کارتحقیقی بررسی سرقت حدی و شرایط مستوجب حد در حقوق ایران (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:52
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات32
حجم فایل82 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
سرقت از دیدگاه حقوق جزای اسلام، بر حسب شرایط مربوطه می‏تواند به یكی از عناوین زیر متصف گشته و حسب مورد مجازات آن دگرگون گردد اولاً سرقتی كه جامع شرایط حد بوده و تحت عنوان سرقت حدی مطرح می‏شود؛ در این صورت سارق به حد سرقت محكوم می‏گردد ثانیاً سرقتی كه به صورت مسلحانه و یا راهزنی ارتكاب یافته و موجب رعب و وحشت عمومی می‏گردد، كهدر این صورت تح

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارتحقیقی تعزیز در حقوق ایران (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:52
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات44
حجم فایل97 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

مقدمه
تعزیر در زبان عربی به معنی ادب کردن و گاهی به معنی بزرگداشت، یاری و منع کردن است، و در اصطلاح فقهی به نوعی از مجازات گفته می‌شود که بسته به رأی قاضی و با در نظر گرفتن میزان جرم و مقدار تحمل مجرم درباره او اجرا می‌گردد بنابراین فرق اساسی تعزیر با سایر مجازات‌های اسلامی این است که حد، دیه و قصاص مجازات‌های معین و ثابتی است، ولی تعزیر مجازات

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارتحقیقی تبعید در حقوق ایران (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:52
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات35
حجم فایل103 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
فقها از تبعید برداشت های متفاوتی دارند دور كردن، حبس كردن، غرق كردن، نابود كردن كه با لحاظ قانون ایران، تبعید محلی تحت نظارت مقید به محدودیت های خاصی است از آنجا كه شارع مقدس خصوصیاتی برای محل تبعید بیان نكرده است حدود آن بستگی به عرف و نظر حاكم دارد، لذا تبعیدگاه و انضباط آن مذكور در ماده 5 قانون اقدامات تامینی و تربیتی نسخ نشده و می توان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارتحقیقی حقوق زندانیان (علوم انسانی)

يکشنبه 24 دی 1396
20:52
جمشید راد
دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات55
حجم فایل125 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
مجازات حبس بارها و از ابعاد مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است و صاحب‌نظران به دنبال ارائه‌ی راهکارهایی برای جایگزینی حبس بوده‌اند تا مجازاتی را اعمال کنند که علاوه بر عبرت‌آموزی واقعی، بتواند فرد بزهکار را اصلاح و او را برای بازگشت زندگی صحیح و سالم راهنمایی کند از سوی دیگر حقوق شهروندی به عنوان پایه و اساس تضمین کرامت انسانی راه دیگری در بر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارتحقیقی جرم منازعه (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:51
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات28
حجم فایل87 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
حفظ نظم اجتماعی و انسجام عمومی در گرو تعامل و نه تقابل رفتارهای اعضای جامعه با یكدیگر می باشد قانونگذار در راستای ایجاد هماهنگی و تعامل چاره ای ندارد جز اینكه برهم زدن تعامل اجتماعی را با ضمانت اجراهایی مواجه كند منازعه از آن دسته رفتارهایی است كه به شدت امنیت و احساس امنیت افراد جامعه را دستخوش نگرانی می كند، به همین دلیل قانونگذار جمهوری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارتحقیقی بزهکاری اطفال و نوجوانان در مقررات حقوق جزا (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:51
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات38
حجم فایل103 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
بزهکاری، همواره در بین کودکان و نوجوانان وجود داشته است، ولی از اواخر قرن نوزدهم تخلف و قانون‌شکنی این گروه سنی در کشورهای بزرگ صنعتی جلب توجه نموده است مفهوم بزهکاری، در اوایل قرن بیستم شکل گرفت و تا قبل از آن با متخلفین جوان و مجرمین بزرگسال، رفتاری تقریبا یکسان می‌شد با گذشت زمان و تحول فکر و اندیشه و تغییر در ساختار خانواده، همچنین تغیی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی بزهکاری اطفال و نوجوانان در مقررات حقوق جزا (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:51
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات38
حجم فایل103 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
بزهکاری، همواره در بین کودکان و نوجوانان وجود داشته است، ولی از اواخر قرن نوزدهم تخلف و قانون‌شکنی این گروه سنی در کشورهای بزرگ صنعتی جلب توجه نموده است مفهوم بزهکاری، در اوایل قرن بیستم شکل گرفت و تا قبل از آن با متخلفین جوان و مجرمین بزرگسال، رفتاری تقریبا یکسان می‌شد با گذشت زمان و تحول فکر و اندیشه و تغییر در ساختار خانواده، همچنین تغیی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

کارتحقیقی اعتبار علم قاضی (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:51
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات30
حجم فایل85 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
علم به معنای دانستن و آگاهی انسان نسبت به ماهیت وقایع و پدیده های اطراف است؛ لذا آگاهی وی به وقایع و امور مبنای دعواست، چنانکه وی را قادر به صدور حکم نماید ازآنجا که در نظامهای حقوقی، قانونگذار نظام ادله اثبات دعوی را معین می کند، سؤال این است که آیا «علم قاضی» نیز در این شماراست؟نظام آیین دادرسی مدنی در حقوق ایران از تاریخ تصویب قانون اصول

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود کارتحقیقی بررسی تطبیقی اختلاس و تصرف غیرقانونی در حقوق کیفری ایران (حقوق)

يکشنبه 24 دی 1396
20:51
جمشید راد
دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات43
حجم فایل137 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب مقدمه 1 بخش اول : تعاریف و مفاهیم فصل اول : تعریف تصرف 3 فصل دوم : تعریف تصرف غیرقانونی 3 فصل سوم : تعریف اختلاس 4 بخش دوم : ارکان مادی اختلاس و تصرف غیر قانونی فصل اول : رفتار مجرمانه اختلاس 5 فصل دوم : رفتار مجرمانه تصرف غیر قانونی 8 فصل سوم : موارد متشبه 11 بخش سوم : ارکان معنوی اختلاس و تصرف غیر قانونی فصل اول : ركن معنوی اختلاس 30 فصل دوم : ركن معنوی تصرف غیر قانونی 31 فصل سوم : اختلاس و تصرف غیرقانونی و جرائم عمدی 33 بخش چهارم : ارکان قانونی اختلاس و تصرف غیرقانونی فصل اول : رکن قانونی اختلاس 34 فصل دوم : رکن قانونی تصرف غیرقانونی 38 فصل سوم : بررسی اختلاس و تصرف غیرقانونی در قانون جدید 39 بخش پنجم:اوصاف تصرف غیرقانونی و اختلاس فصل اول :تصرف مفید 40 فصل دوم : ایهام در تصرف و اختلاس 41 فصل سوم :قهر و جبار و اختفاء 41 نتیجه گیری 42 منابع و مآخذ 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

سیستمهای انتقال قدرت اتومبیل (فنی و مهندسی)

يکشنبه 24 دی 1396
20:51
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات60
حجم فایل5.009 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

انتقال قدرت

 

یک ماشین شامل یک منبع نیرو و یک سامانه انتقال قدرت است که کاربرد خاصی از توان را فراهم می‌آورند. لغت‌نامهٔ میرام-وبستر انتقال را به این صورت تعریف می‌نماید: مجموعه‌ای از قطعاتی که شامل دنده‌های تغییر سرعت و میل‌گاردان‌هایی است که توسط آن‌ها توان را از موتور به یک محور تحت بار منتقل می‌شود. انتقال اغلب به گیربکسی (جعبه‌دنده) که از دنده‌ها و سلسله‌ای از دنده‌ها برای فراهم‌آوری تبدیل سرعت و دور موتور از یک منبع چرخان به دستگاهی دیگر استفاده می‌کند اشاره دارد

گیربکس یا جعبه دنده اتومبیل دارای چندین دنده برای حرکت رو به جلو و معمولاً یک دنده برای حرکت به عقب می‌باشد، امروزه از گیربکس‌های شش و هفت سرعته اتوماتیک و دستی در خودروهای نسل جدید استفاده می‌شود.

چرخدنده سیاره ای


 

قبل از اینکه به سراغ چرخدنده سیارهای برویم لازم است تعریفی از سیستم انتقال قدرت داشته باشیم.

در اینجا به تعریفی از سیستم انتقال نیرو در سیستم اتوماتیک اتومبیل می پردازیم :

سیستم انتقال نیرو چیست؟

سیستم انتقال نیرو مجموعه ای است که به انتهای موتور متصل است و قدرت موتور را به چرخ های محرک می رساند. هر اتومبیل در محدوده ی خاصی از دور موتور RPM (Reudution PER Minute) به حداکثر کارکرد خود می رسد. یک سیستم انتقال نیروی مناسب ضمن نگهداشتن دور موتور در این محدوده قدرت موتور را به چرخ های محرک انتقال می دهد تا اتومبیل به بهترین وجه رانده شود. این کار به وسیله ی ترکیب دنده ها و محورهای متعدد صورت می گیرد. زمانی که اتومبیل روی دنده ی یک است، دور موتور بسیار بالا تر از دور چرخ های محرک است. در حالی که در دنده های بالا موتور حتی در سرعت های بالا تر از 70 MPH (110km/h ) آزاد کار می کند. به غیر از دنده های جلو هر گیر بکس اتوماتیک دارای یک وضعیت خلاص است که سیستم انتقال نیرو را از چرخ های محرک جدا می کند. دنده ی عقب باعث می شود که چرخ های محرک در جهت معکوس گردش کنند که اجازه ی عقب رفتن به اتومبیل می دهد. در نهایت در این گیربکس ها یک وضعیت پارک (park position) نیز وجود دارد. در این وضعیت یک مکانیزم قفل کننده درون شفت اصلی وارد می شود و چرخ های محرک را قفل می کند تا آن ها را از چرخش باز دارد.

دو نوع سیستم انتقال نیرو وجود دارد:

1) دفرنسیال عقب (rear wheel drive)

2) دفرنسیال جلو(front wheel drive)

 

در اتومبیل های دیفرانسیل عقب سیستم انتقال نیرو معمولا پشت موتور ، زیر برآمدگی وسط کف اتومبیل در امتداد پدال گاز سوار می شود. برای اتصال محور محرک که عقب اتومبیل قرار دارد به سیستم انتقال قدرت از یک میل گردان (drive shaft) استفاده می شود تا قدرت را به محور انتقال دهد. شار قدرت در این سیستم ها ساده است؛ به صورتی که قدرت به صورت مستقیم از اتومبیل به مبدل گشتاور (torque converter) و سپس سیستم انتقال قدرت و میل گردان(drive shaft)منتقل می شود تا جایی که به محور محرک (final drive) برسد و در آن جا تقسیم شده و به دو چرخ فرستاده می شود.

 

در یک اتومبیل دیفرانسیل جلو ، سیستم انتقال قدرت و محور جلو با هم ترکیب شده و قطعه ای به نام ترانس اکسل (transaxle) ساخته می شود. در اتومبیل های دیرانسیل جلو موتور اصولا به صورت عرضی سوار می شود و اکسل در پایین، جلوی موتور قرار دارد. محور های جلو مستقیما به اکسل متصلند و نیروی رانشی چرخ ها را فراهم می کند. در چنین ساختاری شار قدرت از موتور به سمت مبدل گشتاور جاری می شود و سپس توسط سلسله شاره گر هایی پس از تغییر جهت °180 به سمت سیستم انتقال نیرو که در کنار موتور است می رود. در این قسمت قدرت از طریق سیستم انتقال قدرت مستقیما به محور محرک فرستاده می شود و پس از تقسیم به چرخ ها منتقل می شود. 

چینش های دیگری در اتومبیل های دیفرانسیل جلو که موتور آن ها به صورت طولی قرار می گیرد، وجود دارد. همچنین خودرو هایی موجود است که هر دو محور عقب و جلو در آن ها محور محرک است؛ اما دو سیستم فوق الذکر معمول ترین چینش های انتقال قدرت هستند. از جمله ی دیگر چینش ها می توان به مدلی اشاره کرد که موتور، سیستم انتقال و تبدیل نیرو و محور محرک همگی در قسمت عقب ماشین قرار دارند. این چینش یشتر در ماشین های پورشه(Porsche) معمول است.

اجزای سیستم انتقال نیرو:

سیستم های انتقال نیروی اتوماتیک مدرن از قطعات بی شماری تشکیل شده اند که همه به صورت یک سیستم مکانیکی، هیدرولیکی، الکترونیکی هوشمند کار می کنند. این تکنولوژی در طول سال های گذشته توسط افراد مستعد رشد و نمو داشته است. در این جا با توضیحات ساده و به دور از پیچیدگی های خاص به شرح کار می پردازیم. برای تصور کردن نحوه ی کار قطعات باید در تصور خود آن ها را مجسم کنید.

قطعات اصلی تشکیل دهنده ی یک سیستم انتقال نیروی اتوماتیک عبارت اند از:

a) گروه دنده های سیارکی ( (set planetary gearسیستم هایی مکانیکی اند که نسبت دور موتور و چرخ ها را تنظیم می کنند.

b) سیستم هیدرولیکی (hydraulic system) که با فشار روغن را توسط پمپ روغن از طریق محفظه ی سوپاپ به گیربکس می فرستد تا کلاچ ها و رشته ها عمل کنند و در نتیجه گروه دنده های سیارکی کنترل می شوند.

c) آب بند ها و واشرها (seals & gaskets) که برای جلوگیری از نشت روغن پر فشار استفاده می شوند.

d) مبدل گشتاور پیچشی (torque Converter) که شبیه به یک کلاچ عمل می کند و به اتومبیل در حالی که در دنده است و موتور در حال گردش با دور بالاست ، اجازه ی ایست یا کم کردن سرعت می دهد.

e) گاورنور ((governor و تعدیل کننده (modulator) که سرعت اتوموبیل ، وضعیت پدال گاز را کنترل می کند تا زمان تعویض دنده را محاسبه کند. در ماشین های جدید تر تعویض دنده توسط کامپیوتر کنترل می شود. کامپیوتر از بوبین های کوچک برای ارسال روغن در زمان مناسب به جزء مناسب برای تعویض دنده استفاده می کند.

دستگاه دنده خورشیدی:

تعریف اولیه: یکی از جالب ترین چرخ دنده هایی که اختراع شده است، چرخ دنده خورشیدی است. فرض کنید می‌خواهید دو چرخ دنده داشته باشید که سرعت یکی n برابر دیگری باشد، اما جهت چرخش آنها با هم یکی باشد. برای این کار از چرخ دنده خورشیدی استفاده می شود.

 

مجموعه چرخدنده سیاره ای

یک مجموعه خورشیدی و یا سیاره ای مطابق شکل شامل یک دنده خورشیدی یا دنده مرکزی (زرد) که با دنده های هرز گرد سیاره ای یا پنیونها که روی محور نگهدارنده ان به طور یکپارچه روی قفسه یا حامل سیاره ای(سبز) قرار گرفته و قفسه هم در داخل دنده داخلی یا رینگی(ابی) احاطه شده است. محور چرخ دنده خورشیدی ثابت و محور چرخ دنده های سیاره ای متحرک است . مجموعه چرخ دنده های اپی سیكلیك (سیاره ای)اغلب زمانی مفید هستند كه نسبت سرعت به گشتاور زیادی در یك مجموعه فشرده از چرخ دنده ها مورد نیاز باشد.

تنش های محرک روی دندانه های زیادی وارد میشود و بنابراین بار متعادل میگردد درنتیجه این طرح دوام زیادتری پیدا میکند . دنده های خورشیدی نسبت به دنده های استاندارد میتوانند مقاومتر باشند وگشتاورهای زیاد را انتقال دهند.

عضوهای مجموعه خورشیدی (رینگی ،خورشیدی ،قفسه )در گیربکسهای اتوماتیک به وسیله ی کلاچ ها و باندهایی ثابت و یا محرک میشوند. در حالت کلی میتوان پنج حالت مختلف را در مجموعه مورد بررسی قرار داد.البته باید دانست که مجموعه نمیتواند پنج حالت را در گیربکس داشته باشد.در گیربکس ها برای ایجاد نسبت دنده ی مناسب از دو و یا سه مجموعه استفاده میکنند.

برای بررسی حالت ها باید به چند نکته توجه کرد 

تعداد دنده های خورشیدی < تعداد دنده های رینگی < تعداد دنده های قفسه 

منظور از محرک ،عضوی است که گشتاور ورودی به ان وارد میشود و نیرو را به عضو متحرک منتقل میکند.

نسبت دنده برابر است با تعداد دنده های متحرک تقسیم بر تعداد دنده های محرک 

 

حالت های مختلف موجود در دستگاه :

1)قانون خلاص : هیچ عضوی درگیر نمی باشد. 

2)قانون مستقیم که کافی است دو عضو با هم یکپارچه شوند.

3) دنده عقب : در این حالت قفسه ثابت می شود و دو حالت خواهیم داشت که حالت مطلوب ان این است که خورشیدی محرک باشد و رینگی متحرک باشد. چون در این حالت افزایش گشتاور خواهیم داشت .حالت دوم افزایش نسبت دنده خواهیم داشت که برای دنده عقب مناسب نیست. 

4) قانون دنده سنگین : که دو حالت دارد 

(قفسه متحرک – رینگی محرک – خورشیدی ثابت) 

( قفسه متحرک– رینگی ثابت – خورشیدی محرک )بیشترین افزایش گشتاور

5)قانون اور درایو:

(قفسه محرک – رینگی ثابت – خورشیدی متحرک )بیشترین افزایش نسبت دنده 

(قفسه محرک – رینگی متحرک – خورشیدی ثابت)

بررسی انتقال قدرت در مجموعه خورشیدی

برای بررسی حالت ها باید ادراک خوبی داشت تا جهت دور اجزا را مجسم کرد. اگر ماکت این مجموعه را داشته باشید درک آن آسان تر خواهد بود .

برای هر دنده باید جهت دور خورشندی ،رینگی ، قفسه و پنیون ها را باید درنظر گرفت.

جهت چرخش رینگی و پنیون همواره موافق یکدیگرند به علت دنده داخلی بودن رینگی و جهت چرخش خورشیدی و پنیون مخالف یکدیگرند همانند دو چرخ دنده ی خارجی

 

بررسی یکی از حالت ها (قانون دنده سنگین )خورشیدی محرک - قفسه متحرک - رینگی ثابت

همانطور که مشاهده میکنید قدرت (دور) از خورشیدی که موافق عقربه های ساعت میچرخد به قفسه منتقل میشود ،چون رینگی ثابت است در نتیجه پنیون ها مخالف میچرخند. جهت چرخش قفسه (خروجی ) در جهت موافق خواهد بود چون راه گریزی ندارد.

در جدول زیر حا لت های کلی انتقال نیرو در مجموعه ی چرخدنده به نمایش در آمده است :

حالات مختلف

دنده رینگی

قفسه

خورشیدی

1

خروجی

ورودی

قفل

2

ورودی

خروجی

قفل

3

خروجی

قفل

ورودی

4

ورودی

قفل

خروجی

5

قفل

خروجی

ورودی

6

قفل

ورودی

خروجی

7

دو جزء قفل است=>حالت 1:1

8

هیچ جزئی قفل نیست=>حالت خلاص

کاربرد چرخدنده سیاره ای:

یک مورد کاربرد چرخدنده سیاره ای در سیستم تعویض دنده طراحی شده برای گیربكس‌های اتوماتیك موسوم به سیستم تعویض دنده آنتونو می‌باشد. در گیربكس‌های اتوماتیك مرسوم، تعویض دنده از یك دنده به دنده دیگر به صورت پله‌ای اتفاق می‌افتد و این باعث تغییر لحظه‌ای سرعت می‌گردد. در سیستم آنتونو، در حالت گذر از یك دنده به دنده دیگر، سیستم كلاچ وظیفه انتقال قدرت را بعهده می‌گیرد، لذا هیچ وقت انتقال نیرو از موتور به چرخ منقطع نمی‌شود. همین امر موجب می‌شود كه احساس رانندگی بهتری بوجود آید. سیستم تعویض دنده خودكار آنتونو (AAD) از یك ایده كاملاً واضح و ساده استفاده می‌كند. تغییر دنده‌ها بوسیله دو نیرویی كه بطور طبیعی در حین انتقال قدرت بوجود می‌آیند صورت می‌گیرد. دو نیرویی كه جایگزین المانهای مصرف كننده انرژی در گیربكسهای اتوماتیك موجود می‌شوند. یكی از این دو نیرو، نیروی محوری ایجاد شده در اثر درگیری چرخ‌دنده‌های مارپیچ است كه تمایل دارد چرخ دنده‌های درگیر را در امتداد شفت‌هایشان از یكدیگر دور كند. دیگری نیروی گریز از مركز ایجاد شده بوسیله اجسام دوار می‌باشد. اگر تعادل بین این دو نیرو یعنی نیروی گریز از مركز و نیروی محوری در یك نمونه كلاچ بررسی شود، عملكرد این سیستم بهتر درك می‌شود. كاملاً باز می‌شود. بدین ترتیب نسبت تبدیل كاهنده (دنده یك) بطور یكنواخت ایجاد می‌گردد.در حین شتاب، گشتاور از طریق شفت ورودی اعمال می‌شود. نیروی محوری ایجاد شده از درگیری چرخ دنده‌های مارپیچ، چرخ‌دنده حلقه‌ای را به سمت باز شدن كلاچ رانده و آن را در وضعیت باز نگه می‌دارد و در نتیجه انتقال قدرت از طریق مجموعه چرخ دنده سیاره‌ای اتفاق افتاده و یك نسبت تبدیل كاهنده دور كه اولین نسبت تبدیل است شكل می‌گیرد. در این حالت چرخ دنده خورشیدی مجموعه سیاره‌ای با كمك یك سیسم جانبی قفل است. در وضعیت انتقالی (حالت گذر از دنده یك به دو) نیروی محوری با نیروی گریز از مركز برابر می‌شود و كلاچ شروع به لغزش می‌كند به محض اینكه این لغزش افزایش می‌یابد نیروی محوری كاهش خواهد یافت. بخشی از توان از طریق كلاچ انتقال می‌یابد كه باعث می‌شود نیروی محوری بطور تصاعدی حذف شده و كلاچ بطور كامل بسته شود. در این حین، نسبت تبدیل بصورت پیوسته تا لحظه یكی شدن دور شفت ورودی و خروجی كه نسبت تبدیل دوم است، كاهش می‌یابد. در حین حركت در دنده دو كه هیچ نسبت تبدیلی از طریق چرخ‌دنده‌ها صورت نمی‌گیرد، نیروی گریز از مركز از نیروی محوری كه در این حالت مقدار آن صفر است بزرگتر بوده و كلاچ را همواره بسته نگه می‌دارد. در این حال به منظور كاهش استهلاك چرخ‌دنده‌های مجموعه سیاره‌ای می‌توان قفل چرخ‌دنده خورشیدی مجموعه را برداشت.

در فرایند دنده معكوس، در اثر افزایش بار روی شفت خروجی یا كاهش گشتاور روی شفت ورودی دور پایین می‌آید. با پایین آمدن دور، نیروی گریز از مركز كاهش یافته و دیگر برای بسته نگه داشتن كلاچ كافی نبوده و بنابراین لغزش كلاچ شروع خواهد شد. به محض شروغ لغزش مجموعه، چرخ‌دنده خورشیدی مجدداً فعال شده و در اثر نیروی محوری درگیری چرخ‌دنده‌های مارپیچ، كلاچ كاملاً باز می‌شود. بدین ترتیب نسبت تبدیل كاهنده (دنده یك) بطور یكنواخت ایجاد می‌گردد.

منابع :
http://njavan.ir
http://www.sames.ir
http://www.irsme.ir
http://tuningsystem.blogfa.com
http://arshiv.blogfa.com

 

سیستم انتقال قدرت cvt

 

آشنایی با سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT)

 

سیستم انتقال قدرت یا جعبه دنده، وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را برعهده دارد. از آنجا كه دور موتور بهینه محدوده‌ای مشخص دارد، با تغییر سرعت خودرو و گیربكس، نسبت سرعت دورانی موتور تغییر می‌كند و از شرایط بهینه دور می‌شود. برای بازگرداندن دور موتور به دور بهینه، از تعویض دنده در گیربكس استفاده می‌شود. جعبه دنده، از تعدادی چرخ‌دنده استفاده می‌كند تا با تغییر شرایط رانندگی، استفاده مناسبی از گشتاور موتور صورت گیرد، دنده‌ها می‌توانند به‌طور دستی و یا اتوماتیك تغییر كنند.

برخلاف سیستم انتقال قدرت اتوماتیك، در سیستم انتقال قدرت با قابلیت تغییر پیوسته، جعبه دنده‌ای با تعداد مشخص چرخ‌دنده وجود ندارد. یعنی در CVTچرخ‌دنده‌های دندانه‌دار درگیر با هم وجود ندارند. رایج‌ترین نوع CVT بر اساس سیستم «پولی» كار می‌كند كه بدون گسستگی اجازه بی‌نهایت تغییر بین بالاترین و پایین‌ترین نسبت دور را به كاربر می‌دهد.

در جعبه دنده‌های اتوماتیك قدیمی، چرخ‌دنده‌ها وظیفه انتقال و تغییر گشتاور و حركت دایره‌ای را برعهده دارند، تركیبی از چرخ‌دنده‌های سیاره‌ای، تمام نسبت‌های دنده‌ای لازم را به‌وجود می‌آورند. معمولاً 4 دنده جلو و یك دنده معكوس در خودرو وجود دارد. وقتی با این نوع جعبه دنده، دنده عوض می‌شود، راننده ضربه‌ای را احساس می‌كند. این تكان در تعویض دنده خودروها برای رانندگان آشناست. در مقابل، گیربكس CVT تعویض دنده نرمی دارد. این گیربكس‌ها به‌طور طبیعی تعویض دنده را به‌صورت غیرپیوسته و لحظه‌ای، طوری كه راننده و مسافر شتاب ثابتی را حس كنند، عوض می‌كنند. در تئوری، گیربكسCVT باعث خستگی كمتر موتور و سیستم انتقال قدرت با قابلیت اطمینان بالاتری می‌شود.

طبیعت ساده و بدون گسستگی CVTها، آنها را به سیستم انتقال قدرتی ایده‌آل برای تمام خودروها و وسایل نقلیه تبدیل كرده است، CVTها سال‌های زیادی در ابزارهای قدرتی و مته‌ها به‌كار می‌رفتند. همچنین، از آنها در وسایل نقلیه مختلفی اعم از تراكتورها و ماشین‌های برف‌رو و اسكوترهای موتوری استفاده می‌شود. در تمام این كاربردها، در نوع سیستم انتقال قدرت از تسمه‌هایی با لاستیك فشرده استفاده می‌شود كه می‌تواند كشیده شده یا سر بخورد و در نتیجه باعث هدر رفتن انرژی و كاهش كارایی ‌شود.

لئوناردو داوینچی 500 سال پیش اندیشه انتقال قدرت پیوسته (CVT) را در سر داشت. این سیستم كه در حال‌حاضر جای انتقال قدرت اتوماتیك را در بعضی خودروها گرفته است. در واقع از اولین CVT كه در 1886 ثبت شده تاكنون، تكنولوژی آن بهبود پیدا كرده است، امروزه چندین كارخانه خودروسازی از جمله جنرال‌موتورز، آیودی، هوندا و نیسان در حال طراحی CVTهای خود هستند.

وظیفه انتقال قدرت، تغییر دادن نسبت سرعت چرخ و موتور است. به‌بیانی دیگر، خودروها بدون جعبه دنده، فقط یك دنده خواهند داشت، دنده‌ای كه به خودرو اجازه می‌دهد با سرعتی مناسب حركت كند. یك لحظه تصور كنید كه در حال رانندگی با خودرویی هستید كه فقط دنده یك یا دنده سه دارد. در حالت اول، خودرو با شتاب خوبی از حالت سكون حركت می‌كند و می‌تواند از یك تپه با شیب تند بالا برود، اما بیشترین سرعت آن به چند مایل در ساعت محدود می‌شود، در حالت دوم، خودرو با سرعت 150 كیلومتر بر ساعت در یك بزرگراه به سمت پایین حركت خواهد كرد، اما هنگام شروع حركت تقریباً شتابی نخواهد داشت و هرگز نمی‌تواند از تپه بالا رود.

CVT باعث بهبودی عملكرد و بازده می‌شود. جدول 1، نشان‌دهنده بازده انتقال قدرت در یك گیربكس معمولی چندسرعته است (یعنی درصد توانی از موتور كه توسط گیربكس انتقال داده می‌شود). این جدول نشان می‌دهد كه بازده متوسط این گیربكس، حدود 86 درصد است. درحالی‌كه یك گیربكس دستی نمونه دارای بازده 97 درصد است.

 در جدول مقایسه‌ای 2، گستره تغییرات بازده برای چند گیربكس CVT نشان داده شده است. این جدول نشان می‌دهد كه گیربكس‌های CVT باعث بهبود بازده نسبت به گیربكس‌های دستی می‌شوند و بازده آنها بستگی به عادات رانندگی ندارد. به‌علاوه، به این دلیل كه CVT باعث كاركرد موتور در نقاط بهینه می‌شود، اقتصاد سوخت را بهبود می‌بخشد.

جدول 2: بازده گیربكس‌های CVT

 

   

خط انتقال قدرت خودروهای رایج، معمولاً شامل یك موتور درون‌سوز، یك وسیله جداكننده نظیر كلاچ، مبدل گشتاور یا یك كوپلینگ مغناطیسی، یك گیربكس، دیفرانسیل و یك گاردان است. در شكل 1، اجزایی مختلف نظیر باك، باتری، سیستم خنك‌كننده، استارت و سایر لوازم PTO نظیر دلكو، پمپ سوخت، پمپ آب و شمع، نشان داده شده است. قسمتی از توان تولید شده توسط موتور در گیربكس و PTO هدر می‌رود. گشتاور خالص موجود در گاردان، چرخ‌ها را به حركت درمی‌آورد.

   اساس كار سیستم انتقال قدرت پیوسته

به یك جعبه دنده اتوماتیك توجه كنید. در آن، دنیایی از چرخ‌دنده‌ها، ترمزها، كلاچ‌ها و دستگاه‌های كنترل را خواهید دید. در مقابل CVT بسیار ساده است، بیشتر CVT‌ها فقط سه جزء اساسی دارند كه عبارتند از:

 یك تسمه محكم فلزی یا لاستیكی

برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dicfiles است. || طراح قالب bestblog.ir