه در معرض توهین و شماتت عامه قرار گرفتند. تا سال 1876، هفت نمایشگاه مشترك برگزار شد. در همین سال دورانتی نویسنده و منتقد هنری، كتاب نقاشی نو را – كه عنوانی در خور توجه است – انتشار داد و جهت گیری نقاشان جوان را زیركانه تجزیه و تحلیل كرد: اینان با طی طریق كشف و شهود، به تدریج نور خورشید را به اشعه و عناصر آن تجزیه كردند و با هماهنگی كلی رنگ های قوس و قزحی* كه به روی بوم پراكندند، وحدت آن را، از نو می سازند. در سال 1877، كه شاید سال تعالی امپرسیونیسم و لحظه ی یكپارچگی و كامل ترین تظاهرات آن بود،به مناسبت سومین نمایشگاه و به پیشنهاد رنوار، ژرژ ری ویز نشریه ی كوچكی به نام امپرسیونیست ها منتشر كرد و در آن، به نحوی هوشمندانه و آتشین، به توجیه كوشش های دوستانش پرداخت: دقت در موضوعی به خاطر رنگ ها ی آن و نه به خاطر خود موضوع، مطلبی است كه امپرسیونیست ها را از سایر نقاشان متمایز می كند. و به این ترتیب او بر پیروزی استقلال تصویری، تأكید كرد. نمایش و ارائه ی سنتی «موضوع» كه به وسیله ی اسطوره شناسی یا تاریخ و یا اصول قراردادی بورژوازی تعیین می شد، جای خود را به تفكر درباره ی موتیف: درخت، كلبه گلی، افق و غیره داد و این اندیشه مبرا از زمان و مكان، ولی دارای یك منشأ كلی از ارزش ها بود. به این ترتیب نقاشی بدون بهره گیری از بار ادبیات، محتوای خویش را القا می كرد. در سال 1878 جزوه ای به نام نقاشان امپرسیونیست به وسیله ی «تئودور دوره»، نویسنده و منتقد هنری منتشر شد. این نوشته همراه با كتاب دورانتی اولین بررسی جامع این نهضت بود. عدم شركت مونه، رنوار، سیسلی در پنجمین نمایشگاه، به سال 1880، بحران عمیقی را چه از نظر فردی و چه از نظر استتیكی، آشكار ساخت. بعد از ده سال پایداری دلیرانه در مقابل اهانت های مداوم، و ارائه ی آثار گرانقدر، امپرسیونیسم درست در لحظه یی كه به شناخت دستیابی پیدا می كرد، موجودیتش به عنوان یك آرمان خودرو و بلااختیار دچار وقفه شد، هر یك از مؤسسین نهضت كه به حد كمال می رسیدند، راه خاص خود را در پیش می گرفتند، در حالی كه وفاداری خویش را نسبت به آیین مشتركی كه آنها را گرد هم آورده بود – آیین طبیعت و آزادی – ابقا می كردند. همزمان با مرگ مانه در سال 1883 – كه پس از آن نسل جدیدی ظهور كرد : سورا ، وان گوك گوگن ، لوترك با آن كه از امپرسیونیسم تغذیه كرد ولی بر علیه آن بپاخاست – علیرغم همه ی كوششهای «دوران روئه»، گروه اصلی، كاملا از هم پاشید. پراكندگی مكانی (پیسارو در ارانی، مونه در زیورنی، سیسلی در سن مامه، سزان در «اكس آن پرووانس» و رنوار، پس از رفت و برگشت بسیار در پرووانس اقامت كرده بودند) با اختلاف در اصول استتیكی آنها همراه بود. در آن هنگام، به گفته ی «لونلوونتوری»مونه به سمبولیسم رنگ  و نور می گرایید، پیسارو مجذوب پوان تیلیسم می شد (پوان تیلیسم یا دیویزیونیسم  شیوه ای كه در تكنیك بعضی از امپرسیونیست های بعدی نضج گرفت و عبارت بود از الحاق تكه های كوچك رنگ های روشن و مكمل روی بوم. به این ترتیب در آثار این نقاشان، هیچگاه اختلاط رنگ صورت نمی گرفت بلكه تركیب دو رنگ به وسیله ی كنار هم قرار دادن آنها حاصل می آمد.)، رنوار در پی تشبیه سازی عناصر فرم آكادمیك بود، سزان توجه خود را به مسایل ساختی معطوف می داشت و سیسلی با شیوه ی موجود، خود را ارضاء می كرد. رنوار و سزان با بهره مندی از نبوغ خویش و در مسیری همواره رو به تعالی، خود را بارور ساختند بی آنكه تزلزلی به خود راه دهند. مونه، سیسلی و پیسارو، سه منظره سازی كه هر چند پیوستگی و تقرب بیشتری با امپرسیونیسم داشتند ولی دچار اغتشاش افزون تری نیز بودند. در كار آنها دگرگونی های بیشماری ظاهر شد كه گاهی به ارائه ی آثار صرفاً تزئینی انجامید، ولی آنها حتی نتوانستند موازنه ی لطیف و بـِلا اختیار آثار اولیه شان را تجدید كنند. بلا شك اینان، هنوز هم از امكانات بی شماری برخوردار بودند ولی روح نظم و قاعده و تأثیرات ادبی و علمی اغلب آزادی و كیفیت كشف و شهودی آثارشان را محدود می كرد. بعد از 1895، پیسارو قدرت خلاقه ی شگفت انگیزی را بازیافت و آخرین شاهكارهایش، مانند آثار مونه، رنوار و سزان، به علت جنبش زاینده، ارتعاش نور و احساس مستقیم در برابر طبیعت، هنوز از امپرسیونیسم - به معنی وسیع كلمه -  سرچشمه می گرفت. بنابراین، امپرسیونیسم مشمول كار یك گروه انعطاف ناپذیر با برنامه ای منجمد و یا نوعی رابطه ی استاد و شاگردی نمی شد، بلكه تطابق سلیقه ای آزادانه، تجربه ای زنده و یك لحظه برادری بود كه هنرمندانی جوان و بی توجه به عقاید، ولی برخوردار از غنای احساسی در آن سهم داشتند. اینان، به ناگهان، دنیا را آنقدر وسیع و گونه گون یافتند كه هر كدام بی هیچگونه قید و جبر، می توانستند آن را نقاشی كنند. و چون نقاشی برای آنها مفهوم امری بدون اختیار و خود بخودی و نه مشتق از یك تئوری داشت، توانستند علیه قوانین سنتی و قراردادی طغیان كنند و اگر تقریباً همه ی این هنرمندان پیشرو – هر چند با طبایع متفاوت – بین سال های 1860 تا 1870 گردهم آمدند تا در تشكل امپرسیونیسم، شركت جویند، به علت اطاعات تدریجی از چند اصل ثابت یا چند دستورالعمل تكنیكی نبود، بلكه نتیجه ی خواست بی صبرانه ی آنها در آزاد كردن شخصیت خود برای تماس دینامیك با طبیعت و زندگی و -  در پیروی از 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

ابواب علم نحو در صمدیه 14 ص (ادبیات)

شنبه 7 بهمن 1396
4:24
جمشید راد
دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل66 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه : هدف از این تحقیق آشنا شدن با ساختار كلی علم نحو می باشد و بهترین منبع كه می توانست مطالب را به نحو احسن بیان كند و دارای اعتبار لازم و نظم و تربیت منطقی قابل قبول باشد صمدید می باشد اما برای اینكه بتوان تمامی مطالب به مخاطب خوب القاء شود از طریقه نموداری استفاده شده است.

 

 
  

 

 

 

 

       مدوّن

 

رئوس ثمانیه عبارتند از  

    
  
 
  

        انحاء تعلیمه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعریف علم نحو : علمی است كه به سبب دانستن آنها احوال آخر كلمات و طریقه ی تركیب آنها با یكدیگر دانسته می شود.

فایده علم نحو : فهم صحیح كلام عرب و حفظ زبان از خطای در گفتار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جازم

 

 

ناصب

 

 

ناصب

 

 

جار

 

 

اسم

 

 

فعل

 

 

برسر مفرد

 

 

اسمیه

 

 

برسر جمله

 

 

تقسیم بندی5)

 

 

فعل تعجب

 

 

اسمیه

 

 

فعلیه

 

 

كلام

 

موضوع :  

    
   
  
 


تعریف اسماء :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبنی

 

 

مركبات

 

 

موصولات

 

 

اسماء اشاره

 

موضوع / كلمه / اسماء  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لیت

 

 

لَعَلَّ

 

 

لكنّ

 

 

كأنّ

 

 

اِنَّ

 

 

اَنَّ

 

 

لا

 

 

ما

 

 

حروف (لا)ی نفی جنس

 

 

حروف شبیه بلیس

 

 

حروف مشبّهه بالفعل

 

 

افعال مقاربه

 

 

افعال ناقصه

 

 

حروف

 

 

افعال

 

 

مبتدا

 

 

تكمیل كننده مبتدا و خبر(اقسام) 

 

 

مشتق: اسمی كه دارای حروف و معنای فعل باشد. 

 

 

مؤوّل به مشتق: كلمه ای كه از جهت معنی مشتق باشد. 

 

 

خبر

 

 

وصفی:وصفی است كه بعد از نفی یا استفهام قرار گرفته و اسم ظاهر یا ضمیر منفصل بعد از خود را رفع دهد 

 

 

اسمی:آن مبتدایی است كه از عوامل لفظی مجرد است و خبری به آن نسبت داده می شود 

 

 

مبتدا و خبر

 

 

مفعول دوم یا سوم؟ باب أعلمتُ

 

 

جارو مجرور

 

 

مفعول معه

 

 

مفعول له

 

 

آن چه نایب فاعل نمی شود

 

اسماء/ معربات/ مرفوعات

 
 

جامد: كلمه ای كه نه از جهت معنی و نه از حیث لفظ مشتق نمی باشد. 

 


 

 

 

 

 

 

اسم موول عجبت ان یقوم زید

 

 

غیر معین

 

 

اسم زمان

 

 

لفظی

 

 

مفعول فیه

 

اسم/ معربات/ منصوبات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مِنْ

 

 

الی

 

اسم/ معربات/ مجرورات

      
   
   
 
  
 
 
  

واو

 

 

 

 

 

 

 

 

تاء

 

 

حتی

 

 

كاف

 

اسم/ معربات/منصوب و غیر منصوب

 

 

 

 

4- متصرف باشد

 

 

2- جمع

 

 

3- تانیث

 

نكته اول : موانع صرف اسم

5- قابل زیادی باشد

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح عقیق تراشی 12 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:24
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل30 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

موضوع فعالیت طرح: عقیق تراشی

مدیر طرح: علی اكبر نازی بربرستانی

محل فعالیت: مشهــد

اشتغال طرح: 9 نفــر

كل سرمایه گذاری طرح: 250/544 هزار ریال

سرمایه ثابت:             450/363 هزار ریال

سرمایه در گردش:      800/180  هزار ریال

تسهیلات پیشنهادی:     000/300 هزار ریال

نقطه سر به سر:             882/483 هزار ریال

دوره برگشت سرمایه:    2 سال و 3 ماه

 

 

 

 

 

 

شرح سرمایه گذاری: الف: سرمایه ثابت

1-   زمین 75 متر مربع به ارزش 150 هزار ریال، قیمت كل 250/11 هزار ریال

2-   ساختمان 55 متر مربع به ارزش 000/1 هزار ریال، قیمت كل 000/55 هزار ریال

3-   محوطه سازی -- متر مربع به ارزش -- هزار ریال         --  

4-   تأسیسات (شامل سیستم های حفاظتی و تهویه مطبوع و ...)، قیمت كل 000/20 هزار ریال

 

3- ماشین آلات و تجهیزات تولید                                        (ارقام به هزار ریال)

ردیف

شرح

تعداد

واحد

هزینه واحد

هزینه كل

1

2

3

4

5

6

الكتروموتور

دستگاه برش

سنگ الماسه

تیغ

دستگاه سوراخ كن

دستگاه سایز

6

1

1200

50

1

1

عدد

دستگاه

عدد

عدد

دستگاه

دستگاه

500

000/2

70

20

000/6

000/60

000/3

000/2

000/84

000/1

000/6

000/60

جمــع

000/156

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir