پروپوزال بررسی وضعیت بازرگانی چوب در ایران و امکان صادرات مصنوعات چوبی (منابع طبیعی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:38
جمشید راد
دسته بندیمنابع طبیعی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات26
حجم فایل112 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی وضعیت بازرگانی چوب در ایران و امکان صادرات مصنوعات چوبی

بیان مسأله

وجودچوب و فرآورده‌های تركیبی آن از دیرباز از اهمیت اقتصادی زیادی در كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برخوردار بوده است . چوب محصولی است از طبیعتی که از دیرباز در زندگی بشر نقش داشته و به مرور زمان دارای اهمیت ویژه ای شده است و صنایع چوب از جمله صنایعی است که از گستردگی زیادی به¬صورت صنف و صنعت در سطح کشور برخوردار است و دارای امکانات بالفعل و بالقوه فراوانی می باشد، گستردگی آن از منابع طبیعی و جنگل داری شروع شده و از کارخانجات بزرگی نظیر تخته خرده چوب، تخته فیبر، تخته لایه و روکش امتداد داشته و در نهایت به صنایع چوب ختم می شود. این طیف وسیع به همراه نیاز روز افزون به محصولات آن-ها نشانگر اهمیت بالای این صنعت است. در کشور ما صنایع چوب نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تحقق اهداف برنامه توسعه دارد. صنایع چوب کشورمان، بویژه صنعت مصنوعات چوبی ، در دهه گذشته توسعه مناسب و مطلوبی نداشته است. اگر چه در سال های اخیر تعداد زیادی واحدهای مصنوعات چوبی تاسیس و راه اندازی گردیده است ولی علیرغم زیاد بودن تعداد واحدها تولیدات هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را ندارد و مقدار تولید نیز در حد اندك است. به طوری که از نظر تولید در سطح جهانی در بین 25 کشور توسعه یافته و در حال توسعه پایین‌ترین اولویت را داشته و از سوی دیگراز نظر بازار داخلی نیز، هیچگاه میزان تولید، تکافوی بازار مصرف داخلی را ننموده است و همواره از این نظر مقدار متنابهی واردات داشته‌ایم. همچنین از نقطه نظر انتخاب مکان استقرار، واحدهای مذکور نیز،می‌توان دید كه برنامه‌ریزی ها بر معیارهای علمی و منطقی استوار نبوده است و در مورد واحدهای بزرگ، اغلب مشاهده می‌شود كه محل استقرار آنها، تابع محل بازار مصرف محصولات، گردیده است. علیرغم وجود پتانسیل های زیادی كه در زمینه صادرات مصنوعات و محصولات  چوبی و محصولات  چوبی وجود دارد در سال های گذشته به دلیل صادرات محصولات نامرغوب و عدم رعایت استانداردهای لازم دراین خصوص بسیاری از بازارهای مناسب از دسترس خارج شده و حتی در مواردی منجر به از بین رفتن اعتماد مصرف كنندگان مبلمان ایرانی در برخی از بازارهای جهانی شده است . مصرف‌كننده نهایی میرسد به همین خاطر دارای ارزش افزوده بالایی بوده و اهمیت زیادی را‌ در بخش صادرات می‌تواند داشته باشد. لازم بذكر است كه بر اساس مطالعات و مقالات ارائه شده در دومین اجلاس بین المللی جنگل و صنعت، ارزش افزوده مصنوعات و محصولات  چوبی 30% برآورد شده است  و چنانچه بخش سایر صنایع چوب نیز به آن اضافه شود ارزش افزوده این مجموعه تولیدات  به حدود 70 % خواهد رسید كه رقمی قابل توجه است  و اگر روند صادرات آن بهبود یابد تاثیر بسزائی در افزایش تولید ناخالص داخلی كشور و درآمد ارزی خواهد داشت.توان بالقوه بالای این تعداد واحد تولیدی در جذب نیروی كار، افزایش تولید و در نهایت توسعه صادرات می تواند محرك بسیار خوبی جهت صنایع وابسته و مرتبط با آن نظیر چوب‌بری، نئوپان سازی، چسب سازی، تولید تخته فیبر، روكش و تخته لایه، یراق‌آلات‌سازی،شیشه، پارچه‌بافی و رنگ‌سازی باشد. به عبارت ساده‌تر توسعه ی تولید و صادرات مصنوعات و محصولات چوبی می تواند منجر به توسعه ی بخش عظیمی از صنایع كشورشود. لازم به یادآوری است كه بخش مصنوعات و محصولات چوبی آخرین مرحله ی كار در صنایع چوب است که بدست مصرف‌كننده نهایی می رسد به همین خاطر دارای ارزش افزوده بالایی بوده و اهمیت زیادی را‌ در بخش صادرات می‌تواند داشته باشد( نادری،1371).بر اساس آخرین آمارها میزان واردات مبلمان و مصنوعات چوبی کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از ۵۰۰‌میلیون دلار و کشورهای آسیای میانه و قفقاز بیش از ۵۰‌میلیون دلار در سال اعلام شده است‌ ( آمار بازرگانی خارجی،1390 ). این حجم بالای واردات به همراه تجارت کشورهای دیگر بیانگر بازار بسیار عظیم مصنوعات چوبی در جهان است و چنانچه کشوری بتواند تولیدات خود را با این بازار بزرگ پیوند بزند‌، تحولی بزرگ در بخش صنعت چوب خود بوجود‌آورده و منبع عظیمی ‌ازدرآمد را ازآن خود کرده است. با بررسی كشورهای مقصد مصنوعات و محصولات  چوبی صادراتی ایران می توان دریافت كه از زمان گشوده شدن بازار آسیای میانه و قفقاز به روی كالاهای ایرانی نرخ صادرات مصنوعات و محصولات چوبی سیرصعودی داشته اما عدم توجه به مسائل  استانداردو كیفیت محصولات موجب شده كه پس ازاندك زمانی بازار این  كشورها نیزعكس العمل منفی نسبت به محصولات ایرانی ازخود نشان دهند واین عامل دركنارعواملی همچون رقابت منفی صادر كنندگان  ایرانی با یكدیگر، عدم آینده نگری آنان ،صدور محصولات نامرغوب و حضور رقبائی قدرتمند چون تركیه،ایتالیا و لهستان باعث كاهش حجم صادرات ایران به این كشورهاگردیده است .

فرضیه ‏های تحقیق:

1-رشد و توسعه صادرات چوب ومصنوعات چوبی کشور پیشرفت معنا داری خواهدداشت.

2-توسعه و افزایش صادرات مصنوعات چوبی کشور تاثیرمثبت بر صادرات منطقه ای کشورخواهدداشت.

3- افزایش و توسعه صادرات تولیدات چوبی تاثیر مثبت بر سایر صنایع کشورخواهدداشت.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود پاورپوینت تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی(درس یادگیری و کنترل حرکتی) (تربیت بدنی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:37
جمشید راد
دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات48
حجم فایل1.173 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاورپوینت تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی(درس یادگیری و کنترل حرکتی)

 

آیا قابلیتها تنها در اثر تمرین به وجود می آیند؟

ماهیت تفاوتهای بین افراد چیست؟

از کجا سرچشمه می گیرد و چگونه می توان آن را سنجید و ارزیابی کرد؟

آشنا شدن و فهمیدن این تفاوتهای فردی چگونه می تواند در آموزش و مربیگری ورزش، هوشمندانه استفاده شود؟

رویکرد تجربی به اصول مشترک بین همه مردم توجه می‏شود، رویکرد افتراقی به عواملی متمرکز است که افراد را از یکدیگر متمایز می کند.

 

 

عناوین اسلایدها

تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی

مقدمه

جمع بندی

تعریف تفاوتهای فردی

تعریف قابلیت:

زمینه های تفاوتهای فردی

بنابراین به هردو عامل ارثی ومحیطی بایدتوجه نمود.

تفاوتهای فردی در نخستین روزهای زندگی

تفاوتهای پایدار شامل دو جنبه است :

تفاوتهای فردی شامل:

مدل مفهومی اجرای انسانی

توانایی ها

توانایی ها در مقابل مهارت ها

توانایی ها به عنوان عوامل محدودکننده

توانایی های شناختی و حرکتی

مفهوم توانایی عمومی حرکتی

همبستگی بین مهارتها

نتایج بدست آمده در زمینه ضریب همبستگی بین مهارتهای مختلف

فرضیه اختصاصی هنری

مطالعات تحلیل عاملی

تحلیل عامل

شناسایی توانایی ها

توانایی های حرکتی تعیین شده از طریق تحلیل عاملی

توانایی های تبحر جسمانی

برخی از توانایی ها که توسط فلیشمن (1964) مشخص شده است

اسطوره های مربوط به توانایی های حرکتی

ورزشکاران همه فن حریف

توانایی ها و تولید مهارتهای ورزشی

کاربردها

طبقه بندی مهارت و تحلیل تکلیف حرکتی

تواناییها به عنوان اساس طبقه بندی

روشهای رسمی طبقه بندی

پیش بینی و گزینش

الگوهای توانایی با کسب تجربه و تمرین تغییر می یابد

تفاوتهای فردی و توانایی های حرکتی

گزینش بر پایه عملکردهای اولیه تمرین

پیش بینی مهارت تا چه اندازه مؤثر و مفید است؟

منابع:

یادگیری و کنترل حرکتی

ریچارد ای . اشمیت/ تیموتی دیی . لی

یادگیری حرکتی و اجرا از اصول تا تمرین

ریچارد ای . اشمیت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال رابطه ادراک نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت های گوشه‌گیری (روانشناسی و علوم تر

سه شنبه 26 دی 1396
13:37
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات20
حجم فایل83 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه ادراک نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت های گوشه‌گیری

رابطه ادراک نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت های گوشه‌گیری و پرخاشگری در محیط مدرسه

  خانواده نخستین نهاد زندگی اجتماعی است كه در شكل گیری عادت ها و اندیشه های اجتماعی نوجوانان نقش بسیار مهمی دارد. در شكل گیری رفتار و دیدگاه‌های اجتماعی نوجوانان، جو روانی عاطفی و اجتماعی خانواده نقش مهمی دارد، در خانواده هایی كه والدین رفتارهای محبت آمیز دارند ، معمولاً نوجوانان نیز با رفتارهای اخلاقی مثبت و احترام به دیگران و انگیزه‌ی پیشرفت رشد می یابند. تأثیر و نفوذ خانواده بر ابعاد مختلف رشد اجتماعی و پیشرفت تحصیلی نوجوانان بی شمار است. میزان پذیرش اجتماعی نوجوانان از سوی همسالان و توانایی برقراری روابط صمیمانه با آنها از محیط خانوادگی او نشأت می گیرد. از طرف دیگر بین خودپنداره، مقبولیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی كه همگی جلوه های مختلف رشد اجتماعی نوجوانان هستند با پیشرفت تحصیلی آنها رابطه‌ی مثبت وجود دارد(ورشورن،1996). نوجوانانی كه توانایی های ضروری برای كاركردهای بین فردی مؤثر را یاد نگرفته اند ؛ پرخاشگر، تندخو و منزوی هستند و به شدت در معرض خطرات جسمی، روحی، اخراج از مدرسه و غیره می باشند(وارد،2004). مطالعه‌ دانش آموزانی که دارای افت تحصیلی هستند نشان می دهد یکی از عوامل مؤثر براین پدیده مسائل خانوادگی به ویژه از هم گسیختگی خانواده، کم سوادی والدین، مشکلات عاطفی،انزوا، جو اجتماعی، روانی خانواده، عدم ارتباط صمیمانه با پدر و مادر، میزان درآمدخانواده، شغل والدین، میزان تفاهم والدین، حضور یا عدم حضور والدین، وضعیت تحصیلی سایر خواهران و برادران می باشد که در سلامت روحی و جسمی دانش آموز تأثیر فراوانی می گذارد.دانش آموزی که از شرایط خانوادگی مناسب و پشتیبانی و حمایت عاطفی والدین خود برخوردار نیست و نیازهای روحی و روانی اش تأمین نمی شود درپی ارضای احتیاجات خود دچار بی توجهی به تحصیل یا ترک آن می شود. مشکلات خانوادگی و تداوم آنها یکی از عواملی است که بشدت سبب تضعیف روحیه و افت تحصیلی دانش آموزان می شود. از آنجایی که کودکان در چنین لحظاتی زود انرژی و توان خود را از دست می دهند و نمی توانند همزمان با تحصیل بار مشکلات خانوادگی را نیز به دوش بکشند خسته و ناتوان می شوند و اولین آثار خستگی روحی آنها را می توان در گوشه گیری و پرخاشگری و کیفیت نمرات درسی آنها مشاهده کرد. افت تحصیلی به معنای دقیق آن ، زمانی است که فاصله قابل توجهی بین توان و استعداد بالقوه و توان بالفعل فرد در فعالیتهای درسی و پیشرفت تحصیلی مشهود باشد . گرچه این تعریف می تواند همه کسانی را که به دنبال شکستهای پی در پی تحصیل ، از تحصیل عقب مانده و عمدتاً به اصطلاح تجدید یا مردود شده اند  را در بر گیرد اما مفهوم افت تحصیلی صرفاً در رفوزگی و تجدیدی خلاصه نمی شود و می تواند شامل هر دانش آموز و دانشجویی شود که اکتسابهای آموزشگاهی و پیشرفت دانشگاهی او کمتر از توان بالقوه و حد انتظار اوست . لذا بر اساس این تعریف دانش آموزان تیزهوش نیز ممکن است دچار افت تحصیلی و کم آموزی بشوند . لذا افت تحصیلی مسئله ای است عام و نسبی.  وقتی صحبت از افت تحصیلی می شود منظور تکرار پایه تحصیلی در یک دوره و ترک تحصیل بیش از پایان دوره است . به عبارت دیگر افت تحصیلی شامل جنبه های مختلف شکست تحصیلی چون غیبت مطلق از مدرسه ، ترک تحصیل قبل از موعد مقرر ، تکرار پایه تحصیلی نسبت میان سنوات تحصیلی دانش آموز و سالهای مقررر آموزش می باشد.

یکی از عواطف متداول کودکان و نوجوانان خشم است که در اثر برخورد آنها به مانعی که بر سر راه هدفشان قرار گیرد حاصل می شود و به پرخاشگری که یک واکنش عمومی به ناکامی امیال است منجر می گردد(گلچین،1381). سالهاست که محققان به اهمیت پرخاشگری کودکان و نوجوانان در پیش بینی مشکلات سازگاری روانی – اجتماعی آینده آنها پی برده اند و به همین دلیل پژوهشهای زیادی نیز برای درک عوامل موثر بر شیوع رفتار پرخاشگرانه در کودکان و نوجوانان انجام شده است. البته با اینکه اطلاعات بسیاری در این خصوص جمع آوری شده است هنوز درک کاملی از مفهوم پرخاشگری وجود ندارد(واحدی و همکاران، 1387).

اهمیت این پژوهش در آن است که با شناخت عمیق تر و بیش تر نوجوانان و دانستن مسائل و ویژگی های خاص هر گروه از نوجوانان، نخست قادر به تشخیص آن‌ها از سایر نوجوانان می شویم و دوّم ارائه‌ی راه حل ها و راهنمایی های مناسب، جهت رفع و یا حداقل، بهبود مشکلات این گروه از نوجوانان می باشد. بدیهی است با شناخت بهتر ویژگی های این افراد به لحاظ عاطفی و نیز آگاهی یافتن از علل و عوامل ناهنجاری ها و آسیب های روانی، می توان گام های مؤثری در جهت رفع مشکلات آنان برداشت. بنابراین با توجه به نقش مهم خانواده و فضای روانی و اجتماعی حاكم بر آن در پرورش مهارت های اجتماعی و تحصیلی نوجوانان، این پژوهش بر آن است تا رابطه‌ی بین ادراک نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت های گوشه‌گیری و پرخاشگری  را مورد بررسی قرار دهد . به علاوه در پی آن است تا مشخص كند ، كدام یك از حیطه های جو روانی و اجتماعی خانواده پیش بین های معناداری برای مهارت های اجتماعی و گوشه‌گیری و پرخاشگری در محیط مدرسه و افت تحصیلی دانش آموزان هستند.

 

فرضیه اصلی:

بین ادراک نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت های گوشه‌گیری و پرخاشگری  رابطه وجود دارد.

فرضیات فرعی:

بین ادراك نوجوانان از جو روانی-اجتماعی خانواده با اضطراب ، افسردگی و پرخاشگری در دانش‌آموزان رابطه وجود دارد .

بین ادراك نوجوانان از همراهی روانی و اجتماعی در خانواده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد.

بین ادراك نوجوانان دختر و پسر، از جو روانی-اجتماعی خانواده با حالت های گوشه‌گیری و پرخاشگری  ، تفاوت وجود دارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان (مدیریت)

سه شنبه 26 دی 1396
13:37
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات31
حجم فایل105 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

یكی از مهم ترین سرفصل های روابط عمومی ارتباط با رسانه های تبلیغاتی است. انتخاب بهترین روش برای انتقال پیام به مخاطب، هنر روابط عمومی است. این توانایی با برخورداری از دانش شناخت رسانه ها، كاركرد آن ها و شناخت مخاطبان امكان پذیر است. روابط عمومی پس از شناخت دقیق مخاطب به ارزیابی نیازهای آنان پرداخته و براساس نیاز مخاطبان اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده را در اختیار آنان قرار می دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحیح از نیاز مخاطبان موجب شكست روابط عمومی در اهداف خود خواهد شد. بر این اساس نیاز روابط عمومی به رسانه ها و مجموعه های مشاور رسانه ها نمایان می گردد.بطور كلی روابط عمومی و تبلیغات از ابزارهای ترویجی به حساب می‌آیند.علاوه بر اینها از دیگر ابزارهای ترویجی می‏توان به فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم اشاره كرد. اما مهمترین ابزارهای مختلف ترویج، روابط عمومی و تبلیغات هستند . با نگاهی گذرا به تاریخچه روابط عمومی در ایران، غالبا شاهد فعالیت روابط عمومی‏ها در قالبی كاملا دولتی هستیم كه وظیفه شان دفاع از ابعاد سیاسی سازمان است و توجهی به مشتریان ندارد. در سویی دیگر شاهد تبلیغاتی هستیم كه صرفا از سازمان حمایت می كند و توجهی به مشتری ندارد. بدین معنی كه روابط عمومی و تبلیغاتی را تجربه كردیم كه هر دو در دفاع از سازمان و بدون توجه به مشتری فعالیت كرده اند.

منظور از تبلیغات در روابط عمومی، تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) یا تبلیغات تجاری نیست، بلكه تبلیغاتی مدنظر است كه دارای رویكرد اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های عمومی افراد جامعه نسبت به برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبین بدون هیچ‌گونه اغراق، بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی باشد. روابط عمومی‌ها باید منادی آن نوع تبلیغاتی باشند كه با دستكاری اندیشه‌ها و القاء، تلقین، دروغ و فریب، كاری نداشته باشد، بلكه به تبلیغاتی بپردازد كه بر پایه‌ی  اطلاع‌رسانی،‌ افزایش آگاهی‌های عمومی، اقناع و ترغیب و آموزش انجام می‌گیرد. (شبرنگی، 1382: 103-100). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید.  (پراتکانیس و دیگران،1383، ص‌۲۳). با تبلیغات به‌موقع و متعادل می‌توان برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای مردم تشریح كرد و به تصویر كشید و از همیاری و همفكری و مشاركت مردم در اجرای طرح‌های منطقه‌ای و ملی سود جست. بنابراین در حرفه‌ی  روابط عمومی و ارتباطات، منظور از تبلیغ، به‌كارگیری فن ترغیب و تشویق و استفاده‌ی  صحیح و مؤثر از همه‌ی  تكنیك‌های ارتباط جمعی، گروهی و فردی است. (شبرنگی، 1382: 103-100).هدف از این تحقیق بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان می باشد .

سوال اصلی:

آیا بین نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان رابطه وجود دارد؟

سوالات فرعی:

1- آیا بین میزان ارتباط مسئول روابط عمومی با رسانه های جمعی مختلف برای انجام تبلیغات کارآمد و تاثیرات آن بر مشتریان رابطه وجود دارد؟

2- آیا میزان شناخت تاکتیک های نوین تبلیغات در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

3- آیا دراختیارداشتن امکانات و وسایل ارتباطی در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

4- آیا استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی روز در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

5- آیا استفاده از دانش شناخت رسانه ها، كاركرد آن ها و شناخت مخاطبان در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش کارآموزی بانک اطلاعاتی (گزارش کارآموزی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:37
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات41
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                          صفحه

فصل اول

بانک اطلاعاتی چیست .............................  3

استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده .............  3

استفاده از بانک اطلاعاتی .......................  3

مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی ................  4

معایب استفاده از بانک اطلاعاتی.................. 5

اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی ................  5

بانک اطلاعاتی SQL .............................. 6

تاریخچه SQL ...................................  6

زبان SQL ......................................  7

نقش SQL .......................................  9

قابلیت ها و مزایای SQL .......................  11

استقلال فروشنده ................................  12

قابلیت استفاده از انواع سیستم های کامپیوتری ...  12

استانداردهای SQL .............................  13

تأیید IBM ....................................  14

پایه و اساس رابطه ای SQL .....................  14

زبان کامل بانک اطلاعاتی ........................  14

تعریف داده ها در هر زمان ......................  15

مقدمه ای بر دلفی ..............................  15

مزایای دلفی ...................................  16

انواع داده ها در دلفی .........................  16

روش طراحی برنامه شیء گرا ......................  17

آنچه برای نصب دلفی نیاز است ...................  17

نصب و راه اندازی دلفی .........................  18

اجزای سازنده برنامه دلفی ......................  19

چگونه با دلفی برنامه بنویسیم ..................  20

انواع فایلها در دلفی ..........................  22

اجرای دستورات SQL در دلفی ....................  23

خلاصه فصل اول ..................................  25

فصل دوم

شناخت سیستم.................................... 26

برنامه ریزی سیستم تاکسی تلفنی.................. 26

تقسیم بندی کل سیستم............................ 28

چارت سازمانی................................... 29

شرح وظایف نمودار سازمانی........................ 30

شکل ظاهری محل................................... 31

زمان بندی پروژه................................ 32

نمودار CPM(ctitical Path method)..................... 33

نمودارهای DFD(Data flow Diagram)................... 36

نمودارهای DSD................................... 38  

خلاصه فصل دوم................................... 41

 

 

فصل سوم

فرم ها و کدهای به کار رفته در پروژه............ 42


 

بانک اطلاعاتی چیست؟

در بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد : بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارت اند از : حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارت اند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گردند. مؤسسات و سازمان معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن ها استفاده می کنند.

استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده

در این روش در فایل های جداگانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در آن فایل ها، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پردازش فایل ها می گویند.

استفاده از بانک های اطلاعاتی

در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار         می گیرند در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر درگمی با صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک اطلاعاتی اخذ کند. امروزه اکثر مؤسسات و سازمان ها سعی می کنند از سیستم اطلاعاتی استفاده کنند. برای پی بردن به تفاوت دو روش ذکر شده مؤسسه ای را در نظر بگیرید که داده های مربوط به حقوق کارمندان، بیمه ، تنبیه و تشویق را در چهار فایل جداگانه قرار داده برای اخذ خروجی های مورد نیاز، سیستم های جداگانه ای برای آن ها نوشته است.

کار سیستم حقوق، محاسبه دستمزد کارکنان با استفاده از داده های موجود در فایل حقوق، کار سیستم بیمه، پردازش داده های موجود در فایل بیمه و کار سیستم های تنبیه و تشویق، پردازش داده های موجود در فایل های تنبیه و تشویق می باشد. هریک از این سیستم ها می توانند خروجی مناسبی را تولید کنند، اما اگر بخواهیم اطلاعات جدیدی مانند آنچه در زیر آمده است اخذ کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

1.کارمندانی که دارای حقوق مشخصی بوده به تعداد دفعات مشخصی تنبیه یا تشویق شده اند.

2 . کارمندانی که در تاریخ معینی استخدام شده مبلغ خاصی برای آن ها از طرف بیمه هزینه شده است.

3. کارمندانی که تعداد دفعات تنبیه آن ها بیشتر از تعداد دفعات تشویق باشد و برعکس.

در همه موارد بالا و مواردی مشابه مجبوریم از داده های موجود در دو یا چند فایل استفاده کنیم که کار ساده ای نیست. زیرا ممکن است داده های موجود در فایل ها دارای فرمت یکسانی نباشند. در حالی که اگر مؤسسه سیستم اطلاعاتی خود را به صورت بانک اطلاعاتی تشکیل دهد با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. شکل 2-9 نشان دهنده سیستم بانک اطلاعاتی مؤسسه سابق الذکر است.

در سیستم جدید، تمامی داده های موجود در فایل های طراحی شده در روش اول، در یک فایل بزرگ تر به نام بانک اطلاعاتی قرار می گیرند که در نتیجه پردازش داده ها و اخذ گزارش های جدید آسان تر خواهد بود.

مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی

مزایای استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی به جای سیستم پردازش فایل ها را می توان چنین برشمرد :

  1. جلوگیری از اتلاف حافظه در ذخیره کردن داده ها
  2. ایجاداطمینان نسبت به گزارش های به دست آمده
  3. اخذ گزارش های جدید ساده است.
  4. سرعت پردازش داده ها بالاست.
  5. داده ها از سیستم های کاربردی مستقل هستند.
  6. تمرکز در مدیریت داده ها به خوبی امکان پذیر است.

معایب استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی

بانک اطلاعاتی با همة مزایایش، معایبی نیز دارد که این معایب در مقابل مزایای فوق ناچیزند، از جمله :

  1. چون طراحی بانک های اطلاعاتی ساده نیست، جهت ایجاد آن به متخصصان ماهری نیاز است.
  2. به دلیل متمرکز بودن سیستم اطلاعاتی، امکان آسیب پذیری سیستم زیاد است. یعنی، اگر یک قیمت از سیستم از کار بیفتد، ممکن است در کار بقیه قسمت ها خلل ایجاد شود.

اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی

  1. کاربران
  2. سیستم بانک های اطلاعاتی
  3. داده های موجود در بانک های اطلاعاتی

کاربران کسانی هستند که به نحوی به بانک اطلاعاتی سروکار دارند. بر اساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلاعاتی دارند، می توان آن ها را به سه دسته تقسیم کرد:

  1. مدیر یا مسئول بانک اطلاعاتی
  2. برنامه نویسان کاربردی یا طراحان بانک های اطلاعاتی
  3. کاربران نهایی

کاربران نهایی کسانی هستند که حق هیچ گونه تغییر و تبدیل را در بانک اطلاعاتی ندارند، بلکه فقط از امکانات آن می توانند استفاده نمایند. طراحان بانک های اطلاعاتی کسانی هستند که بانک اطلاعاتی را ایجاد نموده اند. مسئول بانک اطلاعاتی کسی است که حق هر گونه تبدیل و تغییر را در بانک اطلاعاتی دارد. به عنوان مثال اضافه کردن داده های جدید و حذف یا اصلاح داده ها به عهده مسئول بانک اطلاعاتی است. سیستم بانک اطلاعاتی مجموعه ای از برنامه هایی است که نیازهای کاربران را برآورده می کند.

بانک اطلاعاتی SQL

تاریخچه SQL

محبوبیت رو به رشد SQL یکی از مطالب مهم در صنعت امروزی کامپیوتر می باشد. در عرض چند سال گذشته، SQL زبان استاندارد در بانک های اطلاعاتی کامپیوتری گردیده است. اکنون بیش از 100 محصول مدیریت بانک اطلاعاتی بر روی سیستم های کامپیوتری از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کامپیوترهای بزرگ ، SQL را پشتیبانی می کنند. یک استاندارد رسمی بین المللی برای SQL تهیه گردیده، و SQL نقش اساسی را در استاندارد IBM’s Systems Application Architecture بازی می کند. مجلات کامپیوتری، در عنوان های خود پیدایش SQL را بعنوان یک زبان تبریک می گویند. از ابتدای کار آن در IBM ، SQL هم بعنوان یک پروژه تحقیقاتی، هم بعنوان یک تکنولوژی کامپیوتری و هم بعنوان یک نیروی غالب در بازار خود را نشان داده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش کارآموزی - واحد اسید استیک (گزارش کارآموزی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:37
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل167 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

واحد اسید  استیک یکی از واحدهای شیمیایی ، پتروشیمی اراک می باشد. که ابتدا از ترکیب های گاز اتیلن با اکسیژن د رمجاورت کاتالیست کلرید  پالادیم و کلرید  مس، استالدهید  تولید می شود و سپس با اکسید اسیون مستقیم استالدئید درمجاورت کاتالیست استات منگنز اسید استیک تولید می گردد وجود مخلوط گازی انفجاری و مواد شیمیایی  آتشگیر و خطرناک لزوم  تدوین دستورالعمل اجرائی برای شناسایی کنترل ، مقابله با آنها و حفاظت پرسنل در مقابل خطران ناشی از آن ها را  اختصاص می نماید.

  1. هدف : هدف از تدوین این دسورالعمل اجرای شنایی ومقابله با حوادث ناشی از وضعیت اضطراری است تا با اعمال آن اثرات زیست محیطی را کاهش داده با  از بین ببریم و پرسمل را از خطرات  ناشی از آن حفاظت نماییم.
  2. محدوده کاربرد : محدوه کاربرد این دستور العمل واحد اسید استیک پتروشیمی اراک می باشد.
  3. مهارت های مورد نیاز :

کلیه پرسنل شاغل در بهره برداری واحد استیک باید آموزش فرآیند  واحد ایمنی و آتش نشانی را دید وبا وظایف سازمانی  خود آشنایی کامل داشته باشد.

2) شرایط اضطراری:

3)پتاسیل های خطر موجود در واحد AA :

سیکل گاز برگشتی (RECLEE GAS) د رواحد استالدهید  بعلت وجود

گازهای اتیلن ، اکسیژن ، استالدئید و دی اکسید کربن که ممکن است  مخلوط انفجاری تشکیل داده وباعث انفجار شوند. میتواند از پتاسیل های خطرناک واحد باشند که برای جلوگیری از آتش سوزی وانفجار در بخش واکنش واحد استالدئید از آنالیزهایی استفاده شده است که غلظت  اکسیژن ، اتیلن،دی اکسید کربن واستالدهید را در سیکل گاز کنترل کرده و در شرتیطی که احتمالا تشکیل مخلوط انفجاری باشد.خوراک واحد بطور اتوماتیک قطع وتوسط نیتروژن مخلوط گازهای انفجاری موجود در سیکل REACTIONواحد AA جهت سوزاندن به فلر(FLARE)واحد اسید استیک فرستاده می شود.

  • در محوطه اطراف تقطیر واحد استالدئید به دلایل وجود استالدهید خالص  وگازهای  قابل اشتغال که درصورت بودند نشتی بایستی سریعاض نسبت به مهار آن اقدام نموده و چنان به امکان رفع نشتی مسیر نشده بایستی واحد از سرویس خارج و نسبت به رفع نشتی اقدام نمود.

مخازن میای وتانک کروی 30-TK-420 به دلیل وجود استالدئید خالص (خود به خود آتش می گیرند) که کروتون آلدئید(آتش کیر می باشد).

 اسید کلریدریک واستالدهید خام و تانک های نگهداری اسید استیک هاصل TK6501.TK161.A/B یکی دیگر از پتاسیل های  خطرناک واحد می باشد که بدین منظور سیستم SPRAY NAZZLE آب آتش نشانی در این قسمت تعبیه شده است که درصورت بزور خطر سیستم مذکور  بطور اتوماتیک عمل نموده ومانع ازآتش گیری و ایجاد خسارت شود.

دستورالعمل های عمومی جهت جلوگیری از حوادث در واحدAA:

شرحی کاملی ا زاین دستور العمل ها که در OPERATION MANUAL واحدآورده شده است و شامل مقررات ایمنی وکالاهای لازم برای نواحی خطرناک و اقدامات پیشگیری ا زحوادث می باشد.

 

1-مواد سمی و خطرماک استفاده شده در واحد AA:

تعدادی از موادشیمیایی خطرناک موجود در واحد AA همراه  با غرمول مولاکولی،  خواص فیزیکی و شیمیایی،توصیه های ایمنی و سلامت جسمانی ،میزان سمیت وخطرات آتش سوزی وکمک های  اولیه که در پیوست 2 آمده است.

ح) لیست تجهیزات سیستم های ایمنی و آتش نشانی واطفاء حریق در واحد AA : این  تجهیزات که شامل چشم شورها، آب آتش نشان، کف  اسپری نازلها از کربنیک، کپسوسل های خاموش کننده وسیستم آشکار کننده وهشدار دهنده است.

تمرینات ادوارمی جهت آمادگی و اکنش درشرایط اضطراری درواحد AA:

جخت آمادگی پرسنل واحد اسید استیک برای مقابله با شرایط اضطراری تمرین های دور این هر شش ماه یکبار با هماهنگی اداره ایمین وآتش نشانی و آموزش مجتمع انجام می شود.

و کلید گازهای لازم که در این دستورالعمل به ان  اشاره شده  است انجام می شود. وسوابق  مربوط طی گزارشی کامل توسط رئیس واحد تهیه شده در واحد نگهداری می شود. باتوجه به نتایج  حاصل از تمرینات انجام شده این دستورالعمل مورد بازنگری قررا گرفتند واقدامات اصلاحی لازم اعمال خواهد شئد.

 هر اپراتور باید به :

  1. محل ولوهای اصلی خوارک
  2. محل راه های فرار داخل واحد
  3. محل نزدیک ترین آلارم خطر آتش نشانی
  4. محل نزدیکترین تجهیزات آتش نشانی (نظیر کپسول های آتش نشان)
  5. محل دئی ایمنی وچشم وشورها
  6. نزدیکترین محل وجود محلول چشم شور

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش کارآموزی رنگ - كارخانه رنگ پودی سمند آرا (گزارش کارآموزی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:36
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات64
حجم فایل58 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

آخر نقش سمفونی تحریك آموزی را به نام رنگ تدارك دیده و چشم انسان را به گونه ای طراحی كرده است كه بالغ بر یك میلیون و نیم تك ـ نت آن را دریابد

در دنیای امروزی رنگ نقش بسیار مهمی را در تمامی اركان زندگی بشری ایفا میكند رنگ پدیده ای است كه از جهات متفاوتی مورد بحث میباشد به نحوی كه:

  1. هنرمند ،‌به اثرات رنگ  از نظر زیبا شناسی توجه نموده و نفوذ معنوی رنگ و خلاقیت آن را بررسی میكند  .
  2. و بالاخرع شیمیدان ها به ساختمان مولكولی رنگها و طریقه تهبه آنها از مواد اولیه ،‌توجه دارند .

بر اساس تولید منطقه ای ، اولین تولید كننده رنگ  در جهان اروپا بوده كه از آن میان ، آلمان با حدود 22% سهم جهانی رتبه اول را دارد .


تشكر :

از تمام كسانی كه  مرا همراهی و تشویق كرده اند تا بتوانم با موفقیت و سرافرازی كارشناسی را پشت سر گذارم از  جمله پدر و مادر  و تمام اساتیدی كه با تمام وجود مرا به به تشویفق به این امر كرده اند نهایت تشكر و قدردانی را دارم .


فهرست

فصل اول:  آشنایی كلی با مكان كارآموزی

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی كارآموز

رنگهای تولیدی مورد مصرف در صنایع نساجی

مواد اضافه شونده

مواد یكنواخت كننده :

مواد حمل كننده :

رزین ها :

روغن ها :

 رنگ جهت یخچال و فریزر

رنگدانه ها و خواص فیزیكی آنها :

 فصل سوم:‌آزمون آموخته ها ،‌نتایج و پیشنهادات


فصل اول :

آشنایی كلی با مكان كارآموزی

كارخانه رنگ پودری  سمند علاوه بر تولید رنگ ورزین به رنگ آمیزی قطعات خودرو به صورت الكترو استاتیك می پزدازد .

این كارخانه به مساحت 2 هكتار بوده و دارای 3 واحد مجزای كنترل كیفی بوده  و با سرمایه بالغ بر000/000/000/10 تومان مشغول فعالیت میباشد این سمایه شامل دستگاههای مجهز كه تماماً از سوئیس وارد شده میباشد .

در بخش ورودی كارخانه و در اولین سوله دستگاهی وجود دارد كه پیگفت یا همان رنگدانه را هم می زند و تبدیل میكند .

به گفته  مسئول آن بخش :

رنگهای مصنوعی یا شیمیایی یا سنتزی را میتوان از نقطه نظرهای كاربردی و یا ساختمانی طبقه بندی نوده دراین مبحث ، ما به بررسی تعدادی از مهمترین رنگهای سنتزی بر اساس ساختار شیمیایی آنها می پردازیم لازم به ذكر است كه هر یك از آنها میتوانند از لحاظ كاربردی به صورت یك رنگینه  و با یك رنگدانه مورد مصرف قرار گیرند .

دراین بخش هدف تولید رنگهای آزوئی است .

به گفته وی :

كشف تركیبات و.یآرو توسط گریس در انگلستان اساس توسعه بزرگترین گروه مواد رنگزا ( رنگهای آزو )را فراهم آورد و اولین ماده رنگزای به  نام قهوه ای بسیمارك در سال 1863 توسط مارتیوس تهیه شد .

این رنگها عمده  ترین رنگهای سنتزی هستند كه تقریبا بیش از 50% تمام رنگینه ها و رنگدانه ها را تشكیل میدهند بطور كلی رنگهای آزو دارای یك یا چند كروموفور آزو ( -N=N-) در ساختار مولكولی خود میباشند و ساخت این گونه رنگه شامل دو مرحله دی آزوته كردن و كوپله كردن است .

در مرحله اول از یك آمین آروماتیك نوع اول ، یون دی آزونیوم حاصل میشود كه میتواند طی مرحله دوم با تركیبات غنی  از الكترون مانند یك تركیب خنلی  و یا آریل آمین جفت ( پوكل ) شود .

در مرحله  اول این واكنش یون دی آزونیوم حاصله به دلیل اتصال به یك سیستم آروماتیك و رزنانس بار مثبت در حلقه ، پایدار است ولی با كمك پایین آوردن درجه حرارت واكنش ،‌به زیر موجبات پایداری بیشتر آنرا فراهم میكنیم .

در مرحله دوم ابتدا باید تركیبی كه دارای گروههای الكترون دهنده قوی مانند –OH و –NH2 باشند بكار برد تا جهت انجام واكنش استخلاف الكتروفیلی فعالیت خوبی از خود نشان دهند  زیرا كایتون دی آزونیوم الكترو فیل ضعیفی است و درنهایت عمل جفت شدن در منطقه غنی از الكترون انجام میشود .

به گفته مسئول در این قسمت از رنگدانه قرمز پارا نام می بریم كه هم به عنوان یك رنگینه  و هم رنگدانه بكار برده میشود قرمز پارا با ساختار شیمیایی خاص از دسته رنگهای مونوآزواست كه فاقد گروههای آینونیك مانند كربو كسیلیك و یا سولفونیك اسید بوده و در نتیجه در اب نامحلول میباشد و از جفت شدن پارانیترو و آینلین در از ته شده با 2- نفتل بدست می آید  و دارای سایه های زرد تا آی ( قرمز متقابل به زرد تا قرمز متقابل به آبی ) است و در صنایع نساجی برای رنگرزی پشم ، ابریشم ، نایلون ، كاغذ و چرم بكار رفته و همچنین در صنایع رنگ بدلیل مقاومت اسیدی و بازی خوب ، قدرت پوشش و  ارزان قیمت بودن انرژی  در ساخت رنگهای هوا خشك بیرونی كاربرد دارد

این رنگدانه برای اولین با  در سال 1885 ساخته شد و كاربرد آن در روغنها و حلال ها موجب پدیده رو افتادن میشود

از انواع   دیگر رنگهای آزو كه در این كارخانه تولید میشود در دسته بیش آزو قرار میگیرد میتوان از قرمز كنگو نام برد كه از رنگهای قدیمی و معروف است  و از جفت شدن بنزیدین تترا آزوته شده با دو مول 1- نفتیل آمین -4- سولفونیم اسید بدست می آید .

این رنگها برای رنگ كردن الیاف سلولوزی مانند پنبه مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین به عنوان معرف كاربرد دارد زیرا در محیط های بازی و اسیدی به ترتیب از قرمز به آبی تغییر می دهد كه فقط در نتیجه تغییر ساختار رزنانس آن میباشد . در قسمتهای دیگر نز به همین ترتیب دستگاههای مختلف مرتبط به رنگ  وجود دارد كه در بخش ارزیابی به آنها نیز خواهیم پرداخت ولی از جمله مهمترین بخش های این كارخانه كه جزء بخش های كلیدی و قلب كارخان است بخش كنترل كیفی آن میباشد ولی به علت محدودیتهایی كه در قوانین كارخانه وجود دارد نمیتوان از آنجا اطلاعات دقیقی به دست آورد .


فصل دوم :

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی كارآموز

از جمله رنگهای معروف این كارخانه طبق گفته مسئول بخش نارجی II است .

كه به عنوان رنگینه و رنگدانه كاربد فراوانی دارد و از جفت شدن تركسب سولفا ینلیك اسید دی آزوته شده و 2- نفتیل بدست میآید . و چنانچه بصورت رنگینه مورد مصرف قرار گیرد دارای ساختاری خاص است این رنگینه كه در صنعت نساجی به بتانفتل اورانژ معروف است برای رنگرزی پشم ، ابریشم ، نایلون ، كاغذ و چرم بكار میرود

ولی  اگر به عنوا رنگدانه مصرف شود تركیب حاصله را درون سوسپانسیونی از هیدروكسید آلومینیوم وارد كرده و با افزودن باریم رسوب میدهند كه ساختار شیمیایی نمك باریم  حاصله را میتوان به صورت خاص نشان داد .

این رنگدانه كه به نارنجی ایرانی معروف است یك رنگدانه بسیار شفاف درخشانی بوده كه  در ساخت جوهر های چاپ و رنگهای كوره ای برای تزئین فلزات بكار میرود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش کارآموزی ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی (گزارش کارآموزی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:36
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

عنوان

صفحه

گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه

1

اندازه گیری دما

2

دماسنج معمولی

3

دماسنج حداقل

4

دماسنج ماكزیمم

5

دماسنج خشك

6

دماسنج تر

6

دماسنج های عمق خاك

7

انواع دمانگار

8

دماسنج حداقل زمین

8

دمانگار

9

اندازه گیری تابش خورشید

10

دستگاه آفتاب نگار

11

واحدهای اندازه گیری میزان بارندگی

12

دستگاه اندازه گیری باران یا باران سنج

12

دستگاههای باران نگار

13

نحوة كار و طریقه اندازه گیری مقدار بارش

14

اندازه گیری مقدار تبخیر

15

تبخیر سنج نوع پیچ

15

تشت تبخیر كلاس A

16

رطوبت و اندازه گیری آن

17

ظرفیت و درجة اشباع

17

ادوات رطوبت سنجی

17

سایكرومتر

18

رطوبت نگار

21

رطوبت – دمانگار

21

باد سطح زمین

22

چگونگی وضعیت باد سطح زمین

22

طریقه نصب بادنمای استاندارد

23

واحدهای جهت و سرعت باد

24

دستگاههای اندازه گیری سرعت باد

24

مفاهیم و واژه های مورد استفاده در باد سطح زمین

25

رژیم شبانه روزی باد سطح زمین

25

دستگاههای اندازه گیری فشار هوا

26

فشارسنج های جیوه ای

26

فشارنگار یا باروگراف

28

تصحیحات فشارسنج جیوه ای

29

گزارش بازدید از سازمان هواشناسی

30

 

 


 

گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی
گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه

ایستگاه هواشناسی اقدسیه در شمال تهران واقع شده. در اطراف این ایستگاه ساختمانهای مختلف با ارتفاع متفاوت وجود دارد كه استاندارد جهانی را در مورد این ایستگاه زیر سوال برده است.

در این ایستگاه مسئول ایستگاه هواشناسی اطلاعات خیلی مختصری در مورد وسایل و ادوات هواشناسی ارائه داد كه اینجانب برای تكمیل گزارش مجبور به استفاده از كتابهای مربوط به هواشناسی شده ام. ادوات هواشناسی از قبیل انواع دماسنج ها، دمانگار، بارانسنج، رطوبت سنج، تشعشع نگار و آفتابنگار، تشتك تبخیر و ... در محوطه باز ایستگاه هواشناسی قرار داشت و فقط فشار را به دلیل اهمیت آن در داخل اتاق اندازه می گرفتند. تمام این ادوات اطلاعات خود را از طریق كابل وارد كامپیوتر مستقر در اتاق پیش بینی می كنند و توسط برنامه های از قبل تهیه شده برای كامپیوتر، یك گزارش سیتوپتیك تهیه می شود.

در اتاق پیش بینی اقدسیه گزارشات سینوپتیك از 11 ایستگاه هواشناسی موجود در استان تهران «آبعلی و فیروزكوه و كرج و ...» وارد این مركز شده، خطوط هم دما، هم فشار مشخص و با استفاده از عكس ماهواره ای، نقشه های سطح زمین، توده ابر مقایسه نقشه های هواشناسی با هم و ... اقدام به پیش بینی هوای استان تهران می نمایند. و نتیجه پیش بینی هواشناسی خود را رأس ساعت مشخص گرینویچ به سازمان هواشناسی مخابره می نمایند.

در داخل اتاق پیش بینی دستگاههای مختلف دریافت اطلاعات ماهواره ای، عكس هوایی، سیستم های كامپیوتری خودكار ثبت و اطلاعات مربوط به دما، رطوبت، میزان باران، جهت و سرعت باد را به صورت 24 ساعته نشان می دهد.

همچنین دستگاه فشارسنجی در منطقه مخصوصی داخل اتاق قرار دارد كه مقدار فشار هوای داخل اتاق را بیان می كند. این فشارسنج جیوه ای از نوع كیواست كه توضیحات لازم در بارة این فشارسنج در صفحات آتی بیان خواهد شد.

حال به توضیح ادوات هواشناسی موجود در ایستگاه هواشناسی اقدسیه می پردازیم.

اندازه گیری دما

مطالعة وضعیت هوا در جهات مختلف و شرایطی كه باعث می شود هوا صعود كند از عوامل بسیار مهم در پیش بینی وضع هواست. ولی آنچه بیش از هر عامل دیگری مهم می باشد دمای هواست. برای اندازه گیری دما در سطوح فوقانی جو لازم است از روشهای سنجش از دور استفاده شود اما فعلاً بحث ما در مورد ابزار و ادوات سنجش مستقیم دما در سطح زمین است.

دماسنج معمولی

دمای هوا، توسط دماسنج اندازه گیری می شود. دماسنج یك لولة بسیار باریك شیشه ای مسدود است كه در انتهای آن، محفظه ای تعبیه، و از جیوه یا الكل پر شده است (شكل   ). در داخل لولة دماسنج، خلا كامل وجود دارد. گرم شدن مخزن باعث گرم شدن جیوه یا الكل و انبساط آن می گردد كه در نتیجه مایع داخل مخزن در طول لولة دماسنج بالا می رود، و برعكس با سرد شدن مخزن و متعاقباً سرد شدن مایع در درون لولة مویین سطح مایع پایین می آید. بدنة لولة شیشه ای از بیرون با مقیاس دما مدرج شده است. با مشاهدة سطح مایع در داخل لوله دماسنج و قرائت عددی كه روی بدنة شیشه نوشته شده است دمای هوا در همان لحظه مشخص می شود (شكل   )

برای آنكه دمای قرائت شده از روی دماسنج نشان دهندة دمای واقعی هوا باشد، باید دما سنج ها از تابش مستقیم خورشید، تشعشع آسمان و زمین و اجسام اطراف خود مصون باشند. علاوه بر مسئله فوق باید توجه داشت كه جریان هوا با تهویه كافی از روی دماسنج ها عبور نماید تا آنكه دمای اندازه گیری شده بتواند دمای هوای آزاد را نشان دهد. دو روش برای این منظور بكار می رود.

الف – استقرار دماسنج ها در داخل جعبه پناهگاه هواشناسی با تهویة كامل طبیعی.

ب- دماسنج های مستقر در محفظه با روكش فلزی درخشنده همراه با تهویه مصنوعی.

در هر حال دستگاه باید در موقعیتی نصب گردد كه اندازه گیری انجام شده با اطمینان نشان دهنده دمای هوای منطقه باشد.

خاك منطقه ای كه دماسنج ها در آن نصب می شوند باید هر قدر كه ممكن است دارای علف های كوتاه باشد و اگر چنانچه زمین محوطه ایستگاه برای روئیدن علف مساعد نیست باید محوطه طوری انتخاب گردد كه حالت طبیعی زمین حفظ شود.

دماسنج حداقل

در این نوع دماسنج ها از الكل اتیلیك بیرنگ و خالص استفاده می شود. یك سوزن آهنی به طول یك سانتیمتر (INDEX) در داخل الكل لولة موئین شناور است. هنگام ازدیاد دما الكل براحتی می تواند از اطراف سوزن عبور كند بدون آنكه به آن حركتی دهد ولی در موقعی كه دما كاهش می یابد، تا قبل از تماس سطح مقعر الكل در لولة موئین با سوزن، حركتی در سوزن دیده نمی شود اما بعد از اینكه سوزن با سطح خارجی (سطح تعقر) ستون الكل اتصال پیدا كرد، نشانه فلزی یال سنجاقك در اثر خاصیت كشش سطحی به طرف مخزن كشیده می شود. این حركت تا كمترین میزان دما ادامه می یابد و از آن به بعد در نقطه حداقل (دما). سوزن ثابت می ماند باین ترتیب در سمت راست سوزن (جهت مخالف مخزن) با درجات مربوطه می توان حداقل دما را قرائت نمود. پس از آن برای شروع بكار مجدد، دماسنج حداقل تنظیم (SET) می گردد. برای انجام این امر مخزن دماسنج را به طرف بالا به طور عمودی نگه می دارند تا سوزن پائین آمده و به انتهای ستون الكل برسد. در این هنگام بدون اینكه سوزن حركت كند، دماسنج را در جای خود قرار می دهند. شكل وضع سنجاقك را پس از آماده شدن دما سنج نشان می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش كارآموزی(آزمایشگاه داروسازی) (گزارش کارآموزی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:36
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات124
حجم فایل1.626 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

روش اندازه گیری مفنامیك اسید در كپسول 250 میلی گرم (تیتریسمتری) تعداد 20 عدد كپسول را خالی كرده و پودر داخل آن را كاملا مخلوط می كنیم تا به طور یكنواخت گردد از این پودر مقدار 0.5 گرم مفنامیك اسید (0.6 گرم) را دقیقا وزن كرده و در 100 میلی لیتر اتانول گرم (كه قبلا نسبت به محلول فنول رد خنثی شده باشد) حل كنید.

محلول حاصل را در مقابل اندی كاتور محلول فنول دو با محلول NaoH 0.1 مولار تیتر نمایید  هر میلی لیتر از محلول NaoH 0.1 مولار معرفی معادل با 24.13 میلی گرم از مفنامیك اسید میباشد مقدار میلی گرم مفنامیك اسید موجود  درهر كپسول از فرمول زیر محاسبه میشود.

میلی گرم مفنامیك اسید موجود هر در كپسول=* 24.13 كه درآن تا حجم معرفی از محلول NaoH 0.1 مولار برحسب میلی لیتر میباشد  Limits:(237.5 to 262.5)

Ref: B.P ((1996), p:1793

شماره پنج 0.09

وزن پودر و كاغذ صافی 0.4022 gr

وزن كاغذ صافی           -  0.0014 gr

وزن واقعی پودر

در  100 cc الكل 2 الی 3 قطره اندی كاتور می ریزیم رنگ از رنگ زرد به قرمز پوست پیازی تبدیل میشود سه قطره سود NaoH 0.1 مولار ریختیم رنگش دوباره زرد شد كه این كار به معنی خنثی شدن است سپس با ریختن 0.6 گرم پودر مفنامیك اسید داخل الكل بعد از مگنت استفاده كردیم كه پودر كاملا در الكل حل شود و 20 دقیقه برای حل شدن به آن زمان می دهیم.

فنل زرد: Hand book of chewistry and Physics (CRC)

رنگ از زرد به قرمز پوست پیازی

فرمول مفنامیك اسید 105% تا 95 C15H15NO2­

دلیل  استفاده از اندی كاتور: تغییر رنگ در یك PH خاص تغییر رنگ از حالتی به حالتی دیگر

چه از سود استفاده می كنیم  كه چون واكنش اسید و باز برای خنثی كردن همدیگر

عمل تتراسیون:

در بورت NOH-1 0.1 مولار در ارلن الكل + پودر+ فنل دو: 

20.9= V مصرفی ازبورت

فرمول گسترده:                   عدد جرمی 241.29

 

 
 

 

 

 


انواع اسم های تحاری: ponstan  و ponstel

حلالیت كم در آب در الكل حلالیت زیادی دارد.

در هیدروكسیدهای قلیایی حلال است نوشته شده از كتاب MERCK INDEX

بدست آوردن عدد 24.13 یا 24.129

Disnlotion انحلال:

زمان انحلال:

در محلول با حجم معین زمان مشخص غلظت خاصی را در دور مشخص (همزن) كپسول شروع به حل شدن میكند و غلظت را اندازه می گیریم بر حسب درصد

زمان  باز شدن Disantegration آب  روی صفحه 39  ، 750cc آب مقطر می ریزیم.

آزمایش بعد:

می خواهیم زمان باز شدن كپسول مفنامیك اسید را در بدن انسان اندازه گیری كنیم.

دستگاه Disantegration دما را به اندازه دمای بدن انسان 38 تنظیم می كنیم تا هنگام باز شدن كپسول ها در آب و عبور آنها از توری  بعد از 30 دقیقه از صافی عبور كرده و باز شد

آزمایش قبلی را با بچ 10 انجام می دهیم.

محاسبات:

 

دستگاه Disantegration:

كپسول های مفنامیك اسید با بچ 10

برای باز شدن كپسول time= 15 min

 

روش تعیین مقدار لیتیم كربنات در قرص لیتیم كربنات

تعداد 20 عدد قرص را وزن كرده و كاملا پودر كنید از این پودر مقداری معادل با 1 gr لیتیم كربنات دقیقا توزین كنید (1.367 gr) و در 100 میلی لیتر آب مقطر ریخته و به این مقدار 50 میلی لیتر محلول هیدرولیك Hcl اسید 1 مولار US افزوده و به مدت 1 دقیقه min بجوشانید و سپس سردكرده و قمدار  اضافی اسید را در مقابل معرف متیل اورانژ با محلول سدیم هیدروكساید 1 مولار (V.S) تیتر كنید هر میلی لیتر از محلول هیدروكلریك اسید Hcl 1 مولار معادل 36.95 میلی گرم از Li2 Co3 میباشد.

مقدار میلی گرم Li2 Co3 در هر قرص از فرمول زیر محاسبه میشود.

كه در آن Wa وزن متوسط قرص ها برحسب میلی گرم (410) WS مقدار بر داشتی برحسب میلی گرم (1365)

V حجم مصرفی سدیم هیدروكساید 1 مولار بر حسب ml

 به طور ساده                           

 

وزن 20 عدد قرص+ كاغذ: 8.1475

وزن كاغذ:            5.2365-

  3.9555= 7.9110

دلیل جوشاندن: خارج شدن Co2 موجود در محلول

اول محلول را می گذاریم تا به جوش بیاید بعد از جوش آمدن به مدت 1 دقیقه بجوشد تا Co2 محلول از آن خارج شود. طرز تهیه سدیم هیدروكساید 1 مولار NaoH در ظرفیت 1 نرمالیته با مولاریته برابر هستند.

                 1نرمال= 1مولار

M:Na=40

40 گرم سود وزن كردیم در lit 1 آب حل كردیم و روی هم زن قرار دادیم تا حل شود. این واكنش گرمازاست اگر آب را به مقدار 1 Lit كم كم به سود بیفزاییم باعث میشود كه از گرمای خود سود استفاده شود تا در آب بهتر حل شود.

در بورت اسید Hcl

در ارلن سود N 0.1 نرمال و تیتراسیون را شروع می كنیم بهترین معرف برای تیتراسیون اسید و باز فنل فتالئین است كه 2.2 اسید Hcl مصرف شد رنگ سود سفید شد

از این راه نرمالیته سود رابدست آوردیم.          

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

گزارش كارآموزی واحد تولیدی – پرورش و تكثیر گلهای فصلی (گلهای فضلی آزاد) (گزارش کارآموزی)

سه شنبه 26 دی 1396
13:36
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل33 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیده :

به منظور تعیین نیاز غذایی و آبی و دمائی گیاهان فصلی در هر یك از مراحل رشد شامل كاشت بذر تا رسیدن به مرحله گلهدهی كه عموماً هدف اصلی در كاشت این نوع گیاهان فضای سبزی باشد و با توجه به اینكه عامل تعیین كننده در بازار صنعت گل، زیبائی و طول عمر گل ها با حفظ طراوت و شادابی است توصیه های تغذیه ای با درك نیازهای غذایی و آبی و مكانی در هر یك از تیره های انتخابی به عمل آمده، تا با توجه به شرایط فیزیكی و شیمیائی خاك هر منطقه به ایده آل خود در جهت پرورش و تكثیر این نوع گیاهان نزدیك شویم.

همچنین توصیه هایی در زمینه چینش هر یك از این گونه های گیاهی در كنار هم و یا در كنار گیاهان دیگر برای ایجاد فضایی سبزی نشاط آور شده است. همچنین در هر یك از تیره های منتخب از گیاهان فصلی طوری به  جزئیات مربوط به كشت و كار و نگهداری پرداخته شده كه مخاطب با داشتن حداقل مشكلات از لحاظ ناهنجاریهای رشدی و آفات و بیماریها با اصول  پیشرفته علمی كار آشنا شود.


مقدمه:

از آن زمان كه بشر متعقل، به بلاغت فكری و شعور باطنی رسید برای حفظ بقای خود كوشش نمود و به موازات تلاش برای تهیه غذا و پوشاك و مسكن به حفظ سلامت خویش می اندیشید بنابراین برای تأمین سلامتی و رفع ناراحتی های درونی و برونی جسم خویش درصدد بر آمد  كه از موهبات الهی مدد بسته و موجبات سلامتی تن را فراهم سازد . مردم ایران نیز از دیر باز به گلكاری علاقه داشتند و از مهمترین كلكاریها در ایران می توان به گلكاری های باغات قصور سلطنتی مظفرالدین شاه اشاره كرد كه مظفرالدین شاه پس از مشاهده گلكاریهای زیبا در سفر به اروپا تصمیم به اجراء آن در قصور سلطنتی خود نمود و این كار توسط دو برادر از اهالی چكسلواكی و استخدام آنها برای زیبا سازی فضای اطراف قصر انجام پذیرفت در دوران دیگری مرحوم وسلاف پرتیوا در باغ خود مردم را كم كم آشنا به بعضی گلهای زیبا و جدید نمود. و اینك اگر بخواهیم حركت تكاملی را در زمینة بهره گیری كامل و بهینه از منابع طبیعی و مالی داشته باشیم باید دانش و عمل در كنار هم باشد. مسلماً برای یك كارآموز رشته كشاورزی بهترین طریقه یادگیری و پرورش گل و احیای فضای سبز نشاط آور به طوریكه هم تكنیك را بیاموزد و هم با مسائل ظریف حین كار آشنا شود اینست كه تحت نظر كارشناسان مجرب این امور عملاً آموزش ببیند.


فصل اول

مشخصات تاریخچه تأسیس و توسعه شركت با واحد تولیدی:

خصوصیات پاركت سیمرغ (مركز آموزشی گل و گیاه)

مركز آموزش گل و گیاه واقع در پارك سیمرغ است این پارك واقع در خیابان 30 متری نیروی هوایی است با مساحت حدود m8960 كه در سال 1363 تأسیس شده این مركز حاوی كلاس آموزش- آزمایشگاه و كتابخانه و بخش اداری است. و نمایشگاهی از گل و گیاه نیز در این مركز دایر است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir