طرح حسابداری پیمانکاری 90 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:24
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات90
حجم فایل429 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیده مطالب

تنوع مؤسسات و گونه گونی فعالیتهای مختلف اقتصادی در پهنه جهان، دانش و حرفه حسابداری را بر آن داشته تا در قالب مبانی و اصول عمومی، راه حلهای متناسبی را برای نگهداری حسابهای فعالیتهای گوناگون، به نحوی فراهم آورد كه صورتهای مالی مؤسسات تصویر گویاتری از نتایج عملیات و وضعیت مالی ارائه دهند. از طرفی، فعالیتهای مؤسسات اقتصادی در كشورهای مختلف در بستری از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی و در محدوده مناسبات حقوقی كشور انجام می شود و این عامل، به نوبه خود، جستجو و یافتن راه حل مناسب و مطلوب را در محدوده راه حلهای متعارف در سطح بین المللی الزامی كرده است.

ارجاع طرحهای ساخت و ساز ابنیه، تأسیسات و تجهیزات بزرگ از طرف كارفرمایان عمومی و خصوصی به پیمانكاران مختلف، انعقاد قراردادهای بلند مدت پیمانكاری برای اجرای طرحهای یاد شده و انجام دادن فعالیتهای ساخت و ساز در قالب این قراردادها توسط پیمانكاران، یكی از فعالیتهای عمده اقتصادی است كه نیازمند روشهای مناسب ثبت و ضبط معاملات و فعالیتهای مالی، تهیه و تنظیم گزارشهای درون سازمانی، اندازه گیری و شناخت درآمد و در نهایت تهیه و ارائه صورتهای مالی متناسب برای پیمانكاران و كارفرمایان است.

حسابداری پیمانكاری یكی از مقولاتی است كه مراجع حرفه ای، پژوهشگران و مؤلفان حسابداری در كشورهای پیشرفته از دیرباز به عنوان مقوله خاص در حسابداری به آن پرداخته اند و در كشورهای پیشرفته و همچنین در سطح بین المللی استاندارهای حسابداری خاصی برای آن وضع شده است. در كشور ما نیز از الها پیش مبحث حسابداری پیمانكاری در كتابها و نشریات گوناگونی مورد بحث قرار گرفته و كوشش شده است در چارچوب روشها و رویدادهای متداول و استانداردهای حسابداری كشورهای پیشرفته راه حل ها و روشهای مناسبی برای نگهداری حسابها، شناسایی و اندازه گیری سود عملیات پیمانكاری و تهیه و ارائه صورت های مالی مؤسسات پیمانكاری در قالب مناسب حقوقی سازوكارها و الزامات محیطی حاكم بر این فعالیت عمده اقتصادی عرضه می شود.

 

        § اركان اصلی پیمانكاری

در هر نوع عملیات پیمانكاری سه ركن اصلی زیر وجود دارد.

        § كارفرما

كارفرما، شخصی حقیقی یا حقوقی است كه اجرای عملیات معینی را به پیمانكار واگذار می كند. كارفرما كه تأمین كننده منابع مالی طرح است برای مطالعه، طراحی و نظارت بر اجرای عملیات موضوع پیمان معمولاً از خدمات مهندسان مشاور بهره می گیرد. جانشینان یا نمایندگان قانونی كارفرما در حكم كارفرما محسوب می شوند.

        § پیمانكار

پیمانكار، شخصی حقیقی یا حقوقی است كه مسئولیت اجرای كامل عملیات موضوع پیمان را تا تكمیل نهایی آن به عهده می گیرد. پیمانكار معمولاً به منظور آسان كردن اجرای قسمت یا قسمتهای خاصی از عملیات موضوع پیمان(نظیر لوله كشی، آهنگری و نقاشی) قراردادهایی را با اشخاص یا پیمانكاران جزء منعقد می كند.

در مواردی كه انجام دادن یك طرح خاص یا اجرای طرحهای بزرگ نیازمند همكاری چند شركت پیمانكاری با تخصصهای مختلف باشد، برای افزایش توان مالی و عملیات و توزیع خطرات ناشی از اجرای عملیات موضوع پیمان، می توان از همكاری یا مشاركت و یا ادغام چند شركت پیمانكاری، گروه شركتهای پیمانكاری بوجود آورد. شركتهای تشكیل دهنده این گروه، در عین حال، شخصیت حقوقی خود را برای سایر كارها حفظ می كنند.

        § قرارداد

قرارداد، رابطه ای حقوقی بین پیمانكار و كارفرماست كه منشأ تعهد و التزام برای طرفین می باشد. كارفرما برای انجام دادن موارد زیر معمولاً قراردادهایی را با مؤسسات مشاوره ای یا پیمانكاری منعقد می كند:

الف-مطالعات بنیادی و تحقیقاتی طرح

ب-تهیه طرح

ج-اجرای طرح

د-نظارت بر اجرای طرح

بستن قرارداد مهمترین بخش از فعالیت پیمانكاری است. موضوع این قراردادها معمولاً ساختن یك دارایی یا داراییهایی است كه در مجموع طرح واحدی را تشكیل می دهند. قراردادهائی كه موضوع آنها ارائه خدمات است و مستقیم به قرارداد ساخت یك دارایی مربوط می شود نیز جزو قرارداد پیمانكاری به شمار می آید. قراردادهای خدماتی مانند مدیریت تهیه طرح، مدیریت اجرا، معماری و محاسبات فنی كه به ساختن یك دارایی ارتباط پیدا می كند از جمله این قراردادهاست.

طول مدت اجرای قراردادهای پیمانكاری معمولاً بیش از یك سال است، یعنی تاریخ شروع و تكمیل فعالیت موضوع آن در دوره های مالی متفاوت قرار می گیرد. اما طول مدت اجرای قرارداد نباید به عنوان عامل مشخصه یك قرارداد بلند مدت پیمانكاری محسوب شود. در قراردادهایی كه طی مدتی كمتر از یك سال تكمیل می شود اگر فعالیت انجام شده آنقدر اهمیت داشته باشد كه عدم شناسایی درآمد و هزینه در یك دوره مالی، نتایج عملیات را مخدوش كند قرارداد باید بلند مدت به شمار آید، مشروط بر اینكه در طول دوره های مالی مختلف رویه یكنواختی در اجرا بكار گرفته شود.

 

        § انواع قراردادهای پیمانكاری

قرارداد پیمانكاری را در صورتی كه مخالف قانون نباشد، می توان به انواع مختلف بین كارفرما و پیمانكار منعقد كرد. قراردادهای متداول پیمانكاری به شرح زیر است:

 

        § مراحل اجرای طرح

مراحل اجرای طرحهای بلند مدت پیمانكاری در مؤسسات بخش عمومی و بخش خصوصی تفاوت ماهوی ندارد و مؤسسات بخش خصوصی در اجرای عملیات پیمانكاری كمابیش از تشریفات مورد عمل بخش عمومی پیروی می كنند. طرحهای بلند مدت پیمانكاری معمولاً در سه مرحله مطالعات مقدماتی، مطالعات تفصیلی و اجرا و نظارت انجام می شود كه هر یك از این مراحل شامل اقدامات معینی به شرح زیر است:

 

        · مرحله اول: مطالعات مقدماتی طرح

1.مطالعات شناسایی طرح

2.تهیه طرح مقدماتی

        · مرحله دوم: شناسایی تفصیلی طرح

1.تهیه نقشه های تفصیلی

2.تهیه اسناد و مدارك مناقصه

        · مرحله سوم: اجرای طرح:

1.ارجاع كار به پیمانكار

2.انعقاد قرارداد پیمانكاری

3.عملیات اجرایی

4.تنظیم و پرداخت صورت وضعیتها

5.تحویل موقت

6.تحویل قطعی

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طرح تولیدی گلاب و انواع عرقیات معطر 38 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:23
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات38
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

-خلاصه گزارش طرح

1-1: عنوان و تعریف محصول

محصول تولیدی گلاب و انواع عرقیات معطر می باشد.

گلاب : گلاب به حاصل تقطیر گل های سرخ (( گلهای محمدی )) تازه چیده شده با آب که اسانس اضافی آن از محلول آبکی جدا شده باشد اطلاق می گردد.

عرقیات معطر : عرقیات معطر به حاصل تقطیر انواع مختلف گیاهان معطر که بعضی از آنها تازه و بعضی بصورت خشک با آب تقطیر می شوند و اسانس اضافی آنها از محلول آبکی جدا شده باشد اطلاق می گردد.

1-2 : تولید سالیانه در این طرح 200 تن گلاب معادل با 444445 عدد بطر cc (450)،150 تن عرقیات بسته بندی شده در بطر معادل c 333334 عدد بطر cc (450)و 150 تن عرقیات فله ای جهت مصرف کلیه اقشار مردم در نظر گرفته شده است که در سال اول تولید 80% در سال دوم تولید 85 درصد در سال سوم تولید 90 درصد و در سال چهارم 95درصد و در سال پنجم 100 درصد ظرفیت نهایی تولید خواهد شد.

1-2:تعداد روز کاری

تعداد روز کاری در طرح 270 روز می باشد.

1-4 :تعداد شیفت و مدت زمان شیفت به ساعت

نظر به اینکه گل محمدی و گل نسترن و بیدمشک و بهار نارنج در سه ماهه فروردین ،اردیبهشت،خرداد بعلت  آنکه بایستی از گل تازه استفاده شود تولید می گردد لذا در این سه ماه فقط از این نوع عرقیات و گلاب تولید خواهد شد که در این سه ماه ،واحد دو شیفته کار خواهد نمود که ساعت کار در هر شیفت 12 ساعت می باشد. بقیه عرقیات در ماههای بعدی با استفاده از گیاهان خشک تولید می شود. البته عرق نعناع را نیز در فصل تابستان (تیر مرداد ، شهریور ) با استفاده از گیاهان تازه می توان تولید کرد. در این 6 ماه بعدی که بقیه عرقیات تولید می گردد. و در واحد کار پر کردن شیشه و بسته بندی عرقیات و گلاب ذخیره شده در فصل بهار نیز انجام خواهد شد که یک شیفت 8 ساعته خواهد بود.

1-5 : مساحت زمین و زیر بنای مورد نیاز

زمین 4000 متر مربع و زیر بنا m2 1200 مورد نیاز خواهد بود.

1-6 : سرمایه گذاری ثابت و کل سرمایه گذاری طرح

سرمایه گذاری ثابت 097/745/135 تومان و کل سرمایه گذاری طرح 880/954/178 تومان می باشد.  

1-7 : تعداد کل کارکنان :

تعداد کل کارکنان دائمی 22 نفر و 10 نفر کارگر فصلی در سه ماهه دو شیفت کاری خواهد بود.

1-8 : قیمت فروش محصول و درآمد حاصل از تواید و فروش در حداکثر ظرفیت بهره برداری

قیمت فروش محصول: گلاب صادراتی با توجه به صادراتی بودن و نرخ ارز واریز نامه ای هر بطر 310 تومان ،قیمت فروش عرقیات بسته بندی شده در بطر با کیفیت خوب و عالی 1/232 تومان قیمت فروش عرقیات فله ای بطور متوسط با کیفیت خوب 5/196 تومان و قیمت فروش کل محصولات تولیدی در حداکثر ظرفیت 770/619/244 تومان می باشد.

1-9 سود ویژه در ظرفیت نهایی :

سود ویژ در ظرفیت نهایی 895/241/49 تومان می باشد و سود ویژه با توجه به اینکه جدولهای اقتصادی بعداً توسط افراد دیگری تنظیم خواهد شد لذا بعداً مشخص خواهد شد.

1-10 :ارزش افزوده خالص سالیانه

ارزش افزوده خالص سالیانه بر اساس محاسبات انجام شده در طرح 934/246/65 تومان می باشد.

1-11 : سرمایه گذاری سرانه

سرمایه گذاری سرانه بر اساس محاسبات انجام شده در طرح 232/170/6 تومان میباشد.

1-12 : نقطه سر به سر

نقطه سر به سر بر اساس محاسبات انجام شده در طرح 782/258 کیلوگرم می باشد که درصد تولید در نقطه سر به سر 577% می باشد. 

  مطالعات اقتصادی

تعریف محصول از نظر مشخصات ظاهری و غیره

گلاب: گلاب به حاصل تقطیر گلهای سرخ ، گل  محمدی تازه چیده شده با آب که اسانس اضافی آن از محلول آبکی جدا شده است اطلاق می گردد که از نظر درجه خلوص به دو نوع گلاب سنگین و گلاب سبک تقسیم می شود.

1-     گلاب سنگین (درجه یک) است که درصد میلی لیتر آن حداقل 35 میلیگرم اسانس وجود داشته باشد.

2-     گلاب سبک (درجه دو): گلابی است که درصد میلی لیتر آن حداقل 15 میلیگرم اسانس وجود داشته باشد.

3-3 : بررسی شیوه های کنترل تولید محصول و مشخص نمودن نقاط کنترل در خط تولید:

در خط تولید و در هنگام تولید باید مرتباً از محصول خروجی  ازکندانسور نمونه گیری نموده و در آزمایشگاه آزمایشات لازم را بر روی گلاب که جهت صادرات بایستی استاندارد باشد انجام داد. در مورد عرقیات نیز در کارگاههای سنتی معمولاً یک نفر مرتباً از محصول کندانس شده بوسیله خوردن آزمایش می کند و وقتی دیگر مشخص شد عرقیات خروجی از دستگاه دارای کیفیت مناسبی نمی باشد توید قطع می شود ، آزمایشاتی که بر روی گلاب انجام می شود عبارتند از:1- اسانس 2-اسیدیته 3- رفرکتور -4- اکسیداسیون 5- اندیس یوری 6- اندیس استری 7- طعم وبو

بسته بندی نهایی جهت گلاب بسیار مهم است که با بسته بندی نیز از نظر استاندارد مورد تائید قرار گیرد.

نکته قابل ذکر در این قسمت آن است که معمولاً در هنگامی که تولید تمام شود در دیگ پخت بایستی مقدار مایع بر روی گل وگیاهان وجود داشته باشد(معمولاً این مقدار یک متر مکعب می باشد. که در هنگام تخلیه مشکل خاصی بوجود نباید و گل وگیاهان همراه با آب از لوله خروجی با فشار خارج شوند.

3-4 مشخصات مواد اولیه از نقطه نظر نوع ، میزان مصرف سالیانه ، قیمت و سایر مشخصات فنی با ذکر تامین آنها.

همچنانکه  قبلاً توضیح داده شددریک دیگ پخت گل وگیاهان با آب به نسبت لازم افزوده می گردد تا گلاب و عرقیات بدست آید. این نسبتها بدین شرح می باشد.

 

 

 

 

 

 

ردیف

نام کالا

مقدار گیاه مصرفی به کیلو

ضریب برداشت از دیگ به لیتر

1

گلاب

1

حداکثر

2

شاطره

1

10

3

گاو زبان

1

10

4

خارشتر

1

4

5

کاسنی

1

10

6

نسترن

1

10

7

بید مشک

1

7

8

بهار نارنج

1

8

9

طارونه

1

4

10

اترج

1

7

11

کیالک

1

2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی(تولید اسکاج) 20 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:23
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

ما برای شستشوی بهتر ظروف متنوع و زیبایتان ، محصولات متنوع و مرغوبتری داریم .برای سلیقه های مختلف

 و با قیمت های مناسبتر . ما می خواهیم از شستشوی ظرف هایتان لذت ببرید. محصولاتمان را خیلی راحت تهیه کنید و به دیگران هم سفارش کنید .

ماموریت

ما سلامتی شما را وظیفۀ خود می دانیم . شما می توانید بدون ترس از زخمی شدن دستان لطیفتان و ترس از تمیز نشدن ظروف زیبایتان با آرامش خاطر به شستشو بپردازید . با محصولاتمان به شما این ارمغان را می دهیم که با آرامش و آسودگی ، خیلی سریعتر و نیز تمیزتر ظرف هایتان را بشویید  .

اهداف

1 .کاهش قیمت این محصول بعنوان یکی از اقلام مصرفی روز مره درمنزل و محل کارتان و حتی ماشینتان

2 . ایجاد نمایندگی فروش مستقیم و توزیع مناسب در سطح شهر و منطقه برای دسترسی آسان شما

3 . افزایش تنوع محصولات بر اساس سلایق مختلف

4 . صادرات محصولات متنوع به خارج از کشور بخصوص کشور های همسایه و نیز کشور های آسیای میانی

5 . ایجاد اشتغال متناسب با توسعۀ کارگاه

استراتژِی ها

1 .بازار یابی برای فروش در فروشگاه های زنجیره ای و رستوران ها و آشپز خانه ها

2 . استقبال و پشتیبانی و سرمایه گذاری از طرح های پیشنهادی سازنده

3 پیش بینی راهکار های مناسب تر جهت شستشو و نیز تولید دستکش های روکش دار.

4 . تبلیغات واقعی و موثر برای بهبود روند رو به رشد تولید و فروش محصولات

برنامه ها

1 . عقد قرارداد با رستوران ها و آشپز خانه ها و فروشگاه های زنجیره ای

2 . مطالعات برای صادرات حداقل نیمی از محصولات تولید شده به خارج از

کشور

3 . اقدام به تولید دو شیفت محصولات و افزایش نیروی کار

4 . تجهیز کارگاه به دستگاه های پیشرفته تر و در صورت امکان ارتقای دستگاه های قبلی

 

 

 

 

 

 

 

1. اطلاعات کلی طرح:

 

عنوان طرح :     

کارگاه تولید اسکاچ و ظرفشو های دستی

مدت فعالیت اقتصادی(زمان لازم برای راه اندازی تا قبل از بهره برداری-زمان فعالیت در مشاغل ایجاد شده از طرح):

 از ابتدای شروع کار،به مدت کمتر از سه ماه کارگاه آمادۀ بهره برداری می باشد و پس از آن در کمتر از 18 ماه برگشت سرمایه و بعد از آن سوددهی کامل خواهد بود که با توجه به مصرفی بودن محصول ،زمان ، نامحدود است .

جمع کل هزینه ها :

به حروف :      یک میلیارد           (ریال)  ، به عدد  000،000،000،1        (ریال)

سهم هزینه های نیروی انسانی(بر حسب درصد):

تقریبا در حدود 45% هزینه ها

تعداد همکاران در مرحلۀ اجرا و بهره برداری:

 از ابتدا تا شروع تولید 6 نفر و با شروع تولید حداقل 18 نفر

 

 

 

 

 

 

 

 

6.اهداف و نتایج مورد انتظاراز طرح پیشنهادی :

 

در مرحلۀ اول ، هدف ، شروع به کاری آبرومندانه و کسب روزی حلال باتوکل به خدا و نیز در کنار آن ایجاد اشتغال و فعالیت اقتصادی مفید و مناسب برای اقشار مختلف من جمله جوانان متخصص و تحصیل کرده و نیروی کار ماهر و نیمه ماهر . به امید خدا و با تلاش و پشتکار مناسب در ظرف کمتر از یک سال باید بخش عمده ای از هزینه ها

که شامل هزینۀ ماشین آلات و ابزار، هزینۀ محل کارگاه، هزینۀ پرسنل و...است تسویه شود. در پایان سال دوم باید

انشاالله کلیۀ هزینه های صرف شده پرداخت و تسویه شود و اقدام به تجهیز و توسعۀ بخش تولید و در کنار آن فعالیت های تحقیقاتی برای بهبود و نو آوری در محصولات گردد.بعد از سال دوم ، توسعه و رشد کارگاه و افزایش

تنوع محصولات از دیگر نتایج پیش بینی شده می باشد .

 

7.مسیر اجرای طرح برای دستیابی به اهداف بالا (بند6) :

 

با توجه به نوع خاص محصولات و ارزیابی های انجام شده در مورد بازار بسیار مناسب فروش چه در داخل و حتی در خاج از کشور، با امید به خدا سعی بر آن داریم تا با رسیدن هر چه سریعتر به تعداد تولید معقول  محصول روزانه

که بخشی عمده ای از آن به صورت تضمینی خریداری می شود، در مرحلۀ اول احتمال شکست در کار را به حداقل رسانده و سپس با افزایش کیفیت و کاهش قیمت ، بازار تولید این نوع محصولات را در منطقه و در دیگر مناطق در

 دست بگیریم . با تولید انبوه و شرایط کاری بصورت یک کارگاه کامل و کاهش هزینه های متوسط دستگاه و قیمت تمام شدۀ مواد لازم و ... امید آن می رود تا با کاهش چشمگیر قیمت تمام شدۀ محصول خیلی سریع و با اطمینان بیشتر به آینده ای روشن در سایۀ لطف الهی دست یابیم .

8.شرح علمی(مشخصات فنی و آزمایشگاهی) طرح و چگونگی تولید محصولات و ارائه خدمات :

 

در این کارگاه با بکارگیری دستگاه های مکانیزه  ساخت داخل کشور، اقدام به بافت ، دوخت و بسته بندی اسکاچ و سیم های ظرفشویی در قالب و طرح های مختلف و با تنوع محصول بر اساس نیاز بازار می گردد

این نوع از اسکاچ های ظرفشویی که شامل سیم ، نخ و ابر است  ، در قالب طرح ترکیبی تولید می شود و چون ترکیبی از سه نوع اسکاچ ظرفشویی در قالب یک محصول است ، می تواند رقیب سایر نمونه های موجود در بازار از لحاظ نوآوری ،کیفیت وقیمت باشد. در واقع مصرف کننده ضمن خرید این محصول با قیمتی در حدود قیمت اسکاچ معمولی ، از خدمات سه نوع اسکاچ بهره مند می شود .

برای شروع به تولید هر محصول نیاز به یک دستگاه بافت ، یک دستگاه پرس دستی و نیز یک دستگاه چرخ خیاطی می باشد.با تامین مواد مورد نیاز دستگاه که الیاف مخصوص سیمی و نخی است ،دستگاه شر.ع به تار و پود کردن

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی نصب جالیوانی در اماکن عمومی 35 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:23
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فصل اول

 

برنامه ریزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

1-1-تعیین گرایش وعنوان پروژه

 

عنوان پروژه ، جالیوانی جهت نصب در اماکن عمومی میباشد. بر اساس تحقیقات انجام شده از مشکلات موجود به هنگام نوشیدن آب از آبسرد کنهای موجود در اماکن عمومی نشان میدهد که بارزترین مشکل نبود لیوان و به تبع آن نوشیدن آب با دست و یا  مستقیما با دهان میباشد .

لازم به ذکر است که در حال حاضر چند نوع بیماری مسری وجود دارد که از طریق نوشیدن آب در اماکن عمومی با دست ویا با دهان انتشار میابد. علاوه بر این نوشیدن آب با دست آلوده نیز موجب بروز بیماریهایی در خود افراد میشود که میتواند مسری و غیر مسری باشد . بنابراین هر اقدامی که در راستای پیشگیری از بروز بیماری ها در جامعه صورت گیرد میتواند از همه ی جهات به نفع آن جامعه باشد.

پس در این قسمت یک مسئله مطرح میشود و به دنبال آن یک نیاز شکل میگیرد ، نیاز به لیوان در محل قرار گیری آب سردکن ها و آبخوری ها و همچنین نیاز به جایی برای نگهداری این لیوان ها.

 

2-1- تعیین استراتژی و اهداف پروژه

 

بر اساس نظر سنجیهای به عمل آمده از مدیریت اماکن عمومی مشخص شد که نصب جالیوانی در محل قرار گیری آب سردکن ها ، هزینه های بسیاری را متوجه آنها میسازد. از طرفی هم اقدامی جهت جبران هزینه های صرف شده در این زمینه صورت نگرفته است.

علاوه بر همه ی اینها نمیتوان از آلودگی ناشی از دور ریختن لیوانها پس از استفاده نیز چشم پوشی کرد . چون این موضوع هم یک معضل در مدیریت و بهداشت اماکن عمومی ایجاد میکند. و به دلیل بروز همین ذکر شده است که ما فقط میتوانیم در مکانهای خصوصی و کم تردد ، لیوان را در کنار آبسردکن بیابیم.

نتیجه اینکه در این بخش نیز مسئله ای دیگر و نیازی دیگر شکل میگیرد، نیاز به یک

2

جالیوانی که هم پاسخگوی نیاز مردم به لیوان در هنگام نوشیدن آب باشد و هم تا حدودی به نفع مدیریت اماکن عمومی واقع شود و یا حداقل اینکه ضرری را متوجه آنها نسازد.

 

3-1- تعریف مفاهیم اولیه

 

در پروسه ی ایده پردازی و طراحی جالیوانی مزبور جهت استفاده در اماکن عمومی این موارد باید در نظر گرفته شود :

• آبسردکن – نباید فراموش کرد که این محصول جهت قرار گیری در نزدیکی آبسردکن ها و آبخوریها طراحی میشود. بنابراین باید قابلیت نصب بر روی این دستگاه ویا دیوار کنار آن را دارا باشد.

• لیوان – لیوانهایی که داخل این محصول قرار میگیرند یکبار مصرف هستند، بنابراین انجام تحقیقات در خصوص انواع لیوانهای یکبار مصرف ، استانداردها و موارد مصرف آنها نیز ضروری میباشد.

• یوزر یا استفاده گر – شناخت کامل نیازها ، علایق و رفتار استفاده کننده در خصوص محصول مورد نظر از اصول اولیه ی طراحی است که در فصل بعد به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار میگیرد.

در این پروژه استفاده گر میتواند همان مراجعه کننده به مکان عمومی باشد و به طور معمول مراجعین به اماکن عمومی از تمامی اقشار و طبقات اجتماعی در همه ی سنین و همه ی شرایط میباشند. مانند : کودکان ، سالمندان ، افراد بیمار ،مسافران ، توریستها و جهانگردان و... 

• واسطه ها – تمامی محصولات مورد استفاده در جوامع جدا از طراح و تولیدکننده به وسیله ی واسطه و یا واسطه هایی به دست استفاده گرها میرسد که معمولا این واسطه ها عبارتند از : تبلیغات ، بازاریابها و فروشندگان.

در خصوص این پروژه ، یک واسطه ی خاص وجود دارد که همان تصدی گری و مدیریت مکانهای عمومی است که بر خلاف واسطه های دیگر هیچ سودی از این عمل متوجه آن

3

نمیباشد. بنابراین جهت نصب این محصول در اماکن عمومی ، موضوع سود و ضرر آن مکان نیز اهمیت بسیاری میابد.

• تولید کننده – قابل ساخت و اجرا بودن یک طرح و ایده نیز از اصول طراحی است که باید به آن توجه شود و در این مورد نیز باید با کمترین مواد و متریال تا حد ممکن بهترین و کاراترین محصول را تولید کرد. در راستای این هدف انجام تحقیقات و مطالعات در خصوص خواص مواد و روشهای ساخت آنها و همچنین در مورد نحوه ی مونتاژ قطعات محصول لازم و ضروری میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

فصل دوم

 

شفاف سازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

1-2- بررسی نیازها در قشر هدف

 

 

1-1-2- شناسایی افراد مرتبط

افراد مرتبط با این پروژه در نگاه اول عبارتند از:

• تولید کننده – میدانیم که تولید ناب تولیدی است که در آن مدیریت بهینه ، حداقل هزینه ، بهرهوری بالا و بیشترین بازدهی در نظر گرفته شود.

تولیدکنندگان نمونه همواره در پی تولید ناب و حفظ جایگاه خود در صنعت از این رهگذر میباشند. اما دیگر تولید کنندگان که متاسفانه در جامعه ی ما اکثریت آنها را تشکیل میدهد از میان پارامترهای تولید ناب فقط به حداقل هزینه ها و حداکثر سود می اندیشند و دیگر پارامترها را در درجات پایین اهمییت قرار داده و یا کاملا از الگوی تولید خود حذف میکنند. نتیجه اینکه طراح باید در پروسه ی طراحی خود جهت رفتار هر دو نوع از تولیدکنندگان را در نظر گرفته و طرح پیشنهادی را به گونه ای ارائه دهد که به تولید ناب ختم گردد.

 

• مدیریت مکان عمومی – همانطور که قبلا ذکر شد یکی از افراد مرتبط با این محصول ، مدیرت مکانی است که طرح مورد نظر باید در آنجا پیاده شود که تا کنون اغلب به علت بالا بودن هزینه ها از نصب مدلهای موجود محصول مزبور خودداری میکردند. بنابراین محصول طراحی شده باید تا حدودی سبب جبران هزینه های مصرفی گردد.

 

• مراجعین به محل – اماکن عمومی به طور معمول پذیرای همه ی اقشار از همه ی طبقات اجتماعی با همه ی حالتها ، فرهنگها و آداب و رسوم میباشد . به عنوان مثال اگر در فرودگاهها ، هتلها ، پایانه های مسافربری و راه آهن نصب شود علاوه بر همه ی اقشار آن جامعه ، توریستها و جهانگردان نیز با فرهنگها و زبانهای متفاوت در ارتباط با این محصول قرار میگیرند. ویا گر در بیمارستانها ، درمانگاهها و آسایشگاهها تعبیه گردد علاوه بر پرسنل و ملاقات کننده ها ، بیماران و سالمندان نیز با تواناییهای جسمی متفاوت در ارتباط با آن قرار میگیرند.            6

2-1-2- بررسی نیازهای کاربردی قشر هدف

 

در تحقیقات انجام شده در مورد نوع رفتارها در محیط وجود دو نوع رفتار را یکی در مورد آبسردکن و دیگری در مورد لیوان نشان میدهد .

• در مورد آبسردکن – بعضی از متصدیان اماکن عمومی که این دستگاه را در این مکانها نصب کرده اند مانند : مساجد ، بعضی از فروشگاه ها ، اماکن زیارتی و... ، از اعتقادات دینی و مذهبی خود استفاده کرده و آنها را به صورت جملات و عبارات کوتاه بر روی دستگاه آبسردکن و یا در محل آبخوریها قرار داده اند. و اما در مورد کسانی که برای نوشیدن آب مراجعه میکنند ، تقریبا شبیه به هم میباشد . در ابتدا بعضی از افراد در مواجهه با انواع آبسردکنها اگر لحظه ای مکث میکنند تا نحوه ی نوشیدن آب را دریابند سپس به دلیل نبود  لیوان و همچنین سایز های متفاوت آبسردکنها خم شده و به کمک دست و یا با دهان شروع به نوشیدن آب میکنند . بعضی از افراد دهان خود را لبه ی شیر گذاشته و بعضی ها نیز دست خود را به شیر چسبانده و آب می نوشند . عده ی کمی از افراد هم از لیوانهای شخصی که به همراه دارند استفاده میکنند. مراجعه کنندگانی که وسایل زیادی به همراه دارند قبل از نوشیدن آب وسایل خود را روی دستگاه قرار داده تا راحت تر رفع تشنگی کنند . بعضی از رهگذرانی هم که وسایل وبار زیادی به همراه دارند به هنگام عبور از محل وسیایل خود را روی دستگاه آبسردکن قرار داده و به کارهای ضروری که در آن لحظه پیش آمده است میرسند. در بعضی از اماکن عمومی مانند دانشگاهها ، بانکها و بیمارستانها بعضی از افراد از دستگاه آبسردکن به عنوان میز استفاده کرده و فعالیتهای نوشتنی خود را بر روی آنها انجام میدهند .

رفتار جالب دیگری که بعضی از افراد به خصوص جوانان در مواجهه با انواع آبسرد کنهای معمول بروز میدهند ، استفاده از سطح استیلی و براق دستگاه به عنوان آینه میباشد.

 

• در مورد لیوان – در مکانهایی که برای نوشیدن آب ، لیوانی وجود ندارد بعضی از افراد همانطورکه ذکرشد از لیوانهای شخصی خود استفاده میکنند و یا به ندرت از فروشگاههای اطراف ، لیوان یکبار مصرف تهیه میکنند .

7

در مکانهایی هم که جا لیوان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی مطب پزشک 45 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:23
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات45
حجم فایل1.311 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بانک های اطلاعاتی

 

 

مقدمه:

از بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد:

بانک اطلاعاتی مجمو عه ای سازمان یافته از ا طلاعات و داده های مر تبط با هم است. داده ها

عبارتند از:حقایق وارقام یک مو ضوع خاص واطلاعات عبارت ا ند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گرد ند. موسسات وسازمان ها معمولا سیستم های اطلا عاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از انها استفاده می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده

در این روش، داده ها در فایل های جدا گانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در ان فایل ها، سیستم های جدا گا نه ای طراحی می شود. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پرئازش فایل ها می گویند.

 

استفاده از بانک های اطلاعاتی  

در این روش ، داده های موجود به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرند.در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر در گمی وبا صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک های اطلاعاتی اخذ کند.امروزه اکثر موسسات وسازمان ها سعی می کنند از این سیستم اطلاعاتی استفاده کنند.  

 

مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی

1-    جلو گیری از اتلاف حا فظه در ذخیره کردن داده ها

2-    ایجاد اطمینان نسبن به گزارش ها ی به دست امده

3-    اخذ گزارش ها ی جدید ساده است

4-    سرعت پردازش داده ها با لا است

5-    داده ها از سیستم های کار بردی مستقل هستند

6-    تمرکز در مدیریت داده ها به خوبی امکان پذیر است

معایب استفاده از با نک اطلا عا تی:

با نک اطلا عاتی با همه مزا یا یش ,معا یبی نیز دارد که این معایب در مقابل مزا یا ی فوق نا چیز ند، از جمله :

1-چون طزاحی با نک ها ی اطلا عاتی ساده نیست, جهت ایجاد ان به متخصصان ما هری نیاز است.

2-به دلیل متمرکز بودن سیستم اطلاعاتی, امکان اسیب پذیری سیستم زیاد است.یعنی ؛اگر یک قسمت از سیستم از کار بیفتد ، ممکن است در کار بقیه قسمت ها خلل ایجاد شود.

 

اجزای تشکیل دهنده بانک اطلا عاتی:

1-کاربران

2-سیستم با نک های اطلا عاتی

3-داده های موجود در با نک های اطلا عاتی

کاربران کسانی هستند که به نحوی با بانک های اطلا عاتی سر کار دارند.براساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلا عا تی دارند, می توان انها را به سه دسته تقسیم کرد:

1-مدیر یا مسئول بانک اطلا عاتی.

2-برنامه نویسان کاربردی یا طرا حان بانک اطلا عا تی.

3-کاربران نهایی

کاربرا نعایی کسانی هستند که حق هیچ گونه تغییر وتبدیل را در بانک اطلا عا تی ندارند,بلکه فقط از امکانات ان می توان استفاده نمایند. طراحان بانک های اطلا عاتی کسانی هستند که بانک اطلا عاتی را ایجاد نموده ا ند.مسئول بانک اطلا عاتی کسی است که حق هر گونه تبدیل وتغییر را در بانک اطلاعا تی دارد.به عنوان مثال اضا فه کردن داده های جدید وحذف یا اصلاح داده ها به عهده مسئول بانک اطلا عا تی است.سیستم بانک اطلا عاتی مجمو عه ای از برنامه هایی استکه نیازهای کار بران را بر اورده می کند.

 

 

 

بخش دوم

 

بانک اطلا عاتی SQL

 

 

 

 

 

مقدمه:

محبوبیت رو به رشد SQL  یکی از مطالب مهم در صنعت امروزی کامپیوتر می باشد.در عرض چند سال گذشته،  SQL زبان استاندارد در بانک های اطلاعاتی کامپیوتری گردیده است.اکنون بیش از 100 محصول مدیریت بانک اطلاعاتی بر روی سیستم های کامپیوتری  از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کامپیوترهای بزرگ ، SQL را کنترل می کند.

اما SQL

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی مطالعات توجیه پذیری اقتصادی، فنی و مالی تولید قطعات پلاستیک 71 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:23
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات71
حجم فایل113 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                      صفحه

خلاصه گزارش

مقدمه........................................................................................................................ 6

1-   خلاصه گزارش بررسی فنی......................................................................... 8

2-   خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح....................................... 11

3-   خلاصه بررسی مالی .................................................................................. 13

 

بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی

1-   مشخصات متقاضی...................................................................................... 19

1-1      شرکت...................................................................................................... 19

1-2      سهامداران............................................................................................... 19

1-3      مدیریت.................................................................................................... 19

1-4      کارکنان.................................................................................................... 20

2-   سابقه مالی شرکت....................................................................................... 20

 

بخش دوم – بررسی فنی

1-   هدف از اجرای طرح.................................................................................... 22

2-   ظرفیت و نحوه برآورد آن........................................................................... 22

3-   برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش..................................... 22

3-1- ظرفیت تولید............................................................................................ 22

4- روش تولید (نمودار فرآیند تولید)................................................................ 23

4-1- تکنولوژی تولید....................................................................................... 23

4-2- روش تولید.............................................................................................. 24

5- مواد اولیه طرح ........................................................................................... 26

6- کنترل کیفیت................................................................................................. 26

7- محیط زیست................................................................................................ 28

8- برنامه زمانبندی اجرای طرح....................................................................... 28

9- هزینه های ثابت طرح................................................................................... 29

9-1- زمین........................................................................................................ 29

9-2- محوطه و ساختمان سازی...................................................................... 29

9-3- ماشین آلات و تجهیزات.......................................................................... 30

9-4- تأسیسات................................................................................................. 30

9-5- جدول وسایط حمل و نقل....................................................................... 31

9-6- ملزومات اداری....................................................................................... 31

9-7- هزینه پیش بینی نشده ............................................................................ 31

9-8- هزینه های قبل از بهره برداری.............................................................. 31

10- سرمایه در گردش طرح............................................................................ 32

11- نحوه تأمین منابع مالی ............................................................................. 33

12- هزینه های تولید سالیانه............................................................................ 33

12-1- مواد اولیه............................................................................................. 33

12-2- نیروی انسانی....................................................................................... 33

12-3- انرژی مصرفی..................................................................................... 33

12-4- هزینه نگهداری و تعمیرات.................................................................... 35

12-5- هزینه پیش بینی نشده تولید.................................................................. 35

12-6- هزینه استهلاک..................................................................................... 35

12-7- هزینه تسهیلات مالی............................................................................. 35

12-8- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید.................................................. 36

13- برنامه فروش............................................................................................ 36

14- شاخص های اقتصادی طرح...................................................................... 36

بخش سوم – بررسی بازار

1-   مقدمه........................................................................................................... 37

2-   مشخصات محصول..................................................................................... 40

3-   عرضه.......................................................................................................... 40

3-1- تولیدات داخلی ........................................................................................ 40

4- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه............................................................ 42

5- قیمت فروش محصولات............................................................................... 42

6- نتیجه گیری و پیشنهاد................................................................................. 44

 

بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح

 

بخش پنجم – مدارک ثبتی

 

خلاصه گزارش

 

 

مقدمه

پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.

برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.

در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.

در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت x تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.

 

 

مشخصات طرح :

نام مجری : شرکت x

سرمایه ثبتی فعلی : 1 میلیون ریال

نوع مجوز : اعلامیه تأسیس سازمان صنایع و معادن

ظرفیت اسمی : 500 تن

ظرفیت فعلی : 500 تن

نوع طرح : ایجاد / تولید قطعات تزریقی پلاستیکی

زمین و ساختمان :

مساحت زمین : 207 متر مربع

سطح زیر بنا : 265 متر مربع

مساحت سالن تولید : 186 متر مربع

مساحت بالکن : 59 متر مربع

حیاط خلوت : 20 متر مربع

 

سرمایه گذاری طرح :

سرمایه ثابت : 6627 میلیون ریال

سرمایه در گردش : 3386 میلیون ریال

سرمایه کل : 10013 میلیون ریال

 

اعضاء هیئت مدیره :

مدیر عامل :

رئیس هیئت مدیره ک

نایب رئیس هیئت مدیره :

 

تأمین منابع :

سرمایه گذاری متقاضی : 7313 میلیون ریال

تسهیلات بلند مدت : 2700 میلیون ریال

تسهیلات کوتاه مدت : 0 میلیون ریال

جاری شرکاء :               میلیون ریال

حسابهای پرداختی :         میلیون ریال

منابع پرداختی :                میلیون ریال

 

شاخصهای عملیاتی :

تعداد روز کاری : 300 روز

تعداد نوبت کاری  در روز : 1 نوبت

زمان نوبت کاری : 8 ساعت

 

مواد اولیه و محل تأمین آن :

داخلی :            ×

خارجی :

 

هزینه های تولید در حداکثر ظرفیت عملی :

هزینه های ثابت تولید : 2443 میلیون ریال

هزینه های متغیر تولید : 26352 میلیون ریال

کل هزینه های سالانه : 28795 میلیون ریال

 

تعداد کارکنان :

تولید : 28 نفر

اداری : 2 نفر

جمع : 30 نفر

 

شاخص های مالی و اقتصادی طرح :

تولید در نقطه سربسر : 57 درصد

سرمایه گذاری سرانه : 221 میلیون ریال

سود ویژه به فروش : 8 درصد

بازده سرمایه گذاری : 6/21 درصد

 

تأسیسات عمومی :

توان برق : 40  کیلو وات

مصرف روزانه آب : 6 متر مکعب

سوخت : گاز منبع ذخیره

 

آدرس محل : مشهد ، شهرک صنعتی توس

 

خلاصه گز

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مكانهای اطلاع رسانی 24 ص (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
4:22
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل24 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کارآفرینی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مكانهای اطلاع رسانی 24 ص

پروژه درس كار آفرینی

 

عنوان :

مرحله مقدماتی طرح ایجاد مكانهای اطلاع رسانی

 

 

 

 

 

آذرماه 1387

 

پیشگفتار :

با یاد و نام خدا نوشته ی خود را آغاز می كنم ، امید به آنكه با یاری  پروردگار بتوانم طرح خوب و مورد پسندی  را ارئه دهم .

پیش از هر چیز از استاد گرامیم در درس كارآفرینی ، جناب آقای موحد سپاس فراوان را دارم ، چراكه علاوه بر آموزشهای كارآفرینی ، به من درس داشتن زندگی موفق را كه قطعاً سرمایه ای برای آینده ی من به حساب خواهد آمد را آموزش دادند . از خداون متعال آرزوی سلامت و سعادت ایشان را آرزومندم .

پس از درك موضوع كارآفرینی ، برای بهتر و متفاوت بودن طرح خود ، بدنبال پروژه ی مناسبی بودم تا قابل توجه همگان باشد ، به همین دلیل برای انتخاب بهتر موضوع سعی كردم تا جنبه های مختلف موضوعات كارآفرینی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهم تا از انواع آن یك نوع را بعنوان منتخب برگزیده و از آن نوع طرح خاصی كه احتمالاً برای دیگران انتخاب نشده را ارئه دهم .

در این بین با پرسشهایی كه از دیگر دوستان درباره ی انتخاب موضوع و نحوه ی ارائه و تحقیق درباره ی طرحشان داشتم ، به خصوصیاتی در هر نوع از پروژه های كارآفرینی برخورد كردم كه باعث شد بدنبال یك پروژه ی مناسب و متفاوت از انواعی كه معمولاً دیگران انتخاب نموده بودند باشم ، چراكه اغلب افراد برای این پروژه فقط بدنبال اطلاعاتی در زمینه ی نحوه ی ایجاد یك شغل و شرایط و امكانات مورد نیاز یك شغل بودند و این گونه طرح ها ممكن بود به تمایلات و نیازمندیهای دیگر اعضا پاسخگو نباشد و فقط بعضاً به اطلاعاتشان بیافزاید . به همین دلیل به دنبال طرحی برآمدم تا علاوه بر پوشش علایق و تمایلات مختلف ، با به اجرا در آمدن آن ، بخشی از نیازهای افراد مختلف جامعه را در بر گیرد و هم شرایط یك طرح كارآفرینی را دارا باشد و تا حد ممكن انواع دیگر پروژه های كارآفرینی را نیز در بر گیرد . در این بین طرح ایجاد اماكن اطلاع رسانی جامع با شرایط متفاوت از نمونه های موجود به ذهنم خطور كرد و با تحقیقات در این زمینه از طرق مختلف از جمله اینترنت و جستجو در سایتهای كارآفرینی و مراجعه به مكانهای اطلاع رسانی فعلی و با یاری از تفكراتم نسبت به موقعیتها و شراط گوناگون به اطلاعاتی دست یافتم كه در این زمینه بهتر مرا یا

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی مراحل تولید قند کارخانه چناران 23ص (جزوه)

شنبه 7 بهمن 1396
4:22
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل1.461 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:  

در این پرژه به مراحل تبدیل چغندر به قند در کارخانه قند پرداخته شده  و هدف از این پروژه آشنای با مراحل تولید قند و دستگاه های مورد نیاز و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای کار می باشد.

پیشگفتار:

 امروزه در شاخه صنایع غذای قتد به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در دنیا شناخته شده است انرژی زیاد در مقدار کمی از این ماده از یک طرف و کاربرد آن در اکثر صنایع نوشابه سازی ، شکلات ، شیرینی و سایر محصولات غذای از طرف دیگر این ماده را به عنوان یک ماده شاخص در صنایع غذای در آورده است لزا امروزه بحث های مختلفی در مورد این ماده عنوان می شود ورود قندهای مصنوعی از جمله ساکارین  و سایر ترکیبات که گاهی تا هزار برابر قند معمولی شرینی دارند  و گیاه چغندر که گیاهی  پرتوقعی از لحاظ آب است و شدیداً نیاز به آب دارد ، همه و همه ممکن است درسال های آخیر تصمیمات چشمگیری را در مورد جایگزینی محصولی دیگر بجای قند عنوان کند و ما در اینجا قصد داریم تا قسمتی از پروسه این محصول را عنوان کنیم.

   ساکارز قندی است که از یک ملکول گلوکز و یک ملکول فرکتوز تشکیل شده است که در نیشکر نیز همین قند می باشد کارخانه جات نیشکر عموماً نیشکر را تا به دست آوردن شکر زرد آن می توانند پیش ببرند ولی از آن به بعد تصفیه خانه ها باید شکر زرد را به شکر سفید تبدیل کنند

   در چغندر قند موادی وجود دارد که در حین پرسه مانع از تشکیل قند می شود که این مواد هر کدام باید به شکلی از آن جدا شوند و جود پرتئین ها، اسید آمینه ، پکتین و... همه وهمه مانع از کار می شود لزا دانشمندان این مواد را به وسیله تعقییر PH شربت بدست آمده از چغندر ، از جریان خارج می کنند.

    بحث نگهداری چغندر از اهمیت خاصی بر خوردار است که در دنیای امروز می توانند با فرستادن اشعه های مختلف به سیلوهای چغندر مانع از پوسیدگی چغندر شوند در کشور ما وجود فینتیلاتورهای دمنده هوا به داخل توده چغندر از دیر باز مورد ااستفاده قرار گرفته است . افزایش ماندگاری در سیلوها  ضایعات بسیاری را به همراه دارد چون چغندر تنفس می کند و مقداری از قند را در خود به حدر می دهد پس در ابتدا ساخت سیلوهای صنعتی اولین گام در جهت میل به یک راندمان خوب در یک کارخانه می باشد می دانیم چغندر در 4+ درجه جوانه می زند و °c3- یخ می زند باز شدن یخ در چغندر ضایعات زیادی را به همراه دارد لزا دمای سیلو بسته به هوای خارج سیلو متفاوت از 3 درجه تا 1- درجه می باشد.

3- برسی فنی:

مراحل تولید قند:

1-3 عیارسنج: عیار سنجی از قسمت های مهم کارخانه قند می باشد چرا که با اندکی مراقبت نکردن، زیان شامل حال چغندر کار یا کارخانه خواهد شد در کشور ایرا ن مقدار پول چغندر را بر حسب تناژ و عیار آن می سنجند ولی در کشور آلمان برحسب تناژ،عیار و مواد مفید چغندر می سنجند. 

    چغندر را ابتدا با کامیون بر روی یاسکول وزن می کنند که به این وزن ، وزن ناویژه گویند سپس کامیون چغندرها را تخلیه می کند که خاک حاصل گرفته شده و از وزن نا ویژه کسر می شود که وزن به دست آمده وزن ویژه می باشد.

( به خاک موجود در چغندر افت هم می گویند)

 طریقه عیار سنجی: ابتدا کامیون به زیر دسگاهی به نام (( روب رو )) می رود که دسگاه بطور اتومات به داخل توده چغندر کامیون فرو رفته و از ابتدا تا ته کامیون مقدارkg30 نمونه بر می دارد که این نمونه ابتدا کاملاً شسته شده و سپس توسط تیغه هایی (7 یا 8 عدد) با سرعت 8 هزار دور در دقیقه به صورت خمیر در آورده می شود.

 

 

 

 عیار پایین تر از 10 و بالاتر از 20 دومرتبه آزمایش می شود.

سیلو: در این مرحله چغندر بعد از عیار سنجی توسط نوار نقاله به سیلو های چغندر انتقال پیدا می کند که  همان طور که قبلا اشاره شد برای جلو گیری از ضایعات چغندر توسط فن های به داخل توده چغندر هوا دمیده می شود زیرا در سیلو ها چغندر ها تا ارتفاع 9 متر بر روی یکدیگر انباشته می شوند و در اثر تنفس چغند گرما ایجاد می شود که موجب خرابی چغندر و پایین آمدن قند آن می شود و به همبن دلیل باید دمای آن کنترل شود.

برای فرستادن چغندر به داخل کارخانه از جت آب استفاده می کنند بدین ترتیب که آب را با فشار به چغندرها زده و آنها را به داخل کانال های می فرستند که این کانال ها با شب 1 تا 2 ردصد به داخل کارخانه می رود.

3-3           شتشوی چغندر: در این مرحله چغندر ها بوسیله کانال های که شیب 1 تا   2 درصد دارند بوسیله جت آب به داخل کارخانه حمل می شوند و سپس توسط پمپ های بسیار قوی به قسمن های مختلف شتشوی چغندر فرستاده می شود ابتد به وسیله دستگاه شن گیر شن آنها گرفته می شود در قسمت دیگر دستگاه سنگ گیر سنگ آن را می گیرد و در یک قسمت برگ های آنها گرفته می شود  و در قسمتی دیگر دم های شکسته شده جدا می شود و چغندر با عبور از زیر دوش پرکلرین  توسط نوار نقاله به آسیاب ها منتقل می شود.

4-3           آسیاب خلال: چغندرها  پس از شستشو و ضد عفونی شدن داخل بونکر (مخزن آسیاب) ریخته می شوند و توسط تیغه های سه آسیاب به صورت خلال در آورده می شود و توسط نوار نقاله به پیش گرم کن (مایشه) ریخته می شود.

تیغه های آسیاب خلال دو نوع  21 دنده و 23 دنده می باشد.

5-3           پیش گرم کن (مایشه): خلال با آب داغ و بخار حرارت داده می شود و مقداری از شربت آن گرفته می شود و سپس خلال به همراه شربت بدست توسط پمپ خلال به قسمت پایین دیفوزیون برجی پمپاژ می شود.

6-3           دیفوزیون: مخلوط خلال و شربت بدست آمده از مخزن مایشه وارد برج دیفوزیون می شود در این برج خلال ها توسط یک هیلس گردان به بالای برج هدایت می شود و از بالا برج آب داغ با 5/5PH بر روی خلال ها ریخته می شود و مقدار دیگر از شربت خلال ها گرفته می شود و به پایین برج ریخته می شود و بعد از عبور کردن از صافی ها به قسمت پرشولاژ پمپاژ می شود و تفاله از قسمت بالای دیفزیون برجی توسط دو عدد هلیس به بیرون از دیفوزیون هدایت و سپس توسط  یک هلیس بزرگ در مسیر شوت های پرس تفاله ریخته می شود که برای آخرین بار شربت و آب موجود در خلال ها توسط پرس های تفاله گرفته شده و خلال ها پرس شده دو نم توسط تعدادی از ترانس پرت ها جهت تفاله خشک کن و یا به صورت تفاله دو نم به مصارف خراک دام می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی گاوداری 43 اسلاید (پاورپوینت)

شنبه 7 بهمن 1396
4:22
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات43
حجم فایل754 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کارآفرینی گاوداری 43 اسلاید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارآفرینی گالری هنر شرق 43 ص (طرح های توجیهی)

شنبه 7 بهمن 1396
4:22
جمشید راد
دسته بندیطرح های توجیهی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

خلق و ایجاد هر اثر هنری ، بازتاب احساسات و ادراكات انسان هنر مند از محیط پیرامون او و در زمینه های مورد علاقه اوست .در تعریفی ساده نقاشی سطحی ست كه

با رنگ پوشانده شده است .رنگدانه ها معمولا در خاك ، سنگ و شن و یا در اجزای موجودات زنده وجود دارند و امروزه انواع مصنوعی آنها ساخته می شود. از نقاشی در طول تاریخ ، برای تزئین محل زندگی ، ابراز طرز تلقی و تفكرات انسان و راهی برای ارتباط و ثبت فرهنگها استفاده شده است. نقاشی همواره با بیان بصری و خلاقیت و زیبایی پیوندی عمیق دارد.

در جهان معاصر ، هنر مند كسی است كه همطراز با یك دانشمند از بصیرتی والا برخوردار است و آثارش آینه تمام نمای منش و دنیای اوست. در تعریفی ساده ، نقاشی

وسیله ای برای باز نمایی ، بیان احساس و نشان دادن اشكال مختلف به وسیله طرح و رنگ است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان :

 

نام موسسه : گالری هنر شرق

 

 

نام موسسان : فرزانه ایروانی -  سحر یعقوبی –

  لادن نوروزیان -  شیرین قائمی – سمانه صمیمی

 

 

 

تاریخ تاسیس : 25/ 5/ 1386

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خلاصه طرح :

موضوع پروژه

گالری هنر شرق

سرمایه گذار

اعضای گروه

سرمایه مورد نیاز

                                                    ریال

كارآفرینان

فرزانه ایروانی- سحریعقوبی- لادن نوروزیان-شیرین قائمی سمانه صمیمی

 

در آمد ماهیانه

                                                      ریال

سود ما هیانه

                                                      ریال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توصیف پروژه :

تعریف كسب و كار: خدمات ارائه شده در گالری و فروشگاه شامل :

تابلوی نگارگری ، گل و مرغ ، نقاشی روی كوزه  شیوه نگارگری ،كارت پستال ، قاب قرآن ، تذهیب و غیره .....

نوع كسب و كار ما شراكتی است كه سرمایه آن توسط اعضای گروه تامین می شود. واحد كاری ما واقع در بلوار معلم ، جنب املاك امید با مساحت 60 متر مربع در طبقه همكف واحد تجاری می باشد و میزان اجاره پرداختی ما در ماه 1000000 ریال می باشد همچنین مبلغ پیش پرداخت ما برای اجاره 5000000 ریال می باشد.

در آمد ما از فروش اجناس بدست می آید كه در ماه حدود سه تابلوی تذهیب ،

حداقل 4 عدد گل و مرغ، حد اقل 10 نقاشی روی كوزه ، 20 تا 30 كارت پستال،

1 الی 2 قاب قرآن است.

 

 

 

 

 

 

 

امكان سنجی :

جایی را كه ما برای تاسیس گالری در نظر گرفته ایم واقع در بلوار معلم می باشد.از نظر جغرافیایی گالری ما در شمال غرب مشهد تاسیس شده ، آب و هوا تاثیری روی واحد كاری ما ندارد و از نظر فرهنگی با تحقیق به عمل آمده علاقه مردم نسبت به این هنر و فرهنگشان در این زمینه پی بردیم و هنگامیكه نظر را در مورد تاسیس این گالری جویا شدیم و با استقبال آنها روبه رو شدیم ، تصمیم به تاسیس این واحد گرفتیم .

از نظر اقتصادی چون در آن محدوده مشابه واحد كاری مورد نظر وجود ندارد آنجا را از هر لحاظ مناسب دیده ایم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیاز سنجی :

با توجه به اینكه تعداد هنر كده در سطح شهر زیاد نمی باشد و با توجه به استقبال مردم از هنر نقاشی ، تاسیس هنر كده های نقاشی در شهر می تواند در آمد خوبی عاید سرمایه گذاران كند.

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir