پروپوزال تاثیر آرم های تجاری بر تعهد مشتریان (حسابداری)

يکشنبه 24 دی 1396
22:31
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات30
حجم فایل123 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال تاثیر آرم های تجاری بر تعهد مشتریان

پروپوزال بررسی تاثیر آرم های تجاری (لوگو برند) بر تعهد مشتریان و عملكرد شركت

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

تاثیر آرم های تجاری بر تعهد مشتریان

بیان مسأله

یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت آرم های تجاری (لوگو برند) آن شرکت میباشد هرچه آرم های تجاری (لوگو برند) درذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت میتواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. آرم های تجاری (لوگو برند) یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ میکند و هم تعهد مشتریان2 را به دنبال خواهد داشت. آرم های تجاری (لوگو برند) قولی است که تولیدکننده به مصرف کننده می دهد و شرکت را ملزم می کند تا در مورد تولیدات و سرویسی که ارائه می دهد صادق باشد. در دنیای رقابتی امروز که کالاها از نظر فیزیکی تمایز چندانی با یکدیگر ندارند یک آرم های تجاری (لوگو برند) معتبر  می تواند مزیت رقابتی چشمگیری ایجاد کند. در این شرایط چنانچه بتوانیم از اعتبار آرم های تجاری (لوگو برند) به بهترین شکل بهره ببریم می توانیم تعهد مشتریان را که تعیین کننده سود، در طولانی مدت است برای خود جلب نماییم. امروزه، تعهد مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. باافزایش تعهد مشتریان سهم بازار ومیزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی واتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و  افزایش نرخ تعهد آنها منافع بلند مدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. در سال‌های اخیر، تحقیقات صورت گرفته بر روی شناخت فاکتورهایی که در زمینه تعهد مشتریان مؤثر می‌باشد، گسترش یافته است. در اغلب موارد تعهد مشتریان برای موفقیت سازمان‌های کسب و کار حیاتی می‌باشد چرا که معمولاً جذب مشتریان جدید گران‌تر از حفظ مشتریان موجود می‌باشد .

در اکثر تحقیقات صورت گرفته به وسیله‌ی بسیاری از  نویسندگان پیشنهاد شده است تا مشتریان وفادار به عنوان یک دارائی رقابتی حفظ شوند. بسیاری از پژوهشگران بازاریابی بر نقش حیاتی میان‌فردی بین مشتری و فروشنده در رضایت مؤثر مشتری، ایجاد نگرش‌های مطلوب به برند و تقویت پیوند میان مشتریان و برند تأکید می‌کنند تعهد مشتریان، کلید موفقیت تجاری قلمداد می‌شود .مشتریان وفادار اهمیت بسیاری یافته‌اند با 5 درصد افزایش در تعهد مشتریان، سود به میزان 25 تا 85  افزایش می‌یابد که به این نرخ هزینه تعهد گفته می‌شود. موضوع تعهد مشتری به یک محصول یا آرم های تجاری (لوگو برند) خاص حائز اهمیت فراوانی است، چرا که می توان گفت با اهمیت ترین دارایی بسیاری از شرکتها مشتریان وفادار آنها می باشند. تحقیقات تجربی نشان می دهد که هزینه جذب یک مشتری جدید 25 تا 400 درصد بیشتر از هزینه های حفظ مشتریان فعلی است. بنابراین با افزودن 5 درصد به هزینه های مربوط به حفظ مشتریان فعلی خود می توان تا 75 درصد به میزان سودآوری شرکت افزود. البته تجزیه و تحلیل مذکور بر این فرض استوار است که مشتریان فعلی سودآور باشند. یا به عبارت دیگر، ارزش چرخه حیات آنها (درآمدی تحقق یافته از محل خریداری آنها طی مدت زمانی که از شرکت خریداری می کنند منهای هزینه های لازم برای حفظ آنها) مثبت است. (هوروتیز3، 1380، ص98-97) ریچارد اولیور4، تعریف از تعهد را به این صورت مطرح کرده است «تعهد به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می‌شود، تا همان مارک یا محصول علی‌رغم تلاش‌های بازاریابی بالقوه رقبا و تأثیرات آنها، خریداری گردد (حیدر زاده،1387). تحقیق در مورد تعهد مشتریان به طور عمده‌ای بر روی تعهد در مورد محصول یا مارک تمرکز داشته است.  تعهد به آرم های تجاری (لوگو برند) هدف نهایی و غایی شرکتی است که دارای  محصول با آرم های تجاری (لوگو برند) ویژه است.(سبحانی،1385) ارزش برند در بر دارنده ی تمام عناصر شکل دهنده ی موجودیت برند می باشد. این مفهوم از طریق 6 سطح هرم هویت برند- شامل بعد فیزیکی، شخصیت، فرهنگ، ارتباطات، انعکاس مصرف کننده و ذهن گرایی مصرف کننده – به شرکت ها امکان تعیین معنا و مفهوم، پروژه و طراحی برندهایشان را می دهد..( Didier Louis, Cindy Lombart, 2010) بنابراین سوال اصلی این پژوهش آیا آرم های تجاری (لوگو برند) بر بر تعهد مشتریان و عملكرد شركت تاثیر مثبت و مستقیم دارد؟

فرضیه اصلی:

آرم های تجاری (لوگو برند) بر بر تعهد مشتریان و عملكرد شركت تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

فرضیه فرعی:

آرم های تجاری (لوگو برند) بر تعهد مشتریان و عملكرد شركت تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

اعتماد به آرم های تجاری (لوگو برند) بر  تعهد مشتریان و عملكرد شركت تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

رضایتمندی مشتریان بر تعهد مشتریان و عملكرد شركت تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

تشریح مدل تحقیق

همانطوری که بیان شد ،متغییرهای زیادی در تعهد مشتری به آرم های تجاری (لوگو برند) نقش دارنداز جمله کیفیت، ارزش برند، آگاهی از برند، انجام تعهدات ، آرم های تجاری (لوگو برند)  و..... اما به نظر میرسد ، متغیر دیگری نیز می تواند در این میان نقش داشته باشد که آن مجموعه ای از وابسته ها است یعنی وابسته ها مبنایی را بر ای تصمیم خرید ایجاد     می کنند.وابسته ها ازراه های زیر می توانند ارزش ایجا د کنند: پردازش/ بازیابی اطلاعات و تمایز، دلایلی برای خریدن آرم های تجاری (لوگو برند) و ایجاد نگرش و احساس مثبت ، پایه ای بر ای گسترش دامنه آرم های تجاری (لوگو برند) هستند وابسته های قوی می تواند پایه ای برای گسترش دامنه آرم های تجاری (لوگو برند) شود. در این میان می توان از اندازه مشتری استفاده کرد. برای بسیاری از نام و نشا ن های تجاری اندازه پایگاه مشتری یک جنبه کلیدی ارزش ویژ ه‌ی آن است .تعداد مشتریان مهم است ، زیرا صرفه جویی ناشی از مقیاس راایجاد می کند. برای هر تجارتی کسب مشتریان جدید بسیار گران تمام    می شود و البته نگهداری مشتریان موجود نیز نسبتاً هزینه بر است.اما مشتریان موجود وسیله ای برای تبلیغ آرم های تجاری (لوگو برند) و اطمینان دادن به مشتریان جدید هستند.ارزش پایگاه مشتری بستگی به سطح تعهد و اندازه پایگاه دارد.در حال حاضر بسیاری از خریدها بدونه برنامه ریزی قبلی و به صورت آنی انجام می شود و تمایل خریداران و مشتریان از نظر شکل ظاهری و دادن خدمات پس از فروش  روز به روز افزایش می یابد.بنابراین این امر می تواند درمقابل رقبا یک مزیت رقابتی ایجاد کند

مقاله نقش آرم و لوگو های تجاری

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال میزان اضطراب واسترس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (روانشناسی و علوم تربیتی)

يکشنبه 24 دی 1396
22:31
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات23
حجم فایل153 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال میزان اضطراب  واسترس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

 

دانشجویان در محیط دانشگاه با عوامل استرس زا برخورد دارند . می خواهیم بدانیم چه عواملی دانشجویان را با توجه به سطوح مختلف آنها در کلاس دچار استرس می کند . این عوامل چه چیزهایی هستند و شیوه های مقابله با استرس دانشجویان مجرد و متاهل را بررسی کنیم . پس از توضیحات مختصر داده شد این سوال مطرح می شود که چگونه می توان میزان تحمل استرس دانشجویان را بالا برد؟

به نظر می رسد یکی از رویکردهایی که بتوان در پاسخ گویی به سوالات مزبور از آن یاری گرفت رویکرد شناختی – رفتاری باشد . چرا که با بررسی اجمالی ، مشخص می شود هر یک از این مفاهیم به نوعی بستگی به حالات شخصیتی ، عزت نفس ، اعتماد به نفس و به آن نگرش ها ، باورها و عقاید و تفکرات فرد دارد – پژوهش ها نشان داده که آرامش گام به گام ماهیچه ها در کاهش استرس بسیار موثر است . افراد با بهره گرفتن از تجارب خود ، مهارتهای کنار آمدن را شامل راهکارهایی که پیش از آن خودشان به کار برده با بکار گرفتن آنها را به وسیله دیگران دیده اند می آموزند ، روانشناسان بر آموزش کنار آمدن با استرس ، روش هایی تدوین کرده اند . بعضی از این روشها به طور عمده به رفتار فرد می پردازند و بعضی به فرایند تفکر (الهه میرزایی ، 1378)

هدف اصلی:

بررسی میزان اضطراب  واسترس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

اهداف فرعی:

۱- بررسی رابطه بین اضطراب و دروس خاص

۲- بررسی ترس از شکست در امتحان با میزان اضطراب

۳- بررسی حالات روحی و روانی و اثرات آن در ایجاد اضطراب

۴- بررسی نقش رقابت دانشجویان با میزان اضطراب

۵- بررسی تفاوت میزان اضطراب دانشجویان دختر و پسر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال بررسی ماهیت وآثار حقوقی امضاهای الکترونیکی (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
22:31
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات10
حجم فایل37 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی ماهیت وآثار حقوقی امضاهای الکترونیکی

 

  تحولات نوین تجارت الکترونیک، امری غیر قابل انکارمی باشد و ملحق شدن به این شیوه که تجارت را تسهیل و روابط تجاری را سرعت می بخشد یکی از نیازهای بازار و تجارت جامعه می باشد. امضاء یک تائید حقوقی یک سند است و امضاء الکترونیک به عنوان یکی از مباحث مهم تجارت الکترونیکی مورد توجه علم حقوق قرار گرفته است. موضوع بحث این تحقیق در خصوص بررسی تطبیقی ماهیت و آثار حقوقی امضاهای الکترونیکی می باشد که با فراگیر شدن استفاده از وسایل نوین ارتباطی که قابلیت ارسال پیام کتبی را دارد حال این سوال پیش می آید که آیا این ارتباطات الکترونیکی از امنیت کافی برخوردار  می باشند؟ آیا امضاء الکترونیکی می تواند جایگزین امضای سنتی شود؟ نظریه معادل های کارکردی پاسخگوی این موضوع می باشد، در تولید و شناسایی امضای دیجیتال از کلید عمومی و خصوصی استفاده می گردد. استفاده از فنون رمزنگاری برای ایمنی ارتباطات در فضای مجازی لازم و ضروری می باشد. از آنجا که اسناد الکترونیکی به سرعت افزایش می یابد قانونگذار آنرا به عنوان دلیل پذیرفته است و هم چنین برای سند الکترونیکی مطمئن اثر قانونی خاصی پیش بینی نموده و از نظر عدم قابلیت انکار و تردید، مانند اسناد رسمی دانسته است. با تدقیق به ضرورت تصریح در رسیدگی به اختلاف کاربران وسایل ارتباطی نوین شیوه های جایگزین حل و فصل اختلاف به جای مراجعه به دادگاه ها از اهمیت خاصی برخوردارند که به مطالبی در خصوص این شیوه ها نیز اشاره شده است. فراگیر شدن تجارت الكترونیك مستلزم تضمین اعتبار و امنیت آن توسط نظامهای حقوقی است. یكی از مهم‌ترین ابزارهای اعتبار دهی به مبادلات الكترونیك، پذیرش امضای الكترونیك و فراهم كردن مقتضیات فنی آن است. در حال حاضر امضای الكترونیك به عنوان یكی از اعمال دارای آثار حقوقی همسان با امضاء دستی مورد پذیرش قانونی نظامهای حقوقی دنیا (از جمله كشور ایران) قرار گرفته و جایگاه خود را در ادله اثبات دعوا تثبیت كرده است. امضای الكترونیك هیچ تفاوتی از حیث آثار حقوقی با سایر امضاهای دست نویس ندارد یعنی چنانچه امضای الكترونیك از تمام شرایط فنی لازم برخوردار باشد و ایمنی آن توسط علوم رایانه‌ای تضمین شود، آن‌گاه از همان اعتبار و جایگاه امضاء دست‌نویس در ادله اثبات دعوا برخوردار خواهد بود و می‌تواند به عنوان دلیل در مقام دعوا یا دفاع مورد استناد قرار گیرد.  در این تحقیق ضمن تعریف و بیان انواع امضای الكترونیك و بررسی جنبه‌های فنی آن، ارزش اثباتی و جایگاه آن در حقوق مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

سؤالات تحقیق:

  1. آیا امضای الکترونیکی را می توان جایگزین امضاء سنتی نمود؟

  2. آیا در امضای الکترونیکی امکان جعل وجود دارد؟

  3. قدرت اثباتی ادله الکترونیکی به چه میزان خواهد بود؟

  4. آیا دادرس داده پیام را به عنوان دلیل خواهد پذیرفت؟

  5. شناسایی دیگران در فضای مجازی به چه صورت امکان پذیر می باشد؟

  6. آیا راهی برای اثبات انتساب محتویات یک پیغام الکترونیکی به شخص معرفی شده در آن وجود دارد؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال بررسی نقش شبکه های اجتماعی بر سلامت اجتماعی نوجوانان (روانشناسی و علوم تربیتی)

يکشنبه 24 دی 1396
22:30
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات27
حجم فایل120 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی نقش شبکه های اجتماعی بر سلامت اجتماعی نوجوانان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

شبکه های اجتماعی,بررسی,جوان,جوانان,نوجوانان,افسردگی نوجوانان,تاثیر شبکه های اجتماعی,مقاله در مورد اثرات شبکه ها اجتماعی

بیان مسأله

 

سلامت اجتماعی  و رابطه آن با سرمایه اجتماعی امروزه از مهترین مفاهیمی هستند که در چند دهه اخیر مورد توجه پژوهشگران مطالعات جامعه شناسی و برنامه ریزی رفاه اجتماعی در هر حوزه ای از جمله نهاد اجتماعی خانواده  قرار گرفته است.« سلامت موضوعی مطرح در همة فرهنگ هاست و تعریف آن در هر جامعه ای تا اندازه ای به حس مشترک مردمان از سلامت و فرهنگ آنها باز می گردد.»( سجادی و  همکاران،1384).

ولی معمولاً  هر گاه از  سلامت سخنی به میان آمده بیشتر بُعد جسمانی آن مورد توجه بوده، در حالی که رشد و تعالی جامعه در گرو تندرستی آن جامعه از ابعاد همه جانبة سلامت ( جسمانی، روانی و اجتماعی) است. سازمان جهانی بهداشت در تعریفی « سلامت را به عنوان حالتی از رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی، نه صرفاً فقدان بیماری، تعریف می کند»world health organizalion,1979)). بنابراین سلامت اجتماعی در کنار سلامت جسمانی و روانی یکی از سه ارکان تشکیل دهنده سلامت عمومی جامعه و خانواده می باشد.« در واقع زمانی شخص را واجد سلامت اجتماعی بر می شمریم که بتواند فعالیت ها و نقش های اجتماعی خود را در حد متعارف در خانواده و اجتماع بروز دهد و با  خانواده  و جامعه ای که در آن زندگی می کند، هنجارهای اجتماعی موجود احساس پیوند، اتصال و ارتباط بر قرار نماید.» ( فدایی مهربانی، 1386: 8) بر اساس این امر سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی از مباحث اجتماعی هستند که در جامعه ما در دهة های اخیر باید مورد توجه، بسترسازی، نهادینه شدن در تمام عرصه ها از جمله نهاد اجتماعی خانواده قرار گیرد.

سلامت اجتماعی به نوعی بهداشت روانی، فردی و  جمعی است، که در صورت تحقق آن شهروندان دارای انگیزه و روحیه شاد بوده و در نهایت، جامعه شاداب و سلامت خواهد بود. در واقع زندگی سالم در بین اعضای خانواده محصول تعامل اجتماعی بین انتخاب های فردی از یک سو و محیط اجتماعی و اقتصادی خانواده از سوی دیگر است.گلداسمیت سلامت اجتماعی را« ارزیابی رفتارهای معنی دار مثبت و منفی فرد در ارتباط با دیگران» تعریف می کند و آن را یکی از اساسی ترین شاخص های سلامت هر  جامعه ای از جمله خانواده معرفی می نماید، که منجربه کارا یی فرد در خانواده و جامعه  خواهد شد. (Larson, 1993:285). از سوی دیگر مفهوم سرمایه اجتماعی مطرح در حوزه زندگی انسان در چند دهه اخیر در تمام مسائل و پدیده های اجتماعی و فرهنگی از جمله مباحث و مسائل حوزه خانواده ریشه داونیده است، و این مفهوم با هر حوزه اجتماعی می تواند پیوندی معنادار داشته باشد؛ و اخیراً به عنوان یک عامل اجتماعی مؤثر بر سلامت عمومی و اجتماعی خانواده اثرگذار است. بنابراین میزان سلامت اجتماعی و  بهره مندی از شاخص های سرمایه اجتماعی به عنوان یک عامل اجتماعی تعیین کننده سلامت پایدار و همه جانبة خانواده از مباحثی هستند که می تواند در این مقاله به عنوان موضوع اصلی مورد توجه قرار گیرد، که چگونه رابطه ای بین مؤلفه های اساسی این دو مفهوم وجود دارد؟ و با توجه به پیوند معنایی که بین این دو مفهوم اجتماعی وجود دارد، چه راهکارها و پیشنهاداتی را می توان در جامعه برای بسترسازی و نهادینه کردن آن بیان کرد؟

هدف اصلی:

بررسی نقش شبکه های اجتماعی بر سلامت اجتماعی نوجوانان

اهداف فرعی:

1- بررسی حمایت اجتماعی ناشی از شبکه‌ی خانوادگی برای نوجوانان

 2- بررسی حمایت اجتماعی ناشی از شبکه‌ی خویشاوندی برای نوجوانان

 3- بررسی حمایت اجتماعی ناشی از شبکه‌ی همسایگی برای نوجوانان

4- بررسی حمایت اجتماعی ناشی از شبکه‌ی دوستی برای نوجوانان

5- مقایسه نقش شبکه‌های مختلف در تامین حمایت اجتماعی برای نوجوانان

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال تحلیل پارامتر های مهم اجرایی در خطوط لوله نفت و گاز (عمران)

يکشنبه 24 دی 1396
22:30
جمشید راد
دسته بندیعمران
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات16
حجم فایل76 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال تحلیل پارامتر های مهم اجرایی در خطوط لوله نفت و گاز

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

پروپوزال خطوط نفت و گاز,اجرای خطوط نفت و گاز,پایان نامه خطوط نفت و گاز,پارامترهای اجرایی در صنعت نفت و گاز,تحلیل اجرای خطوط نفتیپروپوزال,مهم,لوله, پروپوزال خطوط نفت و گاز ,اجرای خطوط نفت و گاز ,پایان نامه خطوط نفت و گاز ,پارامترهای اجرایی در صنعت نفت و گاز ,تحلیل اجرای خطوط نفتی ,پروپوزال مهم لوله ,خطوط لوله دریایی

بیان مسأله

جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از 14 هزار كیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و بیش از 30 هزار كیلومتر خطوط لوله انتقال گاز دارای طولانی‌ترین شبكه خطوط لوله نفت و گاز در منطقه خاورمیانه می‌باشد. برخورداری‌ از طولانی‌ترین و گسترده‌ترین و  صعب‌العبورترین شبكه خطوط انتقال خاورمیانه، مدیریت اجرای خطوط لوله را در کشور به یكی از كارآمدترین سیستم بهره‌برداری، راهبری و نگهداری خطوط انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی تبدیل كرده‌است. در ایران حدود 30000 کیلومتر خط لوله‌ی انتقال نفت و گاز وجود دارد که با احتساب خطوط لوله‌ی بین چاه‌ها، مراکز جمع‌آوری و پالایشگاه‌‌ها این عدد به 70000 کیلومتر می‌رسد. همچنین طرح‌های در دست طراحی و اجرای خط لوله در ایران (خطوط اصلی انتقال گاز و خطوط متعدد انتقال نفت خام و فرآوده‌های نفتی) جمهوری اسلامی ایران را به مهد صنعت لوله‌سازی و اجرای طرح‌های خط لوله در منطقه خاورمیانه و یكی از مهم‌ترین كشورهای دنیا از این نظر تبدیل كرده است. از سوی دیگر شرایط منحصر به فرد ایران از نظر حجم منابع هیدروكربنی و همچنین جایگاه كشور در میان كشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه، ایران را به شاهراه انتقال انرژی و نقطه اتصال منابع انرژی خاورمیانه و كشورهای منطقه به بازارهای اروپا و آسیای جنوب شرقی مبدل نموده است.
خطوط لوله سه نقش را عهده‌دار هستند:
۱-  به منظور جمع‌آوری نفت از چاه‌های نفت
 ۲- حمل مواد هیدروکربنی خام یا فراورده در لوله‌های با قطر بالا
 ۳- توزیع فراورده‌ها در لوله‌های با قطر پایین و رساندن محصولات به دست مصرف‌کننده. ( توفیقی،1370)
جهت انجام یك طراحی و اجرای خطوط انتقال نفت و گاز مناسب و بهینه در درجه اول نیاز به اطلاعات و داده‌های مناسب و كافی می‌باشد نیاز است كه اطلاعات كاملی از قوانین، استانداردها، مقررات، فرمول‌ها و محاسبات مربوط به طراحی در دسترس وجود داشته باشد حال نیاز است كه اطلاعات كاملی در مورد مسیر خط لوله شامل عوارض، نقشه های توپوگرافی، زمین شناسی، نقشه انواع راه‌ها و خطوط لوله آب، نفت و خطوط لوله دیگر، خطوط انتقال برق، مكان قرارگیری شهرها و روستاها، آمایش آماری جمعیت، پراكندگی‌های صنایع و جمعیت‌ها و انواع مصرف كننده ها، اسناد و مدارك موجود، مرزها و طرز مرزبندی‌های مختلف و انواع حریم‌ها جمع‌آوری و مشخص شود. در مرحله بعد نیاز به اطلاعات و داده‌های متعددی از قبیل محدودیت‌ها و موانع، هزینه‌های مواد ، تجهیزات، نیروها، محدودیت‌های زمانی و غیره دارد.
فرضیات تحقیق
1-     بسترسازی لوله از پارامترهای مهم اجرایی خطوط لوله‌گذاری  نفت و گازمی‌باشد.
2-     نوع و فشار بیضوی شدن لوله، چروکیدگی لوله حین نصب و تورفتگی لوله از پارامترهای مهم اجرایی لوله‌گذاری هستند.
3-      استفاده از دستو.رالعمل‌های استاندارد در خطوط لوله‌گذاری امری ضروری است.
4-      تست هیدرواستاتیک روشی برای آزمایش خطوط لوله‌گذاری نفت و گاز است.
5- استفاده از حفاظت کاتدی از پارامترهای مهم اجرایی لوله گذاری نفت و گاز می باشد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال بررسی تاثیر رضایت شغلی بر اضطراب و استرس کارکنان (مدیریت)

يکشنبه 24 دی 1396
22:30
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات23
حجم فایل156 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی تاثیر رضایت شغلی بر اضطراب و استرس کارکنان

پروپوزال بررسی تاثیر رضایت شغلی بر اضطراب و استرس کارکنان (مطالعه موردی بیمارستان...)

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

روانشناسی کار و مدیریت,مدیریت استرس

بیان مسأله

سرمایه‌ی انسانی، حیاتی‌ترین عنصر راهبردی و اساسی‌ترین راه، برای افزایش اثربخشی و کارایی سازمان است و پیشرفت و ترقی جامعه را به دنبال خواهد داشت (Woolridge,2000: 112). اکنون که اهمیت کارکنان، به عنوان یکی از منابع بسیار مهم سازمان، درک شده است، رفتار آنها هم می‌تواند بسیار با اهمیت تلقی شود و به طور مسلم، نقش نیروی انسانی در پیشبرد امور جامعه و به عنوان موثرترین رکن تحولات اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی، دارای اهمیتی والا است، زیرا اگر سازمانی، بیشترین سرمایه و بهترین فناوری و امکانات را داشته باشد، اما فاقد نیروی انسانی مولد و باانگیزه باشد، به هدف خود نخواهد رسید. امروزه، سازمان‌ها به کارکنانی اثربخش و کارآمد نیاز دارند تا بتوانند در جهت رشد و توسعه همه‌جانبه خود در راه رسیدن به اهدافش دست یابد. اما در این میان، عوامل متعدی از جمله شرایط اجتماعی و محیطی بر کیفیت کاری و عملکرد افراد تاثیر می‌گذارد.

انسان باید در سراسر زندگی، به طور مداوم با تغییرات درونی و تغییرات جهان اطراف خود را تطبیق دهد و با آنها سازش نماید. شرایط نامساعد اجتماعی و محیطی از عوامل مهم ایجاد فشار روحی (تنش) هستند که سلامت روان را به مخاطره می‌اندازد (فیلیان، 1371: 71؛ عبدی و دیگران، 1380: 65).

رضایت شغلی و تعهد سازمانی عامل کلیدی و بسیار مهم در موفقیت شغلی می باشد و چنانچه میزان رضایت در شغل، بالا باشد، به طور مسلم، از میزان استرس افراد در کار می‌کاهد و منجر به افزایش کارآیی و احساس رضایت فردی می‌شود.

از آنجایی که استرس‌های شغلی، بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد، و کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد(halkas,2010: 111)، و از آنجا که نیروی بیمارستان که به عنوان شاخصه‌ی مهمی در ایجاد آرامش و سلامت و حفظ آن برای جامعه، دارای نقش کلیدی و اساسی می‌باشد، بی‌شک، میزان استرس شغلی آنها بر افزایش بهره‌وری و عملکردشان، تاثیر فراوان و مخربی می‌گذارد.

هدف اصلی:

بررسی تاثیر رضایت شغلی بر اضطراب و استرس کارکنان (مطالعه موردی بیمارستان...)

اهداف فرعی:

بررسی میزان اضطراب و شناخت عوامل موثر بر اضطراب کارکنان

بررسی حالات روحی و روانی کارکنان و اثرات آن در ایجاد اضطراب

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال توریست و تأثیر آن بر امنیت ملی (گردشگری و توریسم)

يکشنبه 24 دی 1396
22:30
جمشید راد
دسته بندیگردشگری و توریسم
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات26
حجم فایل153 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال توریست و تأثیر آن بر امنیت ملی

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

 توریست, توریست و تاثیرات آن بر امنیت ملی, صنعت توریست

بیان مسأله

 

گردشگری امروز یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه ملی کشورها، به خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می شود که علاوه بر آن دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی تأثیرات بین الملل خاصی است. به همین دلیل اغلب کشورهای جهان که دارای میراث فرهنگی غنی و نیز مناطق طبیعی هستند و از این فعالیت به منزله ابزاری راهبردی در توسعه اقتصادی استفاده می کنند.

کشورها علی رغم داشتن استعدادهای فراوان، وجود منابع عظیم گردشگری، جاذبه های فرهنگی و طبیعی چنانکه شایسته است، نتوانسته در زمینه بهره گیری از درآمدها و ورودی های گردشگری عرصه بین الملل به جایگاه در خور مقام خود دست یابد. در مسئله گردشگری یکی از عوامل مهم  وجود افراد خارجی است که توریست نامیده می شود و با ورود خود به کشور باعث ایجاد رونق اقتصادی ارتباطی و فرهنگی بین المللی در کشور می شود. که باید کنترل دقیق روی این افراد صورت گیرد بنابراین این موضوع را در بحث اطلاعات قرار داد. و اداره کل اتباع خارجه مسئول کنترل این افراد هستند.

سؤالات تحقیق:

1- اثرات جهانگردی چیست؟                         

2- تبعات حضور توریست در کشور چیست؟

3- جرائم علم توریست در کشور چیست؟      

4- جرائم که توسط توریست انجام می شود چیست؟

5- حقوق و تکالیف جهانگردان غیر مسلمان در کشور چیست؟

6- تأثیر صنعت توریست و توریست برامنیت کشور چیست؟

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در اساتید متأهل زن و مرد (روانشناسی و علوم تربیتی)

يکشنبه 24 دی 1396
22:30
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات30
حجم فایل92 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در اساتید  متأهل  زن و مرد

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی ,پایان نامه بلوغ عاطفی ,پایان نامه رضایت زناشویی , رضایت زناشویی در اساتید ,رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل ,بلوغ عاطفی اساتید متأهل ,پایان نامه رضایتمندی زناشویی ,پروژه رضایت زنا,بلوغ عاطفی رضایت زناشویی,پایان نامه رابطه‌ی

بیان مسأله

  با شروع زندگی مشترک و ایجاد رابطه زناشویی، رضایت زناشویی به متغیری مهم در رابطه با کیفیت زندگی بدل میشود. رضایت زناشویی یک متغیر نگرشی است و بنابراین یک خاصیت فردی زن و شوهر محسوب می شود.

 رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است.( خدابخش احمدی و همكاران،1384).

بدین ترتیب می‌توان گفت: زوجینِ دارای رضا‌مندی، در حیطه‌های گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.‌این چنین زن و شوهر‌هایی از نوع و سطح روابط عاطفی‌شان راضی‌ هستند،پای‌بندی‌های مذهبی مشتركی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه‌ریزی ومدیریت می‌كنند، در مسائلی كه اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از نوع و كیفیت گذران اوقات فراغت و رفت‌وآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراك نظر دارند. اهمیت كیفیت زندگی‌زناشویی یا همان رضا‌مندی و نارضا‌مندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار می‌شود. مطالعات نشان داده است كه رضا‌مندی و یا نارضا‌مندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی‌ دارند، از نظر جسمانی سالم‌ترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد كه از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همكاران،1384).افراد متأهل ی كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته و از رضا‌مندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفی‌اند و در مقایسه با افراد ناسازگار، كمتر دچار مشكلات روان‌شناختی می‌شوند.

 رضایت زناشویی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های ثبات عاطفی زوجین به حساب می‌آید

بلوغ عاطفی را می توان به توانایی کنترل خود در مقابل ناکامی ها، احساس مسئولیت در قبال تصمیمات و اعمال شخصی و سطح مطلوبی از آگاهی نسبت به عواطف خود توصیف نمود. مواری (1997) بلوغ عاطفی را به توانایی عشق دادن و عشق گرفتن، توانایی رو به رو شدن با واقعیات زندگی و تجزیه و تحلیل جزئیات آن وقایع، توانایی تعبیر مثبت داشتن از رویدادها و تجربیات ناگوار زندگی، توانایی یادگیری از شکست ها و تجارب تلخ زندگی، توانایی پذیرش شکست ها و ناکامی ها، توانایی کنترل خشم و رهایی از رفتار های تکانشی توصیف کرده است.

عوامل گوناگونی بر رضایت زناشویی تاثیر گذارند که هر کدام از این عوامل نیز در جایگاه خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم از بلوغ عاطفی تاثیر می گیرد و تاثیر می گذارند:

1. تفکر و شناخت، نقش تفکر و برداشت زن و شوهر از رفتار همدیگر در اختلال روابط زناشویی مبرم است.

2. مهارت ارتباطی یعنی توانایی در برقراری روابط کلامی و رفتاری با همسر.

3. مسائل مالی

4. رابطه جنسی

5. دخالت خویشاوندان و بستگان

6. ابراز عشق و محبت

یكی از روش‌هایی كه می‌تواند نقش مهمی‌در رضایت زناشویی ایفا كند استفاده ازقابلیت‌ها، ظرفیت‌ها ومنابع عاطفی موجود در زوجین و كنترل، هدایت، مدیریت و جهت‌دهی این قابلیت‌ها در راستای رضایت زناشویی است. بلوغ عاطفی نقش بسزایی در ایجاد مهارتهای لازم و ضروری جهت برقراری تعامل و ارتباط مؤثر با زوجین، رضایت زناشویی، حل مسئله و مقابله با مشکلات بین زوجین دارد. بلوغ عاطفی  شخص مستلزم بروز و ظهور رفتارهای آشكاری همچون قدرت برقراری ارتباط با همسر، درگیر شدن در تعاملات عاطفی، توان درك احساسات متقابل و توسعه حسّ همدلی بین زوجین است .

سؤالات تحقیق:

1-آیا بین بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی اساتید  متأهل  زن و مرد استان قم تفاوتی وجود دارد؟

2-آیا بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوتی وجود دارد؟

3-آیا مولفه ها و شاخص های بلوغ عاطفی می توانند رضایت زناشویی بین اساتید  متأهل مرد و زن  را پیش بینی کنند؟

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه آنان (مدیریت)

يکشنبه 24 دی 1396
22:29
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات25
حجم فایل158 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه آنان

 

مدیران به عنوان یكی از اجزای سازمان نقش مهمی ایفا می كنند. «اگر مدیران یك جامعه دارای دانش و مهارت های كافی باشند، بدون تردید سازمان نیز از اثر بخشی، كارایی و اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود»(1). گسترش همه جانبه سازمانها لزوم برخورداری از مدیرانی ماهر و توانمند در به کارگیری دانش و تجربه تخصصی را دو چندان ساخته است. این مدیران با تأثیرگذاری مستقیم بر آموزش سایر مشاغل بر جهت دهی کل جامعه مؤثرند(2). از آنجایی که مدیران برای داشتن كارایی نیازمند برخورداری طیفی از مهارت ها می باشند، لذا درباره مهارت ها نظریه های متفاوتی مطرح شده است، و هر كدام خصوصیاتی را برای مدیران به عنوان مهارت های اساسی مورد نیاز آن ها عنوان كرده اند. مهارت، در حقیقت به قابلیت مستمر فرد در انجام سریع و دقیق یک وظیفه اطلاق می شود. سالهاست در ادبیات مدیریت، به ویژه مدیریت عمومی مهارت های طرح شده توسط رابرت کاتز[1](3) که مهارت های مورد نیاز مدیر را در سه حیطه مهارت فنی[2]، مهارت انسانی[3] و مهارت ادراكی[4] طبقه بندی كرد، مد نظر مولفین و صاحبنظران بوده است. مهارت مدیریتی به مهارت هایی گفته می شود که به وسیله آن شخص در وجود خود امکان به حرکت درآوردن اجزاء یک مجموعه را برای حرکت متناسب همه اجزاء به سوی اهداف تعیین شده فراهم می آورد. دانشمندانی همچون کاتز به مهارت های فنی- ادراکی - انسانی، رابینز[5] (2000) مهارت های سیاسی و مهارت های ویژه، گریفین[6] (4) مهارت های تشخیصی و تحلیلی اشاره كرده اند. جورج و جونز مهارت های فنی – ادراکی – انسانی را اینگونه تعریف کرده اند:

1.مهارت های فنی  مهارت هایی هستند که حیطه ای ازدانش یا شغل ویژه ای را در بر می گیرد .

2.مهارت های انسانی  مهارت هایی هستند که شامل توانایی  درک تغییر وکنترل رفتارهای فردی و گروهی می باشد

3.مهارت های ادراکی  مهارت هایی هستند که شامل توانایی تجزیه و تحلیل موقعیت و تشخیص علت و معلول  موضوعات و حوادث می باشند .این مهارت ها اغلب از طریق آموزش رسمی، تجربه و تفکرقابل حصول می باشند(5). تا اینكه در دوره معاصر مهارت های یادگیری و هوش هیجانی و غیره ... در حال بررسی و تکوین می باشد(5). گرچه مهارت مدیران به طرق گوناگون تقسیم بندی شده است، ولی مهارتهای سه گانه ای که علاقه بند(6)به نقل از کاتز به صورت مهارت فنی، روابط انسانی و ادراکی بیان کرده، در برگیرنده تمام تقسیم بندی های موجود است. علاوه بر مهارت، مدیران نیازمند فاکتور مهم دیگری هستند که به آن ها در مدیریت مؤثر و کارآمد کمک می کند، که این عامل هوش است. از لحاظ تئوری، دلایل بسیاری وجود دارد که هوش به رهبری مربوط است.

هدف اصلی:

بررسی رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه

اهداف فرعی:

1-بررسی و ارزیابی مولفه های هوش هیجانی و ارتباط آن با بهره وری شغلی مدیران

2-مقایسه  هوش هیجانی مدیران شهرداری

3- مقایسه بهره وری شغلی مدیران شهرداری

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروپوزال تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر بنگاه های صادراتی کوچک و متوسط (SMEs) (مدیریت)

يکشنبه 24 دی 1396
22:29
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات35
حجم فایل194 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر بنگاه های صادراتی کوچک و متوسط (SMEs)

 

در دنیای سراسر رقابت امروز، موفقیت هر ملت در گرو درک و شناخت از امکانات موجود وبهره گیری بهینه از آنها به منظور رشد و توسعه بیشتر در همه ابعاد و زمینه هاست و این امر مهم در کشور ما ایران نیز که سالیان دراز است تکیه بر درآمدهای نفتی داشته، بسیار ضروری و حیاتی به نظر می رسد. جامعه ای که می خواهد بر پای خویش بایستد و استقلال خود را در جهان امروز حفظ کند نیاز به درآمد منابع و امکانات دیگری دارد که باید شناخته شوند و به منظور رشد و توسعه آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری و اقدامات موثری را انجام دهند و از درآمد ناشی از این محصوات که زاییده خلاقیت های فردی و اجتماعی است استفاده نماید. این امر مهم در درجه اول به تحقیق در مورد شناخت منابع، موانع و امکانات و در درجه دوم به برنامه ریزی برای دستیابی به بهره وری بالاتر و اقدام سریع تر در به انجام رساندن این برنامه ها، نیاز دارد. از طرفی صادرات در حالی که عملکرد شرکت از جمله حجم فروش، سهم بازار، سودآوری و موقعیت رقابتی را بهبود می بخشد روی سطوحی از استخدام، درآمدهای ارزی، توسعه صنعتی و رفاه ملی هم به طور مثبت تاثیر می گذارد. با توسعه جهانی شدن و ادغام اقتصادی در میان کشورها، صادرات یکی از مهمترین استراتژی های بین المللی کردن شرکت ها و اقتصاد های ملی شد. مدیران شرکت ها برای رقابت در بازارهای داخلی و همچنین خارجی باید مسائل و موانع متعدد صادراتی و نتایج آنها را روی توسعه صادراتی شرکت درک کنند. این مسئله برای سیاست گذاران هم به منظور اتخاذ برخی اقدامات برای حذف و یا حداقل کاهش آثار آنها دارای اهمیت است(رحمانی یوشانلوئی و همکاران، 1392).

افزایش صادرات به دلیل جهانی شدن اقتصاد دنیا با کاهش تعرفه ها و سیاست های آزادسازی تجارت رخ داده است. دولت ها علاقمند کمک به شرکت ها جهت افزایش صادرات هستند و دولت های کشورهای توسعه یافته سیاستهای ارتقاء صادرات مختلفی را به مرحله اجرا گذاشته اند. دولت ها به ارتقاء صادرات بنگاه های خود علاقه نشان می دهند چون صادرات، نیروی محرکه رشد اقتصادی است (زو و همکاران، 1998).

 سیاستهای ارتقاء صادرات دولت معمولاً منجر به افزایش بیشتر صادرات شرکت می گردد. بنابراین چنین نتیجه گیری می گردد که رفتار صادراتی شرکت و همین طور عواملی که نقش مهمی در موفقیت صادراتی آنها ایفا می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش جهت شناسایی اینگونه عوامل می تواند برای مدیران و سیاستگزاران راهنمای با ارزشی برای تدوین و اجرای سیاست صادرات باشد (کاتسیکیز و همکاران، 1996).

بسیاری از کشورهای جهان بخصوص کشورهای توسعه یافته برای حمایت و تشویق صادرات، تسهیلات و مشوق هایی را اعمال می نمایند؛ پرداخت وجه نقد (به صورت مستقیم یا غیرمستقیم)، معافیت مالیاتی، فروش ارز به قیمتی ارزانتر از قیمت متعارف جهت خرید مواد اولیه لازم، خرید ارز حاصل از صادرات به قیمتی گرانتر از قیمت متعارف، اعطای جایزه (یارانه) به صادرات و نظایر آن از جمله این روش ها می باشند.

در کشور ایران نیز سالیانه مبالغ قابل توجهی صرف سیاستهای تشویق صادرات می شود. درضمن چارچوب نهادی مشخصی نیز در کشور برای حمایت از صادرات شکل گرفته است که سازمان توسعه تجارت، موسسه مطا لعات و پژوهش های بازرگانی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و شرکت نمایشگاه های بین المللی در این چارچوب قرار می گیرند. با این وجود، با این که چند دهه است که راهبرد تشویق صادرات به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در راستای سیاست کلان رشد اقتصادی در دستور کار دولت های ایرانی قرار داشته و برنامه ها و فعالیت های متعددی نیز در این راستا انجام شده است، بررسی ها نشان می دهد که کشور ایران با وجود برخورداری از پتانسیل های بالای صادراتی، سهم کمی از بازارهای بین المللی را در اختیار دارد و اگرچه از زمان تدوین برنامه سوم توسعه، صادرات ایران روند صعودی به خود گرفته است، اما هنوز فاصله زیادی با شرایط مطلوب وجود دارد. به علاوه ترکیب کالاهای صادراتی کشور نیز نیازمند اصلاح و بهبود است. صادرات ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته و کشورهای همتراز به میزان قابل تأملی پایین تر است. البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنایع مختلف تولیدی وخدماتی کشور قابلیت های پایه ای مورد نیاز برای موفقیت در صادرات را دارند .    

بنابراین این سؤال کلیدی قابل طرح است که چرا حجم صادرات کشور پایین است؟ سؤال فوق سؤالی پیچیده و چند بعدی است که پاسخ به آن مستلزم بررسی عوامل مختلفی است . ازبین تمامی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد صادراتی کشور، ممکن است یکی از عوامل سیاستهای تشویق صادرات باشند. بنابراین این سؤال قابل طرح است که میزان و نحوه تأثیرگذاری سیاستهای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط چقدراست؟ در این پژوهش که با هدف بررسی میزان و چگونگی تأثیرگذاری سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط است، ارایه شده است. منظور بنگاه های کوچک ومتوسط در این پژوهش شرکت هایی هستند که در زنجیره تأمین در اقدام به تولید کالاها و خدمات می نمایند این کار با هدف دستیابی به شناخت نسبت به مکانیزم های اثرگذاری این مشوق ها و حمایت ها بر صادرات  بنگاه های کوچک و متوسط انجام شده است. اما با توجه به اهمیت حمایت از صادرات و لزوم پرداختن به آن و با علم به اینکه این برنامه ها در ایران نیز مدنظر برنامه ریزان بوده و اجرایی شده اند، به نظر می رسد که نتوانسته اند تاثیر آنچنانی بر روی بهبود صادرات داشته باشند. پژوهش حاضر با این فرض یعنی بررسی تاثیر سیاستهای حمایت از صادرات بر صادرات  بنگاه های کوچک ومتوسط به دنبال پاسخ به این سوال اساسی است که چرا سیاستهای حمایت از صادرات در نتوانسته اند عملکرد صادراتی را بهبود و راهکارهای بهبود عملکرد صادراتی شرکت ها چیست؟

فرضیه اصلی

 H1- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

فرضیه های فرعی 

H2- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر استراتژی صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H3- استراتژی صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط بر صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H4- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر موانع صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در  تأثیر دارد.

H5- موانع صادراتی بر استراتژی صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در تأثیر دارد

H6- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر انگیزاننده های صادرات در تأثیر دارد.

H7- انگیزاننده های صادرات بر استراتژی صادرات بنگاه های کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H8- انگیزاننده های صادرات بر موانع صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H9-انگیزاننده های صادرات بر صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir